Hulde aan minister Asscher

08-10-2014 18:53 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het artikel spreekt voor zich.



Deze minister zegt wat hij doet, en doet wat hij zegt.



Hulde



http://www.telegraaf.nl/b ... _Marokko_opgezegd___.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 09 oktober 2014 @ 16:43:

6 pagina's met warrig populistisch gebrabbel. Knap hoor, dames!
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 09 oktober 2014 @ 18:35:

[...]





---------------------------------------------------------------------------------------------





[...]





--------------------------------------------------------------------------------------------





[...]





---------------------------------------------------------------------------------------------



Ik dacht dat jij als "goed-verstaander" geen uitleg nodig had.

Zieke en hulpbehoevende ouderen die zware zorg nodig hebben worden niet meer opgenomen ivm bezuinigingen, want het is crisis in Nederland, de profiterende weduwe in Marokko koopt een huis voor haar zoon want ze wil niet dat hij over straat zwerft maar klaagt steen en been dat ze nu niet meer zoveel mag plukken van Nederland en jij vraagt of de Nederlandse oudjes hun klapstoeltje in Spanje open klappen en van het avondzonnetje genieten.



Lees je nog wel de krant of nieuwsberichten?Ik zou zeggen, lees de post die ik quote in mijn reactie en probeer het dan nog eens.
quote:malu3 schreef op 09 oktober 2014 @ 17:48:

[...]





Check de feiten maar. Het is per gemeente verschillend maar in mijn gemeente geldt 5x per week solliciteren en 5x per week langs uitzendbureaus.



Kom maar met een bron om te bewijzen wat je hier beweert.



Van de site van het UWV:

"Voor een IOW-uitkering gelden dezelfde regels als voor een WW-uitkering of een loongerelateerde WGA-uitkering. Denk eraan dat u tot aan het einde van uw IOW-uitkering dezelfde plichten heeft als bij een WW-uitkering."



En de wettekst: http://wetten.overheid.nl ... ldigheidsdatum_06-06-2012



Maar goed, drie dingen:

- Ik heb inmiddels begrepen dat sommige gemeenten projecten als Workforce hebben waarbij vaker gesolliciteerd moet worden. Volgens mij is dat gezien voorgaande bronnen dubieus van grondslag.



- Ik weet niet hoe over het algemeen dikgedrukte tekst geïnterpreteerd wordt, maar op mij komt het over als schreeuwen.



- Ik had het ook niet over remigreren maar over verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:driekielschildpad schreef op 09 oktober 2014 @ 16:37:

Iemand wel eens in Marokko geweest. Hoe veel kosten de huren of een kilo vlees bijvoorbeeld?





Marokko is de afgelopen jaren heel erg veranderd.

De infrastructuur in de koningssteden kun je haast met Europa vergelijken.



Een boer die op het platteland woont met eigen grond zal niet zoveel kosten hebben, die telt immers zijn eigen aardappelen en groenten.

Woon je in de stad heb je te maken met immense zorgkosten en doe jij je boodschappen bij de supermarkt dan kun jij de levensstandaarden echt wel bijna vergelijken met hier.

Wat de huren betreft weet ik niet. Huizen zijn er wel goedkoop, je kan een 2 kamer appartement al voor 25.000 euro kopen.



Al met al is Marokko in levensonderhoud zeker goedkoper dan NL, maar dat is ook afhankelijk of je eigen woonruimte hebt of chronisch ziek bent.

Voedselprijzen zijn wel met hier vergelijkbaar.
quote:maylina schreef op 10 oktober 2014 @ 01:04:

[...]





Van de site van het UWV:

"Voor een IOW-uitkering gelden dezelfde regels als voor een WW-uitkering of een loongerelateerde WGA-uitkering. Denk eraan dat u tot aan het einde van uw IOW-uitkering dezelfde plichten heeft als bij een WW-uitkering."



En de wettekst: http://wetten.overheid.nl ... ldigheidsdatum_06-06-2012



Maar goed, drie dingen:

- Ik heb inmiddels begrepen dat sommige gemeenten projecten als Workforce hebben waarbij vaker gesolliciteerd moet worden. Volgens mij is dat gezien voorgaande bronnen dubieus van grondslag.



- Ik weet niet hoe over het algemeen dikgedrukte tekst geïnterpreteerd wordt, maar op mij komt het over als schreeuwen.



- Ik had het ook niet over remigreren maar over verhuizen.



Het UWV (die de WW regelt) is rijksoverheid. IOAW en IOW worden geregeld door de gemeente en iedere gemeente bepaalt zelf de regels. Sommige mensen die te weinig opleiding hebben, wordt verplicht vrijwilligerswerk opgelegd maar degenen waar ze wel kansen zien zitten, moeten in mijn gemeente 5x per week solliciteren en 5x per week langs het uitzendbureau. Het heeft niks met Workforce te maken. Ik heb het idee dat je maar wat roept maar er geen verstand van hebt.



Dat dikgedrukte tekst was niet schreeuwerig bedoeld maar om het verschil aan te geven tussen jouw en mijn tekst.



Je kunt niet remigreren als je in Nederland geboren bent. Dat is toch zo logisch als wat? De regeling geldt dus absoluut NIET voor mensen die in Nederland geboren zijn. Ook niet voor allochtonen die in Nederland geboren zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:nietvergeten schreef op 10 oktober 2014 @ 09:45:

[...]

Al met al is Marokko in levensonderhoud zeker goedkoper dan NL, maar dat is ook afhankelijk of je eigen woonruimte hebt of chronisch ziek bent.

Voedselprijzen zijn wel met hier vergelijkbaar.

Welnee. Eten kost een drol in Marokko.

Ook als je buiten de deur gaat eten. Je kunt er met 10 personen uit eten voor de prijs waar je hier een 3 persoonsmaaltijd zelf voor maakt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zou het een goed idee zijn om mensen die langdurig in de bijstand zitten juist te stimuleren om met behoud van uitkering in een ander land te gaan wonen. Dat geld voor die uitkering betaal je toch, of de bijstandsgerechtigde nu in Nederland zit of elders. Voordeel is dat met name de armere wijken wat rustiger worden en er meer aanbod van sociale huurwoningen en zorg vrijkomt voor de blijvers.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:malu3 schreef op 10 oktober 2014 @ 09:48:

[...]





Het UWV (die de WW regelt) is rijksoverheid. IOAW en IOW worden geregeld door de gemeente en iedere gemeente bepaalt zelf de regels. Sommige mensen die te weinig opleiding hebben, wordt verplicht vrijwilligerswerk opgelegd maar degenen waar ze wel kansen zien zitten, moeten in mijn gemeente 5x per week solliciteren en 5x per week langs het uitzendbureau. Het heeft niks met Workforce te maken. Ik heb het idee dat je maar wat roept maar er geen verstand van hebt.



Dat dikgedrukte tekst was niet schreeuwerig bedoeld maar om het verschil aan te geven tussen jouw en mijn tekst.



Je kunt niet remigreren als je in Nederland geboren bent. Dat is toch zo logisch als wat? De regeling geldt dus absoluut NIET voor mensen die in Nederland geboren zijn. Ook niet voor allochtonen die in Nederland geboren zijn.



Het is nou ook niet bepaald zo dat jij het naadje van de kous weet. De IOW wordt uitbetaald door het UWV, als je die uitkering krijgt moet je aan dezelfde plichten voldoen die gelden bij de WW. IOAW valt wel onder de gemeente. Die is bedoeld voor deels arbeidsongeschikte werklozen en is dus wat anders dan de IOW.



http://www.judex.nl/recht ... verschil-met-de-ioaw_.htm



http://maxius.nl/wet-inko ... dere-werklozen/hoofdstuk5



Ik heb geschreven dat je als geboren en getogen Nederlander naar het buitenland kan verhuizen en daarbij vaak (deels) je uitkering, zoals kinderbijslag, mee kan nemen. Dan kan jij wel twee keer zeggen dat je als geboren en getogen Nederlander zonder dubbele nationaliteit niet kan remigreren, maar dat zal ik ook niet bestrijden want dat zei ik ook helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 09 oktober 2014 @ 19:54:

[...]





[afbeelding]
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Tsja echt top dat hij voor een paar miljoen het risico neemt dat Marokko straks misschien tegen stappen zet en de samenwerking tussen politie en justitie bij Nederlands-Marokkaanse criminelen stopt.
quote:sjors. schreef op 10 oktober 2014 @ 17:39:

Tsja echt top dat hij voor een paar miljoen het risico neemt dat Marokko straks misschien tegen stappen zet en de samenwerking tussen politie en justitie bij Nederlands-Marokkaanse criminelen stopt.Jij pleit dus voor het zwichten voor chantage
Alle reacties Link kopieren
quote:sjors. schreef op 10 oktober 2014 @ 17:39:

Tsja echt top dat hij voor een paar miljoen het risico neemt dat Marokko straks misschien tegen stappen zet en de samenwerking tussen politie en justitie bij Nederlands-Marokkaanse criminelen stopt.



Dat stelt toch al niet zo veel voor.

Wat je niet hebt kun je niet missen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 09 oktober 2014 @ 11:01:

[...]





Dat wist ik niet.



Hoe zit het met de sociale zekerheid van onze hulpbehoevenden en oudere hulpbehoevenden die geen plaats meer krijgen in een verzorgingstehuis? En hoe zit het met de zekerheid van het ontslagen personeel dat na drie jaar geen WW-uitkering meer krijgt? En met die 340.000 mensen in Nederland die de zorgkosten niet meer kunnen betalen? En met de 650.000 mensen met een achterstand in de betaling. En de 30.000 mensen die nu onverzekerd te boek staan en daarom boetes krijgen opgelegd? Wonen zij misschien in Marokko?Dit bedoel ik dus met linkse rakkers en het domme naïve beleid dat zij voor staan!
*do not underestimate the power of stupidity*
quote:malu3 schreef op 10 oktober 2014 @ 17:59:

[...]





Jij pleit dus voor het zwichten voor chantage En zo wordt Nederland dus weer de strop aangedaan en Marokko trekt steeds er harder aan. Als Marokko zo begaan is met deze mensen , dan zorgen ze er zelf voor. Het gaat weer om geld. Zij chanteren inderdaad en niet zo weinig ook. Neem nu die vrouw die heel jong weduwe is geworden, Je kan toch niet in alle ernst zeggen dat haar man zijn hele leven hier gewerkt heeft? Haar man is heel snel overleden. Triest voor deze vrouw, maar dat is toch te idioot, omdat ze een huis heeft gekocht destijds, dat Nederland haar compleet gaat onderhouden. Want dat is wat madame wil. Haar kind een goede toekomst bieden zodat hij niet op straat hoeft te zwerven. Welke moeder wil dat niet dan ?? Dan moet je keuzes maken. Huis verkopen en dan maar iets huren. Dat wordt er hier in dit land gezegd als je niet een overlijdensrisico verzekering of iets dergelijks naast je hypotheek hebt en er gebeurd zoiets. En dat is logisch. En waarom woont zij daar en was haar man destijds hier? Voor het geld en niets anders dus. Hier werkte hij en zijn vrouw met kind kon daar in Marokko riant van leven. Ik hoop werkelijk dat dit doorgaat wat minister Asscher van plan is.. Nederland moet maar eens laten zien dat ze niet meer met zich laat sollen, iets wat tot op de dag van vandaag nog altijd zo is geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 10 oktober 2014 @ 09:59:

[...]



Welnee. Eten kost een drol in Marokko.

Ook als je buiten de deur gaat eten. Je kunt er met 10 personen uit eten voor de prijs waar je hier een 3 persoonsmaaltijd zelf voor maakt.Wij gaan elk jaar naar Marokko maar wat jij beweerd is niet waar,eten kopen is duur daar.
http://www.volkskrant.nl/ ... zwam-in-kabinet~a3765047/
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 09 oktober 2014 @ 02:07:

[...]





Dat klopt, In Marokko kan men van vijftig euro misschien wel een hele maand met het hele gezin royaal leven terwijl in Nederland dat nooit zou lukken, maar met een Nederlandse uitkering kan men in Marokko misschien wel twee jaar royaal leven.



Maar mijn vraag is "hoe komt het dat iemand in Marokko een Nederlandse uitkering krijgt?" dat is mij nooit gelukt van 50 euro in Marokko van rond te komen met het gezin.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 09 oktober 2014 @ 08:52:

Voor de mensen die verbaasd zijn dat Nederlandse uitkeringen in het buitenland volledig doorbetaald worden. Het kan nog veel gekker.



Ben je een emigrant en wil je terug naar je roots dan:



Krijg je vanaf je 45e (en straks vanaf je 55e) iedere maand levenslang 600 euro per maand cadeau van de Nederlandse overheid;

Heb je geen sollicitatieplicht;

Krijg je je reis- en verhuiskosten vergoed;

Mag je onbeperkt bijverdienen;

Heb je geen vermogenstoets;

Mag je met een partner samenwonen;

Kortom: leven als god in Frankrijk.



En dat terwijl de Nederlanders tot 67 jaar door moeten werken.



Oudere werklozen in Nederland:

Hebben een sollicitatieplicht (5x p.w.);

Moeten al het beschikbare werk aannemen (ook productiewerk en nachtdiensten);

Als ze willen samenwonen vervalt hun uitkering;

Hebben maximaal 4 weken vakantie (dat betekent dat ze 4 weken niet hoeven te solliciteren, geld voor vakantie is er niet eens);

Alle inkomsten worden in mindering gebracht op de uitkering die overigens slechts 890 euro netto p.m. bedraagt.als je gezond bent en je leeft in Marokko dan gaat het wel, maar als je ziek bent dan is dat heel erg duur daar medicijnen zijn niet gratis daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 10 oktober 2014 @ 17:59:

[...]





Jij pleit dus voor het zwichten voor chantage Ik pleit niet voor chantage maar voor prioriteiten stellen. Vind samenwerking tussen politie toch net wat belangrijker dan die paar miljoen aan uitkeringen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjors. schreef op 11 oktober 2014 @ 10:56:

[...]





Ik pleit niet voor chantage maar voor prioriteiten stellen. Vind samenwerking tussen politie toch net wat belangrijker dan die paar miljoen aan uitkeringen.Dat is dus een pleidooi voor zwichten voor chantage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 11 oktober 2014 @ 11:06:

[...]



Dat is dus een pleidooi voor zwichten voor chantage.Ik vind de reactie van Marokko geen chantage, dus is het ook geen pleidooi daarvoor.
quote:sjors. schreef op 11 oktober 2014 @ 11:13:

[...]





Ik vind de reactie van Marokko geen chantage, dus is het ook geen pleidooi daarvoor.De reactie van Marokko is ook weer typisch noord-Afrikaans. Geen druppeltje water bij de wijn willen doen en als ze hun zin niet krijgen dreigen en chanteren. Ik zeg NIET aan toegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:granadino schreef op 11 oktober 2014 @ 09:34:

[...]

Wij gaan elk jaar naar Marokko maar wat jij beweerd is niet waar,eten kopen is duur daar.Dan word jij misschien "afgezet" of je zoekt dure winkels/stad op.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:granadino schreef op 11 oktober 2014 @ 10:43:

[...]

dat is mij nooit gelukt van 50 euro in Marokko van rond te komen met het gezin.Dan doe jij 'iets' fout, want andere lukt het wel. Zelfs de toeristen schaamden zich dat ze voor zo weinig zo uitgebreid gegeten hadden in Marakech.



Als het minimuminkomen in dat land '200 en nog wat' is dan is 50 euro toch een flinke duit.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 11 oktober 2014 @ 11:06:

[...]



Dat is dus een pleidooi voor zwichten voor chantage.Misschien moet het eigen volk dan ook gaan "klagen" mbt de zorg voor onze ouderen en zieken, want het schijnt te werken.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven