Hé, er zit een knop op je tv.......

05-06-2007 18:38 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav een ander topic hier op maatschappij:

Daar las ik dat er mensen zijn die bij lekker weer in de tuin tv gaan zitten kijken.

Ook hoor je steeds meer dat kinderen meer tijd voor de tv (en pc) rondbrengen dan dat ze lezen of (buiten) spelen. En wat te denken van de tv als oppas op zondagochtend? Pa en ma in bed, koters voor de tv.

En dan zijn er nog hele volksstammen die dag in dag uit soaps volgen, voor wie Arnie uit Goede Tijden echter is dan hun buurman. 

Dat roept bij mij de vraag op in hoeverre we voor ons vermaak afhankelijk zijn geworden van dat kastje.

Hoe vaak kijk jij tv? En wat kijk je dan? Wat doe je als je tv kapot is? Is er dan paniek in de tent of heb je nog ergens een reserve?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren






Wat ik trouwens weer achterlijk vind is mijn vriendje die in een hotelkamer persé een tv wil hebben. :)



Ja, dat snap ik ook niet. Britten doen dat ook, die hangen alle avonden van hun vakantie voor de buis om maar geen aflevering van Eastenders te oeten missen :o
Oh maar hij volgt niets hoor, daar ligt 't niet aan. Hij wil gewoon een tv op de kamer. :D
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom dan?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Als ik 's avonds thuis ben staat het vaak aan. Bewegend behang. Sommige series vind ik echt fijn om te kijken en nieuws en documentaires ook. Maar op vakantie mis ik het nooit (alhoewel nageynchroniseerde dingen kijken soms best leuk is :)).



Ik hoop trouwens al jaren dat mijn tv het begeeft. Ik heb die van mijn oma, die al jaren zaliger is. Het ding is enorm en ik zou dolgraag een minder aanwezige versie hebben. Maar oma ging voor kwaliteit blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom dan?




Om aan te zetten tijdens de siesta, of als ik aan 't douchen ben en hij al klaar is, of voor 't slapen gaan, of tijdens de seks om de geluiden te maskeren.



Denk ik, maar ik heb 't 'm nooit gevraagd :D. Het viel me gewoon op dat zelfs in de meest eenvoudige hotelletjes in Guatemala hij vroeg 'heeft de kamer tv', terwijl het bij mij niet opkwam dat te vragen.
Alle reacties Link kopieren


O joa, doar hest geliek an, da's woar ok! Iej majt mie ok wa an n'n kuierdroad rieg'n. ;)



(die tweede zin betekent: Je mag me wel bellen)






LOL Yasmijn! Hier een geboren en getogen Twentse, maar van kuierdroad heb ik echt nog nooooooooit gehoord :D





Ontopic: we kijken het nieuws en af en toe (eens per 2 weken ofzo?) een nieuwe dvd/serie die we hebben gedownload. Kind is 10 maand, dus kijkt nieuws mee, maar verder niet.
He gezellig verder kletsen over de tv!

Nou, er zijn een paar dingen die ik wil zien, op het moment 'hermans helden' en de pfaffs. Peking express vond ik heel leuk en gisteren afkicken van bnn. Maar zie ik het niet dan is het meestal ook goed.

Jaren geleden volgde ik GTST en the bold, maar dat kan ik echt niet meer opbrengen. Manlief is wat tv verslaafder. Ik zet bijv. eigenlijk nooit de tv aan, overdag al helemaal niet. Hij wel, en daar zijn hier aardig wat woorden over gewisseld. Ik jok nu want ik kijk 's morgens altijd even naar het nieuws bij mijn beschuitje :$.

Gaat ie kapot, dan kopen we wel een nieuwe, maar ik ga niet hard hollen naar de winkel hoor. In het vorige huis dachten we dat we geen kabel hadden, na een paar maanden toch eens dat stekkertje erin gedaan, hadden we dus wel kabel. Maar in de tussentijd niets gemist hoor.

(we woonden net samen, hadden betere dingen te doen....)

En ik zet hem meteen af als we niet meer kijken, of als er visite komt.



En zappen doe ik nooit. Volgens mij is dat iets voor mannen, of stoot ik nu iemand voor het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Nou daar moet je bij mij niet mee aankomen hoor, ben een beetje tv verslaafd,

Ik vind het heerlijk. Heb een supergroot scherm in de kamer, een kleintje in de slaapkamer (want ik wil niks missen huh). Heb ook net nog  nieuwe opname apparatuur erbij gekocht, en digitaal! Kan nu 80 uur opnemen haha.



En dat doe ik dus ook, heb geen tijd voor reclames, die worden allemaal doorgespoeld, lekker kijken naar Jonge leu en Olle....en verder veel van discovery, nu ik digi heb heb ik ook science discovery en BBC 3 en 4 en Prime! Kijk ook veel films, want het idee, dat een boek lezen zoveel beter is dan hetzelfde verhaaltje op film zien , slaat hier niet zo aan.

lees trouwens nog steeds boeken ook hoor, want ja, niet alles is verfilmd he!

Ik ben gewoonweg GEEN spelletjes mens, enige wat ik nog op kan brengen is sudoku. En wat zou een mens dan moeten met al die vrije tijd?

Ga nu op vakantie, en 3 weken geen tv  :o



Volgens mij alleen maar een CAlvinistisch Idee, hoor dat je geen tv mag kijken, en mekaar dan wel naar de strot vliegen als een spelletje niet zo gaat als dat het moet zeker!



Ik heb nog geen tv in de tuin....whaaaat! ik heb verdomme nog geeneens een tuin!
Alle reacties Link kopieren
In de zomer kijk ik veel minder tv dan in de winter, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het verschrikkelijke aanbod in de zomer.

Als mijn tv kapot zou gaan, no problem, daar hebben we uitzendinggemist.nl voor:)
Eigenlijk kijk ik alleen het journaal, ik heb het geduld niet voor shows, series en films (op tv). Kan me zo'n veertig minuten concentreren en dan is het op.

Het enige dat ik kijk, is Cold Case, op zaterdagavond.
Alle reacties Link kopieren
Ik besef me net dat ik eigenlijk veel meer tv luister dan kijk. Dat ding staat aan, voor wie dan ook, zelf ben ik bezig met koken/huishouden/pc en volg dan eigenlijk op het gehoor wat er op staat. Gekke gewaarwoording.:D


Kan nu 80 uur opnemen haha.



Dat is niks. Ik kan 250 uur opnemen ;)



Ik moet zeggen dat mijn man en ik wel veel dvd's kijken. Veel arthouse films, of kostuumdrama's of sf. En momenteel hebben we een tik om series aan te schaffen. Heb laatst Roots gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Iets echt volgen doe ik niet maar kijk wel tv ja, in de winter meer als in de zomer.



Ik snap ook niet goed waarom je de tv mee naar buiten neemt maar goed,ieder zijn eigen ding...



En mijn lief heeft ook het liefst een tv op hotelkamer:D waarom? exact om dezelfde redenen als iemand anders hier al aangaf. Als ik douche(en dat duurt natuurlijk wel effe) of 'smorgens voor we weggaan, etc,etc...Maar niet om uitgebreid een avond tv te kijken absoluut niet.



Trouwens volgens mij zitten we tegenwoordig meer achter de pc:P
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk elke dag wel even tv. De ene dag wat meer dan de andere maar het journaal kijk ik elke dag wel even. De tv gaat meestal rond 21.00 aan tot ongeveer 23.00 uur.

Verder download ik mijn favoriete soap die ik hier niet kan ontvangen en die kijk ik of elke dag een half uurtje of ik spaar de afleveringen op en kijk ze in het weekend.

In de winter kijken we wat meer tv dan in de zomer.

Behalve de soap kijk ik geen enkele serie, alleen nieuws, documentaires en programma's over wonen, klussen e.d.

We ontvangen alleen Engelse tv en aangezien we het goedkoopste pakket hebben en onze schotel niet groot genoeg is om alle kanalen te ontvangen hebben we eigenlijk maar een stuk of 3 fatsoenlijke zenders en een stuk of tig shopping channels, en enkele nieuwszenders.

Verder zit er niks bij waarvoor je eens lekker voor zou kunnen gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat ik voor de zomer een breedbeeld-flatscreen-mega-t.v. met dolby surround op mijn straks geplaatste schuttingen monteer! ;)





Zonder dollen; ik ben niet zo'n t.v. junk. Voor CSI Miami en een goede film wil ik best eens voor de buis gaan zitten.



Maar ik ga liever (vooral in de zomer!) lekker rijden met mijn paard, stukje fietsen met de hondjes in de fietskar en een ijsje eten, of gewoon lekker een eindje wandelen.



In de winter kijk ik wel meer t.v., maar van het mooie weer wil ik vooral buiten genieten.
Alle reacties Link kopieren


Nav een ander topic hier op maatschappij:

Daar las ik dat er mensen zijn die bij lekker weer in de tuin tv gaan zitten kijken.

Ook hoor je steeds meer dat kinderen meer tijd voor de tv (en pc) rondbrengen dan dat ze lezen of (buiten) spelen. En wat te denken van de tv als oppas op zondagochtend? Pa en ma in bed, koters voor de tv.

En dan zijn er nog hele volksstammen die dag in dag uit soaps volgen, voor wie Arnie uit Goede Tijden echter is dan hun buurman. 

Dat roept bij mij de vraag op in hoeverre we voor ons vermaak afhankelijk zijn geworden van dat kastje.

Hoe vaak kijk jij tv? En wat kijk je dan? Wat doe je als je tv kapot is? Is er dan paniek in de tent of heb je nog ergens een reserve?







Ha Zuss!!! Ik zat er op te wachten op een dergelijk topic. Wellicht als jij hem niet had geopend, dat ik het had gedaan. Ik vind het ook zo verbazingwekkend dat mensen hun tv buiten zetten..........Snap er niks van.



Vaak heb ik het gevoel dat manlief en ik uitzonderingen zijn op het gebied van de opvoeding van onze zoon. Hij is twee en mag geen tv kijken. Maar om me heen zie ik dat andere kindjes van die leeftijd al lang aan de buis geplakt zitten. Tuurlijk is het makkelijk om je kind daar voor te plempen en dan zelf wat anders te doen. Maar hoe zit het met de creatieve ontwikkeling van het kindje? Wat leert ie van de tv? Waarom niet lekker met je ouders knutselen, naar de speeltuin, boekjes lezen, zingen, weet ik het wat?



Overigens, wij zijn niet anti-tv hoor! Zelf mag ik graag 's avonds naar een film of naar Desperate Houswifes kijken. Maar bij ons zit er ook echt een knop dat ding en die gebruiken we vaak zat! Ook goed voor je relatie: tv'tje uit en met elkaar gewoon gaan praten!
Alle reacties Link kopieren
@ sjamash, zoals je ws gelezen hebt mogen mijn kinderen ook bijna geen tv kijken, 3 filmpjes, das tussen de 30 minuten en een uur per dag. Met mooi weer blijft hij helemaal uit, maar, ik gebruik de tv wel eens als het spits uur is hier. Om een uur of 5, mn kleuters (2 stuks) gaan vervelen worden moe en hongerig. De baby (10maanden) wordt jengelig, papa is nog niet thuis en ik moet het eten koken. Dan zet ik ze wel eens voor de tv :P voor de beruchte 3 filmpjes, in die tijd kan ik dan mooi het eten maken, papa ontvangen, en hij neemt het met de kinderen dan over, baby krijgt alvast zn eigen prakje, met zn rug naar de tv toe, en de oudste twee mogen vaak nog even het filmpje dat dan bezig is afkijken, dan zetten ze hem uit zichzelf uit en komen ze naar de keuken om mij te helpen :D.



Dus in principe heel weinig tv, maar soms is het ding verdomde handig.



Hoe sommige kinderen aan 3 uur per dag komen is mij ook een raadsel.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren


Nav een ander topic hier op maatschappij:

Daar las ik dat er mensen zijn die bij lekker weer in de tuin tv gaan zitten kijken.

Ook hoor je steeds meer dat kinderen meer tijd voor de tv (en pc) rondbrengen dan dat ze lezen of (buiten) spelen. En wat te denken van de tv als oppas op zondagochtend? Pa en ma in bed, koters voor de tv.

En dan zijn er nog hele volksstammen die dag in dag uit soaps volgen, voor wie Arnie uit Goede Tijden echter is dan hun buurman. 

Dat roept bij mij de vraag op in hoeverre we voor ons vermaak afhankelijk zijn geworden van dat kastje.

Hoe vaak kijk jij tv? En wat kijk je dan? Wat doe je als je tv kapot is? Is er dan paniek in de tent of heb je nog ergens een reserve?









Een jaartje of 2 geleden, mn dochter was bijna 3, ging ik haar bij haar vader halen (we zijn gescheiden) , we hadden tussen twaalf en half een in de voormiddag afgesproken. Om kwart over twaalf stond ik voor de deur. (flatje) Ik bel aan en zie mn ex uit de slaapkamer schieten, SHIT ZE IS ER, roepen en zn vriendin kwam ook uit de slaapkamer. De deur ging open en ik liep naar binnen om mn kind te halen.. en die zat in de kinderstoel voor de tv geplant met een boterhammetje in haar knuistje (haartjes, gezicht, kleren) Terwijl hun dus lekker weet ik veel wat lagen te doen in hun nest. Wat was ik boos. Een keer in de 2 weken wil hij haar zien, en dan nog wordt ze zonder pardon voor de tv geplant (geplant/gepland/geplandt*).





*doorhalen wat niet van toepassing is :P
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Maar over tv buiten zetten: toen ik in Suriname woonde, heb ik de tv weleens op het balkon gezet. Maar ja, aangezien Suri toen nog maar twee zenders had, waren we daar snel klaar mee:D
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk wel erg veel tv...ik ben wel tikje verslaafd, want ik baal achteraf dat ik mijn tijd niet nuttiger heb besteed. Dus vanavond ga ik eens GEEN tv kijken.



Oh ja, ik ben misschien verslaafd, maar tv de tuin in... never. Dat vind ik eigelijk gewoon een beetje sneu..Op vakantie mis ik m ook niet trouwens.
Ik zei gisteren nog tegen mijn man, als het aan mij zou liggen had die tv allang op Marktplaats gestaan. Kijk zelf echt nooit, als ik een programma wil zien (en dat zijn er bijzonder weinig, vind het meeste troep) dan kijk ik via laptop. Ideaal. Maar echt op de bank gaan zitten en met afstandsbediening in je hand voor dat ding zitten, heb ik ook geen geduld voor, is me te passief.



Man kijkt wel soms, gelukkig ook geen troep maar discovery/national geografic en sport enzo. Lijkt me namelijk ook vreselijk, als je zelf niet houdt van tv kijken, dat je dan een partner hebt die het liefste de hele avond op de bank hangt te zappen, dan moet je verplicht de hele avond dat tv-geluid aanhoren, hoor je nóg al die onzin.



Kinders kijken voornamelijk dvd-tjes, als ze uit school komen om even tot rust te komen, of als het spitsuur is hier tijdens koken enzo. Da's dan wel weer ideaal. Voor kinderen zijn er trouwens best veel hele goede series, zweedse films, nederlandse series zoals Knofje, dat vind ik zelfs leuk om naar te kijken. Maar er gaan hier ook dagen voorbij waarbij tv de hele dag uit is gebleven.



Zwager en schoonzus hebben zo'n hightec peperduur flatscreen geval wat ze door huis heen kunnen rollen, die staat hoogzomer dus inderdaad ook in de tuin. Als zij dat leuk vinden, lekker doen dan. Maar ik moet er niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
(knofje, pluk van de petteflat, abeltje, mijn franse tante gazeuze enz. , heerlijke films\series, die ik zelf ook graag kijk)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren




quote: Zuss reageerde



Maar waarom dan?

Om aan te zetten tijdens de siesta, of als ik aan 't douchen ben en hij al klaar is, of voor 't slapen gaan, of tijdens de seks om de geluiden te maskeren.



Denk ik, maar ik heb 't 'm nooit gevraagd :D. Het viel me gewoon op dat zelfs in de meest eenvoudige hotelletjes in Guatemala hij vroeg 'heeft de kamer tv', terwijl het bij mij niet opkwam dat te vragen.







Hihi tv aan tijdens de sex om te geluiden te maskeren is een goede :P

Ik zou dan eerder een muziekje aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, okee, maar meestal heb je geen radio op je hotelkamer toch?
Alle reacties Link kopieren
TV is 's avonds bij ons eigenlijk altijd aan, maar ik volg niks. Ik zou het wel willen, maar ik ben niet altijd thuis of ik vergeet het. Zo had ik me echt voorgenomen om Prison Break te kijken, maar ik heb alleen de eerst 6 afleveringen gezien en ik heb de rest ook nog steeds niet gehuurd op DVD.

TV mag echt niet de deur uit omdat vriendlief zit te X-boxen. Ik ga dan meestal lezen of de was ophangen ofzo:D. Ik kan ook nog uitwijken naar de slaapkamer. Grey's anatomy, desperate housewives en noem het allemaal maar op. Het gaat allemaal aan mijn deur voorbij. Ik vind wel Law & Order en DWDD lekker om na het eten even te kijken.

Geen tv in de tuin, daar doe ik andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders hebben dus een tv in de caravan. Dan zou je inderdaad denken: 'kunnen ze nou echt niet zonder?'. Maar zij trekken van april t/m september met de caravan het land door en vinden het gewoon fijn om 's avonds het journaal te kunnen kijken. Nou, ik geef ze geen ongelijk. Da's ook het enige dat ze kijken trouwens.



Ik kijk denk ik wel veel tv. Maar ik blijf er nooit voor thuis, ik neem ook nooit iets op en ik mis 'm ook niet op vakantie. Er zijn ook genoeg avonden dat ik 'm niet eens aandoe. En er is inderdaad veel bagger op tv, maar er zijn ook echt genoeg goede programma's en series.



Internet mis ik daarentegen wel eens op vakantie. Althans, "missen" is een groot woord, maar er zijn wel eens momenten dat ik gewoon even lekker zou willen internetten. Als ik in de zomer op vakantie ben, zoek ik meestal één keer een internetcafé op, maar da's eigenlijk vooral omdat ik dan de cijfers kan zien van de tentamens die ik vlak voor de vakantie heb gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven