Geen RTL premiersdebat door PVVD

12-02-2017 17:47 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het ontzettend kinderachtig vind dat de PVV en VVD hun uitnodiging voor het RTL premiersdebat afwijzen?

En nu vindt er dus geen debat plaats.



RTL wou dus een debat organiseren tussen de vier grootste partijen (volgens de peilingen), maar omdat er nu drie partijen zó dicht bij elkaar liggen, had RTL vijf partijen uitgenodigd. Daarop willen de VVD en PVV niet meer komen, en nu vindt er geen debat meer plaats.



Als partij wil je toch juist bij dit debat aanwezig zijn, om je standpunten te kunnen vertellen aan de kiezer? Maar blijkbaar vinden de PVV en VVD dat niet belangrijk of zo.

Ik snap RTL ook niet trouwens, want ze konden nu toch gewoon een debat tussen de drie overgebleven partijen organiseren? Dan hebben ze in ieder geval geen debat met meer dan vier spelers



Ik hoop in ieder geval dat de kiezer de VVD en PVV 'afstraft' bij de verkiezingen.



Wat vinden jullie van de hele situatie?
Vivo per lei
Ik vind het kinderachtig. Ik hoorde laatst bij de wereld draait door of Jinek dat de pvv en de vvd het niet nodig hebben.
Erg kinderachtig ja. Goed dat RTL zich niet voor hun karretje laat spannen.
Alle reacties Link kopieren
Dat RTL het cancelt snap ik wel. Als twee hoofdrolspelers ontbreken haken ook de kijkers af dus dan is het niet meer de moeite.



Ik begrijp zowel van de VVD als de PVV het punt niet zo. Wat is er mis met een extra deelnemer? Zonder extra uitleg vind ik het idd laf overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ga toch pvv stemmen.
Tekenend ja.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als RTL tussendoor haar eigen spelregels aanpast kunnen de partijen de stekker eruit trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 12 februari 2017 @ 17:50:

Ik vind het kinderachtig. Ik hoorde laatst bij de wereld draait door of Jinek dat de pvv en de vvd het niet nodig hebben.



Was op DWDD

Heel slim van Wilders

Rutte is een goede debater en die kan het Wilders wel eens moeilijk maken, Wilders heeft niets te winnen.

De VVD vind het ook prima want Rutte heeft als premier toch publiciteit genoeg.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Van Wilders snap ik het wel, ik had niets anders verwacht van de PVV. Van Rutte valt het me tegen, ik had hem toch hoger ingeschat, nu plaatst hij zichzelf in dezelfde lijn met Wilders.



RTL zou wat mij betreft gewoon een debat moeten organiseren met partij 3 t/m 6.
quote:hollebollegijs schreef op 12 februari 2017 @ 18:03:

[...]





Was op DWDD

Heel slim van Wilders

Rutte is een goede debater en die kan het Wilders wel eens moeilijk maken, Wilders heeft niets te winnen.

De VVD vind het ook prima want Rutte heeft als premier toch publiciteit genoeg.Het zal deze partijen inderdaad meer kwaad dan goed doen, dus komen ze niet.
De twee partijen zijn geen favoriet en hebben veel op hun blazoen staan. Sinds wanneer is Wilders een debat aan gegaan? Een hoop geschreeuw en poeha kan die man.
quote:Gebra schreef op 12 februari 2017 @ 18:01:

Tja, als RTL tussendoor haar eigen spelregels aanpast kunnen de partijen de stekker eruit trekken.Dit.
Rutte vindt het genoeg om een uurtje bij Jinek aan te schuiven.
Waarom zou de kiezer deze partijen hierom moeten afstraffen? Ik mag toch hopen dat je wel verder kijkt dan je neus lang is en je niet door zoiets je stem gaat laten bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Eens kijken wie dit debat nu gaat doen van de tv zenders.
Rtl heeft de regels veranderd en daar gingen ze niet mee akkoord. Logisch toch.
Slim van Rutte om af te zeggen nadat Wilders cancelde. Als die niet komt opdagen krijgt hij alle shit over zich heen terwijl Geert buiten schot blijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 12 februari 2017 @ 18:11:

Waarom zou de kiezer deze partijen hierom moeten afstraffen? Ik mag toch hopen dat je wel verder kijkt dan je neus lang is en je niet door zoiets je stem gaat laten bepalen.Inderdaad, alsof alles afhangt van een voorgekauwd debat.
quote:Ttass30 schreef op 12 februari 2017 @ 18:07:

De twee partijen zijn geen favoriet en hebben veel op hun blazoen staan. Sinds wanneer is Wilders een debat aan gegaan? Een hoop geschreeuw en poeha kan die man.

Ladbrokes en Unibet hebben Wilders als favoriet.



Die halen hun info uit polls, dus kennelijk is Wilders wel favoriet (in de polls, die ik niet zo serieus neem).



(dit was bij US verkiezingen ook zo, dan kreeg je 5 keer je geld terug als je op Trump in zette, wat strikje dan ook deed)
Alle reacties Link kopieren
quote:jandepet schreef op 12 februari 2017 @ 17:55:

Ga toch pvv stemmen.

Oké. Gefeliciteerd.

Moeten wij nu heel hard roepen dat dit zo slim / dom is ofzo?



On topic: vreemd standpunt van deze partijen. Snap de logica er niet achter. Waarom is 5 ipv 4 zo'n drama?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
quote:LunchLover schreef op 12 februari 2017 @ 18:20:

[...]



Oké. Gefeliciteerd.

Moeten wij nu heel hard roepen dat dit zo slim / dom is ofzo?



On topic: vreemd standpunt van deze partijen. Snap de logica er niet achter. Waarom is 5 ipv 4 zo'n drama?Ik denk dat de smoes is dat ze te weinig voorbereidingstijd hebben gehad,
Alle reacties Link kopieren
quote:LunchLover schreef op 12 februari 2017 @ 18:20:

[...]vreemd standpunt van deze partijen. Snap de logica er niet achter. Waarom is 5 ipv 4 zo'n drama?



Ik denk dat zij onvoldoende vertrouwen hebben in het eigen debatterend vermogen.

Er valt waarschijnlijk meer te verliezen dan te winnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebra schreef op 12 februari 2017 @ 18:01:

Tja, als RTL tussendoor haar eigen spelregels aanpast kunnen de partijen de stekker eruit trekken.



Maar de regel was dat de beste vier partijen mee zouden doen.

Nu wil het geval dat er een gedeelde vierde plek is: welke van de twee dien je dan uit te nodigen?

Wat had jij gedaan dan?
Vivo per lei
quote:-Isa- schreef op 12 februari 2017 @ 18:11:

Waarom zou de kiezer deze partijen hierom moeten afstraffen? Ik mag toch hopen dat je wel verder kijkt dan je neus lang is en je niet door zoiets je stem gaat laten bepalen.

Ik vind dat het behoorlijk veel zegt dat de twee lijsttrekkers van de twee grootste kanshebbende partijen volgens de peilingen, zich zó afzijdig houden in het debat aan gaan.



Terecht als ze daarop afgestraft worden.
inderdaad een stel stampvoetende kleuters die hun zin niet krijgen, mehmehmeh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven