Islam & vooroordelen

27-05-2015 23:06 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal reacties hier raken mij op een negatieve manier, ik word er boos van! Ik ben zelf moslima en ik hoor en zie de afgelopen tijd veel anti-islamitische uitspraken en vooroordelen over de Islam. Hoeveel weten jullie iets over de Moslims, die Moslims die niet slecht in het nieuws komen.. ja, juist. Ze doen geen vlieg kwaad! Ik voel veel afgunst, onbegrip en zelfs haat. De islam wordt in de hedendaagse maatschappij geëtiketteerd als gewelddadig, crimineel. Dat leidt tot stigmatisering van de Islam en van moslims. Een stempel geven aan alle Moslims en hen associëren met slecht. Jeetje, wat zijn jullie eigenlijk dom! Een hoofddoek wordt geassocieerd met onderdrukking, een baard met extremisme. Ik hoor elke dag wel dat buitenlanders of dat moslims de banen inpikken van Nederlanders of niet-moslims. Maar volgens mij is een groot deel van de Nederlanders die geen baan krijgen gewoon te lui of te kieskeurig. Wees toch eens blij met wat je kunt krijgen. Ik studeer hard aan de Universiteit omdat ik wat wil bereiken en wil bewijzen dat er ook Moslims zijn die wat van hun leven maken! Wat ik vind van sommige daden die op het nieuws komen over Moslims, afschuwelijk! Maar jullie beseffen niet dat dit maar een kleine groepering is! Ik vind hun daden gruwelijk, dat kan/wil ik ook niet goed praten. Echter snap ik niet dat zij vanuit de Islam zulke gruwelijke dingen doen. Als Nederlanders een man zien lopen op straat met een donkere huidskleur of een vrouw met een hoofddoek, denken veel Nederlanders gelijk dat zij gevaarlijk zijn en een bedreiging vormen voor de maatschappij. Dit beeld wordt gevormd door de media, maar kijken jullie wel verder dan de beelden die jullie zien op televisie in de kranten? De huidige mens beantwoordt ofwel te weinig ofwel te veel aan het maatschappelijke ideaalbeeld dat hem opgedrongen wordt, en precies daardoor wordt hij ziek. Met deze opvatting herneem ik een klassiek Freudiaans idee dat hij verwoordde in Civilisation and its discontents. In mijn ogen zijn de aanhangers van de PVV kortzichtig. Zij zijn gevoelloos en praten een leider, die denkt dat hij alles maar kan zeggen en anderen altijd maar kan kwetsen, constant na. Volgens mij zijn zij diegene die hersenloos zijn en gevaarlijk voor onze maatschappij. Mensen die niet verder kijken en denken, maar een persoon als Geert Wilders volgen omdat zij denken dat dit stoer is? Nou, NEE, zij zijn in mijn ogen alles behalve stoer. Weet je wat volgens mij stoer is? Dat die aanhangers van een mafkees als Wilders zich eens verdiepen in de achtergrond van een Moslim en eens praten met een Moslim. Hoe gemakkelijk en kortzichtig is het om op basis van nieuwsberichten, die door een groot deel van de maatschappij gevormd worden, alle Moslims over één kam te scheren. Wij Moslims zijn niet ziek, maar wij worden ziek door jullie, de maatschappij! Jullie willen voldoen aan dat zogenaamde ideaalbeeld vanuit de maatschappij en dat doen jullie door klakkeloos van alles over te nemen! Al die vooroordelen die jullie samen, als maatschappij, vormen en in stand houden, dat maakt ons ziek! Gevaarlijke mensen zijn mensen die anderen haten zonder hen te kennen en er geen moeite voor willen doen om hen te leren kennen. Jullie mensen, jullie zijn gevaarlijk voor de samenleving, niet het grootste deel van de Moslims die in Nederland wonen!
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte dan maar he.
Dus om te protesteren tegen het over één kam scheren van alle moslims, scheer jij de rest van Nederland over één kam.



Juist ja...
Alle reacties Link kopieren
Lekkere binnenkomer. Of wacht...dit doe je vast me opzet
Alle reacties Link kopieren
Oke.
Alle reacties Link kopieren
Sorry lieve schat.. maar 'jullie'? Is dat ook geen (voor)oordelen? En dingen zeggen als wat zijn jullie 'dom'???!!!



Als je iets goed wil overbrengen mag je dat wel op een aardiger toon gaan doen! Ja mensen moeten niet aan 1 kant scheren maar dat doe jij nu ook!



Ik kom trouwens altijd voor moslims en alle andere mensen op die anders zijn en in hunzelf/geloof geloven, ik respecteer dat enorm! Maar nu ben ik maar 1 van die 'jullie'.. nou thanks dan maar!
Alle reacties Link kopieren
Wie zijn "jullie"? Ik voel me niet aangesproken in ieder geval ....
Alle reacties Link kopieren
Je laat me nu erg denken aan de mensen van de moskee in helmond. De begonnen ook te janken dat ze een evenement af moesten blazen onder druk van de islamhaat blablablaablaa.

Ze vergaten zelf dat ze een haat prediker hadden laten preken als er geen heisa was gemaakt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik stel het niet op prijs om op een dergelijke wijze terecht gewezen te worden.



Wat weet jij van mij?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor alinea's.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft het recht op een eigen mening ongeacht waar dit op gebaseerd is. Of het nou leuk of niet leuk is. Neem van mij aan, leef je leven, maak er iets van. Maak je niet druk wat andere mensen vinden en leer daar boven te staan.

Accepteer dat er nu eenmaal mensen zijn die anders denken. In elk volk heb je goede en minder goede mensen. Dat was zo, is zo en zal altijd zo blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb moeite met het woord jullie
Alle reacties Link kopieren
Ach als je vindt dat je niet bij die groep barbaren hoort, maak je niet zo druk zou ik zeggen, snie goed voor je hart.
Ik heb zojuist geleerd dat moslims in ieder geval NIET generaliseren.
ik ben het met je eens
Alle reacties Link kopieren
quote:wereldburger71 schreef op 27 mei 2015 @ 23:18:

Iedereen heeft het recht op een eigen mening ongeacht waar dit op gebaseerd is. Of het nou leuk of niet leuk is. Neem van mij aan, leef je leven, maak er iets van. Maak je niet druk wat andere mensen vinden en leer daar boven te staan.

Accepteer dat er nu eenmaal mensen zijn die anders denken. In elk volk heb je goede en minder goede mensen. Dat was zo, is zo en zal altijd zo blijven.Shit! En ik heb altijd gedacht dat iedereen recht heeft op mijn mening, zou het daar dan verkeerd zijn gegaan in mijn leven??
Pfffff, doe ik zo m'n best, werk met veel plezier met m'n vele moslimcollega's, woon in een gezellige buurt met veel moslims, blijk ik gevaarlijk voor de samenleving! Het is ook nooit goed!
Alle reacties Link kopieren
" Zij zijn gevoelloos en praten een leider, die denkt dat hij alles maar kan zeggen en anderen altijd maar kan kwetsen, constant na. "



Jullie? Jullie? Jij weet niks van mij.

Maar ik weet wel een hoop over moslims
Vervelend voor je dat jij je zo voelt. Maar niet iedere Nederlander heeft een hoge blonde kuif. Misschien eens op een niet aanvallende manier een dialoog aangaan? Nu doe je zelf waar je een ander van beschuldigd.
Alsin "ik heb een hekel aan discriminatie en Nederlanders"?
TO, kun je mij uitleggen waarom zoveel moskeeën in Nederland haatimams uitnodigen? Denk je dat dat voor toenadering tussen moslims en niet-moslims gaat zorgen? Blijkbaar is er toch een markt voor de boodschap van dit soort figuren als ze zo vaak worden gevraagd om hier te prediken. Dat is toch raar? Daar zouden ALLE moslims die in Nederland wonen toch juist afstand van moeten nemen?
Ik moet zeggen dat ik het een beetje gehad heb met alle religies op dit moment.

Ongetwijfeld komt dit door de media, die alleen de negatieve dingen benoemen.

Maar ik kan op dit moment weinig bedenken wat er aan positieve dingen uit religies komen.

Van de sekte achtige christenen, tot de jihadistische moslims, tot de overfanatieke koloniserende joden, tot de racistische buddhisten.

En ja, ik weet dat dit de uitwassen zijn en dat het overgrote deel gewoon in vrede zijn geloof belijdt.

Dus misschien ben je blij te horen dat ik niet alleen moslims over 1 kam scheer, maar alle gelovigen
Alle reacties Link kopieren
Nou met alle respect voor jou als persoon, maar lees je eigen stuk eens goed door. Dat staat zelf vol met vooroordelen over niet-moslims. Je beschuldigd een overigens heterogene groep van iets wat je zelf doet, namelijk generaliseren. Als je hier bv op het Viva forum goed leest, lees je ook positieve berichten over Moslims, wordt er ook door niet-moslims een positief standpunt ingenomen. Daar lees je helaas over heen. En ja, ik geef je gelijk dat er ook veel vooroordelen leven en gepropageerd worden door de media en sommige mensen zijn gewoon ontzettend dom en leven onder een steen (of zijn uit op macht). Er wordt ook gediscrimineerd (zie bv onderzoek SCP), maar dat is niet de meerderheid gelukkig.

Laat die paar individuen niet jouw leven en jouw kijk op mensen verduisteren. Je schrijft zelf dat je aan de Universiteit studeert, top! Jij komt er wel. En je mag kritiek uiten op de samenleving en vooroordelen die er leven, maar val dan zelf ook niet in voordelen. Je bent slim genoeg om met (wetenschappelijk) onderbouwde argumenten te komen.

Succes met de studie.
Overigens vind ik je betoog, voor iemand die aan een universiteit studeert, niet erg intelligent overkomen. Misschien toch nog maar iets harder studeren.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven