Internationale vrouwendag!

08-03-2017 18:36 128 berichten
Het valt me op dat het hierover stil blijft op Viva, hét vrouwenforum van het land.



Is er echt niemand die hier iets mee heeft gedaan?

Op alle media die ik vandaag heb bezocht staat het er bol van. Vele vrouwen die iets betekent hebben voor de emancipatie van de vrouw zijn aan mijn oog voorbij getrokken vandaag, niets van gemerkt?



Wat vinden jullie van deze dag en hebben we deze dag nodig om in het zonnetje gezet te worden of is de emancipatie nu zover gevorderd dat het allemaal niet meer hoeft?
quote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 18:57:

ah gelukkig er is ook een mannen dag, top! Is tegelijk met pi day (3/14). Hoe je dat dan samen trekt moet je maar zelf bedenken
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 18:45:

vind het discriminatie, waaorm geen mannen dag?



Heb je een geschiedenisboek bij je? Sla even een willekeurige bladzijde op.



Voila, mannendag.
IMHO
Alle reacties Link kopieren
quote:GrimbleGrumble schreef op 08 maart 2017 @ 19:00:

[...]





Heb je een geschiedenisboek bijdat is dus een hele grote denkfout, maar kun jij ook niet helpen hoor. JE vergelijkt nu de normen en waarden van nu met die van toen, is niet erg, maar dan weet je t.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 08 maart 2017 @ 18:59:

[...]





Geeft je werkgever dan ook een cadeautje aan de mannelijke werknemers?Nee, die moeten we maar eens gaan instellen
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 08 maart 2017 @ 19:00:

[...]



Is tegelijk met pi day (3/14). Hoe je dat dan samen trekt moet je maar zelf bedenken een man heeft dat bedacht : lampje:
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt de grootste onzin ever en moest een beetje spugen toen ik ermee gefeliciteerd werd vandaag.
Alle reacties Link kopieren
quote:apppie schreef op 08 maart 2017 @ 19:06:

Ik vind het echt de grootste onzin ever en moest een beetje spugen toen ik ermee gefeliciteerd werd vandaag.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:apppie schreef op 08 maart 2017 @ 19:06:

Ik vind het echt de grootste onzin ever en moest een beetje spugen toen ik ermee gefeliciteerd werd vandaag.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 18:45:

vind het discriminatie, waaorm geen mannen dag?Geen zorgen die bestaat ook, 19 November.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 19:00:

[...]



dat is dus een hele grote denkfout, maar kun jij ook niet helpen hoor. JE vergelijkt nu de normen en waarden van nu met die van toen, is niet erg, maar dan weet je t.
IMHO
Goh, wat een cynisme allemaal en wat vreselijk verwend ook en dat terwijl we zo ongelooflijk veel te danken hebben aan een grote groep vrouwen die ons gebracht hebben wat we nu allemaal hebben. Dat is inderdaad spugen.
Alle reacties Link kopieren
Maar een mannendag is uiteraard niet zo zeer nodig. Het is elke dag mannendag.

Met vrouwendag besteden we extra aandacht aan de positie van de vrouw in de wereld en in de maatschappij die nog altijd een stuk problematischer en marginaler is dan de positie van de man.

Dat is in Nederland al zo en al helemaal daar buiten (het is Internationale vrouwendag)
quote:SaveAngie schreef op 08 maart 2017 @ 19:00:

[...]



Ik verzin het niet hè, komt van onderstaande website.Tja, vage website met wat cijfertjes. Zonder enige onderbouwing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 08 maart 2017 @ 19:10:

Goh, wat een cynisme allemaal en wat vreselijk verwend ook en dat terwijl we zo ongelooflijk veel te danken hebben aan een grote groep vrouwen die ons gebracht hebben wat we nu allemaal hebben. Dat is inderdaad spugen.Inderdaad. Bovendien is de wereld wat groter dan Nederland hè? Hier is het allemaal aardig gelijk getrokken, maar in heel grote delen van de wereld ligt dat wat anders.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Er zijn genoeg delen op de wereld waar qua rechten voor vrouwen nog heel wat te halen is, maar in Nederland?



In geen enkel land in Europa werken zó veel vrouwen slechts parttime, die hebben het beste van twee werelden. Ná hun uiterst interessante werkdag van 6 uur (waarin minstens 2 uur opgaat aan geleuter onderling) trekken ze om 1400 uur de deur achter zich dicht en leve de vrijheid. En echt niet dat die dan nog gaan sloven boven een wastobbe of met sopdoeken de badkamer te lijf gaan. Die gaan nog even "naar de stad", lunchen met vriendinnen, of een wijntje drinken met vriendinnen, of thuis lekker op de bank hangen, terwijl hun lieve echtgenoot die wél 40+ uur werkt, de rest van het inkomen bij mag (moet) sloffen. Ken verdomd weinig vrouwen die uit zichzélf tegen hun man zeggen: Joh, schat, ga jij lekker 24 uur per week werken, ik doe wel 40+, OK?



Want de meeste vrouwen die in de positie zitten dat ze een fulltime werkende echtgenoot hebben en zelf slechts luttele uurtjes per week in touw hoeven zijn, vinden het wel prima, want die zouden de rollen niet eens omgekeerd WILLEN zien. Een collega van me bevestigde dat zelf, die zei "OK, die 24 uur per week dat ik werk, vind ik gewoon leuk, maar echt niet dat ik 40 uur zou willen, want ik wil gewoon lekker thuis zijn vaak, nee, moet er niet aan denken"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 18:45:

vind het discriminatie, waaorm geen mannen dag?quote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 18:45:

Weer bedacht door radicale feminnazi'squote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 18:55:

[...]



ja prima en leuk, maar dan hoop ik dat er ook een mannen dag is voor mensen die zoiets als microscopen hebben bedacht en eigenlijk de rest ook wel. En dan ga jij natuurlijk zeggen: Maar zonder vrouwen kwamen er ook geen kinderen Dat er een mannendag is had je zo kunnen weten met 1 zoekopdracht ipv zo verongelijkt te doen
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 08 maart 2017 @ 19:10:

Goh, wat een cynisme allemaal en wat vreselijk verwend ook en dat terwijl we zo ongelooflijk veel te danken hebben aan een grote groep vrouwen die ons gebracht hebben wat we nu allemaal hebben. Dat is inderdaad spugen.en die hele grote groep mannen dan? Die ervoor gezorgd hebben dat wij leven in een land zoals Nederland? Daar hebben we pas ongelofelijk veel aant e danken.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:pejeka schreef op 08 maart 2017 @ 19:17:

Er zijn genoeg delen op de wereld waar qua rechten voor vrouwen nog heel wat te halen is, maar in Nederland?



In geen enkel land in Europa werken zó veel vrouwen slechts parttime, die hebben het beste van twee werelden. Ná hun uiterst interessante werkdag van 6 uur (waarin minstens 2 uur opgaat aan geleuter onderling) trekken ze om 1400 uur de deur achter zich dicht en leve de vrijheid. En echt niet dat die dan nog gaan sloven boven een wastobbe of met sopdoeken de badkamer te lijf gaan. Die gaan nog even "naar de stad", lunchen met vriendinnen, of een wijntje drinken met vriendinnen, of thuis lekker op de bank hangen, terwijl hun lieve echtgenoot die wél 40+ uur werkt, de rest van het inkomen bij mag (moet) sloffen. Ken verdomd weinig vrouwen die uit zichzélf tegen hun man zeggen: Joh, schat, ga jij lekker 24 uur per week werken, ik doe wel 40+, OK?



Want de meeste vrouwen die in de positie zitten dat ze een fulltime werkende echtgenoot hebben en zelf slechts luttele uurtjes per week in touw hoeven zijn, vinden het wel prima, want die zouden de rollen niet eens omgekeerd WILLEN zien. Een collega van me bevestigde dat zelf, die zei "OK, die 24 uur per week dat ik werk, vind ik gewoon leuk, maar echt niet dat ik 40 uur zou willen, want ik wil gewoon lekker thuis zijn vaak, nee, moet er niet aan denken"... (en ja, mee eens)
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 08 maart 2017 @ 19:15:

[...]





Tja, vage website met wat cijfertjes. Zonder enige onderbouwing.Ik denk niet dat ik hoef te onderbouwen dat er nog vele vrouwen ter wereld vreselijk onderdrukt worden.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 08 maart 2017 @ 19:17:

Er zijn genoeg delen op de wereld waar qua rechten voor vrouwen nog heel wat te halen is, maar in Nederland?



In geen enkel land in Europa werken zó veel vrouwen slechts parttime, die hebben het beste van twee werelden. Ná hun uiterst interessante werkdag van 6 uur (waarin minstens 2 uur opgaat aan geleuter onderling) trekken ze om 1400 uur de deur achter zich dicht en leve de vrijheid. En echt niet dat die dan nog gaan sloven boven een wastobbe of met sopdoeken de badkamer te lijf gaan. Die gaan nog even "naar de stad", lunchen met vriendinnen, of een wijntje drinken met vriendinnen, of thuis lekker op de bank hangen, terwijl hun lieve echtgenoot die wél 40+ uur werkt, de rest van het inkomen bij mag (moet) sloffen. Ken verdomd weinig vrouwen die uit zichzélf tegen hun man zeggen: Joh, schat, ga jij lekker 24 uur per week werken, ik doe wel 40+, OK?



Want de meeste vrouwen die in de positie zitten dat ze een fulltime werkende echtgenoot hebben en zelf slechts luttele uurtjes per week in touw hoeven zijn, vinden het wel prima, want die zouden de rollen niet eens omgekeerd WILLEN zien. Een collega van me bevestigde dat zelf, die zei "OK, die 24 uur per week dat ik werk, vind ik gewoon leuk, maar echt niet dat ik 40 uur zou willen, want ik wil gewoon lekker thuis zijn vaak, nee, moet er niet aan denken"...vind het jammer dat je straks afgekat gaat worden :(
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 08 maart 2017 @ 19:10:

Goh, wat een cynisme allemaal en wat vreselijk verwend ook en dat terwijl we zo ongelooflijk veel te danken hebben aan een grote groep vrouwen die ons gebracht hebben wat we nu allemaal hebben. Dat is inderdaad spugen.+1
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Mijn Russische collega's hebben vandaag vrij.

En ook op 23 februari, wat hun mannendag is (oorspronkelijk army-day)



Ik doe er verder niks mee
Alle reacties Link kopieren
quote:gruffalo schreef op 08 maart 2017 @ 18:37:

mijn collega merkte op dat het internationale vrouwendag was... andere collega: 'ja daarom is het zo'n zeikweer de hele dag'.





dus in het zonnetje gezet..mwah nee



Die vertelde mijn buuf ook!

Ik ben vanmorgen gefeliciteerd met de vrouwendag, door een collega.
Alle reacties Link kopieren
ik vind mezelf ook geen werkpaard, eerder een sierpaard
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik wist het niet. Totdat ik vanochtend wat appjes en digitale kaartjes kreeg met 'happy women's day'.
•°: Don't be the same, be better!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven