Het Racisme in Nederland Wat Volgens Vele Niet Bestaat!

18-11-2014 08:13 613 berichten
Heel erg jammer maar ook verbaas ik me er niet over. Nu is het wachten op de ontkenningen..





http://www.nu.nl/sport/39 ... -foto-raken-fer-diep.html



Ik kon me niet voorstellen dat dit in 2014 in Nederland voorkomt. De geplaatste teksten raken me diep", zegt Fer tegen De Telegraaf. "Ik ben verdrietig en teleurgesteld tegelijk."



De speler van Queens Park Rangers plaatste vrijdag een foto op Twitter met daarop negen 'gekleurde' spelers van het Nederlands elftal. In reacties op de foto werden de voetballers vergeleken met apen, slaven en Zwarte Pieten.



"Als voetballer krijg je vooral in de voormalige Oostbloklanden vanaf de tribunes met apengeluiden te maken", stelt de 24-jarige Fer. "Maar wat er nu is gebeurd vind ik nog erger."



"Het voelt alsof die mensen willen zeggen: jij hoort niet in het Nederlands elftal… En dat zijn waarschijnlijk de fans die het hardst stonden te juichen toen ik op het WK scoorde tegen Chili."
Wat bedoel je precies met nu is het wachten op de ontkenningen?



Denk dat iedereen die niet van racisme gediend is zich plaatsvervangend schaamt en/of schrikt.
quote:sorende schreef op 18 november 2014 @ 08:18:

Wat bedoel je precies met nu is het wachten op de ontkenningen?



Denk dat iedereen die niet van racisme gediend is zich plaatsvervangend schaamt en/of schrikt.+1
Alle reacties Link kopieren
Shaniqa: waarom trek je je zoveel aan van een klein clubje hardschreeuwende randdebielen? Ooit van doodzwijgen gehoord? Dan houden ze vanzelf wel op.





En dit dus:



quote:sorende schreef op 18 november 2014 @ 08:18:

Wat bedoel je precies met nu is het wachten op de ontkenningen?



Denk dat iedereen die niet van racisme gediend is zich plaatsvervangend schaamt en/of schrikt.
Het zegt iets over het klimaat in Nederland. Het gaat niet om een klein clubje. Dit clubje vertegenwoordigd hoe Nederland in elkaar zit en hoe normaal het is geworden. Men ziet het niet eens in. Dat vind ik heel triest.
Alle reacties Link kopieren
Niemand met een iq hoger dan 80 zal beweren dat er geen racisme bestaat.



Je kunt je er echter ook in wentelen, er in marineren. Dat doe jij. En dan zul je altijd en overal racisme vinden. Lekker leven zeg.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:shaniqa schreef op 18 november 2014 @ 08:23:

Het zegt iets over het klimaat in Nederland. Het gaat niet om een klein clubje. Dit clubje vertegenwoordigd hoe Nederland in elkaar zit en hoe normaal het is geworden. Men ziet het niet eens in. Dat vind ik heel triest.

Normaal geworden? Niet inzien? Van de drie reacties geven er drie aan het NIET normaal te vinden.



Lees jij de reacties wel of zijn we slechts klapvee?
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 18 november 2014 @ 08:25:

Niemand met een iq hoger dan 80 zal beweren dat er geen racisme bestaat.



Je kunt je er echter ook in wentelen, er in marineren. Dat doe jij. En dan zul je altijd en overal racisme vinden. Lekker leven zeg.Mijn idee!
Och je bent weer terug, zolang jij vind dat blanke dames niet met donkere heren mogen daten ben je zelf een racist.
Alle reacties Link kopieren
Jij discrimineert meer dan ieder ander, kwestie van de pot die de ketel verwijt.
verba volant, scripta manent.
quote:sorende schreef op 18 november 2014 @ 08:18:

Wat bedoel je precies met nu is het wachten op de ontkenningen?



Denk dat iedereen die niet van racisme gediend is zich plaatsvervangend schaamt en/of schrikt.



+ 1

Daar wil ik in het algemeen nog aan toevoegen, dat je niet moet generaliseren. Niet "heel Nederland" zit zo in elkaar. Net als overal, zijn het de schreeuwers die alles overstemmen.
Jij doet omgekeerd toch precies hetzelfde, Shaniqa?
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 18 november 2014 @ 08:23:

Het zegt iets over het klimaat in Nederland. Het gaat niet om een klein clubje. Dit clubje vertegenwoordigd hoe Nederland in elkaar zit en hoe normaal het is geworden. Men ziet het niet eens in. Dat vind ik heel triest.Jij spoort niet. Jij vindt die slachtofferrol echt heeeeeeeerlijk.
Ik snap dan weer niet dat zo'n voetballer zo'n foto plaatst. Waarom ook niet even die twee 'witte' spelers op de foto gezet. Als voetballer weet je dat alles wat je doet onder een vergrootglas ligt. Ik vraag me dan dus af of die speler dit niet bewust doet om reacties uit te lokken. Zodat hij er later over kan klagen!



Ik had vroeger zo'n klasgenoot, altijd klagen dat ze gediscrimineerd werd. Maar zelf geen moer uitvoeren op school. Dus zij werd niet gevraagd voor projectjes, want ze leverde nooit haar deel. Zij maar klagen dat het om haar afkomst ging. Zelfs al dingen geloot werden, kon ze klagen dat zij weer het slechtste trof omdat wij haar discrimineerden.
O shaniqa onze forumracist is weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gevoel hierover is een beetje dubbel. Natuurlijk kunnen die racistische reacties echt niet. Zoals Van Persie zei: Huidskleur mag niet belangrijk meer zijn in 2014.



Maar aan de andere kant: waarom een foto met alleen de donkere spelers, als huidskleur niet belangrijk is? Wat wil je dan bereiken met zo'n foto?



En wat was er gebeurd als alle blanke spelers van het Nederlands Elftal een gezellige selfie hadden gepost? Was dan iedereen over de spelers heen gevallen en waren zij de racisten geweest, omdat de donkere spelers kennelijk niet op de foto mochten?
Dat denk ik niet, sandt. Het lijkt mij meer gewoon toeval, een spontane foto. Het zou toch wel erg krampachtig zijn als ze er op zo'n manier over zouden moeten nadenken Andersom zou je dat toch ook vergezocht vinden?
quote:Honeymoonquiz schreef op 18 november 2014 @ 08:43:

Jij doet omgekeerd toch precies hetzelfde, Shaniqa?Ja maar shaniqa is slachtoffer dus dan mag het en mag je wat zij doet en zegt geen racisme en discriminatie noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 18 november 2014 @ 09:06:

Dat denk ik niet, sandt. Het lijkt mij meer gewoon toeval, een spontane foto. Het zou toch wel erg krampachtig zijn als ze er op zo'n manier over zouden moeten nadenken Andersom zou je dat toch ook vergezocht vinden?Een spontane foto? Dat betekent dus dat de donkere spelers alleen met elkaar optrekken? Is dat geen ehh, racisme te noemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 18 november 2014 @ 09:06:

Dat denk ik niet, sandt. Het lijkt mij meer gewoon toeval, een spontane foto. Het zou toch wel erg krampachtig zijn als ze er op zo'n manier over zouden moeten nadenken Andersom zou je dat toch ook vergezocht vinden?+1.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:julius schreef op 18 november 2014 @ 09:08:

[...]





Een spontane foto? Dat betekent dus dat de donkere spelers alleen met elkaar optrekken? Is dat geen ehh, racisme te noemen?Die conclusie kun je toch uit één foto niet trekken?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een onzin dat 't nu erover gaat waarom deze foto genomen is. Een groot deel van 't Nederlands elftal is gekleurd, big deal. Waarschijnlijk zetten ze regelmatig selfies op Twitter of waar dan ook en nu met alleen gekleurde spelers. Hadden ze nu echt moeten bedenken, ojee we zetten er ook maar een witte Nederlander bij.



Ik vind 't schandalig hoe er op deze foto gereageerd is.
gatti wijzigde dit bericht op 18-11-2014 09:17
Reden: Stomme fout geschreven
% gewijzigd
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 18 november 2014 @ 09:12:

Jeetje wat een onzin dat 't nu erover gaat waarom deze foto genomen is. Een groot deel van 't Nederlands elftal is gekleurd, big deal. Waarschijnlijk zetten ze regelmatig selfies op Twitter of waar dan ook en nu met alleen gekleurde spelers. Hadden ze nu echt moeten bedenken, ojee we zetten er ook maar een Nederlander bij.



Ik vind 't schandalig hoe er op deze foto gereageerd is.Het zijn allemaal Nederlanders he?!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, helemaal gelijk. Ik bedoel een witte Nederlander.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 18 november 2014 @ 09:12:

Jeetje wat een onzin dat 't nu erover gaat waarom deze foto genomen is. Een groot deel van 't Nederlands elftal is gekleurd, big deal. Waarschijnlijk zetten ze regelmatig selfies op Twitter of waar dan ook en nu met alleen gekleurde spelers. Hadden ze nu echt moeten bedenken, ojee we zetten er ook maar een Nederlander bij.



Ik vind 't schandalig hoe er op deze foto gereageerd is.Ja, dat vind ik wel. Als je weet dat al je daden onder een vergrootglas liggen, moet je ook even nadenken wat je op social media pleurt. Je hebt door je heldenrol ook een voorbeeld functie. Die spelers krijgen ook mediatrainingen he, om goed over te komen in een interview enz. Dit hoort er dan ook bij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven