geluidsoverlast wat te doen????radeloos word ik er van

15-06-2007 12:01 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
geluidsoverlast....

 

ik weet er alles van ik zit nu in een flatje(tijdelijk) uit de jaren 60 volgens mij deden ze toen nog niet aan geluidsisolatie want ik hoor echt alles



soms is het wel lachen als ik de bovenbuurvrouw hoor kreunen als ze ligt te ..... met de bovenbuurman of je hoort ze plassen of zo

maar meestal erger ik me dood aan de muziek die ze onder en naast me draaien van die lekkere bonkmuziek en dat vaak 2/ 3 uur of midden in de nacht om 5 uur of zo



woningbouw doet er niets aan en als je de politie belt moet je 50 min wachten of zo terwijl de politie 3 straten verder zit als ze al komen

want die vent onder ons die weet dat we bellen en draait dus 40 min muziek zodat het stil is als de politie komt.(zo lijkt het als of wij het verzinnen)

aanspreken op gedrag heb ik wel eens gedaan onder ons maar die lachte me in mijn gezicht uit(hijs is drugsgebruiker)

en zegt dat ik het moet accepteren  en dat iedereeen dat doet(tuuurlijk daarom komt de politie zo vaak bij hem langs)



ik moet hier nog 9 maanden(huis in aanbouw) zitten maar dat lijkt een eeuwigheid

we hebbben alles al gedaan ,woningbouw politie ingeschakkeld hem aangesproken, negeren, stampen en terug bonken ...advocaat advies gevraagt en zelfs huur niet meer willen betalen en dit aan uit handen geven aan advocaat(wij kennen er namelijk een)

zelfs parteculier huren (dit kan alleen 12 maanden of meer) ik ben zelfs zo wanhopig geweest dat ik nog liever 10 maanden bij mij broer op zolder zit dan hier blijven wonen



terwijl ik dit schrijf heb ik een koptelefoon op om de irri muziek te horen en slaap snachts met dopjes in mijn oren

ook fijn ik werk in de zorg en werk wel eens nachten, kom ik thuis in de herrie.....ik moet dan naar mijn schoonouders om te kunnen slapen

is toch niet normaal!!!!!:@



mijn vriend wordt lichamelijk ziek van de onrust(hardklopping en paniekaanvallen) en ik word alleen maar superkwaad en wil de gast echt op zijn bek timmeren(als ik een man was geweest dan had hij ze echt gehad)

ook gebruik ik rustgevende natuurlijke middelen om mij tot rust te brengen

en ik val als een tierelier af, geen rust in mijn kont en wil vaak weg.:(



de woningbouw heeft genoeg redenen om hem er uit te zetten

belastingschuld,huurachterstand en wangedrag plus een dikke politierapport

en dan nog niets..... hoever kan je gaan hier in nederland voor dat je wordt verwijdert uit je flat/huis



iemand nog een idee wat we kunnen doen......?????



xxxxxx
Ik zou zeggen: steek de boel eens goed in de hens.

Er moet dan vervangende woonruimte voor iedereen gezocht worden. Slechter dan nu kan het immers niet worden?
Alle reacties Link kopieren
ik zou verhuizen of 9 maanden bij vrienden of familie gaan inwonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle begrip voor je frustraties, maar het kan altijd nog erger.

Jaren geleden woonde ik ook in een oud herenhuis dat niet geisoleerd was en had boven me iemand wonen die piano speelde (de hele dag toonladders oefenen) en beneden zat iemand op een drumstel te rammen. :@

Ze eerst apart uitgenodigd voor een kopje koffie en de situatie verteld.

Er was alle begrip en het ging een week goed en daarna vervielen ze weer in hun oude gedrag. 's-Nachts was het dan wel weer rustig.

Ik zat 's-avonds tv te kijken met een aangesloten koptelefoon en dan hoorde ik daar dwars doorheen nog die klote geluiden.

Uiteindelijk ben ik verhuisd omdat ik er niet meer tegenkon.



Kun je voor die 9 maanden niet een andere woning huren?

Dit ga je volgens mij nooit volhouden.



Heel erg veel sterkte*;
Alle reacties Link kopieren
Ik weet precies hoe je je voelt. Heel veel sterkte. Ik werd er neurotisch van, enige oplossing is verhuizen en hopen dat het daar beter is! Had ook last van een kwetterende achterbuurvrouw, die met haar giechelvriendinnen tot laat in de nacht buiten op haar binnenplaatsje zat. Skateboardende jochies, fucking herrie dat dat maakt, voetballende studenten, lekker tegen muren schoppen, ze hebben geen idee hoe dat doorklinkt. Inderdaad stampmuziek....etc... eh dat was het geloof ik. Kom je thuis van je werk, kun je je gewoon niet ontspannen omdat meteen de irritatiemodus aangaat. Verschrikkelijk!



Nu in mijn nieuwe stulpje hoor ik alleen auto's voorbij rijden, klinkt me als zee geruis in de oren!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je, geluidsoverlast is afschuwelijk!



Ik snap niet dat die advocaat niet meer voor jullie kon doen. Jullie hebben recht op ongestoord woongenot. Dat betekent dat de WBV móet hier iets tegen doen. Als ze hem er niet uit willen/kunnen zetten, kunnen ze dan niet iets vervangends voor tijdelijk aanbieden? Al is het een klein rothok, als het er maar stil is. Maar het lijkt me toch dat er wel meer druk op die WBV mogelijk moet zijn. Wat zegt de advocaat daarover?
Alle reacties Link kopieren
Zet een advertentie en verhuis voor tijdelijk, je kan dit misschien wel "winnen" maar dan ben je al overspannen...
Alle reacties Link kopieren
Zet een advertentie en verhuis voor tijdelijk, je kan dit misschien wel "winnen" maar dan ben je al overspannen...
Kamerhuur? Stacaravan? Iemad die een tijd in het buitenland zit? Familie of vrienden met een groot huis? Antikraak? Kraak? Via woning buro iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook proberen te verhuizen.

Heb het zeven jaar naast een stel vreselijke buren volgehouden, steeds mezelf voorhoudend dat ZIJ de overlast veroorzaakten en dat ZIJ dus maar weg moesten gaan, tot het echt niet meer ging.



Pas toen ik eenmaal in mijn nieuwe huis woonde merkte ik hoe gestoord ik van die buren was geworden, het heeft echt veel meer invloed dan je in eerste instantie denkt.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren


geluidsoverlast....

 

[..]

de woningbouw heeft genoeg redenen om hem er uit te zetten

belastingschuld,huurachterstand en wangedrag plus een dikke politierapport

en dan nog niets..... hoever kan je gaan hier in nederland voor dat je wordt verwijdert uit je flat/huis





Bijhouden wanneer en hoelang de overlast duurt. Vraag anders ook andere omwonenden om dit te doen. Heet dossiervorming, naar de woningbouwvereniging sturen. Hier kan de woningbouwvereniging dan iets mee bij de rechter. Hoe meer klachten van meer mensen, hoe beter!
Alle reacties Link kopieren
noordeling,



dit wordt al gedaan maar volgens de meneer van onze woningbouw duurdt het maanden zo niet jaren dat er genoeg is om hem er uit te zetten,kijk voor hun verplaatst het probleem dan he....



ik kan me de woorden wel nog herinneren toen ik vroeg aan de woningbouw medewerkster is het stil (DIT WAS DE ENIGE VEREISTE)

als ik die muts nog eens een keer spreek:@

zit ze daar met een straks gezicht te vertellen dat dit de rustigste flat is in de wijk

wauw als dit zo is dan heb ik medeleiden met iedereen hier in de buurt.



we proberen nu via de rechtsbijstand een schade vergoeding te verkrijgen of ze moeten met een andere oplossing komen zoals een nieuw flatje dan laat dat geld maar onze rust is belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp helemaal dat je er knettergek van wordt, maar de trieste waarheid is dat je er niet veel tegen kunt beginnen. Het lijkt wel eens of dit soort asocilae types overal mee wegkomt in Nederland.



Ik ken het uit de praktijk. Dealende buren, altijd herrie en overlast in huis. Ze hebben het gepresteerd om midden in de nacht hun ligbad eruit te slopen en in de tuin te kwakken. Iedere ochtend werd hun dochtertje (arm schaap) als rond half zes uit bed gesleurd om te worden gedouched, terwijl moeders pas om 8 uur naar haar werk ging. Dus iedere ochtend om half zes lag ik al wakker. Altijd gebonk op muren, klanten bij huis, deurwaarders, kwade collega dealers of bedrogen klanten. Het was te erg voor woorden.



We hebben van alles gedaan, dossiervorming van bijna 2 jaar. Politie, woningbouw, zelfs de huurdersvereniging ingeschakeld en de huur via hun op een aparte rekening gestort om de woningbouw tot actie te dwingen.  Maar niets hielp. UIteindelijk hadden we mazzel en zijn ze na 3 lange jaren vertrokken en hadden wij onze rust terug.



Hadden ze dat niet gedaan, dan was er gewoon niets gebeurd. Want een woningbouw kan niet heel veel en heeft ook vaak geen zin om iets te doen.



Ik zou, als ik jullie was en het toch een tijdelijke situatie is, lekker in een vakantiehuisje gaan de resterende 9 maanden.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ken je probleem. Bij mij ging het nog veel verder. Pure intimidatie.



Waarom als ze niet met herrie bezig zijn ZELF herrie maken? Zet een punk of hardrock cd op 10!



Wel voor 22.00 u 's avonds doen....of ga wat boren ofzo op zondag morgen....en nodig wat potige vrienden uit.



Het helpt echt!



Sterkte en laat je niet wegpesten!
Alle reacties Link kopieren
he rachel07



daar heb ik ook al zitten denken

ik wilde een jumpstylefeestje geven (haahahahha)

ik ken veel mensen die wat flinker zijn dus dan was het plafon wel naar benenden gekomen bij onderbuurman.

maar ja,dan gaat hij klagen bij onze woningbouworganisatie en dan nemen die ons weer minder serieus als we dan zulke acties gaan doen



ik heb gisteren gevragen of we bij broer op zolder kunnen zitten voor de laatste 2 a 3 maanden dan hebben we rust voor dat we gaan verhuizen naar nieuwe woning.

hij zou er nog overna denken maar ik denk wel dat ie dat gaat doen

is voor hem ook financiel beter(we betalen helft van alles)



mijn vriend kreeg zaterdag een flinke aanval van woede toen het weer raak was in onze flat en heeft flink naar buiten zitten roepen dat ze op moesten houden of dat ie anders de politie zou bellen(het was gelijk stil )



wordt er zo moe van.....



xxxxxxxxx
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit helemaal!

Wij kregen dit appartement vrij gemakkelijk zonder wachtlijst vanwege connecties met de woningbouw, en de 'vervelende' buurman.

Nou dat hebben we geweten!

Van harde arabische muziek tot bedreiging en zelfs huisvredebreuk, hij heeft het allemaal geflikt!

Echt een rare vent, drugsverslaafd, en schizofreen.

Gelukkig had hij allerlei schulden, huurachterstand etc, en waren wij niet de enigen die lastig gevallen werden.

Op een gegeven moment ben ik met onze buurvrouw alle bewoners afgegaan, om te vragen of zij last hadden, en om een handtekening.

Die heb ik met een begeleidende brief naar de woningbouw gestuurd.

Hij is door de politie opgehaald, maar hij heeft eerst nog even alles kort en klein geschopt...

Een dag later kwam hij gewoon vrolijk weer terug met een slotenmaker, had ie gezegd dat ie zn sleutel vergeten was!!!!

Maar gelukkig is hij nu echt weg!
Alle reacties Link kopieren
hoi vintagebaby



we kunnen elkaar dus een hand geven qua situatie

hoe komt het dat hij nu weg is???

ik vind dat ze zulke gekke mensen moeten opsluiten of afmaken ze zijn een gevaar voor de maatschappij en verzieken je woongenot

hij moet echt op een hutje op de hei gaan wonen of een in een coltanerwoning(ken je dat project)dan zetten ze de asos en drug en drankgebruikers bij elkaar zodat ze ergens wonen waar ze niemand kunnen lastig vallen en zo kan de politie en zo ze beter in de gaten houden.:D



xxxxxx
Alle reacties Link kopieren
Helaas herkenbaar, wij hadden ook zulke buren.

Politie kon inderdaad niks uithalen; inderdaad vlak voor ze kwamen (als ze kwamen) deden de buren de installatie zachter en dan lachend verkondigen dat ze rustig zijn. Pfff.

Er zijn inderdaad mensen om hen verhuisd en waarschijnlijk zou ik op den duur ook op dat punt zijn terechtgekomen, ware het niet dat ze een huurachterstand hadden opgebouwd en dat er een deurwaarder aan te pas kwam. Ze zijn hierdoor uiteindelijk zelf weggegaan.

Ik ben dat deurwaarderskantoor eeuwig dankbaar;)



Heel veel sterkte, ik zou denk ik weggaan wanneer de buren niet zouden vertrekken. Rustig wonen is heel veel waard, denk ik. Waarom zou je koste wat het kost blijven ergeren aan mensen die nooit zullen veranderen? Want de impact van zulke mensen is ontzettend groot, helaas...
Alle reacties Link kopieren
Dag queenfan....



Ik heb je verhaal gelezen.

Ik vroeg mij alleen af, waarom moet je daar zitten? Jullie huis is nog in aanbouw? Door wie? Door jullie zelf, of moeten jullie wachten van de woningbouwvereniging? want dat maakt volgens mij wel een verschil?!



Als je zit te wachten op een nieuw huurhuisje wat dus nog gebouwd wordt, en dat vrouwtje heeft jullie verzekerd dat dit een rustige flat zou zijn ed en zij nemen je klachten niet serieus dan wordt de zaak dus echt anders. Ze beloven iets en komen het niet na. Dit is denk ik wel belangijk om te weten.



Succes ermee en hopelijk krijg ik een reactie.



Groet, Muis
Alle reacties Link kopieren
muisje_s



het is een lang verhaal maar hier is de uitleg....

we hebben een koophuis gekocht die nog gebouwd moet worden medio april 2008 is deze klaar



we hadden al een koophuisje, die we dus toen we die andere kochten in de verkoop hebben gedaan om zeker te zijn dat het verkocht zo worden voor dat we in de nieuwe zouden trekken(anders betalen we dubbel hypotheek)

niet wetende dat we naar 2 dagen ons koophuisje al verkocht zouden hebben.



dus moesten we opzoek naar woonruimte voor anderhalf jaar ongeveer.

ik stond 5 jaar ingeschreven dus geen probleem....we reageerde op flatjes dicht bij ons aanstaande huis

(buurt verkennen en weten waar je komt te zitten)

deze sprong in ons oog 2 slaapkamers en een riante woonkamer en net een nieuwe keuken en wc en verwarmingen geplaatst ideaal toch?



dus wij praten met de woningbouw,het maakt niet uit hoe de flat was als het maar stil was dit hebben we toen ook aangeven bij de mevrouw van de woningbouw die garandeerde ons dat het rustig was(de rustigste in de buurt nooit klachten)



idd bij het kijken naar de flat 2x was het ook stil, wij waren gerust gesteld en namen de flat aan.we waren ook meerdere keren hier rond aan het kijken buiten en om de flat en het was alle keren rustig



niet wetende dat de eerste avond de spijt er al was

de eerste avond hadden we al overlast van muziek en iemand die het nodig vond om 11 uur savonds op trompet te spelen.



zodoende een paar maanden later is het erger geworden zo erg dat we liever bij iemand op zolder gaan zitten dan hier blijven.:(



xxxxxx
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ken (helaas) het verhaal ook, ontzettend vervelend. Ik heb een onderbuurman die veel geluidsoverlast produceert, jammer genoeg ben ik de enige die er last van heeft, dat maakt de strijd moeilijk en eenzaam.

Het is ook zo'n type die ziet of voelt dat ik de politie heb gebeld, en dan snel de geluidsknop dichtdraait.

Ik vraag zoveel mogelijk (onafhankelijke) getuigen, die dan getuige zijn van mijn overlast.

Momenteel wacht ik op bericht van de woningbouwvereniging, ik heb een laatste brief geschreven, en overweeg om een gedeelte van de huur in te houden. Sloom zootje die trut van de woningbouwver. , zij liet zich inpakken door zogenaamde aannemelijke excuses van die lul onder mij.

Ik ben er doodmoe van, en het bederft mijn woongenot, ik merk ook dat het meer inpact heeft dan je liggen te ergeren omdat ik graag slapen wil maar dat niet kan omdat ik wakker lig van doordreunende bastonen van een televisie die knoerhard aanstaat, of harde muziek.

Het is afschuwelijk, eigenlijk ben ik er ook radeloos van, en als de woningb.ver. nu niet doorpakt, ga ik naar bureau voor rechtshulp, alhoewel ik niet weet hoe zij mij hierbij kunnen helpen. Is het een slim plan je huur gedeeltelijk in te hoduen?
Alle reacties Link kopieren
hoi jorinde2



wij hebben ook de rechtsbijstand ingeschakeld tenminste de zaak bij hun neer gelegt maar die kunnen niet veel voor ons doen.

hoe zit dat bij jouw?

bij onze woningbouw vereninging zeiden ze dat ze iemand niet zo maar kunnen verwijderen ze moeten een dikke dossier op bouwen dit kan maanden en zelfs jaren duren voordat ze iemand kunnen(willen is denk ik)verwijderen uit hun woning/flat

mmm dus politie dossier en schulden(ook bij hun) zijn niet genoeg om iemand te verwijderen

wat een *****maatschappij leven we toch zonder enige rekening houdend met elkaar... gewoon je eigen zin doordrijven en er mee weg komen ook!!!



xxxxx
Alle reacties Link kopieren
Heej queenfan.



ok je zit dus te wachten op ke koophuisje.

Die vrouw waarmee je gesproken hebt, heb je haar nog eens gesproken over dit feit? Haar geconfronteerd met de toezegging enzo?

En zijn er buren waarmee je wel goed contact hebt? Vraag eens aan hen of er voor dat jullie er kwamen ook al veel geluidsoverlast was?! Als dat zo is en er is eerder over geklaagd is die vrouw niet eerlijk geweest. Je zal je buren niet uit huis krijgen, maar misschien wel een schadevergoeding. Jullie zitten er gelukkig maar tijdelijk en nie voor vast. Zij denk ik wel.

Misschien dat je eens met de dvocaat die je kent eens kunt overleggen indien er verkeerde verwachtingen zijn gewekt door die ene mevrouw. Als zij onjuiste info heeft verstrekt kunnen jullie wellicht schadevergoeding krijgen. Maar denk dat de rechtsbijstand hier ook al mee bezig is of niet?



Groet. muis
Alle reacties Link kopieren
muisje_s



we hebben bovenburen die ook nog eens last hebben van onze onderbuurman(moet je na gaan hoe hard zijn muziek aanstaat)

en een oudere mevrouw onder hem die heeft ook last van hem, beide bellen ze de woningbouw regelmatig, en ook boven ons belt de politie als hij midden in de nacht zijn muziek open knalt.

maar we hebben hypocrite zijburen die geven aan nergens last van te hebben als hij begint(lijkt me onmogelijk dat ze dat niet horen)die zijn waarschijnelijk bang voor hem

onze geliefde(hum) onderbuurman kan ook geweld gebruiken namelijk, hij heeft bij onze bovenbuurman deur in getrapt toen ie een keer de politie belde(toen woonde we er nog niet)

en er gaat wel eens een ruitje kapot als de politie hem wilt meenemen.



ik heb de mevrouw van de woningbouw niet meer gesproken zij gaat niet over de klachten zij gaat over de sleutels en informatie

(k*twijf)

mischien beter voor haar als ik haar niet meer zie of spreek hahaha:P



de rechtsbijstand is zooo traag we hebben er nog steeds niets van gehoord

ik weet niet of die ons kunnen helpen



xxxxxxxxxx
Het enige wat je kan doen is klagen bij je WBV en zorgen dat er een oplossing komt. Er zijn regels wat betreft geluidsoverlast.

Ik woon ook in een oude woning, en hoor ook alles van de buren, maar heb geen aso's rond me wonen. Wel praten, krikken (heel genant), muziek (zachtjes), etc. Ik word er ook gek van (van dit al), en slaap met oordopjes.

Maar mn vriend heeft er weer geen last van.

Succes ermee.. zorg dat de WBV jullie een andere woning geeft, en stappen neemt om die aso er uit tekrijgen of op een plek waar hij zo weinig mogelijk last maakt.
Alle reacties Link kopieren
Haaj Queen(Y)



jammer dat ze alleen over sleutels en informatie gaat.

Maar als je toch probeert te bellen, vriendelijk uiteraard :P

Dat je buren al klachten indienen zegt eigenlijk al dat deze overlast niet iets is van de afgelopen paar maanden, het zal dus wel langer spelen.

Bij welke rechtsbijstandverzekeraar zit je? Gewoon bellen totdat zij er ghek van worden, weten zij ook hoe jij je voelt..

Ik denk dat je toch een brief moet schrijven naar de woningbouwvereniging ( als je dit niet al gedaan hebt). Overleg ook met de rechtsbijstandverzekeraar. je wist niet alle feiten toen jij tot de huur overging en je hebt er nadrukkelijk om gevraagd. Je betaald nu de huur voor een appartementje welke niet naar je wens is en waar niet om gevraagd is. Je zou twee dingen kunnen doen, waarbij 1, probeer het eens met wanprestatie of 2. dwaling. Als je dit eens overlegd met de rechtsbijstandmensen en eventueel met de advocaat die je kent.. wie weet kan het je verder helpen. Ik ben nog maar een tweedejaars rechten student, denk dat er mensen zijn die meer ervaren zijn dan mij :$



Probeer het eens... al krijg je een schadevergoeding voor de periode die je in rumoer hebt gezeten. De woningvereniging is aansprakelijk, want je mocht vertrouwen p wat dat vrouwtje tegen je gezegd heeft!!



Gr. Muis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven