geluidsoverlast wat te doen????radeloos word ik er van

15-06-2007 12:01 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
geluidsoverlast....

 

ik weet er alles van ik zit nu in een flatje(tijdelijk) uit de jaren 60 volgens mij deden ze toen nog niet aan geluidsisolatie want ik hoor echt alles



soms is het wel lachen als ik de bovenbuurvrouw hoor kreunen als ze ligt te ..... met de bovenbuurman of je hoort ze plassen of zo

maar meestal erger ik me dood aan de muziek die ze onder en naast me draaien van die lekkere bonkmuziek en dat vaak 2/ 3 uur of midden in de nacht om 5 uur of zo



woningbouw doet er niets aan en als je de politie belt moet je 50 min wachten of zo terwijl de politie 3 straten verder zit als ze al komen

want die vent onder ons die weet dat we bellen en draait dus 40 min muziek zodat het stil is als de politie komt.(zo lijkt het als of wij het verzinnen)

aanspreken op gedrag heb ik wel eens gedaan onder ons maar die lachte me in mijn gezicht uit(hijs is drugsgebruiker)

en zegt dat ik het moet accepteren  en dat iedereeen dat doet(tuuurlijk daarom komt de politie zo vaak bij hem langs)



ik moet hier nog 9 maanden(huis in aanbouw) zitten maar dat lijkt een eeuwigheid

we hebbben alles al gedaan ,woningbouw politie ingeschakkeld hem aangesproken, negeren, stampen en terug bonken ...advocaat advies gevraagt en zelfs huur niet meer willen betalen en dit aan uit handen geven aan advocaat(wij kennen er namelijk een)

zelfs parteculier huren (dit kan alleen 12 maanden of meer) ik ben zelfs zo wanhopig geweest dat ik nog liever 10 maanden bij mij broer op zolder zit dan hier blijven wonen



terwijl ik dit schrijf heb ik een koptelefoon op om de irri muziek te horen en slaap snachts met dopjes in mijn oren

ook fijn ik werk in de zorg en werk wel eens nachten, kom ik thuis in de herrie.....ik moet dan naar mijn schoonouders om te kunnen slapen

is toch niet normaal!!!!!:@



mijn vriend wordt lichamelijk ziek van de onrust(hardklopping en paniekaanvallen) en ik word alleen maar superkwaad en wil de gast echt op zijn bek timmeren(als ik een man was geweest dan had hij ze echt gehad)

ook gebruik ik rustgevende natuurlijke middelen om mij tot rust te brengen

en ik val als een tierelier af, geen rust in mijn kont en wil vaak weg.:(



de woningbouw heeft genoeg redenen om hem er uit te zetten

belastingschuld,huurachterstand en wangedrag plus een dikke politierapport

en dan nog niets..... hoever kan je gaan hier in nederland voor dat je wordt verwijdert uit je flat/huis



iemand nog een idee wat we kunnen doen......?????



xxxxxx
Alle reacties Link kopieren
Men nemen een subwooffer en twee boxen. deze plaatsen wij tegen de muur of vloer van de buren die geluisoverlast veroorzaken.



Men plaatst een cd met een dikke beat in de cd speler, men draait het geluid helemaal uit.



En je buren worden helemaal gek van het gebonk van de subwooffer dat gaat door alles heen.



Wij hadden in ons vorige huis luidruchtige poolse buren die tot diep in de nacht aan het zuipen en feesten waren. Politie bellen heeft geen nut want die komen drie uur later eens aankakken.



En als het dan stil is bij de buren krijg je te horen "Ja we kunnen niet meer aan bellen want uw buren zullen wel aan het slapen zijn" AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH



Je gaat er echt aan onder door vooral als je de volgende dag gewoon moet werken.





Maar de subwooffer truck werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
hoi todde,



het een leuk idee,maar kijk het probleem is als wij naar zijn niveau gaan afdalen(das een heeeeel end naar beneden)en ook herrie gaan maken worden wij straks niet meer serieus genomen bij de woningbouw.

ik heb er wel zelf een versie op verzonnen op jouw idee

we nemen:

een nieuwe computer met bass boxen

een cd met bass/gitaren(zoals queen):D

een tafeltje waar comp op staat, die mee trilt (stalen poten)

ik hoef zo muziek niet hard te zetten en hij heeft toch de trilling/bass

wat dus irri is want wij hebben ook vaak de bass/bonken van hem

en de bovenburen hebben er geen last van(want dat zijn goede mensen)



xxxxjes
Alle reacties Link kopieren
muisje_s



we hebben al bereikt dat het maandag tot en met donderdag stil is..

onze onderbuurman gaat stappen op donderdag kijk en dan begint het gezeik.

hij gaat dan drugs gebruiken in combinatie met drank en dan heeft hij geen normen en waarden besef

we gaan binnen kort met hem praten op een van de dagen dat hij niet stoned/zat is

verder zijn er verschillende mensen die ons in huis willen nemen als de situatie te erg wordt

ook gaan we volgende maand op mijn moeders huis passen(lekker 3 weekjes)

even uitrusten en bij komen

we zijn nog met de korting bezig, ons woongenot wordt er niet beter van maar wel vind ik dat we recht hebben op schadevergoeding

gelukkig wordt het goed weer dan kunnen we lekker bij mensen op visite en wandelen als hij besluit te gaan tetteren/bonken

we hebben besloten ons niet te laten weg jagen maar het is makkelijk te weten dat je altijd ergens terecht kan



xxxxxxx:)
Alle reacties Link kopieren
Kijk in je vrienden/kennissen kring of er een elektriciën bij zit en kijk wat de mogelijkheden zijn om je vriendelijke onderbuurman bij overlast in het donker te zetten.



m.a.w., stoppen trekken.



Hoe je het ook went of keert, het blijft een rotsituatie. Je kan verhuizen, of de boel nog even uitzingen. Houdt er wel rekening mee dat de buurman in kwestie het ook nog wel eens express zou kunnen doen om jullie een hak te zetten. Misschien helpt helemaal niet reageren wel...



Je moet positief blijven en als je in je nieuwe huisje zit, zul je er ooit om kunnen lachen.



groetjes seagull
Alle reacties Link kopieren


muisje_s



we hebben al bereikt dat het maandag tot en met donderdag stil is..

onze onderbuurman gaat stappen op donderdag kijk en dan begint het gezeik.

hij gaat dan drugs gebruiken in combinatie met drank en dan heeft hij geen normen en waarden besef

we gaan binnen kort met hem praten op een van de dagen dat hij niet stoned/zat is

verder zijn er verschillende mensen die ons in huis willen nemen als de situatie te erg wordt

ook gaan we volgende maand op mijn moeders huis passen(lekker 3 weekjes)

even uitrusten en bij komen

we zijn nog met de korting bezig, ons woongenot wordt er niet beter van maar wel vind ik dat we recht hebben op schadevergoeding

gelukkig wordt het goed weer dan kunnen we lekker bij mensen op visite en wandelen als hij besluit te gaan tetteren/bonken

we hebben besloten ons niet te laten weg jagen maar het is makkelijk te weten dat je altijd ergens terecht kan



xxxxxxx:)







Hopelijk lost het praten iets op!

Heel veel succes en sterkte ermee!! Ik kom nog wel eens op " visitie" bij de topic :D



xx
Alle reacties Link kopieren
hoi seagull



express??ik denk het niet...mijn vriend ken hem namelijk nog van vroeger ze hebben samen gevoetbald...ik denk dat hij het niet door heeft op het moment dat hij zat of stoned is hoe erg muziek galmt in ons gehorige flat.



maar er om kunnen lachen doen we nu wel ook eens...we doen hem dan na hoe hij tegen mij zei: dat ik het moest accepteren want dat doet iedereen.

we kunnen er beter mee lachen dan er mee huilen(dat heb ik al zat gedaan)



momenteel storten we ons op ons andere huisje  we gaan elke week kijken en fotos maken en meubelen kijken en zo

we hebben ons eerste kadootjes al gehad voor het nieuwe aanstaande huisje:)

zo blijven we beseffen dat gedoe waarin we ons nu begeven straks op houd en dat we volgend jaar met deze tijd al in ons nieuwe huis zitten.:D





xxxxxxxx
Alle reacties Link kopieren
Keihard operamuziek draaien met de boxen op de grond gericht en dan de stad ingaan, misschien helpt het? Overdag komt de politie toch niet. Als dat niet helpt de vuilnisbak schuin tegen zijn deur zetten, als die naar binnen open gaat? Secondenlijm in zijn slot? Ik maak natuurlijk grappen, maar die neiging krijg je wel he met zo'n a sociale hufter, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
inmiddels hebben we een brief ontvangen van de rechtsbijstandverzekering dat ze onze zaak willen behandelen omtrend huurkorting

hebben jullie het gehoord in het nieuws? de aso korting????ik dacht gelijk dit is iets voor ons!!

het was deze week stil in onze flat heeeeerlijk!!!:D



xxxxx
Alle reacties Link kopieren
mmm ik was iets te voorbarig met het is stil in onze flat

vannacht weer de politie moeten bellen omdat ie om half 6 zijn muziek weer open knalde das nog niet het ergste maar dan met die coorny muziek

how do i live without you 6 x gehoord aaaaaarg

maar wat doen die  pieps van de politie gewoon niet komen als je belt!!

ik wordt daar zo kwaad van he!!:@

verder probeert de rechtsbijstand ons 20 % huurkorting te bezorgen

we hebben ook iets aangeboden gekregen waar we eventueel een jaar kunnen zitten dit willen we niet want:

1 het is in centrum(uitgaan jeugd en kermis)

2 650 euro per maand

3 alleen voor jaar dit betekend 3 maanden betalen zonder er te wonen

4 weer verhuizen kost geld

we kunnen beter op een zolder gaan zitten als het heel erg wordt dat is goedkoper



xxxxxx
Alle reacties Link kopieren
TOTOTL

(totaal onbruikbare tips om te lachen)



-Rook 'm uit! Bak elke dag 14 tenen knoflook!

-Zet de brandslang aan elke keer als hij naar buiten komt.

-Spuit 4500 bussen puschuim in zijn brievenbus, dat isoleert..

-Sluit zijn stroom af.

-Huur een aannemer met een drilboor voor zijn deur.

-Praat alleen nog maar playback met hem, dan denkt ie dat ie doof is  geworden.

-Verander zijn sloten als hij een keer niet thuis is en zijn huisnummer, dan weet hij niet meer waar hij woont



:)
Alle reacties Link kopieren
hoi bronny,



we hadden zelf ook nog wat ideetjes uitgewerkt in een melige bui

-jumpstyle feestje geven dan komt het plafon wel naar beneden de gasten moeten minstens 100 kilo wegen

-gelovige muziek draaien voor zijn deur(van die haleelojaah muziek)

-brievenbus dichtlijmen zodat hij geen post of te wel geen rekeningen kan binnen krijgen

zo kunnen we wel uren doorgaan maar we schieten er niets mee op ik negeer hem compleet

ons nieuwe huisje zijn ze al met 1ste verdieping bezig en het dak dat vind ik veel belangrijker dan zoon zielige niet werkende drugsgebruiker zonder toekomst

niet waar?:D



xxxxxxx
Alle reacties Link kopieren


hoi bronny,



we hadden zelf ook nog wat ideetjes uitgewerkt in een melige bui

-jumpstyle feestje geven dan komt het plafon wel naar beneden de gasten moeten minstens 100 kilo wegen

-gelovige muziek draaien voor zijn deur(van die haleelojaah muziek)

-brievenbus dichtlijmen zodat hij geen post of te wel geen rekeningen kan binnen krijgen

zo kunnen we wel uren doorgaan maar we schieten er niets mee op ik negeer hem compleet

ons nieuwe huisje zijn ze al met 1ste verdieping bezig en het dak dat vind ik veel belangrijker dan zoon zielige niet werkende drugsgebruiker zonder toekomst

niet waar?:D



xxxxxxx





Ga je toch lekker een keertje al stiekem in je nieuwe huis slapen als het een warme nacht is, met picknickmand en slaapzakken  :)



Lekker stil daar dan...!
Alle reacties Link kopieren
hoi bronny,



leuk idee alleen 1 nadeel ik en mijn vriend slapen zonder kleding ,ik zou die gezichten dan wel eens willen zien van die bouwvakkers als er ineens op een ochtend 2 naakte mensen in een open huis liggen te slapen:P

ik denk dat we dan een paar nachten in de cel mogen slapen(tjah als daar rustig is dan maakt het niet veel uit he hahah)

het was een rustige weekend hier in de flat....

ik vermoet trouwens dat de WBV of de wijk politie post om zijn flat, de laatste tijd zie ik vaak de zelfde man voor onze flat staan..... mischien gebeurd er wel eens iets



xxxxxxxx
Alle reacties Link kopieren
we kunnen mischien voor 9 maanden in een bovenwoning van ons vroegere koophuis

eindelijk rust!!!

veel voordelen als het doorgaat

-kan 9 maanden

-behangt en vloer is er al en ook gordijnen

-dichter bij mijn werk

-rust

-kennen de buurt

-kennen onderbuurman(die heeft onze woning gekocht)

-rust

-rust en nog eens rust

:D



even afwachten!!!!!!



xxxxxxxxxxxx
Alle reacties Link kopieren
we hebben besloten om niet te verhuizen

we laten ons niet weg jagen en op kosten jagen door die pipoo

en er zijn toch nog veel nadelen om zo maar ''even'' te verhuizen

nadelen:

-dubbele huurkosten eerste maand(en)

-van 70 m2 naar 45m2

-alles opnieuw oversluiten en post veranderen

-geen goede wijk(daarom gingen we daar in eerste instancie weg)

-je hebt altijd opknapkosten

-dan moeten we van west naar korvel en weer terug verhuizen(ik ben geen jojo)

we blijven de WBV bestoken en de rechtsbijstand loopt ook nog.

wij hoeven niet weg voor hem hij gaat zelf maar!!!!



xxxxxxxxxxxx
Alle reacties Link kopieren
he het was weer een lekker rustig weekje!!

zelfs gisteren avond en deze nacht was het stil

zou het eindelijk bij hem doordringen wat voor herrie hij maakt of zou er iets anders aan de hand zijn geweest???

nu even het weekend af wachten........
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gisteren ben ik bij 'mijn' advocaat geweest. Een erg prettige man, heel direct, snapte het goed, het is heerlijk om het probleem uit handen te geven.

Hij gaat woningbouw vereniging een brief schrijven wegens wan-prestatie (het niet adequaat reageren op ingediende klachten, het op zijn beloop laten, niet reageren), 2 weken reaktietijd, zo niet, ga ik de helft van mijn huur in.houden.

Ik ben nu bezig met het verzamelen van  getuigenverklaringen. Ik heb tips gekregen hoe die geschreven moeten worden, de 1e heb ik al. Ik heb 5 mensen die een onafhankelijke verklaring willen schrijven en onder ede willen herhalen. Ik moet de wijkagent om een uitdraai vragen van alle keren dat ik gebeld heb, en die keren dat de politie ingegrepen heeft, en ook al die keren dat ik gebeld heb en dat het te druk was om te komen. Verder moet ik een voorbeeldlijstje maken van een periode, een maand zeg maar met al die keren dat ik overlast had en hoe dat gebeurde. Dat heb ik al 1½ jaar bijgehouden in mijn agenda.

Ik ben zo blij dat ik gesteund wordt, zoals maandag, dan trek ik het even niet. Van 18.00 tot 22.00 zit ik in de kleremuziek, tot 03.30 staat continu de wasmachine aan, en 's ochtens word ik weer wakker van house-gestamp. De maat is vol, dit heeft te lang geduurd, ik dacht in een keer, dit moet ophouden, en al kost het me mijn vakantiegeld of meer, ik wil een advocaat. Nou, ik word heel goed geholpen, en nou maar afwachten hoe dit gaat lopen. Spannend hoor.

Momenteel is meneer een paar dagen weg, oh wat heerlijk die rust. Ik word alweer gespannen van morgen als hij misschien dan weer thuiskomt, de kleur klapt met een rotklap dicht en hop, daar gaat de knop weer open. Asociale klootzak.
Alle reacties Link kopieren
hoi jorinde2,



erg he zulke mensen, ze moeten de afschieten..een van de ergste dingen wat je in je eigen huis kan overkomen is het ongevraagd ''meegenieten'' van ander mans ''muziek''

moedig van je dat je de strijd aangaat met die kloothommel!!!

wij hebben zoiets van hij is de moeite niet om voor 8 maanden of zo aan te klagen etc

zijn uit huis zetting maken wij toch niet meer mee zoiets kan jaaaaaren duren.

maar na een rustige week is hij vanavond weer onrustig geweest en is gaan stappen dat wordt weer genieten straks om een uur of 5.

wel zijn we met de rechtsbijstand bezig voor die 20% korting op de huur

(een asokorting hahahaha);)

al zelf gedacht om zelf te verhuizen????? of heb je een koopflat/woning??



xxxxxx
Alle reacties Link kopieren
goh ik ben dit weekend van verbazing van mijn stoel gevallen,ik heb geen last van hem gehad(onze geliefde hum buurman)

leeft hij nog?????:P

we hebben dit weekend open dag van ons huisje gehad, jammer genoeg geen buren ontmoet,wel weten we dat onze buurvrouw een nederlandse vrouw is met hbo diploma en geen vriend/man andere kant een jong stelletje(30?)

damn ik heb zo zin om daar al in te trekken!!!:)



xxxxxx
Alle reacties Link kopieren
hijs weer een weekje rustig geweest op de vrijdagmiddag na(5 uur smiddags dat vind ik een goede tijd)een half uurtje

de rechtsbijstand daar horen wij niets van,al heb ik het vermoeden dat er mee te maken heeft dat hij zo rustig is mischien heeft hij een laatste waarschuwing gehad van de WBV.

wat het ook is het heeft geholpen, en hier zijn we erg gelukkig mee zo overleef ik die 8 maanden en 2 weken wel.:D



xxx
Alle reacties Link kopieren
weer een update....



meneer de onderbuurman draaide vanochtend weer om 6 uur muziek.

onze bovenbuurman heeft de politie gebeld

die zijn een keer gekomen(he he eindelijk)

het is sinds dien is het weer stil

wat een **** als je toch weet dat de politie komt, toch muziek draaien

sommige mensen leren het nooit!!:@

maar het goede nieuws is dat we deze week een brief hebben gehad en dat als alles goed gaat in met ons nieuwbouw huisje dat we er in febuari al in kunnen in april!!:D
Alle reacties Link kopieren
update:



we hebben deze rechtsbijstand verzekering opgezegt, ze waren niet bereid ons te helpen meer als een email hebben we niet gehad,

dus heeft mijn vriend gezegt dat ze die verzekering in hun .... kunnen duwen



maar deze week was het weer stil, dus dat is wel weer een meevaller!!!!

we bellen gewoon altijd de politie als hij muziek open draait (doet bovenbuurman ook)al is het stil als de politie komt.
Alle reacties Link kopieren
een weekje verder...



meneer van de rechtsbijstand heeft ons gebeld, mijn vriend was eigenlijk best boos op hem, hij heeft een verzekering van rechtsbijstand daar betaald hij elke maand voor en wat krijg je er voor terug???nope nada!!



nog maar 6 a 7 maanden het schiet al lekker op na de bouwvak gaan ze werken aan de buiten gevel.



we hebben dit weekend lekker bij mijn mam geslapen daar was het heeerlijk rustig.

(we hoorde hem donderdag hysterisch klappen en zingen dan weet ik genoeg)



xxx
Alle reacties Link kopieren
godsamme wat een kl*te buren hebben we zeg!!

vanaf half 11 tot nu toe alleen maar bonkmuziek...van de grootste hypocrieten op deze hele aardkloot

onze bovenburen bedoel ik hier mee...degene die de politie bellen voor onze onderbuurman maar dus zelf net zo erg zijn bah bah!!



vanavond slapen we weer bij ons mam nu we het nog kunnen lekker de rust opzoeken



xxx
Eerlijk is eerlijk, ik vind het heel prettig om te lezen dat ik zeker niet de enige ben... Hoe vervelend het ook is voor iedereen die hier ook onder lijdt, die wetenschap geeft mij steun.



Ik heb vroeger 2 á 3 jaar naast absoluut asociale buren gewoond. Verschrikkelijke geluidsoverlast, rare gebeurtenissen in de buurt... Ze zijn met veel moeite uiteindelijk hun huis uit gezet en beide kinderen zijn onderhand in de jeugdgevangenis beland. Pas toen ze wegwaren drong door hóeveel impact het heeft gehad. Superveel stress, nog steeds moeite met bepaalde soorten muziek...



En nu woon ik dus weer in een huis waarbij ik last heb van de buren. Dezelfde soort muziek (house/hardhouse/hardcore/nou ja, alles met een vette beat), hetzelfde soort types (niet willen werken, 'snachts leven).

Soms is het een paar dagen helemaal stil, daar geniet ik ontzettend van, maar ik lig toch al bijna te wáchten op de volgende keer dat ik weer wat hoor. Ze komen al aan in een auto die je van 3 straten verderop hoort aankomen, ze beginnen te zuipen en te schreeuwen (muziek nog vrij rustig) en hups, opeens de muziek weer aan. Ik ben 2x aan de deur geweest dat ze ook daadwerkelijk opendeden, en eerlijk is eerlijk, toen ging de muziek wel zacht. (Met de nodige opmerkingen dat het voor hem géén tijd om te slapen was). Maar ze doen soms ook gewoon niet open. Bovendien is het niet één flat, er wonen een stel vrienden hier en omstebeurt is één van hun appartementen aan de beurt.

Een andere buur heeft er een tijdje wat van gezegd, maar die is ermee gestopt omdat het 'toch geen zin heeft'. En als ik een stel dronken kerels hoor met veel te harde muziek heb ik ook niet altijd het lef om daar als vrouw alleen heen te gaan!

Mijn woningbouwvereniging heeft niet eens gereageerd op de mail die ik heb gestuurd, dus van hen hoef ik ook geen steun te verwachten.

Ik wil dus ook over +- een half jaar weer verhuizen (dat is om verscheidene redenen een goed moment), en sinds ik da theb besloten is het allemaal iets draaglijker. De situatie is dan tenslotte eindig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven