Kat dood door vuurwerk in achterste. Welke straf ?

19-10-2014 18:35 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heeft een rotzak een kat zwaar verwond door het dier op te blazen dmv vuurwerk in z'n achterste. Ik vind dat de dader (hopelijk pakken ze hem/haar) een hoge straf moet krijgen. Gelijk aan als je dit een mens zou aandoen. Wat vind jij ?

Ook vind ik dat vuurwerk voor particulieren afgeschaft moet worden. Alleen een vuurwerkshow per gemeente met Oud en Nieuw.

Beter voor het milieu, minder slachtoffers, minder angst bij dieren.

Wat is jouw mening ?
Alle reacties Link kopieren
quote:understatement schreef op 19 oktober 2014 @ 18:53:

[...]





Ja, dat dacht ik dus ook. Zelfde vraag hier.link
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 oktober 2014 @ 18:53:

[...]



nope not frustrated.

Maar waarom moeten mensen last hebben van het beest van een ander?

Je mag een hond ook niet in de tuin van een ander laten schijten.waarom zou dat bij een kat dan plots anders moeten zijn?

Waarom zou je het bij een kat moeten accepteren dat jouw vijver wordt leeg gevreten?

En dat doe je met vuurwerk en het doden van een dier?

Wat als ik een hekel aan jouw kind(eren) heb?

Krijg ik dan ook een vrijbrief?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:Aardbeienthee schreef op 19 oktober 2014 @ 18:48:

[...]









Proportionaliteit, zegt die term je iets?HUIS-dier zegt ook iets.



koi 1000 euro

kat marktplaats



proportioneel genoeg?
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Wat een belachelijke reactie Happy-daddy!



Dus omdat die idioten zich niet in kunnen houden moet ik m'n kat binnen houden?



Dit is gewoon tuig zonder opvoeding die goed aangepakt moeten worden! Hetzelfde doen als wat ze met die kat hebben gedaan.



Oh en als mijn kat bij iemand z'n vijver leeg vreet en diegene vuurwerk in z'n achterste stopt dan sta ik écht niet voor mezelf in, wat een idioten heb je op de wereld zeg.
Een berkenboom voor het huis planten!
Alle reacties Link kopieren
Een buurjongen in de nare vinexwijk waar we een paar jaar gewoond hebben, heeft ook ooit vuurwerk naar mijn aangelijnde hond gegooid. Ik heb gewoon de hond op hem losgelaten en hem een prettige wedstrijd gewenst. Zulke jong verdienen gewoon een flink litteken om ze voor de rest van hun leven aan hun kutgedrag te herinneren. Helaas is mijn hond een rasechte pacifist, na hem tegen de grond gesprongen te hebben en boven zijn gezicht zijn tanden te laten zien, liep ie weer naar mij en zijn we naar binnengegaan. Jammer, want zulke jong gun ik een flinke bijtwond zodat ze heel hun leven kunnen uitleggen hoe ze daaraan gekomen zijn.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 oktober 2014 @ 18:56:

[...]





HUIS-dier zegt ook iets.



koi 1000 euro

kat marktplaats



proportioneel genoeg?Het gaat over dierenmishandeling, niet over jouw frustratie over je opgevreten goudvisjes. Open daar maar een topic op Thuis over.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de dader. Aan z'n ballen ophangen aan een boom. En dan met heel Rotterdam eraan gaan hangen. Stuk verdriet.
Wat vreselijk zeg! Dat beest moet doodsangsten hebben uitgestaan. Er mogen van mij hoge straffen op dit soort strafbare feiten staan. Gadverdamme.
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 19 oktober 2014 @ 18:56:

[...]



En dat doe je met vuurwerk en het doden van een dier?

Wat als ik een hekel aan jouw kind(eren) heb?

Krijg ik dan ook een vrijbrief?Ik laat mijn kind niet s`morgens vroeg de deur uit om de buurt te gaan terroriseren.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alleen de titel want ik kan niet tegen dit soort berichten. Een hele zware straf moet zo iemand krijgen. Liefst een rotje in z'n eigen kont. Als ik zoiets zou zien oefffff ik sta niet voor mezelf in dan.



Ik durf verder niet te lezen.. Want ik ga daar dan de hele avond aan denken dus misschien reageer ik nu wel onnozel
.
Alle reacties Link kopieren
Dit maakt me echt zo woest.. Grww ik moet er ook niet te lang bij stil staan.



Oh en ik ben alleen voor show vuurwerk.

Privé vuurwerk mogen ze van mij boycotten!
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 oktober 2014 @ 18:59:

[...]





Ik laat mijn kind niet s`morgens vroeg de deur uit om de buurt te gaan terroriseren.

En jij weet wat jou kind doet wanneer het buitenspeelt?

Bal tegen de garagedeur. Andere kinderen pesten etc.



Het punt is dit: als jij ergens een hekel aan hebt, dan bespreek je dit met de eigenaar en of ouder.

Niet met vuurwerk, marteling en doding.

Ben je nou helemaal.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 19 oktober 2014 @ 18:58:

[...]



Het gaat over dierenmishandeling, niet over jouw frustratie over je opgevreten goudvisjes. Open daar maar een topic op Thuis over.



Ik heb geen visjes.



Hou je HUIS-dier binnen of aan de lijn en er is ook weinig kans dat iemand een strijker in het beest zijn reet kan steken.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 oktober 2014 @ 18:51:

[...]





Dan geven we iemand 15 jaar voor het doden van een dier maar vervolgens schuiven we 's avonds net zo makkelijk onze karbonade naar binnen.



Gewoon een dikke boete en een voorwaardelijke straf.



Het gaat niet zo zeer om het doden van het dier, maar het gaat om de manier waarop. Gruwelijke, sadistische dierenmishandeling. Iemand die op deze manier een dier martelt is echt niet goed in z'n bovenkamer. En vaak is dit de eerste stap naar mensen mishandeling/moord.

Ik pleit voor een gevangenisstraf (helaas is 2 jaar voor dierenmishandeling de max) en verplicht psychische hulp.



Wat vuurwerk betreft; ik ben er gek op. Dus ik zou het heel erg jammer vinden als het verboden wordt. Hoeveel verkeersongelukken met dodelijke afloop gebeuren er wel niet jaarlijks. Autorijden wordt toch ook niet verboden?
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy, 6 minuten geleden



nope not frustrated.



Weet je het zeker, mafklapper met je CAPSLOCK aan.



quote:Maar waarom moeten mensen last hebben van het beest van een ander?

Je mag een hond ook niet in de tuin van een ander laten schijten.waarom zou dat bij een kat dan plots anders moeten zijn?

Waarom zou je het bij een kat moeten accepteren dat jouw vijver wordt leeg gevreten?



Wij hebben altijd een vijver gehad en het enige wat de (buurt)katten deden was water drinken uit de vijver en visjes kijken.



Reigers vissen vijvers leeg, niet katten. Verrekkte koekwaus.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Oh je hebt een kind? Nou je klinkt niet bepaald als een 'happy' daddy...
Een rotje in een kat stoppen is zeker niet gepast als die je tuin onder schijt en je vissen op eet, maar kan me wel voor stellen dat dat zeer irritant is. Hoge druk spuit er op of zo, en als kinderen heel de tijd dingen vernielen dan zou ik dat ook doen.



Maar katten en kinderen zijn gewoon niet te vergelijken...en een kind kan je meestal wel herleiden naar de ouders en die aansprakelijk stellen, een kat kan je niet vragen wie z'n baasje is.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 oktober 2014 @ 18:56:

[...]





HUIS-dier zegt ook iets.



koi 1000 euro

kat marktplaats



proportioneel genoeg?Welke oen koopt er nu zo'n duur REIGERvoer?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 oktober 2014 @ 19:02:

[...]





Weet je het zeker, mafklapper met je CAPSLOCK aan.





[...]





Wij hebben altijd een vijver gehad en het enige wat de (buurt)katten deden was water drinken uit de vijver en visjes kijken.



Reigers vissen vijvers leeg, niet katten. Verrekkte koekwaus.

Joh, laat je niet uitlokken tot dergelijke reacties, die lacht zich straks kapot als jij een ban hebt.



En het klopt wat je zegt, katten vreten geen vissen uit de vijver, tot nu toe bij ons alleen reigers. Moet ik die dan maar neerhalen met een buks?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 19 oktober 2014 @ 19:01:

[...]



En jij weet wat jou kind doet wanneer het buitenspeelt?

Bal tegen de garagedeur. Andere kinderen pesten etc.



Het punt is dit: als jij ergens een hekel aan hebt, dan bespreek je dit met de eigenaar en of ouder.

Niet met vuurwerk, marteling en doding.

Ben je nou helemaal.



toevallig weet ik dat ja

Dat is nou net de ellende met die katten, die hebben geen katten-penning om. Je kunt de eigenaar dus niet aanspreken.

ID-plicht voor katten is misschien wel een oplossing.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 oktober 2014 @ 18:51:

[...]





Dan geven we iemand 15 jaar voor het doden van een dier maar vervolgens schuiven we 's avonds net zo makkelijk onze karbonade naar binnen.



Gewoon een dikke boete en een voorwaardelijke straf.Je weet dat dierenmishandeling een belangrijke voorspeller is van Antisociale Persoonlijkheidstoornis en slager een beroep?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 oktober 2014 @ 19:02:

[...]





Ik heb geen visjes.



Hou je HUIS-dier binnen of aan de lijn en er is ook weinig kans dat iemand een strijker in het beest zijn reet kan steken.Wat een drogreden.
"Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinion, their lives a mimicry, their passions a quotation."
Alle reacties Link kopieren
quote:dweedledee schreef op 19 oktober 2014 @ 19:02:

Oh je hebt een kind? Nou je klinkt niet bepaald als een 'happy' daddy...klinkt misschien nu niet zo. Ben het wel.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Sadisme bij dieren en dierenmishandeling is vaak een voorbode van heel veel andere ellende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven