geluidsoverlast wat te doen????radeloos word ik er van

15-06-2007 12:01 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
geluidsoverlast....

 

ik weet er alles van ik zit nu in een flatje(tijdelijk) uit de jaren 60 volgens mij deden ze toen nog niet aan geluidsisolatie want ik hoor echt alles



soms is het wel lachen als ik de bovenbuurvrouw hoor kreunen als ze ligt te ..... met de bovenbuurman of je hoort ze plassen of zo

maar meestal erger ik me dood aan de muziek die ze onder en naast me draaien van die lekkere bonkmuziek en dat vaak 2/ 3 uur of midden in de nacht om 5 uur of zo



woningbouw doet er niets aan en als je de politie belt moet je 50 min wachten of zo terwijl de politie 3 straten verder zit als ze al komen

want die vent onder ons die weet dat we bellen en draait dus 40 min muziek zodat het stil is als de politie komt.(zo lijkt het als of wij het verzinnen)

aanspreken op gedrag heb ik wel eens gedaan onder ons maar die lachte me in mijn gezicht uit(hijs is drugsgebruiker)

en zegt dat ik het moet accepteren  en dat iedereeen dat doet(tuuurlijk daarom komt de politie zo vaak bij hem langs)



ik moet hier nog 9 maanden(huis in aanbouw) zitten maar dat lijkt een eeuwigheid

we hebbben alles al gedaan ,woningbouw politie ingeschakkeld hem aangesproken, negeren, stampen en terug bonken ...advocaat advies gevraagt en zelfs huur niet meer willen betalen en dit aan uit handen geven aan advocaat(wij kennen er namelijk een)

zelfs parteculier huren (dit kan alleen 12 maanden of meer) ik ben zelfs zo wanhopig geweest dat ik nog liever 10 maanden bij mij broer op zolder zit dan hier blijven wonen



terwijl ik dit schrijf heb ik een koptelefoon op om de irri muziek te horen en slaap snachts met dopjes in mijn oren

ook fijn ik werk in de zorg en werk wel eens nachten, kom ik thuis in de herrie.....ik moet dan naar mijn schoonouders om te kunnen slapen

is toch niet normaal!!!!!:@



mijn vriend wordt lichamelijk ziek van de onrust(hardklopping en paniekaanvallen) en ik word alleen maar superkwaad en wil de gast echt op zijn bek timmeren(als ik een man was geweest dan had hij ze echt gehad)

ook gebruik ik rustgevende natuurlijke middelen om mij tot rust te brengen

en ik val als een tierelier af, geen rust in mijn kont en wil vaak weg.:(



de woningbouw heeft genoeg redenen om hem er uit te zetten

belastingschuld,huurachterstand en wangedrag plus een dikke politierapport

en dan nog niets..... hoever kan je gaan hier in nederland voor dat je wordt verwijdert uit je flat/huis



iemand nog een idee wat we kunnen doen......?????



xxxxxx
Alle reacties Link kopieren
Vluchtig wat gelezen:



Ik heb nu de regel dat als ik wat hoor en het is na elf uur 's avonds, ik standaard de politie bel. Dat kan ik ook iedereen aanraden. Alleen als het is geconstateerd door de politie kunnen er verdere maatregelen genomen worden.



Zelf heb ik de fout gemaakt door veel te laat de politie pas in te schakelen, omdat ik dacht dat ik zelf een aansteller was. Eigenlijk te zot voor woorden. Daarom zou ik echt meteen de politie bellen. Laatst belde de politie naar de onderburen om te vragen of ze de muziek zachter wouden zetten en gelukkig is mijn onderbuurman te keer gegaan tegen de politie. Nu weten ze ook wat voor een type die gast is. Het werkte trouwens wel, dat belletje!
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn buurman gestoord was wisten we al. maar van de week spande die écht de kroon...



Me onderbuurman sprak hem op zijn gedrag van laaste hele nacht muziek aan, Zegt die kloot viool ja was heftig he... ik bedoel hallo!! En dat ie wel eens zijn momenten heeft blabla.. en er wat op zou letten... Volgens ons gebruikt die ook drugs... kan gewoonweg niet anders, kwa muziek is wel wat beter.. maar nu is iedere nacht video spelletjes heeerlijk geweldadige spelletjes in zijn slaapkamer.. die juist aan de mijne grenst zucht... ik ben zoo gefocused op elk geluidje..



Helaas kan ik niet vinden wie hier de buurtagent is..? béétje jammer..En woning bouw reageert idd niet op mijn e-maild.. dáár baal ik ook van,...



Politie bellen...tja.. kan maar we zitten met 2 afgesloten deuren.. dus is ook niet bepaald handig denk ik dan maar weer...



Maar, je kan ook nog ergens anders klagen bij gemeente ofzo alleen kon ik die telefonisch niet bereiken dus dat ga online doen alleen ff w88 op mijn digi code.. jeeuhh en ik denk dat voor mij het opschrijven net wat beter werkt.. :P
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen dat het goed gaat Prima! Super.



De politie bellen hebben wij in onze vorige woning regelmatig gedaan (na eerst zelf gesprekken met buren). Uiteindelijk werd de overlast er alleen maar erger ervan. De wijkagent heeft echt z'n best wel gedaan, maar stond ook machteloos zeg maar. Meer dan met de buren praten kon niet. Tja verhuizen om je buren, ik moest er ook nooit aan denken, maar na jaren overlast ga je vanzelf wel. Je trekt het gewoon niet langer en na allerlei vormen van hulp (politie, wijkagent, buurtbemiddeling, meldpunt voor overlast) werd het allemaal alleen maar erger. Helaas is het hier nog erger qua overlast...Nee leuk is dat niet en ik wil alleen nog maar vrijstaand wonen in de toekomst. Maar ja willen en kunnen zijn twee verschillende dingen.



Hier dus drama de laatste tijd. Gillende, met deuren slaande buren, overdag, 's nachts. 'S nachts uren met hakken door het huis, er wordt tegen de muren aan getikt midden in de nacht, met een hamer ofzo.Keiharde muziek (oefenen met een band.....in een oud gehorig rijtjeshuis, pal naast ons....). En dan op straat. De boemboem auto's, het getoeter, het geschreeuw (het lijkt alsof men hier alleen maar kan schreeuwen) overdag en 's nachts. De brommertjes. Het gaat maar door. Heel soms is het naast ons een dagje stil. Heeeeel soms, dan zijn zijn ze er niet. En dan komen ze weer thuis om een uurtje of elf 's avonds, met heel veel kabaal. Oordoppen helpen tegen sommige geluiden. Maar die lage bonkemde geluiden blijf je horen. Ik wordt zo vaak wakker 's nacht van harde bonken.

Tja, ik denk de laatste tijd vaak: waren we maar nooit verhuisd. Daar was het erg, maar hier is het zoveel erger. Daar was de buurt okee, netjes, rustig en waren het 'alleen maar' de studenten naast ons, maar hier is de hele buurt (inklusief buren) vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat is ook niet best, denk je dat het niet erger kan als je verhuist kan dat dus wel..



Jah, en als stil is zit je al van owh god ze komen thuis.. of je hoort wat ohnee niet weer denk je dan..



en idd oordoppen helpen wel maar niet tegen alles.. ik heb van die vloeibare was, heb nu als ze er ff inzitten en warm zijn kan je ze nog beter afsluiten.. of goed is voor me oren dat is dan vraag 2... nu zit de buurman nog steeds aan zij vecht spelletje... zielig leven heb je dan ook....
quote:heather2 schreef op 23 januari 2009 @ 19:29:

Wat fijn om te horen dat het goed gaat Prima! Super.



De politie bellen hebben wij in onze vorige woning regelmatig gedaan (na eerst zelf gesprekken met buren). Uiteindelijk werd de overlast er alleen maar erger ervan. De wijkagent heeft echt z'n best wel gedaan, maar stond ook machteloos zeg maar. Meer dan met de buren praten kon niet. Tja verhuizen om je buren, ik moest er ook nooit aan denken, maar na jaren overlast ga je vanzelf wel. Je trekt het gewoon niet langer en na allerlei vormen van hulp (politie, wijkagent, buurtbemiddeling, meldpunt voor overlast) werd het allemaal alleen maar erger. Helaas is het hier nog erger qua overlast...Nee leuk is dat niet en ik wil alleen nog maar vrijstaand wonen in de toekomst. Maar ja willen en kunnen zijn twee verschillende dingen.



Hier dus drama de laatste tijd. Gillende, met deuren slaande buren, overdag, 's nachts. 'S nachts uren met hakken door het huis, er wordt tegen de muren aan getikt midden in de nacht, met een hamer ofzo.Keiharde muziek (oefenen met een band.....in een oud gehorig rijtjeshuis, pal naast ons....). En dan op straat. De boemboem auto's, het getoeter, het geschreeuw (het lijkt alsof men hier alleen maar kan schreeuwen) overdag en 's nachts. De brommertjes. Het gaat maar door. Heel soms is het naast ons een dagje stil. Heeeeel soms, dan zijn zijn ze er niet. En dan komen ze weer thuis om een uurtje of elf 's avonds, met heel veel kabaal. Oordoppen helpen tegen sommige geluiden. Maar die lage bonkemde geluiden blijf je horen. Ik wordt zo vaak wakker 's nacht van harde bonken.

Tja, ik denk de laatste tijd vaak: waren we maar nooit verhuisd. Daar was het erg, maar hier is het zoveel erger. Daar was de buurt okee, netjes, rustig en waren het 'alleen maar' de studenten naast ons, maar hier is de hele buurt (inklusief buren) vreselijk.Had je dat niet door voordat je daar ging wonen, dat dat ook 'n asobuurt was? Dat hangt dan toch ook wel erg van de omgeving waar je woont af dat er zoveel tokkiebuurten zijn. Hoor nooit zulke dingen over wijken in dorpen hier in mijn omgeving bijvoorbeeld. Hier zou de geluidsveroorzaker weggetreiterd worden omdat ie altijd grof in de minderheid zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 januari 2009 @ 06:54:



Had je dat niet door voordat je daar ging wonen, dat dat ook 'n asobuurt was? Dat hangt dan toch ook wel erg van de omgeving waar je woont af dat er zoveel tokkiebuurten zijn. Hoor nooit zulke dingen over wijken in dorpen hier in mijn omgeving bijvoorbeeld. Hier zou de geluidsveroorzaker weggetreiterd worden omdat ie altijd grof in de minderheid zou zijn.



Nee niet echt. Een paar keer langs geweest, was toen rustig. Wel oude huisjes, zegt misschien wel iets, maar wij zagen niet dat het zo erg was. Misschien een beetje naief hoor...Maar ik verwacht dus echt niet dat volwassen mensen geen ene milimeter rekening houden met zijn medebewoners (studenten, jongelui, zoals in ons vorige huis, alla, niet leuk, wil je niet naast wonen, maar daar kan ik me nog iets bij voorstellen). En onze naaste buren zijn ook niet het type aso als je ze ziet lopen. Nette lui kwa kleding, abn pratend, culturele types, daar verwacht je (ik althans niet) niet zulk ongelofelijk asociaal gedrag van.

De toenmalige bewoners (huurhuis) ook gevraagd, maar nee het was een rustige buurt, nooit wat aan de hand (heb nog nooit zoveel politie gezien als hier in de straat en al een paar keer een huis 'binnen gevallen' voor ruzies, weedplantages, een keer een woningbrand) en de buren hoorde je nooit...Daarbij zaten we in ons vorige huis al een paar jaar in de herrie, voelden ons niet al te best, wilden daar graag weg en ja kopen is geen optie en vrije sector ook niet (kleine WAOotjes), dus kom je in de sociale huursector terrecht. Hoeft niet erg te zijn, maar na deze ervaring....

Ik kan best wel iets hebben. Heb ook midden in de stad gewoont, een feestje af en toe moet natuurlijk gewoon kunnen, kinderen die spelen, heb ik echt geen problemen mee of mensen die wat aan het verbouwen zijn.

Vandaag is het redelijk stil. Gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Als je afhankelijk bent van een laag inkomen ben je aangewezen op een woning in de sociale woningbouw. Helaas zitten die woningen hoe langer hoe vaker in "Prachtwijken". Mensen met een kleine beurs zitten ook vaak in de grote steden, omdat daar de voorzieningen dichtbij zijn. Veel voormalige huurwoningen zijn de verkoop ingegaan, dus ruimte om te kiezen waar je gaat en kunt wonen is ook steeds kleiner. Gisteren kregen we van de woningbouwstichting een brief in de bus.Of we de woning willen kopen. Tjonge, we hebben dan wel gemazzeld, want deze woningen gaan dus koopwoningen worden. We zijn dus net op tijd verhuisd, anders hadden we naar een woning als deze kunnen fluiten. Op een gegeven moment kun je bijna alleen nog maar terecht in bepaald soort wijken. Of ze gooien de huren flink omhoog waarbij je dus niet in aanmerking komt voor huurtoeslag. De steden proberen de mensen met lage inkomens te weren, de omliggende gemeentes willen liever ook geen mensen met lage inkomens. Wat moet je dan? Je moet toch ergens wonen en dan ben je blij als je een dak boven je hoofd hebt.



@JC, dat herken ik wel, ik was in mei ruim een week op een camping op de Veluwe, een heel rustige natuurcamping waar je 's morgens vroeg de vogeltjes hoort fluiten en de wind door de bomen hoort ruisen.De eerste dagen was ik heel gespitst op geluidjes, maar op een gegeven moment werd het toch rustig in mijn hoofd. Maar terug in de flat kon ik wel weer huilen, meteen 's avonds weer lawaai van diverse buren. Van de zomer zaten we twee weken op een bungalowpark en daar heb ik me een avond zitten ergeren aan een Duitser die zijn auto met "boom boom"naast een bungalow had geparkeerd, hij zat zelf op het terras. We hebben toen de beheerder van het park gebeld en die stuurden meteen een mannetje dat er een eind aan maakte. Het bleek dat die Duitser dit wel vaker deed en dat er meer mensen over klaagden. Ik zou op een gegeven moment als beheerder zo iemand toch weren. Er was nog een incidentje, er waren Polen die aan het bouwen waren op het park en ze zaten zelf in een huisje. Op zaterdagavond een uur of 12 begonnen ze heel vrolijk muziek te maken. Die lui werken 6 dagen per week, dus zaterdagavond was hun ontspannningsmoment, maar die lui hadden niet door dat er al wat vakantiegangers waren, omdat de bouwvak nog niet begonnen was. Ik ben er toen op afgestapt, 15 mannen die geen Nederlands spraken, maar wel Engels. Ze boden hun excuses aan, ze hadden niet door gehad dat het zo ver doorklonk. Ze bleven maar "we're so sorry"zeggen. Kijk, toen was ik helemaal niet boos en kon er de humor ook wel van inzien. Goed, hun muziek was ook niet zo vreselijk, het was geen "boom boom"maar er waren deuntjes als "kalinkakalin"(of hoe schrijf je dat?) te horen. Maar wel hard en ze deden meteen de muziek zachter, ik heb hen de rest van de vakantie niet meer gehoord. De laatste dag dat we daar waren, zag ik hen lopen langs ons huisje en ze begroetten me heel vriendelijk.

Ik merk dat de gespitstheid bij mij wel aan het afnemen is, maar ik krijg wel een onrustig gevoel als ik de bassen vanuit een auto hoor die langsrijdt. En het valt me op hoe vaak mensen hun muziek zo hard hebben staan. Hoe hard soms de muziek in sommige winkels is. Jongeren schijnen nu al vaak het gehoor van een 70-jarige te hebben door de mp3-spelers.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Jah, auto's met dat boom boom muziek vreselijk...! of als je een bepaalde type mensen ziet lopen ( die bij je voor overlast zorgen...) of als je ergens loopt dat je dan geluiden van gevechtspelletjes hoort.. me nekharen stonden recht over eind..!
Alle reacties Link kopieren
quote:Prima69 schreef op 24 januari 2009 @ 20:05:

Als je afhankelijk bent van een laag inkomen ben je aangewezen op een woning in de sociale woningbouw. Helaas zitten die woningen hoe langer hoe vaker in "Prachtwijken". Mensen met een kleine beurs zitten ook vaak in de grote steden, omdat daar de voorzieningen dichtbij zijn. Veel voormalige huurwoningen zijn de verkoop ingegaan, dus ruimte om te kiezen waar je gaat en kunt wonen is ook steeds kleiner. Gisteren kregen we van de woningbouwstichting een brief in de bus.Of we de woning willen kopen. Tjonge, we hebben dan wel gemazzeld, want deze woningen gaan dus koopwoningen worden. We zijn dus net op tijd verhuisd, anders hadden we naar een woning als deze kunnen fluiten. Op een gegeven moment kun je bijna alleen nog maar terecht in bepaald soort wijken. Of ze gooien de huren flink omhoog waarbij je dus niet in aanmerking komt voor huurtoeslag. De steden proberen de mensen met lage inkomens te weren, de omliggende gemeentes willen liever ook geen mensen met lage inkomens. Wat moet je dan? Je moet toch ergens wonen en dan ben je blij als je een dak boven je hoofd hebt.





Wat een mazzel Prima met jullie huis. Pff net op tijd. Anders had je nu nog in je Prachtwijk gewoond

Want ja (ben heel blij dat je bovenstaande aanhaald) mensen zeggen vaak: dan ga je toch in een rustige wijk wonen? Of: waarom ben je daar dan gaan wonen? Mensen begrijpen vaak datgene niet wat jij hier boven schrijft. Dat het dus echt zo werkt. En dat niet iedereen vrije woonkeuze heeft. Wij woonden eerst in de vrije sector. Toen we daar jaren geleden gingen wonen hadden we alle twee nog een baan, dus konden we veel vrijer kiezen. Helaas door chronische ziekte/handicaps van ons alletwee is ons inkomen de afgelopen jaren dramatisch gedaald.We konden die huur daar nog wel betalen, maar met twee uitkeringen kan je dus daarna niet nog eens vrije sector, duur of koop gaan wonen. Je komt er gewoon niet meer voor in aanmerking.

Wij zijn laatst ook en weekje in een huisje geweest: wat een rust..................................ik wilde niet meer terug naar huis, de tranen rolden over mijn wangen toen we de wijk inreden. En ja hoor we hadden de deur nog niet achter ons dicht gedaan of de buren dreunden alweer ons huis binnen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook via de gemeente een meldpunt overlast?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bett schreef op 29 januari 2009 @ 15:49:

Hebben jullie ook via de gemeente een meldpunt overlast?



Ja.

Erg hun best gedaan, maar helaas niks geholpen in ons geval.

Ik zou het altijd proberen. Ze luisteren goed, denken mee en proberen te helpen. Bedenk wel dat soms de overlast erger wordt als je stappen neemt. Ik hoor dat van meerdere kanten. Maar daar kan het meldpunt je vast wel meer over vertellen/in adviseren, voordat er stappen worden ondernomen.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Jah, ik heb maandag online een melding gedaan, en di belden ze me al, terug vondt ik vrij snel gaan.. en aardige man ook en houdt me op de hoogte ook..en heeft na mijn telefoontje contact opgenomen met de woningbouw als goed is..



Helaas zit ik nu op dit moment met een enorm dillema... ik hoor weer muziek.. ben ik een zeikerd als ik de politie bel..? of niet.. zucht... waaartom is dit zo verdomde moeilijk en kan die vent gewoon niet eens normaal doen :@
Alle reacties Link kopieren
-edit- ik heb gebelt.. trilde als een rietje.. was helemaal van slag...maar er is een melding gemaakt.. nog niemnad gezien maar ach he het is do aaf....! enis al iets zachter....maarja... zegt niks..



ben stiekem wel beethe trots op mezelf dat ik durfde te bellen
Alle reacties Link kopieren
Heel goed Bett!



Heb met jullie te doen.... In het verleden ook de nodige overlast meegemaakt, zal nog wel ergens te vinden zijn. Onderburen, bovenburen, drugsoverlast, junks voor je deur.
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, wat een hoop ellende komt er over je heen als je weer hier leest! Vanwege ziek zijn was ik hier afgelopen week niet te vinden.

Wel dus veel in bed gelegen en dus hoor je ook veel meer dan als je bezig bent of naar je werk.

Terwijl je dan juist je rust nodig hebt hoor je vooral veel meer herrie. En het zijn eigenlijk vooral de dagelijkse huiselijke geluiden. De huizen zijn gewoon gehorig.

Maar waarom moeten mensen altijd met een hoop gestommel een houten trap oplopen? Waarom kunnen ze niet zo'n traploper plaatsen of gewoon sloffen aan doen?

En fijn om in het weekend uitgebreid in bad te gaan met alle kinderen maar moet je dan een uur lang herrie maken alsof het bij ons lijkt of de badkamer wordt afgebroken? Ik weet het, sommigen vinden dit zeiken. Maar het is bepaald niet leuk als je ziek in bed ligt en wilt slapen.

Maar als ik hier de andere verhalen lees is het bij ons eigenlijk nog heilig!

Wat vreselijk dat andere mensen je leven tot een hel kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
O ja, kiezen voor een houten vloer en dan bijvoorbeeld vandaag de heeeele dag met schoenen met hakken door het huis denderen, de woonkamer tig keer nemen, trapje op trapje af, dreun dreun, talloze keren op een dag. Inderdaad, waarom niet pantoffeltjes aan? Waarom de heeele dag je schoenen aanhouden, terwijl je weet hoe gehorig de huizen zijn? Ik kan het niet anders zien dan pesten of gewoon schijt hebben aan je medemens. Vandaag heb ik de kastdeurtjes en gewone deuren wel 100 keer dicht horen dreunen. Die worden echt dicht gesmeten. Gisteravond kwamen ze om half 12 thuis, met hoop lawaai tot een uur of 1. Vanmorgen staan ze om 7 uur op....ja, idd met hoop lawaai....6 uurtjes geslapen, Veel te kort. En dan vanmiddag proberen even bij te slapen, vergeet het dus maar. Dat gedreun van schoenen en deuren gaat dwars door de oordoppen heen.

Bah, ik ga emigreren! Echt, ben het zo zat.

Ipv te gaan slapen ben ik vanmiddag wat gaan wandelen. Heb de auto gepakt en ben de wijk uitgereden, de stad uit en lekker het bos in. Lekker rustig met de hond. Vriendelijke mensen tegengekomen met niet agressieve honden, wat een verademing....ze bestaan gelukkig nog.
Alle reacties Link kopieren
Ze zouden in Nederland een systeem zoals de Britse asbo's moeten invoeren, en dan echt consequent zijn!



Ik woon hier in een studentenhuis en heb veel last van overlast, dingen die vernield worden, brandalarm dat midden in de nacht afgaat enzo.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wat ik dus ook meegemaakt heb. Ik ben chronisch ziek(ik heb aandoeningen waarbij chronische moeheid een rol speelt) en kwam niet meer aan mijn rust toe. Tot 's avonds laat buren die aan het etteren waren en 's morgens vroeg weer kinderen die hard aan het stampen waren. Mijn uitvlucht was oordoppen, me fysiek afsluiten, maar ja, dat was ook maar een tijdelijke oplossing en het hielp ook niet bij alle geluiden. Maar overdag op bed liggen zonder oordoppen in, durfde ik niet meer. Ik werd dus echt depressief omdat ik niet meer aan mijn rust toe kon komen.

Heather, ik leef echt met jou mee, want wat je schrijft, is zo herkenbaar.

Over agressie gesproken, ik kreeg zelf vaak agressieve gedachten over mijn buren, wilde ze ik weet niet wat aandoen. Liep met fantasieën rond om een honkbalknuppel aan te schaffen en dan zelf de stereo plus subwoofer van de bovenburen aan diggelen te slaan. Ik heb het niet uitgevoerd, maar ik vraag me af hoe gek ik had kunnen worden als ik maar genoeg getergd werd.

Ik lees hier iets over een meldpunt. Zoiets was niet in de gemeente waar ik woonde. Mijn ex-buurvrouw(naaste) was een wrak, dat zag ik ook wel, haar harde muziek en haar gedrag waren een roep om aandacht. Dat moest alleen geen excuus zijn om te doen wat ze deed. Ik heb aan de wijkagent toen aangegeven dat we ons ook zorgen om haar maakten en wat we konden doen. Want ze had ook twee kleintjes en ik maakte me daar ook zorgen over. Maar ik begreep dat er al een hele batterij aan hulpverleners rondliep bij deze dame. De huismeester snapte niet dat de kinderen nog niet bij haar weggehaald waren. Ze was niet zelf voogd over haar kinderen, maar een voogdij-instelling. Maar goed, de wijkagent zei dat we altijd naar het AMK konden bellen. Tja, dat terwijl ze al vaak bezoekjes kreeg van Jeugdzorg. We hebben gesignaleerd, we hebben gemeld, ook aan de woningbouwstichting, aan de gemeente. En er gebeurden ook dingen die fataal af hadden kunnen lopen. Een ongelukje met chemisch spul met een van de kinderen. Ik was echt bang dat op een dag er misschien een paar lijken in het huis naast ons te vinden zouden zijn. Die zorg spraken we ook uit naar de wijkagent. En die doen daar zoveel mee, joh, NOT

Nee, wat dat betreft, het zal me niet verbazen als ik ooit iets in de media terug zal vinden over dat gezinnetje. En iedereen kon er van op de hoogte zijn, maar ingrijpen? Ja, als het al te laat is.

Dit waren dingen die nog eens bovenop de geluidsoverlast kwamen.

Nu wonen we in een eengezinswoning en ik moet mijn kinderen echt aanmanen om rustig en zachtjes de trap op te lopen, ik weet hoe hinderlijk het kan zijn voor buren om gestamp te horen. Wij hebben van die halve maantjes op de trap liggen, maar we willen tezijnertijd de trap helemaal stofferen. Alles op zijn tijd.

Aan degene die moeten lijden onder dit soort dingen, sterkte. Ik blijf meelezen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Jah, ze zijn nog wel eens wat laks met dat soort dingen... Snap sobizo niet dat mensen zo ver kunnen gaan.. dat ze het woon genot van iemand anders verpesten.. en zelf gewoon door kunnen gaan omdat die persoon naast hun verhuist ofzo...

Sprak toevallig vanmiddag mijn andere buuf. die vertelde in de 4jaar dat ze hier woont.. dat er veeel verschillende mensen in me huisje hebben gewoont.. nou ik weet waarom.. door die klootzak van een buurman :@ waarschijnlijk heeft niemand wat durven te doen ofzo....
Alle reacties Link kopieren
O Bett, dat klinkt als iemand die bij mij op het plein woonde, maar dan in de flat die haaks op de mijne stond. Daar woonde een man die ervoor gezorgd had dat er al 4 gezinnen verhuisd waren, allemaal vanwege hem................(ook gewoon een autochtoon overigens).

Op dat plein was het een komen en gaan van mensen. Ik kende daar nog maar weinig mensen die er met plezier woonden.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Jah, raar eigelijks.. dat zo iemand.. boven de wet staat.. wat eigelijks niet zo hoort..nu is weer mis.. toen ik net politie belde was het natuurlijk ff stil.. en had niet een leuk iemand aan de foon... denk zo maar weer bellen...verdorie gedoe ook allemaal...
Alle reacties Link kopieren
Prima, ook hier twee met 'iets' waarbij chronische vermoeidheid een rol speelt. Vannacht aardig rustig, redelijk kunnen slapen. Vandaag overdag herrie. Ben er drie uurtjes weg geweest op visite. Wat was het daar zalig stil....Ik hoorde daar niks, helemaal niks. Heb daar laatst een nachtje geslapen, wat was dat zalig. Gewoon in een appartement trouwens, wel nieuwbouw en nette wijk, maar dus wel overal buren. Helemaal niet 1 geluidje gehoord van buren. Geen voetstappen, geen deuren, geen wasmachine, geen wc, geen muziek, geen tv, geen stemmen. Toen ik op bed lag dacht ik dat ik ergens in het bos sliep, zo stil. En de buren waren gewoon thuis. Het kan dus wel anders, maar ja dan heb je wat meer centjes nodig dan wij bezitten.

Eenmaal weer thuis vanmiddag ....gekrijs (de buuf 'zingt' -zeer vals ook nog eens- aan 1 stuk door, al uren, kennelijk geen tijd voor eten, koffie ofzo, want ze gaat maar door).

Vreselijk van die ex-buren van je Prima. Ik heb dat ook wel eens van redelijk dichtbij meegemaakt. Iemand die compleet 'doordraaide', de weg kwijt aan het raken was. Allerlei hulpinstanties die zeggen iets te doen (verschillende mensen die constant aan de bel trokken), maar dus in het eggie noppus doen. Schrijnend om mee te maken. Ging dus ook goed mis met die persoon.

Hier staan trouwens ook om de haverklap huizen leeg. Het verloop is dramatisch. Staat er nu eentje leeg, hebben ze het raam van ingegooid....

Bret, die buurman blijft gewoon zitten (tot nu toe, hopelijk voor jouw), het is bijna niet mogelijk iemand uit z'n huis te krijgen en dat weten de overlast veroorzakers maar al te goed. Die vinden het geen probleem dat de politie af en toe eens op de stoep staat, een praatje en ze zijn weer weg. Er schijnen best wel veel mensen te verhuizen omdat de buren zich associaal gedragen. Beetje troost misschien, we zijn niet de enige...

En waarom mensen dit doen? Geen idee. Ik kan me er niks bij voorstellen. Ik draag nooit schoenen in huis, filtjes tussen deur en deurpost gezet, vloerbedekking op de trap, tv niet te hard, praat zachtjes, enzenz. Tja, opvoeding misschien? Ik heb het zo van mijn ouders geleerd. Dat je rekening houd met je medemens.
Alle reacties Link kopieren
mm ze moeten de mensen met last van chronisch vermoeidheid wel hebben he.. hier ook...



eigelijks is van de zotte dat wij weg gaan voor zulke mensen maar soms wil je gewoon ff rust,.. en gewoon je tv verstaan.. etc etc.. en een vreselijke zingende buuf daar ben je dus ook echt niet blij mee pff...! vervelend ook dat er iedere keer huizen leeg staan... zo snelle verloop.. niet best zijn t huur huizen? ach de woningbouw is allang weer blij dat er wat in zit...



Jah, ik heb ook in me opvoeding mee gekregen dat je respect en rekening voor je mede mens moet hebben... Maar blijkbaar zijn mensen die alleen maar ikke ikke ikke denken.. en nergens wat van aantrekken.. en zo boven de wet staan.. ik kan er zooo boos over worden he..!
Alle reacties Link kopieren
Heb inm 3x de politie gebelt... nog niet eens binnen een week bedoel dat is best wel veel.. Gisteravond kwam uit me werk thuis hoorde het buiten al.. dan wil je rust ff aangekeken.. toen gebelt.. en oo gezegd dat ik zelf weg ging want gek werdt.. toen ik terug kwam was het stil.,.



Nu vraag ik me af in hoeverre mag ik overdag bellen...? het is de hele dag al met vlagen..dan stil en dan weer hardcore muziek.. ik wil rust!!!!!!! ben verdorie een dagje vrij...



oja.. hij heeft ook een radar ervoor als ik bel he.. dan issie ff stil.. werkelijk waar...:@
Alle reacties Link kopieren
quote:Bett schreef op 04 februari 2009 @ 16:42:

oja.. hij heeft ook een radar ervoor als ik bel he.. dan issie ff stil.. werkelijk waar...:@



Oh dat is "heel normaal" hoor.....

Als er hier bij ons visite is, dan hoor je de buren geen enkel geluid maken. Is de visite weer weg dan begint het direct weer: Boem, knal, stamp, dreun, lalalalaljoehoejoehoe, pingpongpangpung.

Altijd. Geen uitzondering. Dat is hier zo, en in onze vorige woning ook. Met politie bellen hetzelfde dus. Dit schijnheilige gedrag is echt walgelijk. "Joehoe hallo buurvrouw". En dan gaat de deur dicht en de muziek knoeter hard aan en begint het gebler. En dan 's morgens heel vroeg tegen je muur aan gaan lopen tikken. Totdat ik terug ben gaan tikken. Nu groeten ze niet meer en draaien ze hun hoofd nors om. En nu ik dus: "Joehoe hallo buurvrouw/man". Maar het blijft stil, op dat momnet althans.

Sta je er alleen voor? of heb je buren die je steunen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven