geen kinderen willen ?!?

25-05-2007 11:07 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Las net de discussie over waarom vrouwen kinderen willen.

Maar wat als je dat "oergevoel" niet hebt en geen kinderen wilt?



Waarom word je dan altijd door een heleboel mensen als vreemd gelabelt en moet je altijd je keuze verklaren en verdedigen?



Ik word niet warm of koud van een baby...vind het leuk als andere mensen kinderen willen en daad werkelijk ook krijgen maar dat is een beslissing die als "normaal" word beschouwd en niet verdedigt hoeft te worden.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij ben je niet vreemd, en hoef je je niet te verdedigen.



Je wilt ze niet, das je goed recht.



Iedereen verdedigd zich als je ergens achter staat waar een ander niks van begrijpt, niet achter staat, een andere mening is toebedeeld. Das mens eigen.
Alle reacties Link kopieren
Zie "Waarom willen mensen kinderen, eerlijk zeggen svp". Volgens mij kan hier wel een slotje op.
Alle reacties Link kopieren


Las net de discussie over waarom vrouwen kinderen willen.

Maar wat als je dat "oergevoel" niet hebt en geen kinderen wilt?



Waarom word je dan altijd door een heleboel mensen als vreemd gelabelt en moet je altijd je keuze verklaren en verdedigen?



Ik word niet warm of koud van een baby...vind het leuk als andere mensen kinderen willen en daad werkelijk ook krijgen maar dat is een beslissing die als "normaal" word beschouwd en niet verdedigt hoeft te worden.





Ik denk dat dat komt omdat iedereen maar denkt dat als jij tóch eenmaal een baby hebt, je het fantastisch zal vinden!

Hoe vaak lees je dat niet, vooral van mannen die nooit wilde; toen ie er eenmaal was vond ik het fantastisch en; alle cliches zijn waar, etc.

En mensen die zelf kinderen hebben gunnen jouw dat fantastische gevoel óók, en denken dat als je eenmaal overstag bent, je blij bent dat je tóch een kind hebt. Want jij kan je niet voorstellen hoe het is om een kind te hebben want je hebt er toch geen? En een kind van een ander is nooit hetzelfde. Dat heerlijke gevoel heb je alleen bij je eigen kinderen.

:D
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nog nooit begrepen heb, is waarom het bij vrouwen wel een issue is als ze geen kinderen willen - net zelfs een heel boek over verschenen - en bij mannen niet. Of krijgen mannen die zeggen geen kinderen te willen ook van anderen te horen dat dat nog wel komt? Volgens mij niet.Ik heb en wil trouwens zelf absoluut geen kinderen. En gelukkig zeurt mijn omgeving daar nauwelijks over.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren


Wat ik nog nooit begrepen heb, is waarom het bij vrouwen wel een issue is als ze geen kinderen willen - net zelfs een heel boek over verschenen - en bij mannen niet. Of krijgen mannen die zeggen geen kinderen te willen ook van anderen te horen dat dat nog wel komt? Volgens mij niet.



Ik heb en wil trouwens zelf absoluut geen kinderen. En gelukkig zeurt mijn omgeving daar nauwelijks over.

Ik denk dat moeders ook wel tegen hun zoon zeuren als die niet willen. Het is zó leuk, maak ons opa en oma   :D. Het lijkt mij wel heel moeilijk dat als je echt niet wilt, je omgeving je maar probeert over te halen...Dat zal dan pas stoppen als je in de overgang zit..en dan zijn de ouders weer verbitterd dat ze geen grootouders zijn geworden...lijkt mij erg zwaar...

Maar het hoeft ook niet zo te gaan.....:)
Alle reacties Link kopieren
Daarom ben ik ook zo blij dat mijn broer zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en braaf vader geworden is. Mijn moeder's kleinkinderwens vervuld en ik van het gezeur af! :D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Daarom ben ik ook zo blij dat mijn broer zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en braaf vader geworden is. Mijn moeder's kleinkinderwens vervuld en ik van het gezeur af! :D




Idem!!!

Eindelijk zie ik het voordeel van m'n broer in! Had ik niet gedacht na al het geruzie van vroeger!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn nog steeds de enige mensen die een enorm punt maken van het geen kinderen willen de vrouwen die ze niet willen zelf. Die voelen zich raar aangekeken en aangevallen terwijl dat lang niet in alle gevallen zo is lijkt mij. En owee als je het wáágt om er iets over te vragen, want dat mág niet. Interesse is uit den boze.
Alle reacties Link kopieren
En zeggen ze dan niet; kijk je broer, hoe gelukkig hij is?
Alle reacties Link kopieren
Heb geen broer of zus dus dat schiet ook niet echt op qua klein kinder wens van mijn ouders.

Denk niet dat het alleen mensen zijn die geen kinderen hebben die het zo bekijken. Het gaat mij ook niet zo zeer om de hele discussie wel of geen kinderen het gaat mij er meer om waarom ik me moet verdedigen als ik zeg geen kinderen te willen terwijl mensen die wel kinderen wil niet de vraag zullen krijgen maar waarom dan. En in mijn beleving is het voor mannen algemeen geaccepteerd als ze zeggen geen kinderen te willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb persoonlijk totaal geen moeite met interesse; iedereen mag mij vragen of ik kids wil en waarom niet.

Wel heb ik moeite met het wegwuiven van mijn argumenten en het ongeloof ('dat komt nog wel').
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Misschien voel jij het zo dat je je moet verdedigen, maar vragen ze gewoon uit belangstelling waarom je geen kinderen wilt. Maar je hebt vast gelijk, ik weet het ook niet zo. Zelf heb ik er 3 en ik riep als kind al dat ik ze wilde...:D
Alle reacties Link kopieren
Misschien voel jij het zo dat je je moet verdedigen, maar vragen ze gewoon uit belangstelling waarom je geen kinderen wilt. Maar je hebt vast gelijk, ik weet het ook niet zo. Zelf heb ik er 3 en ik riep als kind al dat ik ze wilde...:D
Dit was als antwoord op nvd
Alle reacties Link kopieren
het gaat mij er meer om waarom ik me moet verdedigen als ik zeg geen kinderen te willen terwijl mensen die wel kinderen wil niet de vraag zullen krijgen maar waarom dan.
Geen kinderen willen is nu eenmaal niet gemiddeld. Dus ik ben ook altijd benieuwd naar waarom iemand het niet wil. Dat jij die interesse ziet als een oordeel ligt aan jou, niet aan de vraagsteller.

Het kan zijn dat je gewoon het gevoel niet hebt, het kan zijn dat je ivm milieu redenen geen kind wil. Of misschien ben je bang een erfelijke ziekte door te geven, vind je de wereld verrot, of misschien heb je een enorme angst voor de verantwoordelijkheid.

Gewoon interesse dus als ik zou vragen naar het waarom. Als ik je zou veroordelen dan zou ik niet vragen "oh waarom niet" maar dan zou ik zeggen "wat belachelijk zeg".



Voel je het ook als verdedigen als iemand je een "waarom" vraag stelt over een ander onderwerp?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg andersom evengoed de vraag waarom ik wél kinderen wilde. En waarom ik geen abortus nam. Want ik was toch pas 21. Nu is nog niet algemeen bekend in mijn omgeving dat ik zwanger ben van de tweede, maar heb inmiddels al een paar keer de vraag gehad 'goh, was dat wel de bedoeling?'. Dit omdat mijn dochter 13 maanden is.



Mensen hebben altijd wel wat, of je ze nu wel of niet wilt, snel achter, elkaar of met 6 jaar ertussen, of je ze op je 20e wilt of op je 40e, of juist helemaal niet, er zullen altijd mensen zijn die nieuwsgierig zijn, of het zelfs raar vinden. De kunst is om je daar niets van aan te trekken en/of gewoon antwoord te geven op vragen. Veel mensen snappen het gewoon niet en dat is toch geen schande?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk wil "men" dat je 2 of 3 kinderen krijgt, als je ongeveer 26 bent en tussen de kinderen zit 2 jaar  :D. Je krijgt een jongen en een meisje, je man verdient genoeg dus je zit thuis klaar met thee   :P en je leeft nog lang en gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan moet je wél 2 dagen werken 'om er even uit te zijn' en oma past dan op. Want anders krijg je weer gezeur dat je niet onafhankelijk bent.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, fulltime moederen is not done in 2007! Je moet parttime werken; 2,5 dag het liefst.;)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan moet je wél 2 dagen werken 'om er even uit te zijn' en oma past dan op. Want anders krijg je weer gezeur dat je niet onafhankelijk bent.
LOL
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mogen mensen mij vragen waarom ik geen kinderen wil. En daar is niet 1 reden voor. Ik zie kinderen niets als iets wat een "toegevoegde waarde" is aan mijn leven ( waarschijnlijk erg egoitisch), heb niet het gevoel van leuk een kind, nooit gehad.

Het gaat meer om het gesprek daarna, als ik mijn keuze kenbaar heb gemaakt. Dan krijg ik idd te horen dat komt nog wel, en dat mensen mij proberen te over tuigen, en belabelen als vreemd/ anders buiten de algemeen geaccepteerd norm staan.

Ik snap dat er mensen zijn die graag een kind willen of dat nou al hun hele leven is of iets van recentelijks dat doet er niet toe. Ik respecteer die mensen hun keuze en zal ze niet vragen waarom ze een kind willen en ook niet proberen te overtuigen van het waarom niet.

Eigenlijk komt het er op neer: waarom word ik in een hokje geplaatst als anders dan de norm?
Alle reacties Link kopieren
;)





En een 'hobby' en vrijwilligerswerk, vergeet dat niet.

En jezelf niet laten verslonzen, maar gekapt en opgemaakt al glimlachend klaarzitten met het eten, lippenstiftje op, zodat manlief het niet buiten de deur gaat zoeken.



Maar daar heb je dan weer meer tijd voor zonder kinderen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me dat niet voorstellen Nvd.



Had laatst ook een gesprek met een nicht over kinderen. Zij is 30 en ze zei dat ze ze niet wilde. Dus ik vroeg ook waarom niet. Nou, ze had een leuke baan, in het buitenland, leuke relatie, kon doen en laten wat ze wilde en ze had er gewoon geen zin in, geen moedergevoelens en vond baby's niet schattig. 



Nou, prima toch? Ik voel echt niet de behoefte om haar tegen te spreken of over te halen. Kan het me prima voorstellen. Maar er zijn dus kennelijk mensen die dat wel doen.



Moet er wél even bijzeggen dat toen ik vorig jaar tegen deze nicht zei dat ik zwanger was, zij degene was die mij een abortus heeft aangeraden.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mogen mensen mij vragen waarom ik geen kinderen wil. Aah, ik dacht dat daar je nekhaar ook van overeind ging staan, dat heb ik dan verkeerd begrepen! En daar is niet 1 reden voor. Ik zie kinderen niets als iets wat een "toegevoegde waarde" is aan mijn leven ( waarschijnlijk erg egoitisch), heb niet het gevoel van leuk een kind, nooit gehad.

Het gaat meer om het gesprek daarna, als ik mijn keuze kenbaar heb gemaakt. Dan krijg ik idd te horen dat komt nog wel, en dat mensen mij proberen te over tuigen, en belabelen als vreemd/ anders buiten de algemeen geaccepteerd norm staan. Sommige mensen willen nu eenmaal graag oordelen over alles wat anders is dan ze zelf meemaken. Misschien heb je de pech dat je veel van zulke mensen in je omgeving hebt? Of zijn ze over andere onderwerpen niet zo hokjes-indelerig/veroordelend?

Ik snap dat er mensen zijn die graag een kind willen of dat nou al hun hele leven is of iets van recentelijks dat doet er niet toe. Ik respecteer die mensen hun keuze en zal ze niet vragen waarom ze een kind willen en ook niet proberen te overtuigen van het waarom niet.

Eigenlijk komt het er op neer: waarom word ik in een hokje geplaatst als anders dan de norm?  Omdat het anders dan gemiddeld is (wat ik overigens niet als negatief zie) en er altijd kortzichtige mensen zijn die het niet kunnen hebben als een ander zijn eigen keuzes maakt. Wel waardeloos overigens als je echt vaak nare reacties krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, over dat "waarschijnlijk erg egoïstisch" dat vind ik altijd zo'n enorme onzin. Ja natuurlijk is het heel egoïstisch om geen kinderen te willen. Net zoals het heel egoïstisch is om ze wel te willen.

Ik wil ze later wel graag, maar die wens heb ik toch echt alleen voor mezelf, niet omdat ik denk dat ik de wereld een enorm groot plezier doe met kinderen krijgen.



Ik vind het echt idioot als mensen het egoïstisch vinden als je ze niet wilt, maar dat niet vinden van mensen die ze wel willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven