Kat dood door vuurwerk in achterste. Welke straf ?

19-10-2014 18:35 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heeft een rotzak een kat zwaar verwond door het dier op te blazen dmv vuurwerk in z'n achterste. Ik vind dat de dader (hopelijk pakken ze hem/haar) een hoge straf moet krijgen. Gelijk aan als je dit een mens zou aandoen. Wat vind jij ?

Ook vind ik dat vuurwerk voor particulieren afgeschaft moet worden. Alleen een vuurwerkshow per gemeente met Oud en Nieuw.

Beter voor het milieu, minder slachtoffers, minder angst bij dieren.

Wat is jouw mening ?
Ik ben voor privévuurwerk.



Mishandelaars mogen van mij keihard aangepakt worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening is dat ze hem dezelfde straf moeten geven, als wanneer het een mens was geweest.

Vaak is het mishandelen en doden van dieren een eerste stap naar meer.



Ik vind vuurwerk mooi en klappers verschrikkelijk. En dus mag het van mij een show worden.



Mijn hond is er trouwens niet bang van want wij hebben haar getrained vanaf pup zijnde. Met een cd voor jachthonden.

Zij staat bij ons in de voordeur met een kwispelende staart te kijken met ons. (Aan de riem, dat wel)
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Het is vrij lastig om vuurwerk in het achterste van een kat te stoppen. Laat staan ook nog asn te steken. Met oud en nieuw was er ook zo'n verhaal, maar daar bleek toch iets anders te zijn gebeurd.



Verder is het beter dat ik geen mishandelaars tegen kom.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat een HUIS dier dus ook IN HUIS moet blijven.

Als je al meent dat je kat buiten moet zijn, lijn het beest aan en ga een wandelingetje maken.



misschien heeft degene die nog wat vuurwerk over had ook wel genoeg van de kattenstront of vrat het beest zijn vijver leeg.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 oktober 2014 @ 18:40:

ik vind dat een HUIS dier dus ook IN HUIS moet blijven.

Als je al meent dat je kat buiten moet zijn, lijn het beest aan en ga een wandelingetje maken.



misschien heeft degene die nog wat vuurwerk over had ook wel genoeg van de kattenstront of vrat het beest zijn vijver leeg.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor privé vuurwerk.



Wat betreft die dierenmishandelaar: van mij mogen ze zodra ze hem te pakken hebben een flinke kanonslag in zijn reet douwen en aansteken.
If you can dream it, you can do it.
quote:happy-daddy schreef op 19 oktober 2014 @ 18:40:

ik vind dat een HUIS dier dus ook IN HUIS moet blijven.

Als je al meent dat je kat buiten moet zijn, lijn het beest aan en ga een wandelingetje maken.



misschien heeft degene die nog wat vuurwerk over had ook wel genoeg van de kattenstront of vrat het beest zijn vijver leeg.Huh dus dan mishandel je op brute wijze een dier? Wat een belachelijke reactie!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n zaak was er toch al een keer eerder? Ik dacht dat het toen een beetje opgeblazen was. Maar weet het eigenlijk niet zeker.



Ik ben ook tegen particulier vuurwerk, gewoon omdat het zonde is van je geld om zo veel vuurwerk te kopen, wat meestal niet eens echt mooi is. Geef mij maar een echte show.



En qua straf zou ik het echt niet weten. Lijkt me eigenlijk niet dat hij hetzelfde gestraft zou worden als wanneer hij dit bij een mens zou doen.
quote:happy-daddy schreef op zondag 19 oktober 2014 18:40 ik vind dat een HUIS dier dus ook IN HUIS moet blijven.

Als je al meent dat je kat buiten moet zijn, lijn het beest aan en ga een wandelingetje maken.



misschien heeft degene die nog wat vuurwerk over had ook wel genoeg van de kattenstront of vrat het beest zijn vijver leeg. MIJN huisdier is doodsbang voor vuurwerk omdat een of andere eikel het nodig voor om een vuurpijl in MIJN tuin te gooien. Van mij mogen ze die troep verbieden! De mensen die er wel verantwoord mee omgaan, dat zijn meestal ook de mensen die er helemaal geen problemen mee hebben om het afsteken van die rotzooi aan professionals over te laten.
Ik ben voor privé vuurwerk (al is het maar omdat ik iemand ken die een zaak heeft dat ook vuurwerk verkoopt. Die heeft enkele jaren geleden een gigantische investering moeten doen ivm. nieuwe opslagregels. Hij moet nu nog een paar jaar vuurwerk verkopen om deze grote verbouwing te bekostigen)



De dader(s) mag van mij flink boeten. Financieel, in de bak en problemen in zijn/haar sociale kring.
Alle reacties Link kopieren
Happy daddy; frustrated much?



Of gewoon van Lotje getikt?
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 oktober 2014 @ 18:40:

ik vind dat een HUIS dier dus ook IN HUIS moet blijven.

Als je al meent dat je kat buiten moet zijn, lijn het beest aan en ga een wandelingetje maken.



misschien heeft degene die nog wat vuurwerk over had ook wel genoeg van de kattenstront of vrat het beest zijn vijver leeg.Dit is zo'n rare reactie dat ik er eigenlijk om moet lachen. Iemand heeft blijkbaar issues met huisdieren?
quote:happy-daddy schreef op 19 oktober 2014 @ 18:40:

ik vind dat een HUIS dier dus ook IN HUIS moet blijven.

Als je al meent dat je kat buiten moet zijn, lijn het beest aan en ga een wandelingetje maken.



misschien heeft degene die nog wat vuurwerk over had ook wel genoeg van de kattenstront of vrat het beest zijn vijver leeg.







Proportionaliteit, zegt die term je iets?
On topic: Ik ben zelf tegen privé-vuurwerk en vind dat het aan de gemeentes moet zijn dat al dan niet toe te staan. De idioot die een dier mishandelt moet een fikse straf krijgen. En behandeling, want volgens mij moet je gestoord zijn zoiets te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 19 oktober 2014 @ 18:40:

Mijn mening is dat ze hem dezelfde straf moeten geven, als wanneer het een mens was geweest.









Dan geven we iemand 15 jaar voor het doden van een dier maar vervolgens schuiven we 's avonds net zo makkelijk onze karbonade naar binnen.



Gewoon een dikke boete en een voorwaardelijke straf.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Dader net zo bestraffen alsof de kat een mens is.

En vuurwerk verbieden helpt niet om dierenbeulen een halt toe te roepen, die verzinnen wel wat anders. Bah, wat mij betreft stoppen ze bij deze dierenbeulen ook een rotje in de reet en steken het aan.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook tegen privevuurwerk.



Tuurlijk moet de dader gestraft worden, maar dan moet hij wel eerst gevonden worden...
Is dit een nieuw nieusbericht? Zo ja, waar kan ik het vinden? Het lijkt op de hoax die vorig jaar de ronde deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 oktober 2014 @ 18:40:

ik vind dat een HUIS dier dus ook IN HUIS moet blijven.

Als je al meent dat je kat buiten moet zijn, lijn het beest aan en ga een wandelingetje maken.



misschien heeft degene die nog wat vuurwerk over had ook wel genoeg van de kattenstront of vrat het beest zijn vijver leeg.Mensen, het grootste ongedierte op deze wereld.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:aztec schreef op 19 oktober 2014 @ 18:52:

Is dit een nieuw nieusbericht? Zo ja, waar kan ik het vinden? Het lijkt op de hoax die vorig jaar de ronde deed.link
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:aztec schreef op 19 oktober 2014 @ 18:52:

Is dit een nieuw nieusbericht? Zo ja, waar kan ik het vinden? Het lijkt op de hoax die vorig jaar de ronde deed.Ja, dat dacht ik dus ook. Zelfde vraag hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:dweedledee schreef op 19 oktober 2014 @ 18:46:

Happy daddy; frustrated much?



Of gewoon van Lotje getikt?

nope not frustrated.

Maar waarom moeten mensen last hebben van het beest van een ander?

Je mag een hond ook niet in de tuin van een ander laten schijten.waarom zou dat bij een kat dan plots anders moeten zijn?

Waarom zou je het bij een kat moeten accepteren dat jouw vijver wordt leeg gevreten?
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 oktober 2014 @ 18:40:

ik vind dat een HUIS dier dus ook IN HUIS moet blijven.

Als je al meent dat je kat buiten moet zijn, lijn het beest aan en ga een wandelingetje maken.



misschien heeft degene die nog wat vuurwerk over had ook wel genoeg van de kattenstront of vrat het beest zijn vijver leeg.Geldt dat dan ook voor huisvrouwen?
"Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinion, their lives a mimicry, their passions a quotation."
Daar mag zeker een grote straf op staan, maar het is pertinent niet het zelfde als je een mens dat aan doet.



Want dat wordt dan nog wat, 25 jaar brommen om dat je een mug dood sloeg, succes er mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven