Geen RTL premiersdebat door PVVD

12-02-2017 17:47 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het ontzettend kinderachtig vind dat de PVV en VVD hun uitnodiging voor het RTL premiersdebat afwijzen?

En nu vindt er dus geen debat plaats.



RTL wou dus een debat organiseren tussen de vier grootste partijen (volgens de peilingen), maar omdat er nu drie partijen zó dicht bij elkaar liggen, had RTL vijf partijen uitgenodigd. Daarop willen de VVD en PVV niet meer komen, en nu vindt er geen debat meer plaats.



Als partij wil je toch juist bij dit debat aanwezig zijn, om je standpunten te kunnen vertellen aan de kiezer? Maar blijkbaar vinden de PVV en VVD dat niet belangrijk of zo.

Ik snap RTL ook niet trouwens, want ze konden nu toch gewoon een debat tussen de drie overgebleven partijen organiseren? Dan hebben ze in ieder geval geen debat met meer dan vier spelers



Ik hoop in ieder geval dat de kiezer de VVD en PVV 'afstraft' bij de verkiezingen.



Wat vinden jullie van de hele situatie?
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje2014 schreef op 12 februari 2017 @ 18:37:

inderdaad een stel stampvoetende kleuters die hun zin niet krijgen, mehmehmehDit. Kinderachtig en laf.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 12 februari 2017 @ 20:41:

[...]





Wilders heeft inderdaad gratis zendtijd gehad. Een interview met waarschijnlijk van te voren doorgesproken vragen. Lekker makkelijk en overzichtelijk. Bij debatten, of dat nu in de kamer is of op tv, laat hij/de PVV het maar al te vaak afweten.



Ik denk trouwens niet dat Rutte zo stom is (hoewel...) om Wilders van weglopen te betichten. Hij doet nu precies hetzelfde.



Mmmmmmmm ik denk niet dat Nieman daar in mee gaat, voor afgesproken vragen, maar hij maakte het hem niet moeilijk.

In 2012 is Wilders weggelopen uit de gedoogconstructie, dat verwijt Rutte hem steeds.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wilders had in dat interview vanmorgen aangegeven dat hij alleen naar het debat kwam als RTL zich aan de afspraken hield. Een week later zou er namelijk ook nog een debat zijn met meer partijen. Hij vond het onnodig om twee keer aan te treden en ging dan liever carnaval vieren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zou ook liever Carnaval gaan vieren.
Ik hoop wel dat hiermee de peilingen van de VVD en PVV afnemen
Een kwart van de stemmers zweeft nog, dat lijkt iedereen te vergeten. Dat zijn toch 37 zetels. Ik vertrouw peilingen iig voor geen meter, elke verkiezingen blijkt er weer niks van te kloppen.



De verklaring, ik denk dat mensen die zweven bij een enquete toch een partij invullen. Terwijl ze nog niet zeker weten of dat hun stem wel wordt. Dus alles kan een kwart afwijken van de peilingen, logisch dat er niks van klopt. Maar dat vergeet iedereen altijd vlak voor de verkiezingen.



Wilders gaat echt niet regeren hoor. Als hij wint, heeft hij de VVD nodig om een coalitie te vormen. Die Rutte en Wilders kunnen ook toneel spelen nu, dat ze zogenaamd fel tegen elkaar ingaan en na de verkiezingen toch nog samen willen regeren. Maar ik denk niet dat de VVD het zal accepteren, dat Wilders dan premier wordt.



En als de VVD wint, dan kunnen ze met de PVV gaan regeren maar dan wordt Wilders ook geen premier. Ik zie geen enkel realistisch scenario waarbij de PVV gaat regeren. Hij kan gaan leuren bij kleinere partijen maar alleen de CDA en SGP zullen daar iets in zien en da's niet genoeg.



Ik denk dat Wilders echt denkt dat ie 50 zetels gaat halen ofzo. We shall see. Dat Rutte niet aan het debat mee wilde doen, zegt mij dat hij de kans open houdt om met de PVV te gaan regeren. Want zonder Wilders erbij, zou iedereen vast Wilders af gaan kraken. Ik denk dat hij het daarom niet wilde. Jokkebrokje is die Rutte.
Alle reacties Link kopieren
RTL....

Snap het wel.
Je verwacht het niet........
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 12 februari 2017 @ 21:39:

[...]





Mmmmmmmm ik denk niet dat Nieman daar in mee gaat, voor afgesproken vragen, maar hij maakte het hem niet moeilijk.

In 2012 is Wilders weggelopen uit de gedoogconstructie, dat verwijt Rutte hem steeds.



Er was een reden waarom de stekker er uit ging:



http://www.metronieuws.nl ... -viel-niet-dankzij-de-pvv



De leugen regeert.
Alle reacties Link kopieren
quote:Guinevera schreef op 12 februari 2017 @ 22:57:

Ik hoop wel dat hiermee de peilingen van de VVD en PVV afnemen



Waarom?

Denk je nu werkelijk dat de mensen die VVD / PVV stemmen daar aanstoot aan nemen?



Het aftreden van van der Steur koste de VVD geen zetels in de peilingen en toen Wilders veroordeeld werd voor minder, minder, minder daalde hij ook niet.

Dit soort futiliteiten hebben nauwelijks invloed.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt schraal dat ze hierom wegwandelen.

En van RTL schraal dat zij het nu afzeggen. Ik had het gewoon door laten gaan met 2 andere partijen erbij
RTL had zich gewoon aan de afspraak moeten houden, dat hebben ze niet gedaan ik snap Wilders en Rutte heel goed.
quote:hollebollegijs schreef op 13 februari 2017 @ 09:20:

[...]





Waarom?

Denk je nu werkelijk dat de mensen die VVD / PVV stemmen daar aanstoot aan nemen?



Het aftreden van van der Steur koste de VVD geen zetels in de peilingen en toen Wilders veroordeeld werd voor minder, minder, minder daalde hij ook niet.

Dit soort futiliteiten hebben nauwelijks invloed.Dit en het is nou ook weer niet zo dat er verder geen debatten meer gaan komen.. 1 vandaag debat etc etc..
Wilders is de baas.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 12 februari 2017 @ 20:41:

[...]





Wilders heeft inderdaad gratis zendtijd gehad. Een interview met waarschijnlijk van te voren doorgesproken vragen. Lekker makkelijk en overzichtelijk. Bij debatten, of dat nu in de kamer is of op tv, laat hij/de PVV het maar al te vaak afweten.



Bij het invullen van de stemwijzer viel me ook al op dat alle partijen hun standpunt toelichten bij elk van de 30 stellingen, alleen bij de PVV staat telkens niets.



Ik vind het dus om te huilen dat zoveel mensen sympathiseren met een politicus die zijn (boude) standpunten totaal niet wil onderbouwen, toelichten of er dieper op in wil gaan. Zou hij dat wel doen, dan zou iedereen kunnen zien dat de sappige worst die hij de mensen voor houdt, van geen kant klopt, niet uitvoerbaar is en dus lang niet zo sappig is als ze denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Appels schreef op 13 februari 2017 @ 21:35:

[...]





Ik vind het dus om te huilen dat zoveel mensen sympathiseren met een politicus die zijn (boude) standpunten totaal niet wil onderbouwen, toelichten of er dieper op in wil gaan. Zou hij dat wel doen, dan zou iedereen kunnen zien dat de sappige worst die hij de mensen voor houdt, van geen kant klopt, niet uitvoerbaar is en dus lang niet zo sappig is als ze denken.



Moet je nagaan , ze stemmen liever een partij die zijn stelling niet onderbouwd dan het huidige groepje zwendelaars.

(Even lekker ongenuanceerd)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Er komt wel een debat bij RTL, maar niet met Rutte en Wilders. Andere partijen doen mee, o.a; de SP.
Alle reacties Link kopieren
quote:Raldy schreef op 14 februari 2017 @ 17:11:

Er komt wel een debat bij RTL, maar niet met Rutte en Wilders. Andere partijen doen mee, o.a; de SP.

Jep! CDA - GL - D66 - PVDA & SP

Om te gieren vind ik dit. VVD & PVV vragen zich af waar dit mis ging.



"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Jippie haha het gaat toch door. Mooi zo.
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws! Al zal ik het debat wel op moeten nemen, carnaval gaat voor. Al hoop ik niet dat ik Wilders tegenkom.
Alle reacties Link kopieren
quote:LunchLover schreef op 14 februari 2017 @ 17:35:

[...]



Jep! CDA - GL - D66 - PVDA & SP

Om te gieren vind ik dit. VVD & PVV vragen zich af waar dit mis ging.









Waarom

Die hebben hier niets te winnen.



In Groningen waren ze er ook niet bij.



Dit wordt een flets debat voor en door links / midden politiek Nederland



Wilders en de VVD verliezen hier niets mee.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mabelle schreef op 14 februari 2017 @ 18:03:

Jippie haha het gaat toch door. Mooi zo.





Een debat tussen partijen die het voor 75% met elkaar eens zijn.

Een beetje als een circus maar dan zonder clown en trapeze act, zeg maar de reden om te gaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 14 februari 2017 @ 19:51:

[...]





Waarom

Die hebben hier niets te winnen.



In Groningen waren ze er ook niet bij.



Dit wordt een flets debat voor en door links / midden politiek Nederland



Wilders en de VVD verliezen hier niets mee.Omdat ze hiermee laten zien dat ze de dienst niet uitmaken. Wel idd eenzijdig debat. Das jammer.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
quote:LunchLover schreef op 14 februari 2017 @ 19:59:

[...]



Omdat ze hiermee laten zien dat ze de dienst niet uitmaken. Wel idd eenzijdig debat. Das jammer.



Ze hebben nooit geprobeerd de dienst uit te maken, RTL veranderde tijdens het spel de spelregels en toen deden Rutte en Wilders niet mee.

Overigens kwam dit prima uit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t laf van Rutte, maar snap hem wel. Wilders is logisch, die loopt voor elk debat weg. Als Rutte was gekomen, mocht hij voor rechts de kastanjes uit het vuur gaan halen.

Nu krijg je dat links & midden elkaar zwart gaan maken en daar spint rechts nu garen bij. Verdeel en heers tactiek. Laf, maar slim.

En de kiezer boeit het niet.

(For the record, ik stem niet rechts)
Alle reacties Link kopieren
quote:gemini2011 schreef op 16 februari 2017 @ 20:08:

Ik vind t laf van Rutte, maar snap hem wel. Wilders is logisch, die loopt voor elk debat weg. Als Rutte was gekomen, mocht hij voor rechts de kastanjes uit het vuur gaan halen.

Nu krijg je dat links & midden elkaar zwart gaan maken en daar spint rechts nu garen bij. Verdeel en heers tactiek. Laf, maar slim.

En de kiezer boeit het niet.

(For the record, ik stem niet rechts)



Waar baseer jij op dat Wilders "voor elk debat wegloopt" hij selecteert gewoon.

Wilders is slim, die zet al zijn kaarten op het debat 13 maart tegen Rutte
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven