geluidsoverlast wat te doen????radeloos word ik er van

15-06-2007 12:01 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
geluidsoverlast....

 

ik weet er alles van ik zit nu in een flatje(tijdelijk) uit de jaren 60 volgens mij deden ze toen nog niet aan geluidsisolatie want ik hoor echt alles



soms is het wel lachen als ik de bovenbuurvrouw hoor kreunen als ze ligt te ..... met de bovenbuurman of je hoort ze plassen of zo

maar meestal erger ik me dood aan de muziek die ze onder en naast me draaien van die lekkere bonkmuziek en dat vaak 2/ 3 uur of midden in de nacht om 5 uur of zo



woningbouw doet er niets aan en als je de politie belt moet je 50 min wachten of zo terwijl de politie 3 straten verder zit als ze al komen

want die vent onder ons die weet dat we bellen en draait dus 40 min muziek zodat het stil is als de politie komt.(zo lijkt het als of wij het verzinnen)

aanspreken op gedrag heb ik wel eens gedaan onder ons maar die lachte me in mijn gezicht uit(hijs is drugsgebruiker)

en zegt dat ik het moet accepteren  en dat iedereeen dat doet(tuuurlijk daarom komt de politie zo vaak bij hem langs)



ik moet hier nog 9 maanden(huis in aanbouw) zitten maar dat lijkt een eeuwigheid

we hebbben alles al gedaan ,woningbouw politie ingeschakkeld hem aangesproken, negeren, stampen en terug bonken ...advocaat advies gevraagt en zelfs huur niet meer willen betalen en dit aan uit handen geven aan advocaat(wij kennen er namelijk een)

zelfs parteculier huren (dit kan alleen 12 maanden of meer) ik ben zelfs zo wanhopig geweest dat ik nog liever 10 maanden bij mij broer op zolder zit dan hier blijven wonen



terwijl ik dit schrijf heb ik een koptelefoon op om de irri muziek te horen en slaap snachts met dopjes in mijn oren

ook fijn ik werk in de zorg en werk wel eens nachten, kom ik thuis in de herrie.....ik moet dan naar mijn schoonouders om te kunnen slapen

is toch niet normaal!!!!!:@



mijn vriend wordt lichamelijk ziek van de onrust(hardklopping en paniekaanvallen) en ik word alleen maar superkwaad en wil de gast echt op zijn bek timmeren(als ik een man was geweest dan had hij ze echt gehad)

ook gebruik ik rustgevende natuurlijke middelen om mij tot rust te brengen

en ik val als een tierelier af, geen rust in mijn kont en wil vaak weg.:(



de woningbouw heeft genoeg redenen om hem er uit te zetten

belastingschuld,huurachterstand en wangedrag plus een dikke politierapport

en dan nog niets..... hoever kan je gaan hier in nederland voor dat je wordt verwijdert uit je flat/huis



iemand nog een idee wat we kunnen doen......?????



xxxxxx
Alle reacties Link kopieren
Hem maakt het niet uit of ik wel of geen bezoek heb.. hij gaat toch wel door.. Mijn onderbuurman staat wel achter mij.. maar laaste paar x doet ie het heel hard als hij er niet is.. hoe voelen ze het aan.. En verder is de rest volgens mij te bang om te klagen ofzo...??



Mm net ook ik was met een vriend aan bellen en stond beetje dom na buiten te kijken jekent het wel.. hij kwam uit fiestenstalling en ging weg en zag niet gelijk dat hij het was... en hij zwaaide?!?! naja laat het daarop houden.. pff vindt um best wel eens bedreigend..!



pfff bij jou is het ook geen pretje he jeetje... ook nog scheinheilig dus bah bah... ze moeten gewoon met zijn alleen in een container..!
Alle reacties Link kopieren
Excuses dat ik zo weer binnenval, maar aangezien jullie snappen hoe klote geluidsoverlast is wil ik graag weer eventjes mijn verhaal doen. Bij voorbaar mijn verontschuldigingen dat ik jullie verhalen niet lees, maar ben momenteel erg brak.



Mijn onderburen houden van een feestje, natuurlijk niks mis mee, mist je anderen er niet mee stoort. En daar ligt het probleem, dat doen ze juist wel. Gisteravond was er weer een feestje, begon rond elven en de muziek dreunde de nacht in. Daarop de politie gebeld die langs is gekomen, de overlast heeft geconstateerd en een waarschuwing heeft uitgedeeld. Maaaaaaar, mijn onderburen negeren gewoon die waarschuwingen en blijven doorgaan. Inmiddels is het alweer 04.00 's nachts en ik zwetend en al klaar wakker.



Wat mij het meest stoort, is dat de waarschuwingen door de politie totaal geen effect hebben. Ervaren jullie dat ook? Is juist daardoor bij jullie de geluidsoverlast juist erger geworden? Ik vraag me werkelijk waar af, of het enig nut heeft dat ik de overlast blijf melden.



Niet normaal dat er mensen zijn die zo egoistisch kunnen zijn. Avonden zoals gisteravond zijn helaas niet meer sporadisch en komen de laatste tijd twee keer per week voor. En wat nog meer frustrerend is, is dat het niet op vrijdag of zaterdag is, maar juist meestal op de andere dagen. Vaak ook op dinsdag en woensdag......echt madness!



Voor mij is de enige oplossing verhuizen, ik ben het vechten zat. Het juridisch proberen te winnen duurt lang en kost dermate veel energie, die ik eigenlijk niet kan opbrengen. Mijn onderburen hebben daarnaast zoveel geld, dat het voor hun niet erg is dat de apparatuur in beslag zou worden genomen. Bovendien zijn het bekende Nederlanders. Ik heb al meerdere gedacht dat media-aandacht misschien een positief effect kan hebben, maar aan de andere kant kan dan de bom ook helemaal losbarsten.



Aaaaaaaaah, sorry voor de lappen tekst....eigenlijk weet ik de oplossing wel. Zo snel mogelijks verhuizen en de overlast zoveel mogelijks negeren (anders wordt het waarschijnlijk alleen maar erger). Pffffff, ik verlang naar rust.



Iedereen die in hetzelfde schuitje zit als ik, ik snap jullie volkomen. Het is zo fucking frustrerend dat een klapmalloot zo'n invloed op je leven kan hebben. Veel rust, wijsheid en sterkte allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Matamata,

Heb zelf ook geen goede ervaringen wat betreft het oplossen van geluidsoverlast. Niet gelukt (allerlei hulp ingeschakeld, plus politie). Je zegt het eigenlijk zelf al: verhuizen. Hoe zot het ook is, helaas, als slachtoffer van geluidsoverlast sta je met je rug tegen de muur. Althans zo ervaar ik het en denk wel meerdere op dit topic. Ben zelf ook verhuisd, helaas hier weer veel overlast, dus: kijk goed uit waar je gaat wonen!!!
Alle reacties Link kopieren
@ matama



Zijn het bn-ers? meen je niet... ik zou dus als ik jou was gewoon groot brengen.. hun moeten dezelfde regels als wij na leven hoor! Maar werkelijk waar niet best..



Mijn buurman heeeft zijn eerste officiele waarschuwing van de woningbouw... en nee hij trekt zich er geen flikker van aan.. hoe dom ben je dan.. maarja ik zit er maar mooi weer mee.. heb een abbo op het bellen inm..



En afgelopen za kwamen ze langs.. hij wou portiek deur niet open doen.. ja hallo!! dus is er via de intercom beslot dat hij het z88 moet doen en blabla.. nah dat werkt niet maar okee..mag nie klagen we zijn een heeeeeeeeeeeeeeeeeel klein stapje verder...
Alle reacties Link kopieren
Hey Bett,

Goed nieuws dan, dat je een stapje verder bent. Het is nu in ieder geval in werking gezet.



Toevallig belde de buurtregiseur mij net, om nadrukkelijk mee te delen dat we (ik en buurtbewoners) een klacht moeten indienen bij de woningbouwvereniging. Dan pas kan de politie volledig medewerking verlenen om te zorgen dat ze hun huis worden uitgezet. Pffff, aan de ene kant echt een opluchting dat de politie er alles aan wil doen om hun te laten stoppen met de overlast.



Ik ga momenteel even wat rusten ergens anders en dan begin ik met het verzamelen van medestanders om de klachtenbrief op te stellen. Pfffff, gelukkig dat de politie mij serieus neemt....
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig idd dat scheelt enorm..! jammer dat er zoveel gedoe om heen moet om iemand het huis uit te laten zetten....
Alle reacties Link kopieren
Matama, bel sbs6 shownieuws en de Privé.



Kijken of ze dan wel wat zachter kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh Matamata, wat ben ik benieuwd wie die BN-ers zijn! In ieder geval niet Frans Bauer want die zag ik laatst op tv. En keek netjes eerst of zijn buurvrouw thuis was alvorens hij in zijn thuisstudio muziek ging draaien! En dat terwijl hij in een vrijstaand huis woont.

Kun je ze niet dreigen met een verhaal in de Privé? Balen dit soort feestjes.
Alle reacties Link kopieren
Zo, weer bijgelezen, hoe is het met iedereen?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het redelijk. Wel vervelend dat er een week vakantie voor de deur staat. Dat betekent weer meer overlast van de kinderen. Niet erg als je werkt maar Growingman is dus nu zonder werk...
Alle reacties Link kopieren
En hoe gaat het in jouw nieuwe stekkie Prima? Ik hoop dat het nog steeds goed bevalt!



Hier alles nog bij het oude. Kan natuurlijk ook niet verwachten dat mijn 'vogelaarswijkje' opeens spontaan veranderd in een prachtwijk natuurlijk. Maar ik wens vaak dat ik een toverstafje had en allen overlast weg kon toveren.

Gisteravond en vanacht ergens een feestje in de straat (huizen verderop), de muziek denderde van die grote afstand door ons (en die van meerdere buren dus) huis heen. Veel geschreeuw op straat en in de tuin aldaar. Auto's die in de nacht wegscheurden met het nodige geboemboem en getoeter. Vanmorgen weer vroeg wakker gebonkt door de buren hiernaast, het bekende trapje op-af-op-af-op-af-enzzzzzzzzzzzzzzzmet klompen en continu gesla met deuren.

Nu is het gelukkig al 2 uurtjes stil en daar geniet ik nu wel even van. Als de buren straks weer thuis komen ga ik even lekker met de hond de stad uit en wandelen in het het bos (het zal wel uitdraaien van slepenvan bankje naar bankje, want mijn benen willen niet echt, maarook dat is lekker buiten in de natuur).
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ja, hier is het nog steeds vrij rustig. Er zijn nu dagen bij dat ik helemaal niet meer denk aan de overlast van toen. Dat is alvast winst.



Heather, van wat ik elders over je heb gelezen(wat jezelf hebt geschreven op sommige topics), kan ik opmaken dat we zo'n beetje dezelfde gezondheidsproblemen hebben. Mijn vriend met wie ik samenwoon, heeft ook vermoeidheidsklachten en dan wordt een situatie met geluidsoverlast eigenlijk onhoudbaar. Ik ben gevoeliger voor harde muziek, geluiden dan gezonde mensen, maar toch, die gevoeligheid mag geen reden zijn voor andere mensen om te zeggen dat het probleem bij jou ligt, want ook gezonde mensen kunnen doodziek worden van geluidsoverlast. Hè, ik wilde dat ik iets kon doen. Ik kan jullie allemaal alleen maar sterkte toewensen en adviseren om toch steeds overlastmeldingen te blijven doen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Update!



Mijn vriend is vorige week onze oude bovenburen tegen gekomen en die hadden een interressant nieuwsje te vertellen over onze oude(gestoorde!) buurman.

Zijn geluidsapparatuur is in beslag genomen door de politie na de zoveelste klacht.

Ook krijgt hij een boete van 300 euro na elke geregistreerde (geluids) klacht bij de politie.

Hij kan nu niet meer uit gaan omdat hij zijn baan is verloren(had hij die dan???)

En zweeft op de afgrond van huisuitzetting omdat hij de huur niet meer kan betalen.

Het is al een half jaar stil nu jammer dat het niet eerder was gebeurd! :(



xx
Alle reacties Link kopieren
Hoi Queen, goed dat je deze topic weer omhoog gehaald hebt. Tjee, zeg, dat is zeker jammer dat het niet eerder gebeurd was.

Nou ik zit hier nu alweer bijna 4 maanden en het bevalt me hier prima. Nu het mooi weer is, word ik niet bekogeld met allerlei boemboemmuziek. Je kunt ook met goed fatsoen een deur openlaten zonder weggeblowd te worden.

Eergisteren had ik een oude flatgenoot over de vloer en als ik daar dan weer de verhalen van hoor, zij heeft sinds een tijd last van Afghaanse onderburen die of 's nachts muziek aanzetten of ruzie gaan maken, dan denk ik : "ik ben blij dat we daar weg zijn".
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat het bij jouw ook zo rustig is!.



Ik blijf nog steeds schrikachtig als ik maar denk half iets te horen van bonkmuziek of autoradio's die hard staan.

Ook als is het een jaar geleden dat we uit de ''poorten van de hell'' zijn ontsnapt

Het is hier ook rustig, lekker!!



xx
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit allemaal lees, dan denk ik wat erg. En wat ben ik dolblij dat ik vrij woon.
Alle reacties Link kopieren
Zamirah, ik zou ook graag "vrij"willen wonen en ik denk eigenlijk een hoop mensen. Vrij wonen is alleen weggelegd voor mensen die zich het financieel kunnen veroorloven. Het is ook niet vreemd dat mensen in probleemwijken die boven op elkaar wonen vaker gezondheidsklachten of psychische klachten hebben, dat is bijna inherent aan de woonvorm. En wat kan er gedaan worden voor die mensen? Even verhuizen is er niet bij. Deze mensen zijn aangewezen op sociale woningbouw. Wij konden verhuizen omdat ik urgentie kreeg, anders hadden we het wel kunnen schudden.En nu gaan deze mooie rustige huurhuizen de verkoop in, dus een paar maanden later hadden we hier ook al niet kunnen wonen en dan kun je van de ene probleemwijk naar de andere probleemwijk. Als we niet verhuisd waren, hadden ze me op kunnen nemen in een of ander rusthuis, want dit was niet meer te doen. Maar goed, ik ben ook blij dat ik nu ergens anders woon, maar ik voel zo mee met de mensen die geen kans hebben om te verhuizen en in de ellende blijven zitten.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Matama, woon jij in Amsterdam?
Alle reacties Link kopieren
Up
Alle reacties Link kopieren
Fijn Zamirah, dat je het ge-upt hebt. Hier gaat het allemaal wel lekker op het gebied van stilte en rust. Het zou allemaal natuurlijk nog rustiger kunnen(niet dat het onrustig is hierzo), maar ik ben heel tevreden zo. Hoe is het met alle anderen?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ge-upt voor iemand die op Psyche een topic had geopend over geluidsoverlast.



Geen idee of ze hier iets aan heeft!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat topic had ik ook gelezen en erop gereageerd, maar volgens mij heeft ze deze nog niet ontdekt alhoewel ze er wel op geattendeerd was.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook extra sterke geluidssensoren door je ervaringen denk ik. Ik merk dat zelf wel. Hoewel de geluidsoverlast nu meer van buiten komt (ventilatie is een beetje TE goed wat dat betreft).

Hopelijk trekt het vanzelf nog bij als je je relaxter gaat voelen in je woning.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Laura, ik hoop dat het ooit minder wordt, ik weet wel dat ik heel gespannen kan raken als ik dingen hoor. Gisteravond hadden de naaste buren hier een feestje, ze hadden het wel gezegd en ook gevraagd of we last hadden, maar ja, ze vroegen het op zo'n manier dat je er eigenlijk geen nee op kunt zeggen. Ik was gisteravond behoorlijk gespannen, ook al wist ik dat er een feestje was. Ik kan me er gewoon moeilijk van afsluiten, want ik zat naar een film te kijken.



Hoe is het bij jou??
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... ik lees dit topic, en volgens mij heb ik er een hele tijd terug wel eens een reactie ingezet dat ik veel last had van mijn onderbuurman.



Die had écht hard zijn muziek aanstaan, waardoor de vloer hier helemaal trilde. En als ik in bed lag kon ik vaak zijn films letterlijk volgen en verstaan.



Maarrrrr... hij is weg! Hoera! Ingeruild voor een aardig meisje, dat ook wel vaak muziek aanheeft maar ook vaak komt vragen of ik er last van heb en zodra ik aanklop omdat het wel hard is zet ze het meteen zonder gedoe zachter. Ik herken wel nog de 'schrik' als er opeens een auto met veel lawaai ofzo langskomt, maar ik geniet vooral ook van de rust ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven