Geen RTL premiersdebat door PVVD

12-02-2017 17:47 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het ontzettend kinderachtig vind dat de PVV en VVD hun uitnodiging voor het RTL premiersdebat afwijzen?

En nu vindt er dus geen debat plaats.



RTL wou dus een debat organiseren tussen de vier grootste partijen (volgens de peilingen), maar omdat er nu drie partijen zó dicht bij elkaar liggen, had RTL vijf partijen uitgenodigd. Daarop willen de VVD en PVV niet meer komen, en nu vindt er geen debat meer plaats.



Als partij wil je toch juist bij dit debat aanwezig zijn, om je standpunten te kunnen vertellen aan de kiezer? Maar blijkbaar vinden de PVV en VVD dat niet belangrijk of zo.

Ik snap RTL ook niet trouwens, want ze konden nu toch gewoon een debat tussen de drie overgebleven partijen organiseren? Dan hebben ze in ieder geval geen debat met meer dan vier spelers



Ik hoop in ieder geval dat de kiezer de VVD en PVV 'afstraft' bij de verkiezingen.



Wat vinden jullie van de hele situatie?
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Stelletje lafbekken, willen beide mp worden maar kunnen geen debat aangaan. Eerst zeggen dat je komt en dan afhaken om een reden die nergens op slaat. Waarom bang voor een extra deelnemer? Dit laat zien dat ze beide niet geschikt zijn voor welke vorm van politiek dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Maar het is inderdaad wel slim om de uitnodiging af te wijzen met het excuus dat RTL zich niet aan zijn woord hield. Zo gaat alle kritiek naar RTL en treffen de betreffende partijen geen blaam (althans zo lijkt het).

Terwijl het dus gewoon broekschijters zijn



Zoals gezegd, er valt meer te verliezen dan te winnen.
Vivo per lei
quote:Gebra schreef op 12 februari 2017 @ 18:01:

Tja, als RTL tussendoor haar eigen spelregels aanpast kunnen de partijen de stekker eruit trekken.Ja,RTL heeft zich niet aan de afspraken gehouden.
quote:Habbekratz schreef op 12 februari 2017 @ 18:38:

[...]



Ja,RTL heeft zich niet aan de afspraken gehouden.Precies. Dus nu moeten die partijen daar niet op afgerekend worden.
Alle reacties Link kopieren
Maar zelfs al wil je alle schuld op RTL afschuiven, je bent dan toch gewoon geen knip voor de neus waard als je om zo'n lullige reden (een extra debater) niet mee wil doen? Het lijkt mij dat een minister-president voor hetere vuren zal komen te staan.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
quote:DuploPanda schreef op 12 februari 2017 @ 18:34:

[...]





Maar de regel was dat de beste vier partijen mee zouden doen.

Nu wil het geval dat er een gedeelde vierde plek is: welke van de twee dien je dan uit te nodigen?

Wat had jij gedaan dan?



Waarschijnlijk had ik dan overlegd met de vier oorspronkelijke genodigden. Gevraagd of zij bezwaar hadden als nr 5 ook werd gevraagd.

Dat is óf niet gebeurd óf RTL heeft besloten het bezwaar van VVD en PVV naast zich neer te leggen. En nu is dit het gevolg. Ik vind het daarom te kort door de bocht om die twee partijen nu als 'stampvoetende kleuters' neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 12 februari 2017 @ 18:39:

[...]



Precies. Dus nu moeten die partijen daar niet op afgerekend worden.



Nogmaals dan:



Maar de regel was dat de beste vier partijen mee zouden doen.

Nu wil het geval dat er een gedeelde vierde plek is: welke van de twee dien je dan uit te nodigen?

Wat had jij gedaan dan?
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 12 februari 2017 @ 18:12:

Slim van Rutte om af te zeggen nadat Wilders cancelde. Als die niet komt opdagen krijgt hij alle shit over zich heen terwijl Geert buiten schot blijft.



Precies dit ja!

Dat Wilders een wegloper is, zeker voor debatten was al bekend en verbaasd me niets. Die heeft ook weinig te verliezen want zijn achterban zal dit alleen maar sterk van hem vinden.

Zonder Wilders gaan alle speren op Rutte, en die heeft juist wel een hoop te verliezen. Dus komt-ie niet, met een vage smoes als reden.
Flauw..



En sinds wanneer bepalen de gasten de rest van de gastenlijst?



RTL had het gewoon door moeten laten gaan en naast de overgebleven 3 nog 1 of 2 moeten uitnodigen.



Nu geef je PVV en VVD de regie.

En 1 erbij... so what? Is dat nou echt een wezenlijk verschil?

Of gaat het erom dat je het aantal minuten zendtijd nu moet delen door 5 ipv 4?

Dan is het wel weer logisch...delen is nou niet het sterkste punt van deze 2
quote:DuploPanda schreef op 12 februari 2017 @ 18:34:

[...]





Maar de regel was dat de beste vier partijen mee zouden doen.

Nu wil het geval dat er een gedeelde vierde plek is: welke van de twee dien je dan uit te nodigen?

Wat had jij gedaan dan?

De gedeelde 4de plek had kunnen loten.

Afspraak was de grootste 4 partijen en niet 5.
quote:DuploPanda schreef op 12 februari 2017 @ 18:42:

[...]





Nogmaals dan:



Maar de regel was dat de beste vier partijen mee zouden doen.

Nu wil het geval dat er een gedeelde vierde plek is: welke van de twee dien je dan uit te nodigen?

Wat had jij gedaan dan?Nou dan moesten die twee partijen maar loten. De vier grootste. Niet vijf.
Alle reacties Link kopieren
quote:benmamma schreef op 12 februari 2017 @ 18:43:

Flauw..



En sinds wanneer bepalen de gasten de rest van de gastenlijst?





Helaas al heel lang.

Dat is ook in de media geweest hoor.

Kijkcijferkanonnen zoals Rutte, Pechtold, Buma maar ook ministers hebben gewoon een eisenpakket voor ze aanschuiven bij bijvoorbeeld Pauw of Huberto Tan

Die zitten echt niet te wachten om bijvoorbeeld aan tafel te zitten met Joep van het Hek die errug scherp is en gehakt van je kan maken.



Jeroen Pauw heeft dat ook ruiterlijk toegegeven, hij vertelde dat ze er niet altijd omheen kunnen om afspraken te maken.



In 2014 boycotte de VVD ook een verkiezingsdebat, ik heb later gehoord of gelezen dat dat ook was omdat ze hun zin niet kregen

http://nos.nl/video/62430 ... ingsdebat-eenvandaag.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Peter R De Vries werd in een talkshow ook pissig omdat men het over een onderwerp had wat niet was afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 12 februari 2017 @ 18:45:

[...]



Nou dan moesten die twee partijen maar loten. De vier grootste. Niet vijf.



Dan was het risico geweest dat alleen PVV en VVD overbleven. Partij 3, 4 en 5 ontlopen elkaar niet/nauwelijks. Dus loten tussen deze 3 zou het eerlijkst zijn geweest. Kan me voorstellen dat die 3 partijen daarvoor bedanken.



Ik vind het vooral kinderachtig van zowel PVV als VVD. Oke, de afspraak was de 4 grootste in de peilingen, maar als de peilingen geen 4 grootste aanwijzen, is het toch niet zo gek dat RTL er dan 5 wil uitnodigen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Rutte weet dat als hij tegenover Pechtolt, Buma en Klaver staat hij op alles wordt gepakt waar ze hem op pakken kunnen. Zonder Wilders als bliksemafleider is dat voor hem geen prettig vooruitzicht.

Dus als Wilders weer eens wegloopt volgt Rutte hem snel.

Wel zo veilig. En laf.
quote:tonkje schreef op 12 februari 2017 @ 19:05:

[...]





Dan was het risico geweest dat alleen PVV en VVD overbleven. Partij 3, 4 en 5 ontlopen elkaar niet/nauwelijks. Dus loten tussen deze 3 zou het eerlijkst zijn geweest. Kan me voorstellen dat die 3 partijen daarvoor bedanken. Nou dan komen die 3 partijen niet,is ook hun goede recht.Ik had de VVD en PVV wel langer met elkaar in debat willen horen.
Sjansje, waarom is het laf van Rutte en niet laf van Wilders?
Hallo volgens mij wilden ze niet meedoen omdat Groen Links erbij kwam. Dat was tot op het laatst niet bekend en toen dat bekend werd, wilden de heren niet meer meedoen. Ik dacht meteen, jeetje, linkse mensen bijten niet hoor. Zijn ze nou bang om de confrontatie aan te gaan met een linkse partij, of begrijp ik het nou verkeerd. Want daar lijkt het wel op he.



Ik denk dat Wilders nog steeds graag suggereert dat hij aan de linkerkant van de politiek hoort omdat hij graag de hele arbeidsklasse erbij heeft. Maar die rakker is rechtser dan rechts en gaat helemaal niks doen waar zijn stemmers baat bij hebben. Net als in de VS, stemmen die PVV stemmers hun eigen leven naar de knoppen. Goed idee hoor.



O ja beide partijen waren helemaal voor het afbreken van de zorg en steeds minder en minder voor ouderen, chronisch zieken en andere zwakke groepen in de samenleving. Dus die beloftes, pff, echt lachen man. De VVD met hun 2 miljard voor de ouderen terwijl ze in december nog ontzettend moeilijk deden over 100 miljoen erbij. Het lijkt de VS wel! Het maakt niet uit wat je zegt, als je er maar stemmers mee vangt.
Ik had het ook niet verwacht van Rutte. Leek me juist veel beter om die clown erbuiten te houden, dat had gekund. Gemiste kansen.
RTL-debat geschrapt, carnavalliefhebbers hoeven op 26 februari niet thuis te blijven | Omroep Brabant<br>

http://www.omroepbrabant. ... iet+thuis+te+blijven.aspx
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 12 februari 2017 @ 19:41:

Sjansje, waarom is het laf van Rutte en niet laf van Wilders?Oh sorry, van Wilders is het natuurlijk net zo laf. Maar van hem had ik het wel verwacht, en van Rutte toch net iets minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 12 februari 2017 @ 19:47:

Hallo volgens mij wilden ze niet meedoen omdat Groen Links erbij kwam. Dat was tot op het laatst niet bekend en toen dat bekend werd, wilden de heren niet meer meedoen. Ik dacht meteen, jeetje, linkse mensen bijten niet hoor. Zijn ze nou bang om de confrontatie aan te gaan met een linkse partij, of begrijp ik het nou verkeerd. Want daar lijkt het wel op he.



Ik denk dat Wilders nog steeds graag suggereert dat hij aan de linkerkant van de politiek hoort omdat hij graag de hele arbeidsklasse erbij heeft. Maar die rakker is rechtser dan rechts en gaat helemaal niks doen waar zijn stemmers baat bij hebben. Net als in de VS, stemmen die PVV stemmers hun eigen leven naar de knoppen. Goed idee hoor.



O ja beide partijen waren helemaal voor het afbreken van de zorg en steeds minder en minder voor ouderen, chronisch zieken en andere zwakke groepen in de samenleving. Dus die beloftes, pff, echt lachen man. De VVD met hun 2 miljard voor de ouderen terwijl ze in december nog ontzettend moeilijk deden over 100 miljoen erbij. Het lijkt de VS wel! Het maakt niet uit wat je zegt, als je er maar stemmers mee vangt.



Die 2 miljard moet ergens vandaan komen, bijvoorbeeld door afschaffing van het "vakantiegeld" voor mensen in de bijstand:



http://m.telegraaf.nl/dft ... 27596788/vvd-denivelleert
De VVD hebben geld geïnvesteerd in de ouderenzorg. Money Talks i gues.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 12 februari 2017 @ 20:01:

[...]





Oh sorry, van Wilders is het natuurlijk net zo laf. Maar van hem had ik het wel verwacht, en van Rutte toch net iets minder.



Wilders heeft vanmorgen nog 50 minuten gratis zendtijd gehad.

Rutte gaat hem gegarandeerd wegzetten als wegloper
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 12 februari 2017 @ 20:12:

[...]





Wilders heeft vanmorgen nog 50 minuten gratis zendtijd gehad.

Rutte gaat hem gegarandeerd wegzetten als wegloper



Wilders heeft inderdaad gratis zendtijd gehad. Een interview met waarschijnlijk van te voren doorgesproken vragen. Lekker makkelijk en overzichtelijk. Bij debatten, of dat nu in de kamer is of op tv, laat hij/de PVV het maar al te vaak afweten.



Ik denk trouwens niet dat Rutte zo stom is (hoewel...) om Wilders van weglopen te betichten. Hij doet nu precies hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven