Genetisch gemanipuleerd voedsel

26-12-2010 17:23 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wikileaks onthult dat de VS plannen maken om Europa het consumeren van Genetisch Gemanipuleerd Voedsel door de strot te wringen.



Jullie mening? Moet Europa inderdaad haar verzet tegen Monsanto staken? Of vind je het een schande dat de VS sancties willen instellen die de Europese voedselindustrie raken om ons op de knieën te dwingen?
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard vind ik dat de EU zich tegen de praktijken van Monsanto zou moeten verzetten (zie de docu "de wereld volgens Monsanto") maar de burger versus het kapitalisme... geen idee hoe de burger dàt zou kunnen winnen.
Alle reacties Link kopieren
Uh, er is toch al jarenlang genetisch gemanipuleerd voedsel te koop in o.a. supermarkten?

Cup-a-soup.
Dat zag er inderdaad uit als een verkapte oorlogsverklaring.

Als eerste zou ik willen zeggen , dat ik zo'n grondige hekel heb aan Amerika, dat het niet in woorden is uit te drukken en ik ben er van overtuigd dat de wereld een veel betere plek was gebleven als zij hun isolationisme niet los hadden gelaten.

Genetisch gemodificeerd voedsel is potentieel gevaarlijk, niet alleen voor mens en dier, maar voor de hele natuur, want als die troep in de natuur terecht komt , dan is de kans dat zich dat ooit nog herstelt virtueel nihil en de ramp die daar uit voort kan komen , is niet te overzien. Het is het eerste echte onkruid dat de wereld te verwerken krijgt en zal alles overwoekeren, omdat het zo vreselijk snel groeit en in gigantische hoeveelheden.

Ik hoop van harte dat de rest van de wereld zich sterk blijft maken om die zooi van onze continenten te weren , de tijd zal leren wat het met het Amerikaanse continent zal doen, ik voorzi niet veel goeds.
Ik ga dit voorjaar mijn eigen groentetuin maar vergroten. En een paar appelbomen planten. Zolang de grond schoon is.
Ik vind dat altijd zo jammer, dat er een OP wordt geplempt en er niet meer wordt gereageerd. Zo ga je in real life toch ook geen gesprek aan.

Ik zal er wel weer op aangesproken worden , maar dat kan me niet schelen.
Die gast van Jaap's bronvermelding is zelf ook zo'n lekker ding. Hij is een groot aanhanger van complottheorieën en claimt de aanslag van 9/11 te hebben voorspeld. Grootheidswaanzin is hem dus ook niet onbekend. Klik.



De wereld is verrot, dat zal niemand kunnen veranderen want diegenen die na een coup aan de macht komen, zogenaamd om te hervormen, zijn zelf net zo erg. Count your blessings, zo slecht hebben we het niet.
quote:Aubrey schreef op 26 december 2010 @ 18:25:

Die gast van Jaap's bronvermelding is zelf ook zo'n lekker ding. Hij is een groot aanhanger van complottheorieën en claimt de aanslag van 9/11 te hebben voorspeld. Grootheidswaanzin is hem dus ook niet onbekend. Klik.



De wereld is verrot, dat zal niemand kunnen veranderen want diegenen die na een coup aan de macht komen, zogenaamd om te hervormen, zijn zelf net zo erg. Count your blessings, zo slecht hebben we het niet.

Nee, zo slecht hebben we het nog niet, maar on topic hebben we het hier wel over een onkruid dat alles zou kunnen overwoekeren en de fauna in de wereld er toe dwingt alleen nog maar dat te eten dat gemodificeerd is. Ik heb het hier niet over een tijdspanne van een paar decennia, maar op den lange duur kan het natuurlijk zeer schadelijk blijken voor alle leven op aarde en we moeten dan maar afwachten of de natuur dat wel kan herstellen, ik ben bang van niet.



Die Alex Jones is misschien geen lekker ding, maar de echte bron is Wikileaks en tot nu toe hebben we geen redenen gehad om aan Wikileaks te twijfelen, hoewel ik denk dat dat nog wel gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nastik schreef op 26 december 2010 @ 18:18:

Ik ga dit voorjaar mijn eigen groentetuin maar vergroten. En een paar appelbomen planten. Zolang de grond schoon is.De grond is al lang niet meer schoon joh.
We worden overwoekerd, we krijgen een ijsstijd, of was het toch weer global warming, oh nee, de zon is dood. Nou, dan houdt toch alles op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aubrey schreef op 26 december 2010 @ 18:25:

Die gast van Jaap's bronvermelding is zelf ook zo'n lekker ding. Hij is een groot aanhanger van complottheorieën en claimt de aanslag van 9/11 te hebben voorspeld. Grootheidswaanzin is hem dus ook niet onbekend. Klik.



De wereld is verrot, dat zal niemand kunnen veranderen want diegenen die na een coup aan de macht komen, zogenaamd om te hervormen, zijn zelf net zo erg. Count your blessings, zo slecht hebben we het niet.De bron is de Amerikaanse ambassadeur in Frankrijk. Zijn oproep om Europa de duimschroeven aan te draaien ligt op straat door Wikileaks. Dat Alex Jones dat nieuws brengt, terwijl in de VS links en rechts iedereen gekneveld wordt die Wikileaks niet in de ban doet, mag je benoemen zoals je wil. In mijn perceptie zegt het meer over jou, dan over Alex Jones.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 26 december 2010 @ 18:24:

Ik vind dat altijd zo jammer, dat er een OP wordt geplempt en er niet meer wordt gereageerd. Zo ga je in real life toch ook geen gesprek aan.

Ik zal er wel weer op aangesproken worden , maar dat kan me niet schelen.Hoezo wordt er een OP 'geplempt', waarna er niet meer wordt gereageerd? Is het niet gebruikelijk om te wachten tot je antwoorden hebt op de vragen die je in een OP stelt, alvorens te reageren? En ik ben een van die mensen die niet met zijn IPad dineert. Ouderwetse eikel die ik ben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Aubrey schreef op 26 december 2010 @ 18:42:

We worden overwoekerd, we krijgen een ijsstijd, of was het toch weer global warming, oh nee, de zon is dood. Nou, dan houdt toch alles op. Wel grappig dat je juist die voorbeelden aanhaalt, want diezelfde Alex Jones trekt al jaren ten strijde tegen Al Gore en zijn klanten. Wellicht toch geen slecht idee om je eens te verdiepen in zijn standpunten, en welke zaken hij tot nu toe heeft aangekaart. De schellen vallen je misschien nog van de ogen.......
quote:jaap schreef op 26 december 2010 @ 19:35:

[...]





De bron is de Amerikaanse ambassadeur in Frankrijk. Zijn oproep om Europa de duimschroeven aan te draaien ligt op straat door Wikileaks. Dat Alex Jones dat nieuws brengt, terwijl in de VS links en rechts iedereen gekneveld wordt die Wikileaks niet in de ban doet, mag je benoemen zoals je wil. In mijn perceptie zegt het meer over jou, dan over Alex Jones.Mevrouw Duisenberg, het verbaasde me dat je überhaupt een link van Alex Jones plakte. En jouw perceptie? Dat interessert mij net zo veel als hoe een circusclown zijn veters strikt. Helemaal niet dus.
quote:jaap schreef op 26 december 2010 @ 19:43:

[...]





Wel grappig dat je juist die voorbeelden aanhaalt, want diezelfde Alex Jones trekt al jaren ten strijde tegen Al Gore en zijn klanten. Wellicht toch geen slecht idee om je eens te verdiepen in zijn standpunten, en welke zaken hij tot nu toe heeft aangekaart. De schellen vallen je misschien nog van de ogen.......Dat is totaal niet boeiend, Gretta. Het gaat erom dat de wereld niet te redden is.
quote:jaap schreef op 26 december 2010 @ 19:39:

[...]





Hoezo wordt er een OP 'geplempt', waarna er niet meer wordt gereageerd? Is het niet gebruikelijk om te wachten tot je antwoorden hebt op de vragen die je in een OP stelt, alvorens te reageren? En ik ben een van die mensen die niet met zijn IPad dineert. Ouderwetse eikel die ik ben?Stel de vraag dan als je er wel tijd voor hebt om te reageren, zoals in een gesprek in real life. Zoals gezegd, ik zou er op aangesproken worden, mooi verhaal.
quote:Aubrey schreef op 26 december 2010 @ 19:46:

[...]





Dat is totaal niet boeiend, Gretta. Het gaat erom dat de wereld niet te redden is.Er valt nog iets te redden, als de rest van de wereld zijn poot leert stijf te houden tegenover Amerika.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aubrey schreef op 26 december 2010 @ 19:45:



Mevrouw Duisenberg, het verbaasde me dat je überhaupt een link van Alex Jones plakte. En jouw perceptie? Dat interessert mij net zo veel als hoe een circusclown zijn veters strikt. Helemaal niet dus.Fatsoen moet je doen. Maar jij bent niet te redden, met dat toontje van je. Ga lekker zo door, en leer vooral je koters dat dit de wijze is waarop je boven komt drijven in de ideale maatschappij die jou voor ogen staat.
quote:Cateautje schreef op 26 december 2010 @ 19:52:

[...]



Er valt nog iets te redden, als de rest van de wereld zijn poot leert stijf te houden tegenover Amerika.Amerika stelt allang niets meer voor. China, India en een aantal andere landen zijn the players nu.
quote:Aubrey schreef op 26 december 2010 @ 19:55:

[...]





Amerika stelt allang niets meer voor. China, India en een aantal andere landen zijn the players nu.Ja , financieel, politiek niet.
quote:Cateautje schreef op 26 december 2010 @ 19:56:

[...]



Ja , financieel, politiek niet.Achter de schermen is the high and not so mighty US of A hun lap dog.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we misschien terug naar het onderwerp?
quote:Aubrey schreef op 26 december 2010 @ 19:58:

[...]





Achter de schermen is the high and not so mighty US of A hun lap dog.Zij worden langzaam maar zeker sterker, maar wij leven in Europa en wij zijn de lapdog van Amerka.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben klaar voor die inhoudelijke discussie, maar er is kennelijk geen belangstelling?
Jaap, misschien is tweede kerstdag niet het meest geschikte moment om na te denken over genetisch gemanipuleerd voedsel. Ga er maar vanuit dat jouw discussie-maatjes er morgen weer zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven