Hé, er zit een knop op je tv.......

05-06-2007 18:38 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav een ander topic hier op maatschappij:

Daar las ik dat er mensen zijn die bij lekker weer in de tuin tv gaan zitten kijken.

Ook hoor je steeds meer dat kinderen meer tijd voor de tv (en pc) rondbrengen dan dat ze lezen of (buiten) spelen. En wat te denken van de tv als oppas op zondagochtend? Pa en ma in bed, koters voor de tv.

En dan zijn er nog hele volksstammen die dag in dag uit soaps volgen, voor wie Arnie uit Goede Tijden echter is dan hun buurman. 

Dat roept bij mij de vraag op in hoeverre we voor ons vermaak afhankelijk zijn geworden van dat kastje.

Hoe vaak kijk jij tv? En wat kijk je dan? Wat doe je als je tv kapot is? Is er dan paniek in de tent of heb je nog ergens een reserve?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ik kijk ongeveer 1 keer per jaar tv, als mijn nichtje komt logeren. Vorige keer was dat naar 'So you wannabe a popstar'. Mijn nichtje vond het erg dom van mij dat ik Gerard Joling steeds per ongeluk Hennie Huisman noemde.



Verder kijk ik films, op dvd. Ik weet niet hoe vaak, de afgelopen weken helemaal niet, 's winters soms twee avonden in een week.



Tot slot kijk ik Buffy the Vampire Slayer, ook op dvd.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk om tv in de tuin te kijken.

Eerlijk gezegd krijg ik dan altijd een beetje een aso-idee bij die mensen.

(maar dat zijn natuurlijk weer vooroordelen)



Je hebt trouwens ook mensen die een tv meenemen in de caravan, alsof ze zichzelf niet met iets beters kunnen vermaken op vakantie.



Ik kijk wel redelijk vaak tv ja en ik computer ook regelmatig, maar das alleen als ik thuis ben en er de tijd voor heb. Als ik een tijdje in het buitenland, dan vergeet ik zelfs dat een tv bestaat ;)
Alle reacties Link kopieren
Zeg, heerst er nog steeds een anti-tv sfeertje in jullie ogen? Met de TROS als grootste exponent van alle kwaad en leeghoofdigheid.Hallo, flower power is uit hoor. bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk amper tv, raak ook niet in paniek als ie kapot gaat. DVD's huur ik weleens, soms maanden niet, soms 2 keer per week.

Als de pc het niet doet, paniek ik wel. ;)
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Zelf kijk ik weinig tv. Die is namelijk altijd in beslag genomen door kids of vader des huizes. In de late middag worden er, na het huiswerk, cartoons gekeken en dan jeugdjournaal en die hele riedel. 's Avonds, achten als jongste in bed ligt, is hij voornamelijk voor dochter en haar pappie. Die bepalen welke film er op komt en je mag meekijken.:o

Maar dit alles natuurlijk niet met mooi weer en de kans buiten de deur te gaan. Dan weet iedereen zich wel beter te vermaken.

Ik zit zelf graag op de pc wanneer er tijd is, maar negen van de tien keer zit ik dan intussen nog gewoon te werken. Maar daar moet ik dan ook weer voor vechten, want de twee andere zoons zitten er ook graag. De een op MSN met zijn vriendin en de ander op zoek naar wetenswaardigheden.

Volgens mij ben ik het ondergeschoven kind hier in huis.;)
Alle reacties Link kopieren
Guttegut, Willem steekt ook zijn hoofd weer eens om de hoek van de deur.





**onderdrukt neiging deur dicht te smijten**
Alle reacties Link kopieren
Guttegut, Willem steekt ook zijn hoofd weer eens om de hoek van de deur.



**onderdrukt neiging deur dicht te smijten**
Toch heb ik maar net zo'n idee dat Willem eigenlijk een hele vrolijke gezellige kerel is,  en dat die ouwe chagrijnige mopperkont-act  eigenlijk maar een pose van hem is  ...       (ik bedoel .. iedereen is weleens uit zijn hum maar zó chronisch chagrijnig dat begint op mijn lachspieren te werken .. volgens mij is het nep !! )


Nav een ander topic hier op maatschappij:

Daar las ik dat er mensen zijn die bij lekker weer in de tuin tv gaan zitten kijken.

Ook hoor je steeds meer dat kinderen meer tijd voor de tv (en pc) rondbrengen dan dat ze lezen of (buiten) spelen. En wat te denken van de tv als oppas op zondagochtend? Pa en ma in bed, koters voor de tv.

En dan zijn er nog hele volksstammen die dag in dag uit soaps volgen, voor wie Arnie uit Goede Tijden echter is dan hun buurman. 

Dat roept bij mij de vraag op in hoeverre we voor ons vermaak afhankelijk zijn geworden van dat kastje.

Hoe vaak kijk jij tv? En wat kijk je dan? Wat doe je als je tv kapot is? Is er dan paniek in de tent of heb je nog ergens een reserve?







Ik kijk ongeveer elke dag tv. Meestal 1 serie per dag, zoals Lost, of Grey's Anatomy of Peking Express. Daarnaast vaak ook nog even het journaal, dus ongeveer 1,5 uur per dag. Ik vind het heerlijk ontspannend om even voor de tv te zitten; even helemaal niets aan je hoofd. Ik heb op mijn werk de ganse dag mensen/clienten aan mijn hoofd zeuren, dus dan is even niets erg lekker. De rest van de avond breng ik met mijn echtgenoot en/of hobby's door.



Als de tv stuk is kijk ik naar onze andere tv.

Als ik op vakantie ga mis ik het ding echter voor geen meter. Typisch is dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk nu soms een aflevering van 'Jonge leu...'' Ik geniet van het twents :)

Maar als ik een aflevering mis, geen probleem.

In Huize Zuss lukt het meestal niet een serie te volgen, we kijken 1 of 2 afleveringen en dan hebbenw e late dienst of we vergeten het hele programma weer.

Wat we wel graag kijken is Paul de Leeuw en ik zie ook graag 'Dit was het nieuws'. Maar ook hier, als we het overslaan, geen probleem.



Ben wel benieuwd naar de echte tv verslaafden.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren


Ik kijk amper tv, raak ook niet in paniek als ie kapot gaat. DVD's huur ik weleens, soms maanden niet, soms 2 keer per week.

Als de pc het niet doet, paniek ik wel. ;)
Dit had mijn posting kunnen zijn!!!!!:D
Alle reacties Link kopieren




quote: yasmijn reageerde



Ik kijk amper tv, raak ook niet in paniek als ie kapot gaat. DVD's huur ik weleens, soms maanden niet, soms 2 keer per week.

Als de pc het niet doet, paniek ik wel. ;)



Dit had mijn posting kunnen zijn!!!!!:D
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Sis, Jonge leu en oale groond heb ik op TV Oost heel soms gekeken.

Heel Twente keek, dus ik dacht: loat ik ok moar es kiek'n woar dat allemoal oawer geet.

Ut veul mie ja kats teeg'n.

;)
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Leuk onderwerp.



Vroegah mochten we thuis 1 programma perweek kiezen om te kijken. (jaren 80) Voor mij was het Het little house on the prairy, en mijn broer koos het jeugdjournaal extra oid (wat een nerds waren we toch haha)



Nu ben ik "groot" en heb ik zelf 3 kinderen. Laat ik daar maar mee beginnen. Ze mogen van mij in principe 3 filmpjes per dag kijken van nickolodeon Junior (das nick met alleen maar echte kinder filmpjes ala dora, blues clues, little miss spider) Jettix en die meuk gaat niet aan, daar heb ik een grondige hekel aan. Maar op dagen zoals deze, mooi weer enzo. Blijft de tv uit en " moeten" ze lekker buiten spelen. In totaal kijken ze zo'n 2 a 3 uur per week.



Ik zelf kijk iedere ochtend het journaal, en daarna gaat ie uit. S avonds kijk ik als  ik zin heb "lekkere meuk tv" zoals america's next topmodel. Of de publike zenders. Ik kijk per dag ongeveer een uur.



Tv in de tuin vind ik ook erg desperate en aso overkomen (en ja, dat is een vooroordeel, en nee, de mensen die hier posten zijn dat niet :P) Heb er werkelijk nog nooit aan gedacht dat ding de tuin in te doen bij mooi weer.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Maar, we kijken wel veel dvd's . En we gamen veel op de computer. Vriend op laptop ik op de pc :$ en das ook vrij erg.

Wat wij wel eens doen is gewoon lekker een bordspel mee naar buiten ( colonisten, triviant, monopolie, machiavelli enz.)



We panieken wel als de pc dreigt te crashen, gelukkig hebben we sinds kort een laptop erbij hahaha.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren


Sis, Jonge leu en oale groond heb ik op TV Oost heel soms gekeken.

Heel Twente keek, dus ik dacht: loat ik ok moar es kiek'n woar dat allemoal oawer geet.

Ut veul mie ja kats teeg'n.

;)
Mie ok :D Moar mien moe komt uut Twent dus ik mag die toal groag hor'n
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
O joa, doar hest geliek an, da's woar ok! Iej majt mie ok wa an n'n kuierdroad rieg'n. ;)



(die tweede zin betekent: Je mag me wel bellen)
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk 's ochtends tijdens het ontbijt het journaal. Verder volg ik geen series, kijk ik na het eten even een (half)uurtje tv en op dagen dat ik vrij ben eigenlijk niet meer dan dat. Soms zet ik dr Phil wel aan als ik toevallig thuis ben. Maar er zijn geen series waar ik voor thuisblijf of die ik persé niet wil missen.

Alleen 'wie is de mol' kwam daarvoor in aanmerking. En tegenwoordig op zondagavond 'de Mike en Thomasshow', maar dan nog is het geen ramp als ik het niet zie.



Las laatst ergens dat kinderen onder de 3 gemiddeld zo'n 2 uur per dag tv kijken! Wááát? Daar snap ik dus écht niets van.
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd naar de echte tv verslaafden.






Toen ik 'n jaar naar 't buitenland ging heeft mijn moeder een jaar lang GTST opgenomen. :D



Nu ik naar Spanje ga heeft mijn vriendje al een schotel :D.



Maar eerlijk gezegd, als ik wat anders te doen heb, dan ga ik gewoon wat anders doen, ik ben niet verslaafd. Ik vind 't wel lekker zo rond acht uur een half uurtje nergens aan denken. Maar dat ligt gewoon aan 't ritme. In Spanje heb ik straks tot acht uur college, en ik denk niet dat ik dan elke dag die herhaling ga kijken om 12 uur.

Wat ik wel leuk vind is dingen opnemen, ik kijk graag Grey's Anatomy, America's Next Top Model, Desperate Housewives, dat soort dingen. Ik vind 't heel leuk die dingen te kijken, maar ik vind 't niet handig dat je daarvoor dan een vaste avond thuis moet zijn.



Wat ik trouwens weer achterlijk vind is mijn vriendje die in een hotelkamer persé een tv wil hebben. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk vrij weinig tv. Elke morgen staat er 20 minuutjes adoption story's op als ik thuis ben. En daarna gaat hij uit en 's avonds zet mijn vriend hem aan voor het nieuws of wat dan ook. Hij is een echte zapper. Ik houd daar echt niet van en kijk alleen ANTM en soms een goede film of een goede docu. Voor de rest huren we wel vaak een film en die kijken we dan 's avonds in bed. Mijn zoontje van 2 kijkt ook weinig tv. Hij is er net als mij ook niet echt in geinteresseerd en daar ben ik blij om!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk zelf heel weinig tv. Soms een paar keer achter elkaar naar as the world turns waaraan ik vroeger verslaafd was, dan weer tijden niet. Verder kijk ik altijd het 8 uur journaal en regelmatig actualiteiten. Ben van huis uit niet anders gewend dan dat de tv het grootste deel van de dag uit stond en alleen aan ging als er echt iets te zien was.... selectief kijken. Wat ik VRESELIJK vind is als we ergens op bezoek zijn en dat dan de tv de hele avond op de achtergrond aanstaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de tegenwoordige televisieprogramma's best kunnen missen. Over het algemeen stem ik af op Nederland 1-3 en heel af en toe is er wel eens een programma op een commerciële zender dat me weet te boeien. Dat neem ik dan op, zodat ik alle reclames door kan spoelen. Zo schiet bijvoorbeeld Peter R. de Vries me te binnen. Voor de rest ben ik meer een filmkijker. De soaps heb ik gelukkig achter me kunnen laten. Het kijken naar die pulp was meer een Pavlov-reactie. Een televisie buiten zetten, daar zou ik nog niet eens zijn opgekomen. Hier in de buurt wordt dat ook niet gedaan *klopt af op ongelakt hout*.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet bekennen; ik kijk trouw naar Ghost Whisperer. Het seizoen zit er echter alweer op. Ik vind dramaseries wel leuk om te volgen, maar ik vergeet dat soort dingen gewoon. Naar aanleiding van een tip nam ik een aantal weken geleden 'The Nine' op, de pilot en de eerste aflevering. Ik heb echter niet de tijd genomen om te kijken en de week daarna vergat ik het op te nemen. Een vriendin van mij huurt televisieseries op dvd bij de videotheek. Zo haalde ze een aantal weken terug iedere keer een dvd met een aantal afleveringen Lost. Ik heb al een tijdje een lijst met series die ik nog wil zien. Ik heb er al eentje kunnen afstrepen; Cold Feet.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens weer achterlijk vind is mijn vriendje die in een hotelkamer persé een tv wil hebben. :)



Ja, dat snap ik ook niet. Britten doen dat ook, die hangen alle avonden van hun vakantie voor de buis om maar geen aflevering van Eastenders te oeten missen :o
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren






Wat ik trouwens weer achterlijk vind is mijn vriendje die in een hotelkamer persé een tv wil hebben. :)



Ja, dat snap ik ook niet. Britten doen dat ook, die hangen alle avonden van hun vakantie voor de buis om maar geen aflevering van Eastenders te oeten missen :o
In de sauna waar ik ongeveer eens per maand kom, zit altijd een groepje mannen uren achtereen naar het voetbal te kijken, op een minuscuul televisieschermpje. En als het geen voetbal is, wat de beeldbuis schaft, dan is het wel autoracen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven