Jongen (15) pleegt zelfmoord na naaktfoto op instagram

21-02-2017 11:38 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/binnenla ... to-op-instagram~afdeae58/



Ik zie dit nu steeds vaker voorbijkomen en ik blijf het zo onbeschrijflijk triest vinden.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, maar aan de andere kant, wat je niet vastlegt, kan ook niet verspreid worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk...
Alle reacties Link kopieren
Helaas kun je jongeren er niet vaak genoeg voor waarschuwen, zo blijkt. De verleiding voor het versturen van foto's, om interesse te wekken of om welke reden dan ook, blijkt groot te zijn. Heel, heel triest dat dit nu weer een leven heeft gekost
Alle reacties Link kopieren
quote:dutchsuzanne schreef op 21 februari 2017 @ 11:40:

Vreselijk, maar aan de andere kant, wat je niet vastlegt, kan ook niet verspreid worden.



Dat vind ik te makkelijk gedacht.

Daar zit nog heel wat tussen dat dit heeft veroorzaakt. Ik vind het zelfs te makkelijk om degene die het verspreid de schuld te geven. Wat mij betreft ligt het toch nog steeds aan het enorme taboe dat heerst op naaktheid en seksualiteit.
Pfffff...... Wat verschrikkelijk!!

Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook zo dieptriest dat zo'n jongen dan geen andere oplossing ziet dan van een flat te springen. Erg nare tendens.
quote:--Dinges-- schreef op 21 februari 2017 @ 11:44:

[...]





Dat vind ik te makkelijk gedacht.

Daar zit nog heel wat tussen dat dit heeft veroorzaakt. Ik vind het zelfs te makkelijk om degene die het verspreid de schuld te geven. Wat mij betreft ligt het toch nog steeds aan het enorme taboe dat heerst op naaktheid en seksualiteit.Eens!
Vreselijk voor de jongen en zijn nabestaanden. Maar wat is dat, dat mensen het nodig vinden om naaktfoto's op het internet te gooien met alle gevolgen vandien. Kunnen ze die gevolgen van tevoren niet bedenken? Zouden ze beter voorgelicht moeten worden?
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat naar! Eens ook, met dinges..

Al vind ik dat het voor kinderen (in mijn ogen - 16 jaar) best even taboe mag blijven. Zou wat zijn, 12 a 13 jaar en al volop aan de poedelnaakte seks. Maar dat is mijn ouderwetse mening maar.



Vind deze ontwikkelingen vandaag de dag ook erg naar, blij dat die van mij al volwassen zijn!
Het zijn pubers Mary, die denken nog niet echt na over de gevolgen.

Ik vrees dat dit echt niet het laatste slachtoffer zal zijn van internetpesten.
quote:mary57 schreef op 21 februari 2017 @ 11:46:

Vreselijk voor de jongen en zijn nabestaanden. Maar wat is dat, dat mensen het nodig vinden om naaktfoto's op het internet te gooien met alle gevolgen vandien. Kunnen ze die gevolgen van tevoren niet bedenken? Zouden ze beter voorgelicht moeten worden?

Pubers? Nee ik denk niet dat die de gevolgen daarvan echt kunnen overzien.

Degene die de foto verspreid heeft is zelf ook een puber.

Ik vraag me ook af of die foto de enige reden is voor deze jongen om zelfmoord te plegen of dat er al meer psychische problemen waren en die foto de druppel was.

Hoe dan ook heel erg triest zo'n jonge jongen die nog een heel leven voor zich had.
Wat verschrikkelijk! Zulke foto's maken en delen met iemand is natuurlijk altijd een risico maar ik vind het echt dieptriest dat mensen niet verder nadenken in de zin van dit is niet gepast dat ik het verder verspreid. Nee in plaats daarvan wordt het als grap of wraakactie op social media gezet. Denken mensen dan echt niet meer van goh laat ik dat maar niet doen want het kan een leven van iemand helemaal kapot maken?



Natuurlijk had die jongen het ook anders aan kunnen pakken maar hij heeft nou eenmaal zelfmoord gepleegd. Sterkte voor de nabestaanden.
quote:Pluisi schreef op 21 februari 2017 @ 11:48:

Het zijn pubers Mary, die denken nog niet echt na over de gevolgen.

Ik vrees dat dit echt niet het laatste slachtoffer zal zijn van internetpesten.



Dat snap ik wel dat het pubers zijn, overigens doen volwassenen dit ook, maar dan zou de voorlichting toch beter moeten zijn wat de gevolgen kunnen zijn.

Je kunt de verspreiders natuurlijk wel veroordelen , maar je zou dit bij de bron moeten aanpakken. Dat zijn dus de mensen die zelf zoiets op internet zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik las het net in de telegraaf. Vreselijk.

En erger vind ik de mensen die zoiets verspreiden of ermee treiteren. Aan de andere kant pubers houden van aandacht op die leeftijd en denken vaak niet aan de gevolgen ervan.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 21 februari 2017 @ 11:50:

[...]



Pubers? Nee ik denk niet dat die de gevolgen daarvan echt kunnen overzien.

Degene die de foto verspreid heeft is zelf ook een puber.

Ik vraag me ook af of die foto de enige reden is voor deze jongen om zelfmoord te plegen of dat er al meer psychische problemen waren en die foto de druppel was.

Hoe dan ook heel erg triest zo'n jonge jongen die nog een heel leven voor zich had.Zelfmoord is m.i. nooit het gevolg van 1 ding. Zo'n naaktfoto kan het laatste zetje geven, pesten in het algemeen kan dat ook doen, maar om zelfmoord te plegen moeten er zeker ook andere zaken meespelen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:--Dinges-- schreef op 21 februari 2017 @ 11:44:

[...]





Dat vind ik te makkelijk gedacht.

Daar zit nog heel wat tussen dat dit heeft veroorzaakt. Ik vind het zelfs te makkelijk om degene die het verspreid de schuld te geven. Wat mij betreft ligt het toch nog steeds aan het enorme taboe dat heerst op naaktheid en seksualiteit.



Dit vind ik een lastige stelling. Naaktheid en sexualiteit is juist iets heel persoonlijks. Dat hoeft niet allemaal op straat wat mij betreft. En zo'n taboe is het ook niet meer. Maar wel privé.



Voor de jongen en de ouders vreselijk.
Heel heftig! Maar als ik zie wat tegenwoordig mensen sowieso op internet gooien, dan is een naaktfoto echt niet meer schokkend... Vind het schaamteloos
Uiteraard is het allesbehalve leuk als je naaktfoto op social media verspreid wordt, maar als dat aanleiding is om zelfmoord te plegen, dan vind ik dat ook niet helemaal normaal. Ik denk dus ook niet dat het probleem bij social media ligt, maar eerder bij de jongen zelf. Wellicht (gezien z'n Turkse achtergrond) heeft het iets met eer te maken ofzo? I.e.g. deze jongen had wat mij betreft al een kronkel in zijn hoofd en nu was dit de aanleiding, maar wellicht was over een paar maanden iets anders de aanleiding geweest. Maar uiteraard is het wel sneu, met name voor de nabestaanden.
quote:huurvrouwtje schreef op 21 februari 2017 @ 12:04:

Heel heftig! Maar als ik zie wat tegenwoordig mensen sowieso op internet gooien, dan is een naaktfoto echt niet meer schokkend... Vind het schaamteloosIk vind het wel schokkend. En ik hoop dat het dat ook blijft.
quote:Solomio schreef op 21 februari 2017 @ 12:01:

[...]



Zelfmoord is m.i. nooit het gevolg van 1 ding. Zo'n naaktfoto kan het laatste zetje geven, pesten in het algemeen kan dat ook doen, maar om zelfmoord te plegen moeten er zeker ook andere zaken meespelen.Ik denk dat je de impact van pesten of het plaatsen van zo'n foto onderschat.
Alle reacties Link kopieren
Blaadje84,

Uhhhh de jongen heeft volgens jou een kronkel in zijn kop??? Blame the victim!!

Waar baseer je dat op? Van die kronkel? Vanwege zijn achtergrond?
quote:nerdopviva schreef op 21 februari 2017 @ 12:10:

[...]





Ik denk dat je de impact van pesten of het plaatsen van zo'n foto onderschat.Nee dat doet ze helemaal niet ze zegt slechts dat die foto wel eens het laatste zetje kan zijn geweest maar niet de enige oorzaak.
Alle reacties Link kopieren
Als je stevig in je schoenen staat,pleeg je geen zelfmoord om een naakt foto

Er moet meer aan de hand zijn,een gewone naaktfoto is toch niet zo verschrikkelijk

deze tijd?

Zo,n foto van PP met plasseks is heel wat heftiger,niet te min , verschrikkelijk dat zo iets

gebeurd, vooral ouders daar is het een nacht merrie voor.
Fijn he, sensatie zoeken? Dit soort topics is onderdeel van het probleem, niet van de oplossing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven