Is er al een Viva verkiezings Poll?

14-02-2017 20:11 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee ? Dan is er nu eentje.

En je keuze toelichten mag altijd :-)

Wat ga je stemmen?

Totaal aantal stemmen: 352

VVD (12%)
CDA (3%)
PVV (8%)
PvdA (5%)
D66 (13%)
Groen Links (22%)
SP (13%)
VNL (1%)
Forum voor Democratie (3%)
Partij voor de Dieren (11%)
50Plus (1%)
SGP (1%)
Christen Unie (3%)
DENK (0%)
Artikel 1 Geen stemmen
Nederlandse Ondernemers Partij Geen stemmen
Libertarische Partij (0%)
Anders (2%)
Ik ga niet stemmen/ik mag niet stemmen (2%)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 14 februari 2017 @ 20:37:

Ik doe de stemwijzer en zoals altijd komt er dan een stemadvies wat ik niet wil volgen. Altijd komt er een partij uit waar ik het bestaansrecht van betwijfel. Dit keer ChristenUnie. Kan niet waar zijn want ik vind dat geloof en staat niet samen gaan.Dat gebeurt mij ook altijd. En ook ik wil niet op een partij stemmen met een religieuze grondslag. Ik baal er om die reden ook van dat Pieter Omtzigt bij het CDA zit, ik zou graag op hem stemmen want ik vind het een top-politicus maar ja, CDA.
Alle reacties Link kopieren
Theoretisch gezien vind ik libertarisme wel een mooi idee, maar ik ga er niet op stemmen. Op veel punten gaat het me te ver en ik denk ook niet dat het werkt in de praktijk.

Ik denk dat het VVD wordt maar ik zoek nog even een leuke jonge kandidaat, in ieder geval niet van de gevestigde orde.
Stemwijzer zegt D66 mijn gevoel zegt D66 en ik ga D66 stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Wat libetarisch bij mij oproept, maar ik weet niet of dat nog actueel is/ klopt, is:

- afschaffen alle toeslagen

- vrij wapenbezit

- iedereen zorgt voor zichzelf/ zijn eigen familie en vrienden

- Vluchtelingen alleen welkom als ze direct voor zichzelf kunnen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem VVD als tegengewicht voor de PVV, want ik wil niet dat Wilders het land gaat regeren. Strategisch stemmen dus dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:ekeim schreef op 14 februari 2017 @ 21:02:

Ik stem VVD als tegengewicht voor de PVV, want ik wil niet dat Wilders het land gaat regeren. Strategisch stemmen dus dit jaar.Mijn stem is ook deels strategisch. Normaal zou ik nog tussen VVD en D66 zweven maar nu wint de VVD vanwege het tegengewicht.
De stemmentracker vond ik veel nuttiger dan de wijzer. Het ging over wat partijen daadwerkelijk gestemd hebben in de tweede kamer de afgelopen periode. Ik heb 'm gedaan en er kwam heel goed uit wat ik zelf dacht van de volgorde van partijen die voor mij het beste zou passen.

Helaas is 'ie op dit moment offline, komt wel weer terug gelukkig. Zie voor info (ook de discussie over het waarom offline): https://www.prodemos.nl/n ... -kamer-nu-stemmentracker/
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 14 februari 2017 @ 21:07:

De stemmentracker vond ik veel nuttiger dan de wijzer. Het ging over wat partijen daadwerkelijk gestemd hebben in de tweede kamer de afgelopen periode. Ik heb 'm gedaan en er kwam heel goed uit wat ik zelf dacht van de volgorde van partijen die voor mij het beste zou passen.

Helaas is 'ie op dit moment offline, komt wel weer terug gelukkig. Zie voor info (ook de discussie over het waarom offline): https://www.prodemos.nl/n ... -kamer-nu-stemmentracker/



Die vond ik juist veel minder nuttig.

Coalitiepartijen VVD en PvdA hebben vaak tegen hun oorspronkelijk standpunt gestemd juist vanwege de coalitie.

Als ze het volledig voor het zeggen hadden, hadden ze soms anders gestemd.
Zijn jullie dan ook blij met het beleid wat de afgelopen jaren door de vvd gevoerd is?



-MH17

-Fred Teeven

-Geen geld meer naar de Grieken.

-Van der Steur

- Een documantaire over vluchtelingenproblematiek die over de verkiezingen heen getrokken wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga Groenlinks stemmen denk ik.



Overigens, over strategisch op de VVD stemmen:

http://stukroodvlees.nl/s ... e-werkt-alleen-averechts/
quote:Hetisonmogelijk schreef op 14 februari 2017 @ 20:59:

Wat libetarisch bij mij oproept, maar ik weet niet of dat nog actueel is/ klopt, is:

- afschaffen alle toeslagen

- vrij wapenbezit

- iedereen zorgt voor zichzelf/ zijn eigen familie en vrienden

- Vluchtelingen alleen welkom als ze direct voor zichzelf kunnen zorgen.Bwah libertarisch is meer kleine overheid en zo weinig mogelijk invloed van de overheid. Ik noem mij zelf rechts-libertarisch. Overigens ben ik het met al jouw voorstellingen van libertarisch óók 100% eens, met een klein potje voor de mensen die echt niet mee komen, maar ik heb nooit iemand gehoord aan rechterzijde waar dan ook die niet iets wilde doen voor de allerzwaksten.
Alle reacties Link kopieren
Heb getwijfeld tussen Groen Links en D66 maar inmiddels toch de keuze voor D66 gemaakt in de hoop op een progressief kabinet. Hun standpunten op het gebied van immigratie, ontwikkelingssamenwerking, onderwijs en respect voor elkaar staan het dichtst bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaren steeds Groen Links en ook wel eens PvdA gestemd.



Stemwijzer en kieskompas stuurden me nu allebei naar Christen Unie, maar ik wil net als anderen hier niet op een religieuze partij stemmen (ben zelf ook niet gelovig). Daarnaast vind ik duurzaamheid erg belangrijk, het groene kieskompas wees me naar Groen Links (dat verbaasde me dan weer niks).



Het wordt Groen Links, net als verrassend veel van de forum-stemmers hier.
Alle reacties Link kopieren
Groen Links
Alle reacties Link kopieren
quote:Norwegianwood schreef op 14 februari 2017 @ 21:17:

Ik ga Groenlinks stemmen denk ik.



Overigens, over strategisch op de VVD stemmen:

http://stukroodvlees.nl/s ... e-werkt-alleen-averechts/Interessant, ik dacht al in die richting maar had het nooit 'doordacht', Des te beter dat ik al van plan was GL te stemmen.
quote:AnAppleADay schreef op 14 februari 2017 @ 21:13:

[...]





Die vond ik juist veel minder nuttig.

Coalitiepartijen VVD en PvdA hebben vaak tegen hun oorspronkelijk standpunt gestemd juist vanwege de coalitie.

Als ze het volledig voor het zeggen hadden, hadden ze soms anders gestemd.

Dat vind ik nou juist zo nuttig. Dat je kan zien wat alle beloften waard zijn in de praktijk. Welke ze wel of niet inwisselen als dat nodig is. Coalitiepartijen hebben daar inderdaad wellicht meer last van dan de oppositie, maar die hebben ook de kans om juist een mooi stuk beleid te maken waar de motie er niet door komt.

Nouja, het geeft in elk geval een ander beeld dan de wijzer.
quote:Norwegianwood schreef op 14 februari 2017 @ 21:17:

Ik ga Groenlinks stemmen denk ik.



Overigens, over strategisch op de VVD stemmen:

http://stukroodvlees.nl/s ... e-werkt-alleen-averechts/Interessant stuk
Alle reacties Link kopieren
100% zeker SP.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetisonmogelijk schreef op 14 februari 2017 @ 20:59:

Wat libetarisch bij mij oproept, maar ik weet niet of dat nog actueel is/ klopt, is:

- afschaffen alle toeslagen

- vrij wapenbezit

- iedereen zorgt voor zichzelf/ zijn eigen familie en vrienden

- Vluchtelingen alleen welkom als ze direct voor zichzelf kunnen zorgen.



- afschaffen directe belastingen

- geen geweldsmonopolie overheid

- geen paternalistische werkgever / overheid

- werkvisa voor immigranten
Partij voor de dieren!
Ongelofelijk dat GroenLinks tot nu toe aan kop staat....
Ik stem Partij voor de Dieren. Ben het voor zeker 95% met ze eens. Ik werd zelfs zo enthousiast van hun standpunten (en ook gewoon alles er omheen, hoe ze zich opstellen als partij, dat er twee vrouwen in de Kamer zitten, wat ze eigenlijk als kleine partij voor successen hebben weten te boeken afgelopen jaren), dat ik vandaag lid ben geworden.
Ik weet het nog niet. Dus heb ik maar 'anders' gekozen. Ik wilde ook de uitslag zien en dat kan niet zonder te stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Groen links
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel nog. Zodra ik het weet ga ik de poll invullen. Wat is de tussenstand, want die kan ik dus niet zien .
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven