Gifaanval /oorlog Syrie

21-08-2013 22:43 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eerste vier pagina's afgezocht van deze pijler, geen topic gevonden over de situatie in Syrie (mijn puntjes doen het niet, excuus). De beelden van dode jongetjes met een sticker op hun voorhoofd met daarop een nummer, ben er misselijk van.

En toch is het geen gesprek van de dag, niemand is geschokt, of benoemt het in ieder geval. Ik hoop wel dat mensen geschokt zijn, als je dit je niet raakt, wat dan wel. Het is de eeuwenoude uitgekauwde vraag, zijn we dan werkelijk zo afgestompt dat dit ons gewoon niets meer doet? Of kan men het zich niet voorstellen, is het te ver weg? Of is het in jullie omgeving wel een onderwerp?

Ze gaan nu onderzoeken wie het gedaan heeft, compleet nutteloos want de oorlog gaat door en iedere dag sterven er onschuldige burgers in een gevecht wat niet van hun is. Ik ben geen expert, baseer me alleen op wat ik in de verschillende kranten lees. Maar die mensen zitten klem in deze oorlog en er is niemand die ze beschermt, hele gezinnen. De hel op aarde als je het mij vraagt (zeker ook als moeder)
Alle reacties Link kopieren
Omdat er geen topic over is op het Viva forum laat het mensen 'dus' koud en zijn ze afgestompt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 21 augustus 2013 @ 22:47:

Omdat er geen topic over is op het Viva forum laat het mensen 'dus' koud en zijn ze afgestompt?



Nee ik bedoelde met het niet vinden van een topic dat ik daarom een nieuw topic geopend heb. Als in, bij voorbaat excuses als ik niet goed gekeken heb en een dubbel topic geopend heb.



En afgestompt, ja ik hoor eigenlijk niemand erover. Als zoiets in Duitsland gebeurd, dan is het dichterbij, weet ik zeker dat iedereen het er over heeft. Vraag me gewoon af hoe dat werkt? En dat ik hopelijk niet de enige ben die er pijn van in haar buik krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook echt pijn in mijn buik van een filmpje van een stikkend kindje dat ik zag. Heb dit wat jij beschrijft (gelukkig) niet gezien. Ik kan echt niet tegen het zien van al die ellende, hoe egoïstisch dit ook klinkt. Het is verschrikkelijk hoe mensen elkaar afslachten in deze brute wereld. Je krijgt gewoon zowat schuldgevoelens dat je nog kinderen op deze wereld zet...
Alle reacties Link kopieren
Ambrosia, soms is iets te erg en val je stil. Dat overkwam mij dus. Ik heb hier geen woorden voor, maar er is zoveel waar ik geen woorden bij kan vinden.

Toch maar even dat gedicht van Herman van Veen dat we mogen gebruiken bij onze stichting Roses for Children:



lieverd,

het leven is als sneeuw,

je kunt het niet bewaren,

troost is dat jij er was,

uren, maanden, jaren.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ben je niet de enige die pijn in haar buik krijgt van deze beelden, maar wat heeft het voor zin om er nog eens extra in te zwelgen. We kunnen niks voor die mensen betekenen door er een topic over te openen helaas en te oh-en en ah-en. Je krijgt er alleen meer pijn in je buik van, ben ik bang.



Het zet dingen wel in perspectief, dat wel. Wij hebben hier nog vrij weinig te klagen zolang we door onze eigen regering niet beschoten worden met gifgas.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:siouxx schreef op 21 augustus 2013 @ 22:56:

Ik heb ook echt pijn in mijn buik van een filmpje van een stikkend kindje dat ik zag. Heb dit wat jij beschrijft (gelukkig) niet gezien. Ik kan echt niet tegen het zien van al die ellende, hoe egoïstisch dit ook klinkt. Het is verschrikkelijk hoe mensen elkaar afslachten in deze brute wereld. Je krijgt gewoon zowat schuldgevoelens dat je nog kinderen op deze wereld zet...Dat dus. Je ziet die beelden en vervolgens leg je je eigen baby in een bedje, wetende dat aan de andere kant van de wereld dit gebeurd, nu, en dat er niets aan te doen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 21 augustus 2013 @ 22:58:

Natuurlijk ben je niet de enige die pijn in haar buik krijgt van deze beelden, maar wat heeft het voor zin om er nog eens extra in te zwelgen. We kunnen niks voor die mensen betekenen door er een topic over te openen helaas en te oh-en en ah-en. Je krijgt er alleen meer pijn in je buik van, ben ik bang.



Het zet dingen wel in perspectief, dat wel. Wij hebben hier nog vrij weinig te klagen zolang we door onze eigen regering niet beschoten worden met gifgas.Ik ga er niet in zitten zwelgen, maar het maakt inderdaad wel bewust. Zat me vanmiddag nog druk te maken over wanneer ik de grote boodschappen moet doen. Erge dingen gebeuren altijd, dit is niet het laatste en op het moment dat het gebeurd sta je erbij stil. Vervolgens verdwijnt het uit nieuws en gaat iedereen weer door met de orde van de dag. Logisch, doe ik ook.
Sterker nog, ik lig er op het moment van wakker en ik heb de beelden niet eens gezien
Alle reacties Link kopieren
Ik ook lise07.

Durf ze niet te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet kijken, het verhaal is erg genoeg, ik zag ze per ongeluk en het is echt om wakker van te liggen.




Laffer dan laf om onschuldige kinderen te treffen. Vreselijk!!



Een topic over Syrië doet me ook automatisch denken aan die Nederlandse die toen met haar kinderen in Syrië vastzat. Ik zou willen weten hoe het met haar is.
oorlogsverslaggever bij Knevel en van den Brink twijfelt aan het waarheidsgehalte van de beelden. er zijn teveel dingen die volgens hem niet kloppen
Alle reacties Link kopieren
Zoals, meds?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 augustus 2013 @ 23:17:

oorlogsverslaggever bij Knevel en van den Brink twijfelt aan het waarheidsgehalte van de beelden. er zijn teveel dingen die volgens hem niet kloppenIk kan me toch niet voorstellen dat het de jaarlijkse uitvoering is van de plaatselijke toneelvereniging.....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
propaganda is niet heel erg vreemd in dat soort contreien.

Ik heb het niet helemaal tot in details gevolgd maar hij zegt dat het raar is dat er alleen beelden van s nachts zijn en helemaal niks van overdag, ook geen beelden van onafhankelijke partijen. De doden zou er te "slapend" uitzien, de verslaggever zegt dat bij gifgas de doden er juist uitzien alsof ze een vreselijke strijd hebben geleverd. en er zijn beelden van kinderen die zeggen dat ze blij zijn dat ze het overleefd hebben. De verslaggever die vaker gifgasaanvallen heeft gezien zegt dat kinderen die zo'n aanval overleven niet in staat zijn tot spreken
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, wat klopt er niet dan? Ik hoorde ook een theorie dat de rebellen dit gedaan hebben juist omdat er nu een onderzoek gaande is. Als het lijkt alsof de regeringstroepen dit gedaan hebben kan dat in hun voordeel werken.

Wie het ook gedaan heeft, de uitkomst is hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
De 'onafhankelijke partijen' zaten nog in overleg met de regering over welke plaatsen ze mochten bezoeken.....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dus? Een grote toneelvoorstelling? Dat lijkt me wel heel erg sterk, al hoop ik het van harte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666, 4 minuten geleden



Ik kan me toch niet voorstellen dat het de jaarlijkse uitvoering is van de plaatselijke toneelvereniging.....Laten we hopen dat meneer de gifgasexpert gelijk heeft en dat deze jonge acteurtjes veilig in hun bedje slapen vannacht. Dat gun ik ze zo erg.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Zowel de regeringspartij als de rebellen beschuldigen elkaar over en weer van het gebruik van gifgas. De aanval is nog niet bevestigd door officiële instanties. De VR gaat onderzoek of dit daadwerkelijk heeft plaatsgevonden
quote:ambrosia9 schreef op 21 augustus 2013 @ 23:32:

Dus? Een grote toneelvoorstelling? Dat lijkt me wel heel erg sterk, al hoop ik het van harte.nou groot is het niet, gezien de beelden. Niet heel moeilijk om te ensceneren
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens vaker gehoord dat ernstige oorlogsmisdaden ontkend werden of zelfs onder de pet gehouden werden. Ik geloof regeringen die hun eigen volk beschieten gewoon niet zo hard meer, zeker niet als ze met hun vingertje richting rebellen wijzen enzo. Maar ik kan er naast zitten hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat baby's van rond een jaar nog niet kunnen acteren??? Of mis ik wat?
je ziet ook in Egypte dat je niet weet wat er nu precies gaande is. Vorige week zat er een correspondent bij het journaal te vertellen dat hij had gezien dat de rellen werden uitgelokt door politieagenten die in burger meeliepen in demonstraties.



Het is allemaal niet zo simpel dan dat het lijkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven