ISIS in Nederland ? *angst* ?

24-09-2014 10:40 632 berichten
Er zijn al paar topics over islam, maar ik wilde het over de *angst* hebben voor de ISIS...Al die duizenden mensen die bij de grenzen staan wachtend om naar Turkije o.d. te gaan. Naar een tentenkamp op de vlucht voor de ISIS. Prima dat we vluchtelingen van daar naar NL halen om ze hier op te vangen, de opvangkampen in de landen rondom Syrie zijn overvol.



Maar... wat mij sinds gisteravond vooral bezig houd is dat VS raketaanvallen heeft uitgevoerd op de ISIS in Syrie. Een NL jihadist die nederlandse *broeders* oproept om de nederlandse regering aan te pakken. Nu zagen de jihadisten daar o.a. in de schilderswijk er niet erg aardig uit. Wat voor praktijken gaan we hier krijgen ? Zijn die ook net zo extreem als die halve zolen daar in Syrie ? Gaan ze hier ook ongelovigen, christenen, anders gelovigen onthoofden ?



Moeten wij net als de mensen in Syrie ook op de vlucht ? Moet ik nu de mannen met baarden argwanend gaan aankijken ? Moet ik ook op de vlucht binnen nu en paar maanden/jaren ?

Of is het stemmingmakerij van mijzelf en is mijn kleine angst voor wat er gaat gebeuren in de wereld totaal ongegrond en stel ik mij aan ?



Vind het best wel zorgwekkend! Zowel wat er in de wereld met name in Syrie gebeurd nu, maar ook de gedachten die in mijn hoofd rondspoken. Iets waar ik nooit eerder bij stil heb gestaan, t voelt alsof het nu erg dichtbij komt en dat het mij toch ietwat angstig maakt. Angstig is misschien ook niet het juiste woord, maar vind het wel zorgwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Radicale moslims wonen al een tijdje in onze maatschappij, kijk maar naar Mohammed B en zijn kompanen.

Ik ben niet bang voor grote kolonnes IS-aanhangers door de straten. Ik vertrouw erop dat onze politie, ME en desnoods landmacht dan inmiddels wel met scherp mag schieten.
Weer eentje...



Ja, je maakt je je veel te druk en je stelt je aan, maar het is een kwestie van tijd voor de vaste bashers je komen vertellen dat het allemaal nog veel erger is dan je denkt, dat je Turkse buurjongetje van vijf een psychopatische bommengooier is, dat we op de rand van een vreselijke reli-oorlog staan en dat je naar Mars moet emigreren om nog rustig te kunnen slapen 's nachts.



Denk je dat echt dat je hier zinnige antwoorden krijgt of dat dit topic iets toe gaat voegen?



Misschien moet je je afvragen of er een plek in de moslimwereld waar de VS nog géén raketaanvallen op heeft uitgevoerd. En hoe het kan dat Nederland desondanks toch nog overeind staat.
quote:Crique schreef op 24 september 2014 @ 10:49:

Weer eentje...



Ja, je maakt je je veel te druk en je stelt je aan, maar het is een kwestie van tijd voor de vaste bashers je komen vertellen dat het allemaal nog veel erger is dan je denkt, dat je Turkse buurjongetje van vijf een psychopatische bommengooier is, dat we op de rand van een vreselijke reli-oorlog staan en dat je naar Mars moet emigreren om nog rustig te kunnen slapen 's nachts.



Denk je dat echt dat je hier zinnige antwoorden krijgt of dat dit topic iets toe gaat voegen?



Misschien moet je je afvragen of er een plek in de moslimwereld waar de VS nog géén raketaanvallen op heeft uitgevoerd. En hoe het kan dat Nederland desondanks toch nog overeind staat.goeie post!
quote:Crique schreef op 24 september 2014 @ 10:49:

Ja, je maakt je je veel te druk en je stelt je aan, maar het is een kwestie van tijd voor de vaste bashers je komen vertellen dat het allemaal nog veel erger is dan je denkt, dat je Turkse buurjongetje van vijf een psychopatische bommengooier is, dat we op de rand van een vreselijke reli-oorlog staan en dat je naar Mars moet emigreren om nog rustig te kunnen slapen 's nachts.

Zou mooi zijn als we over 50 jaar nog steeds in vrijheid leven en kunnen zeggen dat we ons voor niets druk hebben gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Crique.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Je hebt gelijk TO, je moet vluchten! Ik zou Groenland aanraden, daar schijnt ISIS nog maar weinig aanhangers te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb familieleden met baarden en daar hoef je iig niet bang voor te zijn. Ik vind dat je je enorm aanstelt! Echt wees blij dat je in Nederland woont en niet in Palestina ofzo.
quote:malika88 schreef op 24 september 2014 @ 11:46:

Ik heb familieleden met baarden en daar hoef je iig niet bang voor te zijn. Ik vind dat je je enorm aanstelt! Echt wees blij dat je in Nederland woont en niet in Palestina ofzo.baarden zijn juist helemaal 2014!
Ik ben niet bang maar wel op mijn qui-vive...
Mijn angst is dat Isis de oliebronnen gaat aansteken. Er zijn er immers al een aantal in hun handen.

Dan zal de zon voorlopig (lees een aantal jaren) verdwijnen, de gevolgen hiervan kan je zelf wel bedenken.



Of je/ en wat je gelooft of niet: de bijbel schrijft er over: Dat je moet letten op het gevaar uit het oosten, en dat er volledige duisternis zal zijn.......



Och, leef met de dag.
Alle reacties Link kopieren
Gevaar uit het oosten hebben we al achter de rug hoor! In de vorm van de nazi's.



En mocht het zover komen dat we in Nederland met een hoofddoek moeten gaan lopen dan mogen ze mij onthoofden! No way dat ik mijn vrijheid opgeef!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben daar echt totaal niet mee bezig, je stelt je best wel aan.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Tsja, het gevaar uit het oosten ... net als die mop van die dreigende Russen 25 jaar geleden zeker?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel bang.

Ik zie aankomen dat dit volledig uit de hand gaat lopen...
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ja er zijn hordes ISIS sympathisanten in Nederland die ook nog eens een aardig hoge studie volgen. Voornamelijk in Den Haag. Hell, ze hebben zelfs pro-ISIS demonstraties gehouden. Tja, ISIS stond toen nog niet op de terreurlijst en dan mag het in Nederland. Of ISIS daar nu wel op staat, weet ik niet. Ik vind het in ieder geval niet kunnen dat de sympathisanten openlijk een terreurorganisatie kunnen steunen zonder daar maatregelen aan worden getroffen.



Of het over gaat waaien naar Nederland? Ik denk het niet, maar er zullen vast wel een aantal koekwauzen zijn die iets willen opblazen. Overigens zonder succes.
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Zo nu en dan heb ik ook wel schrik. Maar ik bedenk dat we in een land leven waar veel veiligheid geboden wordt. Momenteel schijnen er rond de 30 strijders uit Syrië naar NL te zijn gekomen en reken maar dat die heel goed in de gaten worden gehouden.



Het zal daar uitgevochten worden. Na 9/11 dacht ik ook dat het flink uit de hand ging lopen en toen is het in Nederland ook rustig gebleven.
In australie waren extremisten aangehouden die wilden angst zaaien door mensen van de straat willekeurig te pakken en kelen door te snijden. Niet zo vreemd dat mensen toch angstig worden bij dat soort berichten, al dan niet terecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het zo'n vaart niet loopt , de meeste ''terroristen'' in Nederland hebben een grote waffel maar doen niks, valt ook niet mee om een bom te knutselen als je nooit natuur en scheikunde in je pakket hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dat de Nederlandse media na 9/11 compleet hysterisch reageerden. Veel stemmingmakerij ook in de jaren erna. Daar is niemand mee geholpen. Een jaar na 9/11 werd de herdenking live uitgezonden op de Nederlandse tv. Compleet met duiding en deskundigen. Met de presentatoren in zwart gekleed. Ik zapte naar de BBC en daar werd het alleen in de nieuwsbulletins opgenomen.

Ik begrijp de angst als je de berichtgeving volgt. Het laat mij ook niet koud, absoluut niet. Maar we wonen hier niet aan de Turkse grens. Daar zijn de mensen zoveel slechter af.
Alle reacties Link kopieren
Het zal in NL niet volledig uit de hand lopen. Maar de kans op een aanslag of een gek die ergens met een kromzwaard gaat zwaaien, is zeker groot. Ik schrik ook van de houding van sommige moslims die 'gematigd' genoemd worden. Zo heb ik een Marokkaanse collega die de daden van ISIS zeker niet afkeurt, en ze volgens mij stiekem wel stoer vindt. En dingen zegt als 'onthoofden is een humane manier van doden'. Dat vind ik eng.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 24 september 2014 @ 10:49:

Weer eentje...



Ja, je maakt je je veel te druk en je stelt je aan, maar het is een kwestie van tijd voor de vaste bashers je komen vertellen dat het allemaal nog veel erger is dan je denkt, dat je Turkse buurjongetje van vijf een psychopatische bommengooier is, dat we op de rand van een vreselijke reli-oorlog staan en dat je naar Mars moet emigreren om nog rustig te kunnen slapen 's nachts.



Denk je dat echt dat je hier zinnige antwoorden krijgt of dat dit topic iets toe gaat voegen?



Misschien moet je je afvragen of er een plek in de moslimwereld waar de VS nog géén raketaanvallen op heeft uitgevoerd. En hoe het kan dat Nederland desondanks toch nog overeind staat.+ 1
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
@nwdesie, ik vind dat een beetje een botte reactie, "je stelt je aan" iedereen heeft zo zijn angsten, waarvan je denkt "je stelt je aan" maar ik vind dit toch wel zorgwekkend, het is namelijk niet niks wat er allemaal gebeurt, en ja ook ik ben bang, niet voor IS maar voor een derde wereldoorlog!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 24 september 2014 @ 11:57:

Ik ben niet bang maar wel op mijn qui-vive...





Dat schrijf jij die in een islamitisch land woont?

Zijn de burqua vrouwen en baardmannen allemaal zo moordlustig zoals ze hier in NL worden afgeschilderd in SA?

Is een oprechte vraag.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 24 september 2014 @ 12:25:

Het zal in NL niet volledig uit de hand lopen. Maar de kans op een aanslag of een gek die ergens met een kromzwaard gaat zwaaien, is zeker groot. Ik schrik ook van de houding van sommige moslims die 'gematigd' genoemd worden. Zo heb ik een Marokkaanse collega die de daden van ISIS zeker niet afkeurt, en ze volgens mij stiekem wel stoer vindt. En dingen zegt als 'onthoofden is een humane manier van doden'. Dat vind ik eng.Er is nooit een 100 % veiligheid te garanderen tegenover wie dan ook. Zeker niet tegen de zogenaamde lone wolfs. Er kan altijd een radicaal - islamitische variant van Karst Tates of die jongen in Alphen aan de Rijn (weet zijn naam niet meer) op staan die ofwel sociaal gefrustreerd is of psychotisch waardoor iemand juist vatbaar is voor bv extreme kanten van een geloof. Georganiseerde groepen zijn in die zin juist veel makkelijker op te sporen / in de gaten te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven