Is er al een Viva verkiezings Poll?

14-02-2017 20:11 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee ? Dan is er nu eentje.

En je keuze toelichten mag altijd :-)

Wat ga je stemmen?

Totaal aantal stemmen: 352

VVD (12%)
CDA (3%)
PVV (8%)
PvdA (5%)
D66 (13%)
Groen Links (22%)
SP (13%)
VNL (1%)
Forum voor Democratie (3%)
Partij voor de Dieren (11%)
50Plus (1%)
SGP (1%)
Christen Unie (3%)
DENK (0%)
Artikel 1 Geen stemmen
Nederlandse Ondernemers Partij Geen stemmen
Libertarische Partij (0%)
Anders (2%)
Ik ga niet stemmen/ik mag niet stemmen (2%)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 15 februari 2017 @ 10:14:

Ik twijfel nog. Zodra ik het weet ga ik de poll invullen. Wat is de tussenstand, want die kan ik dus niet zien .





GROEN LINKS

21%

|||||||||||||||||||||

D66

15%

|||||||||||||||

VVD

11%

|||||||||||

SP

11%

|||||||||||

PARTIJ VOOR DE DIEREN

10%

||||||||||

PVV

9%

|||||||||

FORUM VOOR DEMOCRATIE

4%

||||

PVDA

3%

|||

CHRISTEN UNIE

3%

|||

IK GA NIET STEMMEN/IK MAG NIET STEMMEN

3%

|||

50PLUS

2%

||

ANDERS

2%

||

CDA

1%

|

DENK

1%

|

VNL

1%

|

LIBERTARISCHE PARTIJ

1%

|

SGP

1%

|

NEDERLANDSE ONDERNEMERS PARTIJ

0%

-

ARTIKEL 1

0%

-
Alle reacties Link kopieren
Als het aan het viva forum ligt gaat de pvdd dus de pvv verslaan, geen slecht plan
Alle reacties Link kopieren
Joepie!



Thanks Appeltje.
óu sont les neiges d'antan

Waarschijnlijk wordt er hier veel gepolld met nepaccaunts. Nepaccount: het woord van 2017.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 14 februari 2017 @ 20:37:

Ik doe de stemwijzer en zoals altijd komt er dan een stemadvies wat ik niet wil volgen. Altijd komt er een partij uit waar ik het bestaansrecht van betwijfel. Dit keer ChristenUnie. Kan niet waar zijn want ik vind dat geloof en staat niet samen gaan.



Kreeg ook met stip op 1 de ChristenUnie bij de stemwijzer , geloof er geen biet van, want ik geloof niet in een geloof..



Weet het echt niet meer, in het verleden vaak PvdA gestemd, nu niet, maar heb echt geen idee wat ik ga stemmen...
Alle reacties Link kopieren
Groen Links. Ik ben het met veel standpunten eens van ze. En ik vind dat ze met Jesse Klaver eindelijk weer een goede lijsttrekker hebben. Hij oogt jong, fris en betrouwbaar. En hij 'spreekt mijn taal.'
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Net de stemwijzer gedaan: VVD, op veel standpunten eens.
Alle reacties Link kopieren
Voor 90% zeker: christen unie
Alle reacties Link kopieren
quote:ira schreef op 15 februari 2017 @ 13:51:

[...]





Kreeg ook met stip op 1 de ChristenUnie bij de stemwijzer , geloof er geen biet van, want ik geloof niet in een geloof..



Weet het echt niet meer, in het verleden vaak PvdA gestemd, nu niet, maar heb echt geen idee wat ik ga stemmen...



Ik had SGP heel hoog staan, helemaal niet raar lijkt me. Er stonden misschien 1 of 2 stellingen in rondom geloof maar de christelijke partijen hebben ook gewoon een mening over andere zaken. Als je het op die andere zaken eens bent met CU staan ze nog steeds hoog ookal zit je qua geloof niet op een lijn.



Net als dat PvdD heel laag bij mij uitkwam ookal ben ik het op bijna alle dier en milieu gerelateerde items met hun eens. Op sociaal economisch vlak echter niet blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
@AnAppleADay, dat is juist het verwarrende, ik geloof totaal niet. Buiten het geloof heeft deze partij zeker veel punten waar ik het mee eens ben binnen het verkiezingsprogramma en waar ze voor staan. Meer dan bij andere partijen.



Ik ben een atheïst, en de ChristenUnie is zo christelijk..zodra ze over God en Jezus beginnen gaat het kriebelen, en dan haak ik weer af.



Eens kijken of ik daar overheen kan stappen..Zou het buiten deze partij echt niet weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 15 februari 2017 @ 14:23:

Net de stemwijzer gedaan: VVD, op veel standpunten eens.



Beetje jammer dat de VVD 'a' zegt en 'b' doet. Onbetrouwbare partij die het volk al lang niet meer serieus neemt.



Tijd voor Plan B: PVDD
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenjevriend schreef op 15 februari 2017 @ 15:09:

[...]

Beetje jammer dat de VVD 'a' zegt en 'b' doet. Onbetrouwbare partij die het volk al lang niet meer serieus neemt.



Tijd voor Plan B: PVDDGa je gang hoor, ik hou het bij de VVD. Het is een vrij land tenslotte.
PvdA, de andere optie was D66.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 15 februari 2017 @ 15:21:

PvdA, de andere optie was D66.Dan kun je net zo goed op de VVD stemmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ira schreef op 15 februari 2017 @ 15:03:

@AnAppleADay, dat is juist het verwarrende, ik geloof totaal niet. Buiten het geloof heeft deze partij zeker veel punten waar ik het mee eens ben binnen het verkiezingsprogramma en waar ze voor staan. Meer dan bij andere partijen.



Ik ben een atheïst, en de ChristenUnie is zo christelijk..zodra ze over God en Jezus beginnen gaat het kriebelen, en dan haak ik weer af.



Eens kijken of ik daar overheen kan stappen..Zou het buiten deze partij echt niet weten.



De Christenunie die begint over God en Jezus? Ben je niet in de war met de SGP? Ze onderbouwen hun standpunten vanuit hun geloof, maar ze zijn toch helemaal niet van die 'prekers'? Ze hebben best goede standpunten, vind ik, ik hang een beetje tussen D66 en CU.



Eerlijk gezegd vind ik het wel fijn dat ze hun standpunten niet om de haverklap wijzigen. Een partij die z'n standpunten bepaalt op een of ander partijcongres, of op basis van wat ze inschatten dat de meeste stemmen gaat trekken, daarvan weet je nooit hoe ze gaan reageren op issues die nu niet spelen. Partijen als de CU zijn fijn stabiel en voorspelbaar. Dat ze daarvoor hun geloof gebruiken, ach, zo lang ze uitkomen waar ik ook wil uitkomen?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:ikbenjevriend schreef op 15 februari 2017 @ 15:24:

[...]





Dan kun je net zo goed op de VVD stemmen.Welnee. Hoe kom je daar nu bij?
Iedereen moet uiteraard stemmen wat hij wil, maar voor de mensen die niet gelovig zijn en een stem overwegen op een christelijke partij (om de rest van de standpunten), sta er dan wel bij stil dat je ook stemt tegen zaken als abortus, homohuwelijk en euthanasie.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem D66
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenjevriend schreef op 15 februari 2017 @ 15:09:

[...]





Beetje jammer dat de VVD 'a' zegt en 'b' doet. Onbetrouwbare partij die het volk al lang niet meer serieus neemt.



Tijd voor Plan B: PVDD

Het "volk" wat is dat? Geen enkele partij dekt de hele bevolking van Nederland, alhowel PVV'ers wel eens geloven dat zij "het volk" zijn met hun 20%.

Maar we hebben niet voor niets veel verschillende partijen. Samen vertegenwoordigen ze het volk.



Als partij zou ik "het volk" ook niet serieus nemen. Wel de Nederlandse maatschappij en dat deel daarvan dat tot de doelgroep behoort. Voor andere doelgroepen zijn er weer andere partijen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 15 februari 2017 @ 15:54:

Iedereen moet uiteraard stemmen wat hij wil, maar voor de mensen die niet gelovig zijn en een stem overwegen op een christelijke partij (om de rest van de standpunten), sta er dan wel bij stil dat je ook stemt tegen zaken als abortus, homohuwelijk en euthanasie.



In theorie wel, in de praktijk is dat natuurlijk net zoiets als dat D66 en de SP tegen het koningshuis zijn. Totaal niet relevant voor de dagelijkse politieke praktijk, terwijl de standpunten die daaruit voorkomen (zoals bij de CU grote nadruk op betere ouderenzorg en betere zorg voor tienermoeders) juist alleen maar positief zijn. Volgens mij pleit de CU al jaren niet meer voor een verbod op abortus, maar juist op het voorkomen van abortus en euthanasie door betere zorg.



Qua homohuwelijk waren ze toch al jaren geleden 'om'? In elk geval staat er nu juist iets in hun programma over kritisch zijn naar landen waar homoseksuelen gediscrimineerd worden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Uit de stemwijzer kreeg ik CDA en ik ben het eens met veel van hun standpunten. Maar ik ben niet religieus. Op nummer 2 stond VVD en dat gaat het denk ik worden. Maar ik vind het moeilijk.
quote:Flower3666 schreef op 14 februari 2017 @ 20:36:

[...]





Ik heb wel vertrouwen in thierry baudet. Hij wilt vooral het partijkartel breken. Dat mensen weer zelf na gaan denken en heeft goede mensen in zijn partij.



Waarom zou je op een partij stemmen terwijl je er vooraf al geen vertrouwen in hebt?

Wow, Thierry Baudet, de man die verkrachting op eigen grond legaal zou willen maken. Dáár heb je vertrouwen in?



Om nog maar niet te spreken over zijn beloftes de afgelopen 4 jaar om níet de politiek in te gaan.



Die man is de allerengste politicus van het land.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook niet dat je er dus op moet stemmen, maar het is wel logisch dat ze hoog komen op je stemwijzer.



En bovendien, zulke ethische punten (abortus, euthanasie etc .)zullen ze toch nooit een meerderheid op halen, dus die kun je best voor lief nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:daneli schreef op 15 februari 2017 @ 16:24:

Uit de stemwijzer kreeg ik CDA en ik ben het eens met veel van hun standpunten. Maar ik ben niet religieus. Op nummer 2 stond VVD en dat gaat het denk ik worden. Maar ik vind het moeilijk.CDA is behalve hun naam in niks meer religieus. Ik zou je daar niet door tegen laten houden.
Alle reacties Link kopieren
VVD

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven