Herstel? laat me niet lachen!

28-08-2015 09:08 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het aantal mensen met een bijstandsuitkering is in de eerste twee kwartalen van 2015, ondanks het herstel op de arbeidsmarkt, toegenomen.





Bron: Nu.nl



Eind juni 2015 waren er in Nederland 447.000 bijstandsgerechtigden, vijfduizend meer dan in het voorgaande kwartaal.



In de eerste twee kwartalen van dit jaar nam het aantal uitkeringen toe met 4 procent, in 2014 was dit nog ruim 6 procent en nog een jaar eerder bedroeg de groei 8 procent.



En we moeten vooral een hoop vluchtelingen/gelukszoekers hier binnenlaten, die cre"eeren immers werk?!

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Ja, het klinkt tegenstrijdig maar de Gouden Eeuw kwam ook door een hele hoop asielzoekers tot stand....
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat veel discussies op deze pijler uitmonden in buitenlanders bashen, maar deze is wel heel snel. In de OP is de bedoeling al duidelijk.

Mooi, kan er een slotje op.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Aan we kunnen nog wel een asielzoekerstopic gebruiken. Wat een vernieuwende visie!
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 28 augustus 2015 @ 09:16:

Ja, het klinkt tegenstrijdig maar de Gouden Eeuw kwam ook door een hele hoop asielzoekers tot stand....
Al een account? Log dan hier in.
Tja... Ik kan nooit zoveel met die cijfers... Begin dit jaar kromp de werkloosheid ineens ook ontzettend: omdat de definitie van werkloos werd aangepast (zie: http://www.volkskrant.nl/ ... 2-procent-daalt~a3683179/ )



Maar wat betreft de bijstand: de instroom groeit minder hard dan voorheen, dat is toch wel positief?



Verder merk ik mijn omgeving (jong, hoogopgeleid) dat er nog maar weinigen echt niet aan de bak komen. De meesten krijgen ook nog eens een fatsoenlijk salaris aangeboden. Dat was 3 jaar geleden wel anders
En ja, ik negeer de vergezochte asielzoekerssneer bewust.
Alle reacties Link kopieren
"Vluchtelingen/gelukszoekers". Alsof dat synoniemen van elkaar zijn. Hou toch op.
Nou ik dacht inderdaad: een zinnig topic, maar ik hou het al voor gezien voordat ik begonnen ben.
quote:iusco schreef op 28 augustus 2015 @ 09:24:

"Vluchtelingen/gelukszoekers". Alsof dat synoniemen van elkaar zijn. Hou toch op.En het is sowieso schandalig dat mensen op zoek gaan naar geluk. Kom nou. Blijf lekker met niks in je eigen land, ookal weet je dat je het ergens anders beter zou krijgen. Zouden wij ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is maar 1 statistiekje.

Er zijn zo veel andere manieren om aan te tonen dat de economie aan het herstellen is. Grotere instroom in de bijstand is een van de laatste tekenen van een verslechterende economie omdat bedrijven lang wachten met personeel ontslaan. Andersom werkt het ook zo, het moet eerst een tijdje goed gaan met de economie voordat het aantal bijstandsgerechtigde echt gaat dalen.
quote:badmeester schreef op 28 augustus 2015 @ 09:16:

Ja, het klinkt tegenstrijdig maar de Gouden Eeuw kwam ook door een hele hoop asielzoekers tot stand....Ja vroegah toen de mannen nog van staal waren en boten van hout,tegenwoordig is dat andersom
Gelukszoekers? De kans op een beter leven is 50%, en je hebt 50% kans om te verdrinken. Er zijn kansspelen met betere winstkansen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zoeken ze allemaal geluk in het land met de makkelijkste en hoogste uitkeringen ter wereld?
Djeezus! Deze is heel moeilijk blijkbaar. 'Andere mogen mij berichten sturen?!'
quote:struisvogelnest schreef op 28 augustus 2015 @ 09:54:

Waarom zoeken ze allemaal geluk in het land met de makkelijkste en hoogste uitkeringen ter wereld?Bedoel je dan Groot-Brittannië of Duitsland?
Alle reacties Link kopieren
Ach, OP dan ga jij toch lekker naar Syrië toe. Benieuwd of je dan ook vindt dat de poorten naar Europa dicht moeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:struisvogelnest schreef op 28 augustus 2015 @ 09:54:

Waarom zoeken ze allemaal geluk in het land met de makkelijkste en hoogste uitkeringen ter wereld?En waarom klagen al die mensen die in dat land met de makkelijkste en hoogste uitkeringen wonen dan toch steen en been?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 28 augustus 2015 @ 09:16:

Ja, het klinkt tegenstrijdig maar de Gouden Eeuw kwam ook door een hele hoop asielzoekers tot stand....Cijfers?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 28 augustus 2015 @ 10:41:

[...]





Cijfers?Lees de geschiedenisboeken nog even door....
quote:Woesjj schreef op 28 augustus 2015 @ 10:28:

Ach, OP dan ga jij toch lekker naar Syrië toe. Benieuwd of je dan ook vindt dat de poorten naar Europa dicht moeten.Jij bent daar wel geweest zodat je kunt beoordelen dat de poorten naar Europa wijd open moeten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sidroht schreef op 28 augustus 2015 @ 09:26:

[...]



En het is sowieso schandalig dat mensen op zoek gaan naar geluk. Kom nou. Blijf lekker met niks in je eigen land, ookal weet je dat je het ergens anders beter zou krijgen. Zouden wij ook doen.Nee hoor "wij" gingen ook. Net na de oorlog zijn er heel wat Nederlanders vertrokken naar Canada en Australië om daar te proberen een beter leven op te bouwen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:mienietjefietje schreef op 28 augustus 2015 @ 10:41:

[...]





Cijfers?Bel anders het CBS ff met deze vraag
aha, je had vast niet genoeg aan de zure reacties op nujij.nl dat je het hier weer neer zet.

Maar over je gelukszoekers gesproken.

http://www.volkskrant.nl/ ... agen-oostenrijk~a4130938/



http://www.volkskrant.nl/ ... lingen-gezonken~a4130535/



Kan nog zo wel een tijdje doorgaan met kopiëren en plakken.



"wat een geluk bij een ongeluk"dat ze het niet overleefd hebben.. Dat scheelt weer een hoop "uitkeringen"
Ik denk dat het in de toekomst moeilijk blijft voor veel mensen om een vaste baan te vinden. Het risico bij ziekte ligt veel te veel bij de werkgever en veroorzaakt hoge kosten. Daarnaast zou het ontslagrecht versoepeld moeten worden, maar dan ook echt versoepeld. Nu moet je een ellenlang dossier hebben opgebouwd voordat je van een slecht functionerende werknemer af kan komen. Zodra je begint met een dossieropbouw dan wordt de werksfeer in met name kleine bedrijven er meestal niet beter op.



Als het slecht gaat met je bedrijf en je wil van overtollig personeel af dan wordt er voor je bepaald wie er weg moet. Meestal moet je dan afscheid nemen van degenen die het laatst gekomen zijn, terwijl dat juist de meest gemotiveerde en meest productieve werknemers kunnen zijn. Daarmee komt je bedrijf er ook niet boven op.



Ook zou er eens flink geschrapt moeten worden in al die flutopleidingen. HBO-studies met mooie namen die opleiden tot helemaal niets. Het niveau van veel studies is sowieso al om te huilen. Wordt er eens iets aan gedaan, zoals de toelatingstoetsen die zijn ingesteld bij de Pabo dan is het ook weer niet goed. Ik begrijp niet dat er in de kranten wordt geschreven dat er mede daarom een tekort aan onderwijzend personeel wordt verwacht, want er is al jaren geen serieuze baan te vinden in het onderwijs. Alleen maar invalwerk en in de schoolvakantie sta je op straat.



En dan heb je nog een groep die liever niet aan het werk wil. Veel mensen in een sociale huurwoning met bijstand en alle toeslagen daar bovenop vinden het allemaal wel prima. Die gaan echt voor 100 euro meer (als ze dat al extra zouden overhouden) om 6 uur uit hun bed.



Allemaal zaken die ervoor zorgen dat het niet goed gaat op de arbeidsmarkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 28 augustus 2015 @ 11:04:

[...]





Nee hoor "wij" gingen ook. Net na de oorlog zijn er heel wat Nederlanders vertrokken naar Canada en Australië om daar te proberen een beter leven op te bouwenDie mensen gingen wel naar landen waar behalve ruimte ook werk was en ze hebben allemaal keihard gewerkt om in hun onderhoud en dat van hun kinderen te kunnen voorzien. Ze werden soms ook opgevangen in barakken maar ze hadden de werklust om zich daar doorheen te slaan door te proberen zo snel mogelijk een bestaan op te bouwen.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven