Giro 555

06-03-2017 19:06 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zover...honger in Afrika. Het NOS journaal maar ook het jeugdjournaal besteden er aandacht aan. Hier op het forum vond ik al wat oudere berichten, meestal niet positief.

Het is erg voor de gewone burgers maar komt het geld wel goed terecht als ik aan Giro 555 doneer vraag ik mij af.



De website van giro 555 is niet eens actueel, ik wil best geld geven maar dan aan een kleinschalige stichting die daar actief is. Ik ga even kijken welke niet bij de Samenwerkende Hulporganisaties aangesloten zijn. De site van EO Meterdaad is wel up-to-date- Wilde Ganzen helaas niet.

Ik weet niet of dit onder SPAM valt, dan hoor ik het graag want het is echt geen reclame boodschap!
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is het wel?
Het is weer zover...honger in Afrika.



Inderdaad het is weer zover.

Inplaats van geld storten op 555 kunnen we beter voor 5 miljoen van de overheid werkloze agrariërs er betaald heensturen. We hebben de beste land en akkerbouw verdiensten laten we dat ook eens in Afrika opzetten. Kan Afrika zelfvoorzienend zijn en nooit meer honger hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat is je vraag?
Bestaat dat dan nog?
Het is weer zover...honger in Afrika.



Dat is toch al meer dan 60 jaar het geval?
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 06 maart 2017 @ 19:18:

Het is weer zover...honger in Afrika.



Dat is toch al meer dan 60 1000 jaar het geval?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het eerlijk gezegd wel gehad met dat soort dingen. Begrijp me goed, ik ben er helemaal vóór om mensen in nood te helpen, maar ik ben nou bijna 55, en ik kan me niet anders herinneren dan inzamelingsacties voor Afrika, TV-beelden met ondervoede kinders en andere narigheid. En al zo lang ik me kan herinneren wordt daar voor gegeven door de mensen hier, in welke vorm dan ook. Dan zou je toch zeggen dat er iets veranderd zou moeten zijn inmiddels, na 40-50 jaar. Maar nee, nog steeds dezelfde beelden van kinders met oedeembuikjes en vliegen rond de oogjes, zieltogende moeders, enz. Er is inmiddels genoeg geld voor waterputten naar Afrika gegaan om op elke 5 kilometer van het hele continent een waterput te graven, maar nog steeds hebben ze geen waterput. Waar is dat geld dan gebleven? En al zo lang ik me kan herinneren, moet er voedselhulp naar allerlei gebieden, nou, helemaal prima om een keer de incidentele nood te lenigen, maar waarom is er in 50 jaar in die gebieden nog steeds niks veranderd, zie ik nog steeds dezelfde beelden uit die gebieden en is er nog steeds geen enkele vooruitgang?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 06 maart 2017 @ 19:16:

Wat is je vraag?Of ik moet geven aan giro 555? Ik las vorig jaar oktober al in de krant dat in Jemen de kinderen ledematen hebben als stokjes. Ik heb toen geld gegeven aan een organisatie voor kinderen. Maar het probleem is niet verholpen, dus lost ons gedoneerd geld iets op?
quote:Boekenwurm2016 schreef op 06 maart 2017 @ 19:20:

[...]



Of ik moet geven aan giro 555? Ik las vorig jaar oktober al in de krant dat in Jemen de kinderen ledematen hebben als stokjes. Ik heb toen geld gegeven aan een organisatie voor kinderen. Maar het probleem is niet verholpen, dus lost ons gedoneerd geld iets op?Nou nee geld storten voor Afrika lost al meer dan 60 jaar weinig tot niets op.
Alle reacties Link kopieren
quote:deijscoboer schreef op 06 maart 2017 @ 19:12:

Maar wat is het wel?Zie hieronder wel of niet doneren, zoek verder met Giro 555 en daarom plaatste ik deze vraag.
quote:Boekenwurm2016 schreef op 06 maart 2017 @ 19:20:

[...]



Of ik moet geven aan giro 555? Ik las vorig jaar oktober al in de krant dat in Jemen de kinderen ledematen hebben als stokjes. Ik heb toen geld gegeven aan een organisatie voor kinderen. Maar het probleem is niet verholpen, dus lost ons gedoneerd geld iets op?Tuurlijk niet alleen ff op zeer kort termijn maar op lang termijn niet.
quote:pejeka schreef op 06 maart 2017 @ 19:20:

Ik heb het eerlijk gezegd wel gehad met dat soort dingen. Begrijp me goed, ik ben er helemaal vóór om mensen in nood te helpen, maar ik ben nou bijna 55, en ik kan me niet anders herinneren dan inzamelingsacties voor Afrika, TV-beelden met ondervoede kinders en andere narigheid. En al zo lang ik me kan herinneren wordt daar voor gegeven door de mensen hier, in welke vorm dan ook. Dan zou je toch zeggen dat er iets veranderd zou moeten zijn inmiddels, na 40-50 jaar. Maar nee, nog steeds dezelfde beelden van kinders met oedeembuikjes en vliegen rond de oogjes, zieltogende moeders, enz. Er is inmiddels genoeg geld voor waterputten naar Afrika gegaan om op elke 5 kilometer van het hele continent een waterput te graven, maar nog steeds hebben ze geen waterput. Waar is dat geld dan gebleven? En al zo lang ik me kan herinneren, moet er voedselhulp naar allerlei gebieden, nou, helemaal prima om een keer de incidentele nood te lenigen, maar waarom is er in 50 jaar in die gebieden nog steeds niks veranderd, zie ik nog steeds dezelfde beelden uit die gebieden en is er nog steeds geen enkele vooruitgang?Mijn moeder is nu bijna 70 en zelfs die had vroeger op school al projectjes voor de hongerige kinderen in Afrika..
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 06 maart 2017 @ 19:13:

Het is weer zover...honger in Afrika.



Inderdaad het is weer zover.

Inplaats van geld storten op 555 kunnen we beter voor 5 miljoen van de overheid werkloze agrariërs er betaald heensturen. We hebben de beste land en akkerbouw verdiensten laten we dat ook eens in Afrika opzetten. Kan Afrika zelfvoorzienend zijn en nooit meer honger hebbenAls het er zo nat was als bij ons zou het probleem opgelost kunnen worden maar er heerst daar droogte!
Geld geven >acute honger op gelost>meer kinderen worden geboren>te weinig voedsel voor bevlokingstoename>honger>geld geven >>repeat loop
Ik vind Unicef wel effectief goede dingen doen in Afrika.
quote:Boekenwurm2016 schreef op 06 maart 2017 @ 19:25:

[...]





Als het er zo nat was als bij ons zou het probleem opgelost kunnen worden maar er heerst daar droogte!En jij denkt dat storten op giro 555 dat gaat oplossen?
quote:strikjemetstippels schreef op 06 maart 2017 @ 19:25:

Geld geven >acute honger op gelost>meer kinderen worden geboren>te weinig voedsel voor bevlokingstoename>honger>geld geven >>repeat loopPrecies dit.!
quote:Boekenwurm2016 schreef op 06 maart 2017 @ 19:25:

[...]





Als het er zo nat was als bij ons zou het probleem opgelost kunnen worden maar er heerst daar droogte!

In Indonesië is het ook droog... Daar heerst geen honger.



Giro555 kan daar niets aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boekenwurm2016 schreef op 06 maart 2017 @ 19:20:

[...]



Of ik moet geven aan giro 555? Ik las vorig jaar oktober al in de krant dat in Jemen de kinderen ledematen hebben als stokjes. Ik heb toen geld gegeven aan een organisatie voor kinderen. Maar het probleem is niet verholpen, dus lost ons gedoneerd geld iets op?

Tja, goede vraag.

Zonder geld sowieso niets maar of er echt grote veranderingen teweeg worden gebracht? Denk het niet.

Denk ook dat er teveel geld aan de strijkstok blijft hangen.
quote:YellowDiamond schreef op 06 maart 2017 @ 19:28:

[...]



En jij denkt dat storten op giro 555 dat gaat oplossen?Werkt zelfs counter productief, zie mijn eerdere post met de Afrika loop.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-03-2017 20:09
Reden: racisme
% gewijzigd
Geen.
Obvious troll is obvious.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2017 21:44
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
quote:Boekenwurm2016 schreef op 06 maart 2017 @ 19:25:

[...]





Als het er zo nat was als bij ons zou het probleem opgelost kunnen worden maar er heerst daar droogte!Daar hebben deskundigen vast wel een oplossing voor,een beregeningssysteem of whatever. Pomp liever daar ontwikkelingshulp in van alle landen,heeft op den duur meer effect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven