Jumbo doet Sinterklaas in de ban

30-09-2016 18:29 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Supermarktketen Jumbo doet dit jaar uitingen van Sinterklaas en Pieten op een gedeelte van het assortiment in de ban. Het bedrijf heeft daartoe besloten omdat het 'al enkele jaren moeilijk is om een oplossing te vinden waarmee iedereen tevreden is'.



Jumbo neemt een unieke beslissing, want niet eerder werd naast Zwarte Piet óók Sinterklaas verbannen. De personages zullen geweerd worden van de verpakkingen van het huismerk van de supermarkt. Er zijn geen andere voorbeelden van winkels bekend die voornemens zijn om Sinterklaas te weren van verpakkingsmateriaal.



De veelbesproken Zwarte Piet is al jaren punt van discussie. Vorig jaar besloot Jumbo zowel witte als zwarte Pieten af te drukken op verpakkingen.



In een statement laat Jumbo weten dat ze het sinterklaasfeest vooral als een kinderfeest ziet, met het heerlijk avondje als hoogtepunt. ,,Daarom hebben we er in 2016 voor gekozen niet de traditionele afbeeldingen van Sinterklaas en Pieten te gebruiken, maar dit kinderfeest te vieren met cadeautjes, snoepgoed, symbolen als een mijter, pet en schoen en afbeeldingen van veel blije kinderen."



Jumbo wil geen verdere toelichting geven op het besluit om zowel Sinterklaas als Pieten te weren op alle accesoires.



Kinderrechten

Het besluit van Jumbo volgt op het nieuws van vanmorgen, toen de Kinderombudsman in een rapport liet weten dat Zwarte Piet in strijd is met kinderrechten. Volgens Margrite Kalverboer draagt Zwarte Piet in zijn huidige vorm bij aan pesten, uitsluiting of discriminatie.
Alle reacties Link kopieren
Pffffffffffff
En wat vind jij hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Tja. Over 10 jaar kennen we alleen nog maar die obese kerstman.

Verder ben ik die hele discussie zat.
Geert Wilders @geertwilderspvv

Daar gaan we dus nooit meer heen.



#jumbo #nooitmeertwitter.com/telegraaf/stat…

2 uur geleden



Geert Wilders ?@geertwilderspvv 8 u8 uur geleden



Pleur op Kinderombudsman met je Zwarte Piet onzin.



Alsof er geen echte problemen zijn in Nederland



Alle reacties Link kopieren
".. en afbeeldingen van veel blije kinderen."



Toch wel kinderen in alle kleuren, maten en soorten he? En zichtbaar geestelijk en/of lichamelijk gehandicapt, anders voelt iemand zich weer gediscrimineerd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom geen afbeeldingen van blije volwassenen?
Alle reacties Link kopieren
Slimme zet. En ze hebben mooi de essentie behouden; veel snoep en veel cadeau's. Precies wat er voor kinderen het leukste aan is.

Ik doe er altijd een deel van mijn boodschappen en hoewel ik vlug doorhad dat het december-lekkers weer in de schappen lag was de afbeelding erop mij nog niet opgevallen. Niet minder feestelijk en niet minder smakelijk zonder Sint en Piet erop
En waarom moet Sinterklaas nou weer geweerd worden bij Jumbo?
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 30 september 2016 @ 18:36:

En wat vind jij hiervan?

Zwaar kut. Slap van Jumbo.

Duikt in de discussie.

De grote bekken uit Amsterdam verpesten het voor de rest van Nederland.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 30 september 2016 @ 18:42:

Waarom geen afbeeldingen van blije volwassenen?Die zijn niet blij; met dat snoep nu al in de schappen moeten ze in december al op hun post-feestdagen dieet nog voor die feestdagen over zijn en het gat in hun portemonnee doet ook pijn. En lachen als een boer met cariës kiespijn op de verpakking van suikerbommen doet de omzet geen goed
Ik snap niet waarom Sint en Piet nou in zijn geheel moeten verdwijnen.

Maar ja, dat is blijkbaar het doel van de "anti pietenclub". Van jumbo krijgen ze nu hun zin. Nu de rest nog!
Geen zwarte Piet meer in de Jumbo, geen Geert Wilders meer in de Jumbo, wat wil je nog meer?

Waar is de dichtstbijzijnde Jumbo? Ik ga even zwaar inslaan.
Alle reacties Link kopieren
Ging al zelden naar Jumbo en nu zeker niet meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 30 september 2016 @ 18:47:

Ik snap niet waarom Sint en Piet nou in zijn geheel moeten verdwijnen.

Maar ja, dat is blijkbaar het doel van de "anti pietenclub". Van jumbo krijgen ze nu hun zin. Nu de rest nog!Ik denk dat de gekleurde medemens anders kwaad wordt dat Sinterklaas niet zwart of geel is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 30 september 2016 @ 18:44:

[...]



Zwaar kut. Slap van Jumbo.

Duikt in de discussie.

De grote bekken uit Amsterdam verpesten het voor de rest van Nederland.De grote bekken uit Amsterdam verpesten het voor de rest van Nederland? Voor het gemak negeer je maar even dat de kinderrechtenombudsman vandaag tientallen bedreigingen heeft mogen ontvangen van die oh zo gezellige pro-zwartepiet-kindervriendjes? Over grote bekken gesproken...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel van de Jumbo; zolang er nog geen consensus is over hoe Piet er dan wél uit moet zien is dit een hele slimme oplossing/middenweg. Door ze weg te laten kun je ze ook niet "fout" afbeelden.

En überhaupt, waar gaat het over? Een verpakking, een stuk nutteloos plastic wat men zonder het echt te bekijken in de kliko dumpt. Mij was het niet eens opgevallen dat het ontbrak. Ik koop dat spul voor de inhoud, niet voor het plaatje.

En het feest draait toch om suikergoed en bergen cadeau's, al lang niet meer om het sympathieke verhaal erachter.
Alle reacties Link kopieren
quote:groenteboerin schreef op 30 september 2016 @ 18:58:

[...]



De grote bekken uit Amsterdam verpesten het voor de rest van Nederland? Voor het gemak negeer je maar even dat de kinderrechtenombudsman vandaag tientallen bedreigingen heeft mogen ontvangen van die oh zo gezellige pro-zwartepiet-kindervriendjes? Over grote bekken gesproken...Allemaal niet goed wijs, ik schreef het al in het Pieten-topic. Wat mij betreft geven ze al die malloten een straatverbod van de intocht tot na pakjesavond. Zuigen doen ze maar lekker thuis en op internet. Maar lopen rellen in het bijzijn van kinderen en het bedreigen van mensen, dat kán écht niet.
Ik snap niet dat ze niet kiezen voor hun eigen weg. Doe dan alleen sinterklaas ofzo.
Bedreigingen zijn natuurlijk van beide kanten compleet debiel..

Hard aanpakken dat soort malloten.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 30 september 2016 @ 19:07:

Ik snap niet dat ze niet kiezen voor hun eigen weg. Doe dan alleen sinterklaas ofzo.Ze kiezen toch hun eigen weg? Wel mijters en andere symbolen, geen personen. Ik vind het wel goed bedacht. En het gaat alleen over hun huismerk, hè. Niet over het hele assortiment.
Dan niet.
quote:groenteboerin schreef op 30 september 2016 @ 19:09:

[...]



Ze kiezen toch hun eigen weg? Wel mijters en andere symbolen, geen personen. Ik vind het wel goed bedacht. En het gaat alleen over hun huismerk, hè. Niet over het hele assortiment.Nee, dat doen ze niet. Vorig jaar hadden ze nog wel sinten en pieten. Ze zijn bezweken onder de druk/ onder het gezeur.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 30 september 2016 @ 19:11:

[...]





Nee, dat doen ze niet. Vorig jaar hadden ze nog wel sinten en pieten. Ze zijn bezweken onder de druk/ onder het gezeur.Oh ja, dat is waar ook. Er mag natuurlijk nooit variatie in zitten. Tjonge, zo'n winkel zou toch eens creativiteit tonen en regelmatig een ander pad inslaan.
Alle reacties Link kopieren
Living on the edge: een andere verpakking voor je pepernoten verzinnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven