Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html



Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Religieën laten alleen maar zien hoe achterlijk de mens is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ladida schreef op donderdag 15 mei 2014 14:31 Felice ik geloof zelf niet, maar ik ken genoeg moslims die volop uitspreken dat ze niet achter zulke beestachtige dingen staan.



Maar ik heb er vermoeden dat zij steeds minder gehoord worden Dit argument komt altijd naar voren, dat er veel moslims zijn die hier niet achter staan. En dat begrijp ik nog want iedereen die dit goedkeurt is imho knettergek. Maar hoe kan het dat de ene groep moslims dit in naam van de islam doen en de andere groep dit afkeurt omdat het niet mag volgens de Koran (en hun eigen normen en waarden lijkt me). Ik heb in dit soort discussies mensen passages van de Koran zien plaatsen die beangstigend zijn, maar ook passages die meer in de trant zijn van andere geloven tolereren, maar niet kwaad doen. Hoe zit dat?
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
quote:femselien schreef op 15 mei 2014 @ 14:38:

[...]





Dit argument komt altijd naar voren, dat er veel moslims zijn die hier niet achter staan. En dat begrijp ik nog want iedereen die dit goedkeurt is imho knettergek. Maar hoe kan het dat de ene groep moslims dit in naam van de islam doen en de andere groep dit afkeurt omdat het niet mag volgens de Koran (en hun eigen normen en waarden lijkt me). Ik heb in dit soort discussies mensen passages van de Koran zien plaatsen die beangstigend zijn, maar ook passages die meer in de trant zijn van andere geloven tolereren, maar niet kwaad doen. Hoe zit dat?



Omdat mensen de koran lezen zoals ze dat willen lezen denk ik.

Ik heb hem zelf gelezen en om bepaalde dingen kun je gewoon niet heen. Ongelovige zijn slecht en moeten branden in de hel... blabla dat soort dingen en nog niet te spreken over het jodendom bepaalde dingen.



Dat is het hele punt.. de een leest dit erin en de ander dat.

Maar goed ik blijf ongelovig... scheelt weer gedoe :-)
.
Femselien dat werkt precies hetzelfde als met de bijbel.



Warren Jeffs (FLDS) die preekt volgens de bijbel, maar veel vrijere stromingen preken ook volgens de bijbel
Alle reacties Link kopieren
quote:Ladida schreef op 15 mei 2014 @ 14:43:

Femselien dat werkt precies hetzelfde als met de bijbel.



Warren Jeffs (FLDS) die preekt volgens de bijbel, maar veel vrijere stromingen preken ook volgens de bijbel



Je was me net voor..!



Dat is het 'probleem' met religies. Iedereen denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft (en derest heeft er niks van begrepen)... Heb nou maar gewoon je naaste lief, dan komen we al een heel eind...
Alle reacties Link kopieren
Oke, bedankt voor de uitleg isa & ladida. Ik dacht dat er niet zoveel ruimte was voor eigen interpretatie van de tekst, zowel in de bijbel als in de koran. Regels zijn regels oid.
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
ik voorspel in topic nr 80 000:



Ja de islam is eng.

Alle moslims zijn extreem

Wel niet wel niet wel niet wel niet.

Er zijn er een paar die het verpesten voor de rest.

Ja maar hunnie passen zich niet aan.

Wel niet wel niet wel niet wel

De islam loopt 300 jaar achter, en alle moslims vinden ons hoeren.Het is een achterlijke cultuur.

wel niet wel niet wel niet wel niet.

Ik zie moslims nooit demonstreren als hun broeders weer wat hebben uitgevreten, dat komt omdat ze natuurlijk allemaal zo zijn.

Wel niet wel niet wel niet wel niet.

Ze zijn toch niet verantwoordelijk voor het gedrag van de debiele moslims?

wel niet wel niet wel niet, allemaal het zelfde

Elke vorm van nuance is verboden in deze discussie.

Gelukkig worden onze kinderen niet dagelijks in gevaar gebracht door christenen die hun in kinderen niet inenten, omdat het niet mag van OLH.



Leuk al die religies



Happy new topic!
Je vergeet het benoemen van de kruistochten, ardni. Dat toont aan dat christenen ook geen lieverdjes waren. Komt elke keer weer terug, gegarandeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ladida schreef op 15 mei 2014 @ 14:28:

alle geloven zijn in mijn ogen achterlijk, maar ik zal nooit iemand niemand afschrijven om het feit dat ze geloven.Dat is heel prachtig en nobel. Maar dat is niet geheel wederkerig. Veel gelovigen schrijven jou wél af omdat je niet gelooft. Of het verkeerde gelooft. Zie OP. Dat is waar veel mensen moeite mee hebben.
Ja Noesa en veel ongelovigen en gelovigen schrijven anderen af juist omdat ze geloven in iets of in iets anders net dan hen.



Dus ik moet ook maar mensen afschrijven? Dat is wat je bedoeld??

Omdat anderen......
Felice71, spreek jij je elke uit als Jan of Henk een kind hebben misbruikt? Als Volkert of Peter iemand vermoordt? Waarom moeten wij moslims ons altijd maar uitspreken, waarom altijd die vraag. Ik ben verantwoordelijk voor mijn daden en ieder interpreteert dingen anders. Ik voel namelijk niet de behoefte om me te "verdedigen"



Ik reageer verder nergens op. Altijd hetzelfde namelijk
quote:Ladida schreef op 15 mei 2014 @ 15:12:

Ja Noesa en veel ongelovigen en gelovigen schrijven anderen af juist omdat ze geloven in iets of in iets anders net dan hen.



Dus ik moet ook maar mensen afschrijven? Dat is wat je bedoeld??

Omdat anderen......Mensen schrijven in feite zichzelf af. Religiëen op zich zijn niet achterlijk, daar zit vaak een meesterbrein achter die er voor zorgt dat je het jouwe niet meer zelf kunt gebruiken en als een blinde de leer volgt en geen enkele moeite meer neemt om iets in overweging te nemen. De kracht achter deze religiëen is het grote groepsgevoel, dat ook onder atheïsten een groot goed wordt gevonden, want we zijn nu eenmaal kuddedieren. Juist achter dat laatste schuilt een groot gevaar omdat de meeste heilig verklaarde boeken multi-intrepetabel zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ladida schreef op 15 mei 2014 @ 15:12:

Dus ik moet ook maar mensen afschrijven? Dat is wat je bedoeld??

Omdat anderen......

Wie heeft het over afschrijven? Veel mensen hebben moeite met de intolerantie van bepaalde religies, met name de islam (zie OP).



Nu kun je jezelf wel op de borst kloppen dat jij daar heel tolerant en ruimdenkend tegenover staat, maar niet iedereen vindt dat zo'n verstandig idee. Misschien dat je daar ook wat tolerantie voor kunt opbrengen?
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 15 mei 2014 @ 14:22:

Ik vind de selfies van mevr. van Royen veul erger.En daarom kunnen er niet genoeg topic zoals deze zijn.
conversation = awareness
Ik ben het met je eens Cateautje
Neehoor de islam is niet eng. Wel de mensheid die al deze geloven met alle narigheid van dien de wereld in heeft gebracht.
Sorry Noesa, maar ik moet tolerantie opbrengen voor mensen die de hele islam over één kam scheren? Dat is wat je zegt toch?
Elk extremistische vorm van geloof is achterlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Ladida schreef op 15 mei 2014 @ 15:24:

Sorry Noesa, maar ik moet tolerantie opbrengen voor mensen die de hele islam over één kam scheren? Dat is wat je zegt toch?Lezen. Tolerantie voor mensen die moeite hebben met intolerantie.
Ik vind het maar een eng geloof en veruit de meest intolerante mensen die ik heb ontmoet zijn aanhangers van dit geloof. Nog nooit heeft een atheïst of christen geweigerd mij een hand te geven of erop gestaan geholpen te worden door een mannelijke collega. Nee, daar kan ik geen respect voor opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat ze zich niet bekeren? Ze is zwanger en heeft al een kind van 2.

Dat begrijp ik dan weer niet.

Draai je om en denk schijt ermee. Maar blijkbaar is deze dame erg vasthoudend.
Ja en?
Ik begrijp volgens mij precies wat je bedoeld Noesa.



Dus voor TO bijvoorbeeld, die in haar OP vermeld dat ze heel één specifiek geloof gestoord vind?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ladida schreef op 15 mei 2014 @ 15:24:

Sorry Noesa, maar ik moet tolerantie opbrengen voor mensen die de hele islam over één kam scheren?



Wat is trouwens 'de hele islam'? In welke zin kan 'de hele islam' niet over één kam geschoren worden?

Er is maar één koran. En er was maar één profeet. De koran is het letterlijke woord van allah.

De gemeenschap van moslims wereldwijd wordt de 'Ummah' genoemd.
quote:hyale schreef op 15 mei 2014 @ 15:28:

Ik vind het maar een eng geloof en veruit de meest intolerante mensen die ik heb ontmoet zijn aanhangers van dit geloof. Nog nooit heeft een atheïst of christen geweigerd mij een hand te geven of erop gestaan geholpen te worden door een mannelijke collega. Nee, daar kan ik geen respect voor opbrengen.Nee maar die zijn niet minder erg hoor. Ik had laatst een oud collega die vertelde dat ik mij echt moest gaan bekeren want binnenkort komt god naar aarde en als ik dan niet bekeerd ben dan ga ik naar de hel. Heb vriendelijk bedankt en aangegeven dat ik niet van andere hoef te horen wat ik moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Het ene geloof wordt verkondigd door te prediken, het andere geloof wordt verkondigd met het zwaard.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven