Is onze Dijsselbloem een racist, xenofoob en seksist?

22-03-2017 16:06 66 berichten
Ik verzin dit niet, zou ik nooit doen! De premier van Portugal wel, hij is vreselijk kwaad om de uitlatingen van Dijsselbloem, die ongeveer dit in de Frankfurter Allgemeine Zeitung zei: "Ik kan niet mijn hele leven geld uitgeven aan drank en vrouwen om dan bij u mijn hand op te houden." Best lomp en gek van een Nederlands politicus die genoeg vertrouwen wekte om voorzitter van de Eurogroep te kunnen worden.

Nu eist de Portugese premier dat Dijsselbloem zijn excuses aanbiedt voor de belediging en dat hij zeg maar ontslag neemt uit de Eurogroep. Dat is geen kattenpis.

Dit alles daags voordat hij de Eurogroep zou vragen of hij dit jaar nog mocht blijven, als voorzitter.



Ik ben wel verbaasd, moeilijk voor te stellen dat hij zoiets echt gezegd heeft, dat hij Nederland er zo gekleurd op heeft gezet. Sinds wanneer doet Dijsselbloem zo raar?



Wat vinden jullie hier eigenlijk van?

Zijn die grote woorden die de Portugese premier gebruikt van toepassing op Dijsselbloem?



http://www.volkskrant.nl/ ... t-bij-eurogroep~a4477492/

Edit: een linkje
Uiteraard zien deugmensen hier racisme, xenofobie en seksisme in.



Geen diplomatieke uitspraak, that's all.
Alle reacties Link kopieren
Dijsselbloem kan beter voorlopig niet onder de Spaanse zon gaan liggen. Daar eten ze hem rauw op. Hahahaah
quote:Ikhierhuh schreef op 22 maart 2017 @ 16:40:

[...]



We hebben het over de baas van ALLE Europeanen. Hij mag nooit zo'n uitspraak maken over een deel van. Nooit.Je raaskalt. Hij is helemaal niet de baas (lekker kinderlijk omschreven ook) van alle Europeanen. Hij is voorzitter van de eurogroep.
quote:floddertjezoveel schreef op 22 maart 2017 @ 16:55:

Portugal behoort tot de landen in Europa waar de mensen de meeste uren werken, tegen de laagste lonen. Het land is geprivatiseerd en uitgekleed onder druk van Europa. De bevolking moet er boeten voor het beleid van de banken en het internationale bedrijfsleven en dan komt Dijsselbloem met zo'n opmerking. Schandalig. Mensen die dat hier goedpraten, zouden zich weleens wat meer mogen realiseren dat hoe verder de lonen en de sociale voorzieningen in Portugal zakken, hoe meer ook ons stelsel onder druk komt te staan. Want waarom zouden werkgevers hier nog een fatsoenlijk salaris voor geleverd werk betalen, als ze het elders goedkoper kunnen krijgen?

Daar gaat het niet om.



De suggestie dat de zuidelijke eurolanden hun geld aan drank en vrouwen spenderen en dan bij het Europees noodfonds om steun vragen, is de Italiaanse leider Pittella van de sociaal-democratische fractie in het verkeerde keelgat geschoten.



Als Turkije bij de EU had gehoord hadden ze hun handje ook niet bij het Europees noodfonds ophouden als hun pensioenleeftijd nog steeds 53 jaar is.Zou wat moois zijn dat alle belastingbetalers in de andere EU landen hiervoor zouden moeten betalen terwijl bij hun 67 jaar de pensioenleeftijd is.
Overdrijven is ook een vak.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 22 maart 2017 @ 17:07:

[...]



Je raaskalt. Hij is helemaal niet de baas (lekker kinderlijk omschreven ook) van alle Europeanen. Hij is voorzitter van de eurogroep.OP financieel gebied doelde ik. En ja, soms moet je héél gericht je woorden uitzoeken.
Hij is 'verlinkt' door een man die zelf voorzitter wil worden. Geen zuivere koffie dus, maar ja je zit er maar mooi mee.
quote:floddertjezoveel schreef op 22 maart 2017 @ 16:55:

Portugal behoort tot de landen in Europa waar de mensen de meeste uren werken, tegen de laagste lonen. Het land is geprivatiseerd en uitgekleed onder druk van Europa. De bevolking moet er boeten voor het beleid van de banken en het internationale bedrijfsleven en dan komt Dijsselbloem met zo'n opmerking. Schandalig. Mensen die dat hier goedpraten, zouden zich weleens wat meer mogen realiseren dat hoe verder de lonen en de sociale voorzieningen in Portugal zakken, hoe meer ook ons stelsel onder druk komt te staan. Want waarom zouden werkgevers hier nog een fatsoenlijk salaris voor geleverd werk betalen, als ze het elders goedkoper kunnen krijgen?Leven in Portugal is ook een stuk goedkoper dan in Nederland

http://www.divine-home.nl ... kosten-dagelijks-leven_79
quote:Habbekratz schreef op 22 maart 2017 @ 17:16:

[...]



Leven in Portugal is ook een stuk goedkoper dan in Nederland

http://www.divine-home.nl ... kosten-dagelijks-leven_79

En de armoede is in Zuid-Europa ook een stuk groter.



Wat steekt en inderdaad nogal racistisch stereotyperend overkomt, is de suggestie dat Zuid-Europa steeds maar geld van Europa krijgt en dat lachend allemaal over de balk gooit. Vooral al je bedenkt dat die landen juist veel harder bezuinigd hebben dan wij. Helemaal volgens de richtlijnen van de EU hun overheidstaken hebben geprivatiseerd en uitverkocht aan internationale bedrijven, overheidsuitgaven gekort ten koste van de gewone mensen. De banken en de multinationals, die van de EU buitensporig veel macht hebben gekregen, hebben die landen in een economische crisis gestort. Niet de huidige Zuid-Europese regeringen en niet de gewone mensen die harder werken dan elders maar weggezet worden als profiteurs.
quote:floddertjezoveel schreef op 22 maart 2017 @ 17:59:

[...]

Wat steekt en inderdaad nogal racistisch stereotyperend overkomt, is de suggestie dat Zuid-Europa steeds maar geld van Europa krijgt en dat lachend allemaal over de balk gooit. Vooral al je bedenkt dat die landen juist veel harder bezuinigd hebben dan wij. Helemaal volgens de richtlijnen van de EU hun overheidstaken hebben geprivatiseerd en uitverkocht aan internationale bedrijven, overheidsuitgaven gekort ten koste van de gewone mensen. De banken en de multinationals, die van de EU buitensporig veel macht hebben gekregen, hebben die landen in een economische crisis gestort. Niet de huidige Zuid-Europese regeringen en niet de gewone mensen die harder werken dan elders maar weggezet worden als profiteurs.

Portugal was ooit één van de machtigste landen ter wereld. De vele ontdekkingsreizen vanaf de vijftiende eeuw leidden tot een bruisende handel en economische voorspoed. Daar is nu weinig meer van over. Portugal is in crisis. Het land vroeg de Europese Commissie steun en kreeg op 16 mei 2011 een bedrag van 78 miljard euro met een pakket aan bezuinigings- en hervormingseisen.

Hoe kan ooit 1 van de machtigste landen ter wereld zover gedaald zijn? Weet jij daar antwoord op?

En ja 78 miljard euro steun houdt wel in dat er bezuinigt en hervormt moet worden. De Eurolanden kunnen niet aan de gang blijven met miljarden steun aan 1 land.
Ja hoor, net nu ik eindelijk een vakantie naar Portugal geboekt heb..
quote:Habbekratz schreef op 22 maart 2017 @ 18:32:

[...]



Portugal was ooit één van de machtigste landen ter wereld. De vele ontdekkingsreizen vanaf de vijftiende eeuw leidden tot een bruisende handel en economische voorspoed. Daar is nu weinig meer van over. Portugal is in crisis. Het land vroeg de Europese Commissie steun en kreeg op 16 mei 2011 een bedrag van 78 miljard euro met een pakket aan bezuinigings- en hervormingseisen.

Hoe kan ooit 1 van de machtigste landen ter wereld zover gedaald zijn? Weet jij daar antwoord op?

En ja 78 miljard euro steun houdt wel in dat er bezuinigt en hervormt moet worden. De Eurolanden kunnen niet aan de gang blijven met miljarden steun aan 1 land.Ik herinner mij Griekenland nog. Hoe is het daarmee eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 22 maart 2017 @ 18:37:

[...]





Ik herinner mij Griekenland nog. Hoe is het daarmee eigenlijk?Gne, gne...
quote:Hetvrijewoord schreef op 22 maart 2017 @ 16:57:

Uiteraard zien deugmensen hier racisme, xenofobie en seksisme in.



Geen diplomatieke uitspraak, that's all. en dan is Dijsselbloem nog links ook.
quote:Hetvrijewoord schreef op 22 maart 2017 @ 16:57:

Uiteraard zien deugmensen hier racisme, xenofobie en seksisme in.



Geen diplomatieke uitspraak, that's all.Eens. Erg eens.
Elke kip is tegenwoordig een Racist, Discriminator en Xenofoob.
Maar Dijsselbloem heeft natuurlijk gewoon gelijk..
quote:HasseSimonsdochter schreef op 22 maart 2017 @ 22:02:

Elke kip is tegenwoordig een Racist, Discriminator en Xenofoob.Ho ho je mag niet alle kippen over één kam scheren.
quote:YellowDiamond schreef op 22 maart 2017 @ 21:59:

[...]



en dan is Dijsselbloem nog links ook.





Stoer doen voor het Nederlandse volk, als je het mij vraagt.



Wat ik met dit topic wou weet ik niet meer.

Ik was gewoon behoorlijk verbaasd, Dijsselbloem, normaal altijd zo keurig en attent, zo links inderdaad.

Verder leek de reactie van de Nederlandse overheid hierop 'verdacht' veel op die van vorige week met dat theater van Rutte en Erdogan.

Zou het de nieuwe stijl zijn die we vaker zullen gaan zien, een Nederland dat niet meer schattig wil zijn, maar serieus genomen wil worden? Hoe zou de buitenlandse politiek tegen deze metamorfose aan kijken? De binnenlanders zullen er over het algemeen wel van smullen, vermoed ik. Nederland gaat stoer doen in de EU.

Wat Didiridi ook al opmerkte, metaforen zijn niet direct, niets is zo makkelijk verkeerd op te vatten of anders dan bedoeld te interpreteren als een metafoor. Ik heb hier op het forum twee waarschuwingen gehad omdat ik 'verkeerde' termen in overdrachtelijke zin bedoelde, niet iedereen begrijpt zoiets goed (ook niet met uitleg), zoals de wereldpolitiek vandaag zo grappig demonstreerde. ;)



Dijsselbloem is baas!
quote:YellowDiamond schreef op 22 maart 2017 @ 22:09:

[...]



Ho ho je mag niet alle kippen over één kam scheren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 22 maart 2017 @ 18:37:

[...]





Ik herinner mij Griekenland nog. Hoe is het daarmee eigenlijk?



Dramatisch las ik.

Land zou los moeten komen van de euro
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:MinkeDeWit schreef op 22 maart 2017 @ 17:15:

Hij is 'verlinkt' door een man die zelf voorzitter wil worden. Geen zuivere koffie dus, maar ja je zit er maar mooi mee.Die Spanjaarden hebben gewoon zitten azen op zo'n metafoor. Ik vond die woorden die Dijsselbloem kreeg ook best gestoord.
Straks breekt er oorlog uit in de EU ondanks de EU.
Alle reacties Link kopieren
Dijsselbloem heeft ook al een keer een opmerking gemaakt over Juncker, dat die alcoholist was.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 22 maart 2017 @ 22:33:

Dijsselbloem heeft ook al een keer een opmerking gemaakt over Juncker, dat die alcoholist was.O, dus Dijsselbloem is misschien wel een borderliner. iedereen maar tegen de spaarzame haartjes in strijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven