Is onze Dijsselbloem een racist, xenofoob en seksist?

22-03-2017 16:06 66 berichten
Ik verzin dit niet, zou ik nooit doen! De premier van Portugal wel, hij is vreselijk kwaad om de uitlatingen van Dijsselbloem, die ongeveer dit in de Frankfurter Allgemeine Zeitung zei: "Ik kan niet mijn hele leven geld uitgeven aan drank en vrouwen om dan bij u mijn hand op te houden." Best lomp en gek van een Nederlands politicus die genoeg vertrouwen wekte om voorzitter van de Eurogroep te kunnen worden.

Nu eist de Portugese premier dat Dijsselbloem zijn excuses aanbiedt voor de belediging en dat hij zeg maar ontslag neemt uit de Eurogroep. Dat is geen kattenpis.

Dit alles daags voordat hij de Eurogroep zou vragen of hij dit jaar nog mocht blijven, als voorzitter.



Ik ben wel verbaasd, moeilijk voor te stellen dat hij zoiets echt gezegd heeft, dat hij Nederland er zo gekleurd op heeft gezet. Sinds wanneer doet Dijsselbloem zo raar?



Wat vinden jullie hier eigenlijk van?

Zijn die grote woorden die de Portugese premier gebruikt van toepassing op Dijsselbloem?



http://www.volkskrant.nl/ ... t-bij-eurogroep~a4477492/

Edit: een linkje
Er is veel corruptie mbt eurogeld, en deze opmerking geeft dat wat onhandig weer wellicht.



Of, ja typisch PvdA, daarom gaan ze langzaam uitsterven, wie willen nog dit soort lui met hun zogenaamd liberaal denken.



In ieder geval duidelijk dat er geen nieuw termijn voor hem komt. Of een leuk vakantie adresje zon europa.
Niet zo'n heel handige opmerking, maar hij heeft wel gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Goeie timing terwijl zijn positie toch al onzeker was (met PvdA uit het kabinet).

Die gaat zijn termijn niet afmaken...



Ik vind de reactie trouwens enorm overdreven, maar slim is het niet.
quote:-Isa- schreef op 22 maart 2017 @ 16:13:

Niet zo'n heel handige opmerking, maar hij heeft wel gelijk.+1
Niet handig, maar ook niet geheel onbegrijpelijk....
Alle reacties Link kopieren
Portugal past de schoen én trekt 'm aan.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso, sinds wanneer is 'zuid-europees' (of over wie het dan ook ging) een ras?
Alle reacties Link kopieren
Als politicus is hij nu volledig onwaardig. Weg Ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap zijn opmerking wel. Alleen als je een functie op zijn niveau bekleedt, vind ik dat je een dergelijke opmerking best anders kan formuleren. Maar gelijk heeft hij wel, vind ik.
quote:Ikhierhuh schreef op 22 maart 2017 @ 16:34:

Als politicus is hij nu volledig onwaardig. Weg Ermee!Als dat de criteria is dan mag de helft wel weg daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 maart 2017 @ 16:37:

[...]





Als dat de criteria is dan mag de helft wel weg daar.Meer dan de helft. Veel meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 maart 2017 @ 16:37:

[...]





Als dat de criteria is dan mag de helft wel weg daar.We hebben het over de baas van ALLE Europeanen. Hij mag nooit zo'n uitspraak maken over een deel van. Nooit.
Alle reacties Link kopieren
In sommige culturen is een impliciete belediging enorm kleinerend. Hij had ze beter direct kunnen beledigen
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 22 maart 2017 @ 16:41:

In sommige culturen is een impliciete belediging enorm kleinerend. Hij had ze beter direct kunnen beledigen Hij deed niets anders dan beledigen. Hahaha
quote:Ikhierhuh schreef op 22 maart 2017 @ 16:40:

[...]



We hebben het over de baas van ALLE Europeanen. Hij mag nooit zo'n uitspraak maken over een deel van. Nooit.



Van jou niet.



Ik snap zo'n opmerking wel in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 maart 2017 @ 16:45:

[...]





Van jou niet.



Ik snap zo'n opmerking wel in dit geval.Van mij niet? Kan je me uitleggen waarom niet van mij? En waarom hij zoiets wel zou mogen zeggen?
Ach hij zegt net op tv dat hij het misschien anders moet verwoorden omdat niet iedereen blijkbaar zoveel houd van de Nederlandse directheid.

Hij heeft een les geleerd.



Ik mag dat wel.
quote:Ikhierhuh schreef op 22 maart 2017 @ 16:46:

[...]



Van mij niet? Kan je me uitleggen waarom niet van mij? En waarom hij zoiets wel zou mogen zeggen?

Van jou moet hij weg en mag hij dat niet zeggen. Tenminste dat begrijp ik uit je reacties.



Ik vind dat hij gelijk had in dit geval en daarom best zoiets mag zeggen. Misschien van minder direct. Maar dat heeft hij nu ook wel door.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 maart 2017 @ 16:49:

Ach hij zegt net op tv dat hij het misschien anders moet verwoorden omdat niet iedereen blijkbaar zoveel houd van de Nederlandse directheid.

Hij heeft een les geleerd.



Ik mag dat wel. Ja, met oudheid verschijn meestal het verstaan. Ietsjes te laat, helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 maart 2017 @ 16:50:

[...]



Van jou moet hij weg en mag hij dat niet zeggen. Tenminste dat begrijp ik uit je reacties.



Ik vind dat hij gelijk had in dit geval en daarom best zoiets mag zeggen. Misschien van minder direct. Maar dat heeft hij nu ook wel door.

Dus volgens jou Griekenland, Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Ireland geven al zijn geld uit aan vrouwen en drank?



Ik zal nooit kaaskop Dijsselbloem begrijpen.
Portugal behoort tot de landen in Europa waar de mensen de meeste uren werken, tegen de laagste lonen. Het land is geprivatiseerd en uitgekleed onder druk van Europa. De bevolking moet er boeten voor het beleid van de banken en het internationale bedrijfsleven en dan komt Dijsselbloem met zo'n opmerking. Schandalig. Mensen die dat hier goedpraten, zouden zich weleens wat meer mogen realiseren dat hoe verder de lonen en de sociale voorzieningen in Portugal zakken, hoe meer ook ons stelsel onder druk komt te staan. Want waarom zouden werkgevers hier nog een fatsoenlijk salaris voor geleverd werk betalen, als ze het elders goedkoper kunnen krijgen?
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 maart 2017 @ 16:50:

[...]



Ik vind dat hij gelijk had in dit geval en daarom best zoiets mag zeggen. Misschien van minder direct. Maar dat heeft hij nu ook wel door.Hij heeft helemaal gelijk. Ik vind hem ook de juiste man op de juiste plek. Hij moet blijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 maart 2017 @ 16:49:

Ach hij zegt net op tv dat hij het misschien anders moet verwoorden omdat niet iedereen blijkbaar zoveel houd van de Nederlandse directheid.

Hij heeft een les geleerd.



Ik mag dat wel. Het is helemaal niet direct.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:floddertjezoveel schreef op 22 maart 2017 @ 16:55:

Portugal behoort tot de landen in Europa waar de mensen de meeste uren werken, tegen de laagste lonen. Het land is geprivatiseerd en uitgekleed onder druk van Europa. De bevolking moet er boeten voor het beleid van de banken en het internationale bedrijfsleven en dan komt Dijsselbloem met zo'n opmerking. Schandalig. Mensen die dat hier goedpraten, zouden zich weleens wat meer mogen realiseren dat hoe verder de lonen en de sociale voorzieningen in Portugal zakken, hoe meer ook ons stelsel onder druk komt te staan. Want waarom zouden werkgevers hier nog een fatsoenlijk salaris voor geleverd werk betalen, als ze het elders goedkoper kunnen krijgen?

Precies en dit geld ook voor de rest van de zuidelijke landen.



Schandalig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven