ISIS in Nederland ? *angst* ?

24-09-2014 10:40 632 berichten
Er zijn al paar topics over islam, maar ik wilde het over de *angst* hebben voor de ISIS...Al die duizenden mensen die bij de grenzen staan wachtend om naar Turkije o.d. te gaan. Naar een tentenkamp op de vlucht voor de ISIS. Prima dat we vluchtelingen van daar naar NL halen om ze hier op te vangen, de opvangkampen in de landen rondom Syrie zijn overvol.



Maar... wat mij sinds gisteravond vooral bezig houd is dat VS raketaanvallen heeft uitgevoerd op de ISIS in Syrie. Een NL jihadist die nederlandse *broeders* oproept om de nederlandse regering aan te pakken. Nu zagen de jihadisten daar o.a. in de schilderswijk er niet erg aardig uit. Wat voor praktijken gaan we hier krijgen ? Zijn die ook net zo extreem als die halve zolen daar in Syrie ? Gaan ze hier ook ongelovigen, christenen, anders gelovigen onthoofden ?



Moeten wij net als de mensen in Syrie ook op de vlucht ? Moet ik nu de mannen met baarden argwanend gaan aankijken ? Moet ik ook op de vlucht binnen nu en paar maanden/jaren ?

Of is het stemmingmakerij van mijzelf en is mijn kleine angst voor wat er gaat gebeuren in de wereld totaal ongegrond en stel ik mij aan ?



Vind het best wel zorgwekkend! Zowel wat er in de wereld met name in Syrie gebeurd nu, maar ook de gedachten die in mijn hoofd rondspoken. Iets waar ik nooit eerder bij stil heb gestaan, t voelt alsof het nu erg dichtbij komt en dat het mij toch ietwat angstig maakt. Angstig is misschien ook niet het juiste woord, maar vind het wel zorgwekkend.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 27 september 2014 @ 18:16:

Waar komt de haat tegen de joden vandaan bij o.a de extremisten moslims ?Vanwege het beloofde land, het conflict Palestina/Israel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 27 september 2014 @ 18:13:

Het maakt ook meteen duidelijk waarom in moslimlanden vrouwen zo vaak de schuld krijgen van een verkrachting.DUs omdat een gek zo iets ziek schrijft heeft iedereen dezelfde denkwijze??
Alle reacties Link kopieren
@Nietvergeten: dat staat er niet. Lezen.



In moslimlanden krijgen vrouwen vaak de schuld van een verkrachting. Vrouwen lokken het uit, vragen erom, willen stiekem verkracht worden of dagen onschuldige mannen uit zich als beesten gedragen. Die arme mannen kunnen er immers niks aan doen dat ze geen zelfbeheersing hebben.

Het schrijfsel van deze moslima is van hetzelfde laken een pak.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:nietvergeten schreef op 28 september 2014 @ 10:54:

[...]





Vanwege het beloofde land, het conflict Palestina/Israel.Oh? Scheren moslims alle Joden over één kam dan?
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaren geleden, vlak voordat de Coa's gingen sluiten, wilde ik op een avond een patiënt met buikpijn en asielzoeker uit Ethiopië te woord staan.

Het was een bozige man die in het Engels tegen mij tekeer ging.

Hij wilde een "male doctor".

Sorry meneer (ik in het Engels), die hebben we niet vandaag. We hebben bijna alleen vrouwen. Dan moest ik de male doctor maar bellen. Dat doe ik niet, heeft nl geen dienst, u kunt nu geholpen worden door mij en de female doctor. Na een boel gekibbel en boze blikken werd hij onderzocht door de vrouwelijke arts.

Die hij niet aankeek en nauwelijks haar vragen ging beantwoorden, wat dus een diagnose erg moeizaam maakt..



Dat was niet mijn/ons enige gevalletje vrouwonvriendelijkheid van die tijd.

Wij zijn regelmatig uitgescholden en zelfs weleens bespuugd door mannen die vonden dat we ons werk niet goed deden of gewoon omdat ze een man wensten..



Ik ben er wel klaar mee, met dit soort volk. Laten ze ze daar opvangen of in moslimbuur landen, waar ze lekker warm hun eigen geloof kunnen voortzetten.
Goed dat jij je poot stijf hield. Mensen met dergelijke denkbeelden horen niet thuis in onze maatschappij. Nu nog wachten tot onze politieke elite het ook eindelijk een keer doorheeft.
Ja dat is erg als je dat als vrouwelijke arts hier in Nederland meemaakt. Dat je merkt dat iemand die hier naartoe vlucht jou als vrouw bespuugd en beschimpt en niet onze gebruiken accepteert.



Terwijl wij hier gezorgd hebben voor een samenleving waarin vrouwen en mannen elkaar vriendelijk kunnen benaderen vanuit gelijkwaardigheid en we in beroepen zorgen dat vrouwen ook gewaardeerd worden voor hun werkzaamheden en daarin ook als net zo vaardig als een man worden gezien en onze normen en waarden uitgaan van prettige vriendelijke gedachten over elkaar merk je dat je dan ineens gezien wordt als iemand die minder goed in haar werk is, die onzedig door hen gevonden wordt qua aanraken en je dus ineens een soort lading krijgt die je helemaal niet wilt hebben.



Je wilt niet als vrouw gezien worden als minderwaardig, als vrouw die maar moet luisteren naar hem om de mannelijke arts te bellen, als mogelijk object waarbij lustgevoelens gezien worden als iets wat jij bij die man zou oproepen en hij dan slecht over jou denkt in plaats van dat het gaat om zelfbeheersing en dat hijzelf verantwoordelijk is voor zijn doen en laten en zijn gedachten en je niet iets bent van de duivel en een verdorven cultuur in zijn ogen.



En daaruit ook nog denkt het recht te verlenen, je te beschimpen, te bespugen en respectloos te behandelen in jouw eigen cultuur en land waar de ander notabene naartoe is gevlucht en je hem nu opvangt, probeert te helpen met zijn gezondheid.



Uiteraard verschilt zoiets ook qua persoonlijkheid maar toch zitten er elementen in van overtuiging over hoe vrouwen zijn en behandeld horen te worden en hoe je als vrouw met een man volgens hen zou moeten omgaan, gehoorzamen en niet zou mogen werken.



Het merendeel in Ethiopie is volgens mij christelijk tweederde naast een groot deel moslims eenderde. Maar als je in een land gaat wonen met een andere cultuur, daar je toevlucht zoekt is het erg beneden alle normen en waarden als je zo hoog van de toren gaat blazen naar je gastheer die jou welkom heet en zijn best doet jou te helpen.



Waarbij onze economie door gelijkheid van mannen en vrouwen en omarming van allerlei culturen nou juist zorgen dat men hierheen kan komen in onze democratie en cultuur als zijnde een plek voor ook anderen. Maar dan geen anderen die vinden dat wij het allemaal zo slecht aan zouden pakken terwijl het in hun cultuur en oorspronkelijke land vanwaar ze vluchten erger gesteld is met bijvoorbeeld die menselijke integriteit en een opbouw voor iedereen. En men dat gedrag juist probeert op te dringen in de cultuur die hier heerst op zo'n onbeschofte wijze.
Alle reacties Link kopieren
quote:sateofmayo schreef op 28 september 2014 @ 12:52:

Een aantal jaren geleden, vlak voordat de Coa's gingen sluiten, wilde ik op een avond een patiënt met buikpijn en asielzoeker uit Ethiopië te woord staan.

Het was een bozige man die in het Engels tegen mij tekeer ging.

Hij wilde een "male doctor".

Sorry meneer (ik in het Engels), die hebben we niet vandaag. We hebben bijna alleen vrouwen. Dan moest ik de male doctor maar bellen. Dat doe ik niet, heeft nl geen dienst, u kunt nu geholpen worden door mij en de female doctor. Na een boel gekibbel en boze blikken werd hij onderzocht door de vrouwelijke arts.

Die hij niet aankeek en nauwelijks haar vragen ging beantwoorden, wat dus een diagnose erg moeizaam maakt..



Dat was niet mijn/ons enige gevalletje vrouwonvriendelijkheid van die tijd.

Wij zijn regelmatig uitgescholden en zelfs weleens bespuugd door mannen die vonden dat we ons werk niet goed deden of gewoon omdat ze een man wensten..



Ik ben er wel klaar mee, met dit soort volk. Laten ze ze daar opvangen of in moslimbuur landen, waar ze lekker warm hun eigen geloof kunnen voortzetten.Nederland heeft dit ook lang goed gevonden en mee gewerkt aan hun manier-van-discrimineren. Want vrouwen zijn bij hun "niet in tel" dus..dan moeten de Ned.vrouwen zich aanpassen.......MOOI NIET.......gewist gewist gewist...........
missie_m wijzigde dit bericht op 28-09-2014 15:55
Reden: gewist ivm kans op herkenbaarheid
% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik jaren geleden in het ziekenhuis lag waren er nog zalen voor zes personen, gemengd. Op een goede dag kwam er een Marokkaanse jongeman, nou ja, een jaar of 35 schatte ik, binnen, samen met de hele familie inclusief zijn kleine kinderen. Zijn vader zag dat hij op een kamer kwam waar vier vrouwen en slechts één man lagen, die man heeft het halve ziekenhuis op stelten gezet maar hij kreeg niet zijn zin, er was trouwens geen andere plek. Zoonlief interesseerde het geen bal, was een gezellige vent, we hebben met z'n tweeën heel veel lol gehad. Zijn vader is niet één keer op bezoek geweest.
verba volant, scripta manent.
Hier in Saudi zijn vrouwelijke- en mannelijke artsen. Mijn gyn was een man en de wachtkamer zat helemaal vol met zwangere vrouwen ( en partners) en de dienstdoende gyn in de verloskamer was een vrouw. De anesthesist een man.
Alle reacties Link kopieren
Kun je nagaan, zelfs het ultra orthodoxe Saudi-Arabië loopt voor op immigranten in het westen.
Uiteraard zaten hun partners er bij. Die vrouwen mogen niet zonder mannelijke begeleider naar een arts en ook niet autorijden nog volgens mij dus dan is het ook handig als er iemand mee gaat die dat vaak wel kan. Dat er dus ook vrouwen werken (wat uiteraard goed is) maakt nog niet dat mannen en vrouwen elkaar zomaar kunnen helpen en het er aan toe mag gaan zoals in Nederland.



Er is en blijft een groot verschil. De vraag is hoe gaan mensen van die landen er mee om wat hier wel of niet mag en hoever ga je daarin mee of staat het af van onze wetten van gelijkwaardigheid en onze manier van aankijken tegen integriteit.



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... en-in-Saoedi-Arabie.dhtml



In Saoedi-Arabië heerst een fatwa die vrouwen verbiedt om een dokter te raadplegen zonder aanwezigheid van een voogd. De regel kostte recent nog het leven aan een studente in de hoofdstad Riyad. Ze mocht na hartfalen niet gereanimeerd worden omdat er geen voogd aanwezig was.



Een lid van de hoogste religieuze autoriteit in Saoedi-Arabië heeft in een krant een fatwa verdedigd: 'Vrouwen geven blijk van onverschilligheid wanneer ze dokters consulteren zonder de aanwezigheid van een Mahram (een wettelijke voogd), en dat is verboden door de religie', zei sjeik Qays al-Moubarak, lid van de Raad van de Oelema's in Saoedi-Arabië.



Een doktersbezoek zou er volgens de fatwa toe kunnen leiden dat een vrouw haar lichaamsdelen laat zien aan de dokter. Dat is niet toegelaten, behalve in noodgevallen.
Vreemd. Wat uiteraard? Er zaten ook vaak vrouwen zonder partner. Die kwamen alleen met de bus of met een taxi. En de spreekkamers waren verboden voor mannen (behalve dan voor de arts zelf). Maar goed, jij weet het denk ik beter want zo staat het in de krant. Met partners bedoelde ik eigenlijk meer in de trant van de geinteresseerde aanstaande vaders want er zaten ook echt vrouwen die alleen kwamen. Vanuit onze compound vertrokken ook regelmatig islamitische vrouwen alleen naar het ziekenhuis.



Altijd weer verbazingwekkend dat men met allerlei krantenartikels komt aanzetten en als ik dan vertel hoe het in de realiteit was in het ziekenhuis, men dat niet gelooft. Het blijft verbluffend.
Trouwens, ik heb gemerkt dat het thema Saoedie Arabie in Nederland altijd werkt als een rode lap op een stier. in Duitsland is men veel genuanceerder.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 28 september 2014 @ 17:46:

Vreemd. Wat uiteraard? Er zaten ook vaak vrouwen zonder partner. Die kwamen alleen met de bus of met een taxi. En de spreekkamers waren verboden voor mannen (behalve dan voor de arts zelf). Maar goed, jij weet het denk ik beter want zo staat het in de krant.



Altijd weer verbazingwekkend dat men met allerlei krantenartikels komt aanzetten en als ik dan vertel hoe het in de realiteit was in het ziekenhuis, men dat niet gelooft. Het blijft verbluffend.Ga je naar hetzelfde ziekenhuis/dezelfde artsen als de lokale bevolking?
verba volant, scripta manent.
Ik ga naar het ziekenhuis dat aangesloten is bij onze ziektekostenverzekering en ja, daar komen zowel expats als ook Saudi's.
Alle reacties Link kopieren
http://xandernieuws.punt. ... kka-te-zullen-vernietigen
verba volant, scripta manent.
quote:liubi schreef op 28 september 2014 @ 17:46:

Vreemd. Wat uiteraard? Er zaten ook vaak vrouwen zonder partner. Die kwamen alleen met de bus of met een taxi. En de spreekkamers waren verboden voor mannen (behalve dan voor de arts zelf). Maar goed, jij weet het denk ik beter want zo staat het in de krant. Met partners bedoelde ik eigenlijk meer in de trant van de geinteresseerde aanstaande vaders want er zaten ook echt vrouwen die alleen kwamen. Vanuit onze compound vertrokken ook regelmatig islamitische vrouwen alleen naar het ziekenhuis.



Altijd weer verbazingwekkend dat men met allerlei krantenartikels komt aanzetten en als ik dan vertel hoe het in de realiteit was in het ziekenhuis, men dat niet gelooft. Het blijft verbluffend.





Ik weet dat dat jouw ervaringen zijn waarbij je zeker trots mag zijn op wat er in Saoudi Arabie wel is en jij het vanuit jouw kant bekijkt.



Ik geloof je zeker als je vertelt hoe jouw ervaring was. Maar dat zegt nog niets over mannen en vrouwen in ziekenhuisbedden samen op één kamer. Het zegt nog niets over de andere dingen die gebeuren in datzelfde land.



Je schrijft vanuit de expatervaring waarin je mijns inziens toch een bepaald deel van lokale gedeelten in dat land niet tegen zal komen.



En het zijn niet zomaar wat artikelen. Er staat dat je wel kan reizen alleen vanaf een compound maar dan op moet passen welke taxi's je neemt etc.



Het personeel in ziekenhuizen is verder vaak opgeleid in westerse landen.





Hier nog een verdiepend artikel met camera voor het eerst toegestaan toen:



http://tegenlicht.vpro.nl ... dische-oplossingen-i.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 28 september 2014 @ 11:22:

[...]



Oh? Scheren moslims alle Joden over één kam dan?





Nee hoor, ik niet. Ben praktiserende moslima en heb belijdende joden in mijn kennissenkring.

Ik pleit voor vrede op aarde, alle gelovigen naast elkaar.

Maar ja, der Mensch is blijkbaar tot alles in staat.
Akkoord, ik kom bepaalde dingen in het land niet tegen. Maar jij wel? Wil je zeggen dat mensen die hun informatie uit de krant halen beter weten wat er speelt dan mensen die er wonen? Jij geeft informatie over een bepaald fatwa en dus moet het zo zijn. Als ik vervolgens vertel dat er vrouwen zijn die alleen reizen "zegt dat niks". Waarom zegt dat niks? Wanneer was jij voor het laatst in Saoedie Arabie?



Volgens mij volg ik je niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet bang. Maar krijg wel rare gedachten. Zo zag ik een Turk of Marrokaan of Irakees met een rare vuilniszak lopen. Hij hield m op een aparte manier vast. Het eerste wat ik dacht: zou dr een hoofd inzitten?!



Een maand of wat geleden zou ok dat nooit bedacht hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet bang. Maar krijg wel rare gedachten. Zo zag ik een Turk of Marrokaan of Irakees met een rare vuilniszak lopen. Hij hield m op een aparte manier vast. Het eerste wat ik dacht: zou dr een hoofd inzitten?!



Een maand of wat geleden zou ik dat nooit bedacht hebben.
Alle reacties Link kopieren
Das 2x. :(
Alle reacties Link kopieren
Een fatwa is niet absoluut, hij kan gevolgd worden. Het is gewoon de opinie en gerechtelijke uitspraak van een moefti, en wordt normaal enkel gevolgd door de volgers van die bepaalde moefti. Dus ik vermoed dat die fatwa wel zal uitgesproken zijn in Saoedi-Arabië, maar dat niet iedereen vindt dat die fatwa moet gevolgd worden.
http://t.co/zNZWgeGa0W



Wat zegt de leider van Jabhat al Nusra(JN) hier ?



Hetis mij nog niet helemaal duidelijk wat zij doen, werken ze samen met isis of juist tegen of willen ze wel t zelfde en zijn t rivalen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven