Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html



Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Het is echt serieus, nl moet iets doen
Alle reacties Link kopieren
[quote]shy__ schreef op 18 september 2014 @ 09:41:

http://www.youtube.com/watch?v=_kKkY5EpVpY[/quote

Een filmpje over hoe moslims europa willen veroveren, wij moeten iets doen
Alle reacties Link kopieren
[quote]shy__ schreef op 18 september 2014 @ 09:42:

[quote]shy__ schreef op 18 september 2014 @ 09:41:

http://www.youtube.com/watch?v=_kKkY5EpVpY[/quote

Een filmpje over hoe moslims europa willen veroveren.
Alle reacties Link kopieren
Doe niet zo hysterisch shy_.
@Shy



Er is wel nu een groter geboortecijfer bij moslims maar de exponentiële groei hiervan zal afnemen. Dusdanig dat de verwachte overheersing volgens bevolkingsgroei van desbetreffende groep in jouw bijgevoegde filmpje niet zal ontstaan.



"De moslimbevolking groeit. Maar die groei neemt af."



http://www.pewforum.org/2 ... global-muslim-population/



http://www.trouw.nl/tr/nl ... ard-moslims-in-2030.dhtml



Daarnaast is het aansporen tot kinderen krijgen in andere geloven ook het geval geweest in het kader van geboortebeperking is niet goed want God/Allah wil dat seks er alleen is voor voortplanting waarbij de achterliggende gedachte is dat het geloof/leven verspreid moet worden.



Ook in het christelijk geloof was lange tijd geboortebeperking niet bespreekbaar en waren vrouwen aan één stuk door zwanger. Voor de gezondheid van deze vrouwen alsmede de mogelijkheid tot betere economische en gezonde omstandigheden voor hun kinderen was het echter niet goed.



Mensen kwamen er meer en meer achter dat voor een goede kwaliteit van leven en niet het lichaam van een vrouw "opgebruiken" door aan één stuk door zwanger te zijn, de levenskwaliteit een stuk beter werd. En dat de manier waarop geloof hen kinderen opdrong een vaak wel erg rigide achtergrond had waarin geen plaats was voor gezond verstand, warmte, comfort, gezondheid, betere leefomstandigheden maar vaak gebruikt werd voor meer zieltjes te winnen t.o.v. anderen en het soms simpelweg oorlogstactieken waren en nog steeds zijn.



Zo zie je dat bijvoorbeeld het voortplantingspercentage van Palestijnen in de Gazastrook één van de hoogste is in de wereld op dit moment, dit kan komen door verschillende dingen maar de oorlog heeft er wel invloed op, zoals wellicht meer richten tot geloof, zich graag juist dan willen voortplanten ter overleving, minder middelen beschikbaar voor anticonceptie. (4,92)



http://en.wikipedia.org/w ... itories_by_fertility_rate



Zie 2013 nr. 23



Het vroeger vooral christelijke Nederland, waarbij geloof ook lange tijd het leven van mensen bepaalde m.b.t. geen geboortebeperking, heeft in 2013 daar 1.79.



Men verwacht simpelweg dat het minder wordt. Als humanitaire oplossing kun je vooral mensen voorlichten dat voor een betere wereld met meer gezondheid voor zowel de vrouw als kinderen en betere economische omstandigheden je vaak beter minder of maximaal 2 kinderen kan krijgen.



Zodat er voor iedereen plek is op deze aardbodem in goede en gezonde omstandigheden. Waardoor er meer kans is op vrede.



Dit op de lange duur, ook daarover zijn de meningen verdeeld zoals bijvoorbeeld "vergrijzing" maar je kan niet oneindig meer kinderen op de wereld zetten dan de hoeveelheid mensen die er zijn.



Grondstoffenverdeling wordt dan steeds moeilijker en bijvoorbeeld Dan Brown heeft daar die gedachten doorgetrokken in zijn fictieve boek "Inferno" bijvoorbeeld.
Kortom veel mensen hadden en in huidige nog strengbeleefde geloven hebben, vanuit hun geloof geen geboortebeperking vanuit het idee dat je een kind altijd moet laten ontstaan vanwege zogenaamd respect voor leven. Dit omdat dit vanuit de geloofsgemeenschap zo wordt onderwezen. Echter zie je dat mensen ook steeds vaker hun gezond verstand gebruiken en zelf merken dat kinderen krijgen in de huidige wereld waarin die kinderen ook weliswaar overleven maar voor de goede gezondheid van vrouwen, de economische omstandigheden en betere groei van de kinderen dit niet echt ten goede komt van een mooie kwaliteit van leven en het beste voor anderen en jezelf overhebben.



Theoretisch is de weg daar door druk verandering in proberen aan te brengen op veel vlakken tegenstrijdig met mijn normen en waarden.



Goede oplossingen voor overbevolking zoals in China met éénkindspolitiek zijn grote noodsprongen met vergaande gevolgen die je niet zomaar kan toepassen bijvoorbeeld anders dan met uitermate voorzichtigheid.



En als het zover komt, dan is dat weliswaar misschien in jouw ogen niet de bedoeling maar door de tijden heen hebben verschillende groepen de macht over anderen gehad, hen al dan niet onderdrukt en leven we met zijn allen op een veranderbare planeet waarin wisseling van macht vaker voorkomt zowel door extreme oorlog, dwang, onderdrukking en machtsvertoon alswel door emigraties door droogten, voortplanting etc.



C'est la vie. Het belangrijkste is menswaardigheid zoveel mogelijk toch proberen de boventoon te laten voeren en te kijken hoe je d.m.v. voorlichting, onderwijs etc. mensen hun leven zo goed mogelijk kan laten leven vanuit respect voor elkaar, zichzelf, hun kinderen en de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Er is nu weer een video van een andere gegijzelde John Cantlie (mooie woordspeling trouwens, can't lie) met de waarheid over het westen en manipulatie van de media.

Wat ik erg opmerkelijk vind is dat alle gegijzelden van isis voor hun onthoofding zich tegen het westen en de media uitspreken. Ik snap,dat niet helemaal. Het is duidelijk dat ze hun leven er niet mee gaan redden. Ik vraag me af of ze dan achter deze woorden staan of toch op een manier gedwongen worden waardoor ze deze uitspraken doen.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:ShamRock schreef op 18 september 2014 @ 17:06:

Er is nu weer een video van een andere gegijzelde John Cantlie (mooie woordspeling trouwens, can't lie) met de waarheid over het westen en manipulatie van de media.

Wat ik erg opmerkelijk vind is dat alle gegijzelden van isis voor hun onthoofding zich tegen het westen en de media uitspreken. Ik snap,dat niet helemaal. Het is duidelijk dat ze hun leven er niet mee gaan redden. Ik vraag me af of ze dan achter deze woorden staan of toch op een manier gedwongen worden waardoor ze deze uitspraken doen.Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Kan me wel voorstellen dat ze hopen dat ze de dans ontspringen. Onthoofd worden, hoe gruwelijk wil je het hebben. Barbaarse idioten.
Alle reacties Link kopieren
Ik las ergens dat er waarschijnlijk een flink aantal keer 'geoefend' is. Dat deze gevangen dus niet wisten dat het deze keer echt was.
Alle reacties Link kopieren
http://nationalreport.net/dennis-rodman-isis/



Nou Dennis Rodman gaat met de leiders van IS praten.
quote:ShamRock schreef op 18 september 2014 @ 17:06:

Er is nu weer een video van een andere gegijzelde John Cantlie (mooie woordspeling trouwens, can't lie) met de waarheid over het westen en manipulatie van de media.

Wat ik erg opmerkelijk vind is dat alle gegijzelden van isis voor hun onthoofding zich tegen het westen en de media uitspreken. Ik snap,dat niet helemaal. Het is duidelijk dat ze hun leven er niet mee gaan redden. Ik vraag me af of ze dan achter deze woorden staan of toch op een manier gedwongen worden waardoor ze deze uitspraken doen.Ik verdenk die rotzakken van IS er nog wel van dat ze vooraf dreigen familieleden ook te pakken als de gijzelaar niet z'n speech geloofwaardig weet te brengen voor zijn dood.
Alle reacties Link kopieren
En vooral niet vergeten dat de gijzelaars al lange tijd gevangen zijn, John Cantlie al voor de tweede keer. Ze zijn opgesloten in slechte omstandigheden, slechte voeding, hitte, worden steeds verplaatst, zijn geïsoleerd.

John Cantlie heeft er in ieder geval één keer op enkele meters vandaan machteloos en vastgebonden naast moeten knielen toen van zijn medegevangene het hoofd werd afgesneden. En dan nog de horror die ze hebben meegemaakt waar wij niets van weten.

Dan ben je niet zo strijdlustig meer hoor dat je niet zal meewerken aan wat er van je 'gevraagd' wordt.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
@shamrock: twijfel je er nu echt aan of ze een keuze hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:politiehier schreef op 18 september 2014 @ 18:19:

http://nationalreport.net/dennis-rodman-isis/



Nou Dennis Rodman gaat met de leiders van IS praten.Ohohoh, die durft.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
@Meivogel, ik vroeg me af of sommige gijzelaars inmiddels gehersenspoeld zijn. Deze man van het laatste filmpje Cantlie, ik vind het 'knap' dat hij toch wel erg overtuigend klinkt en helemaal niet angstig lijkt. Dat vroeg ik me ook al af bij Foley... Maar inmiddels las ik zijn laatst geschreven woorden die hij drie maanden geleden uit de gevangenis heeft weten te smokkelen.
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 18 september 2014 @ 22:51:

[...]





Ik verdenk die rotzakken van IS er nog wel van dat ze vooraf dreigen familieleden ook te pakken als de gijzelaar niet z'n speech geloofwaardig weet te brengen voor zijn dood.

Dat weet ik wel zeker. En ze betrekken er ook vast medegevangenen in.

Ik vind het alleen zo ongelofelijk dom dat ze denken dat mensen zo'n speech serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
Het ergste is dat ze deze mensen behalve hun leven ook hun laatste woorden ontnemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:politiehier schreef op 18 september 2014 @ 18:19:

http://nationalreport.net/dennis-rodman-isis/



Nou Dennis Rodman gaat met de leiders van IS praten

IS is 'niet cool' en hij wil een 'lieve' ISIS tattoo. Wat een idioot.

Waarom zou IS naar een kafir luisteren?



"I’ve been following ISIS for months now. There’s a lot of things they are doing that just ain’t cool. I’ll tell them what I think and maybe they’ll change their methods,” Rodman said. “I think my basketball skills will help a lot too, boxing people out of the paint at times when it counts, like the 4th quarter. I was thinking about getting a sweet ISIS tattoo to let them know that I mean business.”
Ik denk dat Dhr Rodman ná zijn bezoekje aan IS niet meer mee kan basketballen, wegens een cm of 30 korter geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 20 september 2014 @ 15:50:

Ik denk dat Dhr Rodman ná zijn bezoekje aan IS niet meer mee kan basketballen, wegens een cm of 30 korter geworden.En er wordt waarschijnlijk met een deel van hemzelf gebasketbald. Kwestie van weer eens een ander promo-ISIS-filmpje te hebben. Te veel van hetzelfde wordt afgezaagd.
Alle reacties Link kopieren
Haagse jihadisten planden aanslag



Het komt steeds dichterbij.
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
quote:Galileo schreef op 20 september 2014 @ 18:07:

Haagse jihadisten planden aanslag



Het komt steeds dichterbij.Een aanslag op de EU is dan weer dom. De EU is dé mogelijkheid om van Europa een islamitisch continent te maken.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk komt het steeds dichterbij. Daar waarschuw ik al 7 jaar voor. Maar ja, iedereen dacht altijd: Die Willem, racist. Bij ons in de provincie is geen moslim te zien.



Reken maar dat als we een jaar of wat verder zijn het nog erger is. Dat kun je je nu nog niet voorstellen.
quote:Noesa schreef op 20 september 2014 @ 18:21:

[...]



Een aanslag op de EU is dan weer dom. De EU is dé mogelijkheid om van Europa een islamitisch continent te maken.Nou inderdaad heel dom. Het beleid van de EU is juist om de import van moslims in Europa ruim baan te geven. Waarom dat is, laat zich raden.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt uiteindelijk een tweedeling in de maatschappij, niemand vertrouwt straks zijn islamitische buren meer, hoe vriendelijk ze ook zijn, of lijken te zijn. Daarmee wordt de segregatie alleen maar groter. In Rotterdam zijn wijken waar vrijwel geen Nederlander meer woont, taxichauffeurs rijden die wijken al niet meer in, de politie komt er nooit met één wagen. Ook degenen die met IS niets te maken willen hebben voelen zich bedreigd, is het niet door de Nederlanders dan is het wel door hun geloofsgenoten van wie ze misschien ook niet zeker zijn. Zo heeft deze groepering feitelijk al macht over een veel groter deel van de wereld dan alleen het midden oosten.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven