Kattenbelasting? Ja!

28-02-2007 13:30 380 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier toch even klagen over die rotkatten die me hele tuin onderschijten en dan weer doodleuk naar hun huis lopen,waar de tuin schoon is.Mijn kinderen kunnen niet eens meer in me eigen grasveld spelen,omdat er overal schijt ligt.En waarom betalen kattenmensen geen belasting??? Heb 10000x meer last van kattenschijt, dan van hondestront.Ik ben een grote voorstander van belasting voor katten, wie nog meer??bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Als je kat buiten loopt en in andermans tuin loopt te ravotten vind ik idd kattenbelasting terecht.



Ik heb echter een binnenkat dus voor mij gaat die vlag niet op :P
Alle reacties Link kopieren
Die kattenbelasting zou toch niet gebruikt worden om jouw overlast te bestrijden en maakt dus voor jou niet uit. Ik snap je conclusie dan ook niet op grond van de argumenten die je noemt. Ik heb last van de kinderen van anderen. Ze maken herrie en veroorzaken overlast. Zou ik dan voor kinderbelasting moeten zijn?
Alle reacties Link kopieren
Of belasting heffen voor zowel honden als katten of voor beiden geen belasting heffen. Ik vind het oneerlijk dat je voor een hond wel iets moet betalen en voor een kat niet.



Dat neemt niet weg dat ik het hele idee van honden- of kattenbelasting belachelijk vindt want ik weet niet precies waar dat belastinggeld nu eigenlijk voor dient.

In elk geval niet voor het opruimen van de stront want die kom je overal tegen. En die paar hondenpoepbakken die her en der hangen werken dus ook niet echt.
Alle reacties Link kopieren
kattenbelasting lost niets op (zoals hondenbelasting ook de ergernis niet weghaald) Maar ik snap je wel. Want ik heb ook 10 x meer last van katten dan van honden.



Als je een kat wil zorg dan dat ie in je eigen tuin blijft en dat je buren (die geen katten willen) niet met de stront en kattenzeik zitten of met ongewroette planten en katten in hun tuin. Lijkt me toch een vrij logische en redelijke vraag.



Ik kon toen we een vogel hadden dat beest niet eens onbeheert buiten zetten in zijn kooi omdat die rot katten altijd in mijn tuin kwamen. Verdorie mijn eigen tuin waar ik dat veilig zou moeten kunnen doen maar waar die vrijheid je wordt afgenomen omdat een ander niet op zijn katten let en maar de straat op stuurt.



zo die frustratie moest ik even kwijt :-)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren


kattenbelasting lost niets op (zoals hondenbelasting ook de ergernis niet weghaald) Maar ik snap je wel. Want ik heb ook 10 x meer last van katten dan van honden.



Als je een kat wil zorg dan dat ie in je eigen tuin blijft en dat je buren (die geen katten willen) niet met de stront en kattenzeik zitten of met ongewroette planten en katten in hun tuin. Lijkt me toch een vrij logische en redelijke vraag.Tja, maar hoe doe je dat, zorgen dat ie alleen in jou tuin blijft ?  



Ik kon toen we een vogel hadden dat beest niet eens onbeheert buiten zetten in zijn kooi omdat die rot katten altijd in mijn tuin kwamen. Verdorie mijn eigen tuin waar ik dat veilig zou moeten kunnen doen maar waar die vrijheid je wordt afgenomen omdat een ander niet op zijn katten let en maar de straat op stuurt.



zo die frustratie moest ik even kwijt :-)
Alle reacties Link kopieren
Koffiedik strooien in de tuin helpt.

Je kan ook 'kattenschrik' kopen in een tuincentrum. Werkt uitstekend bij mijn ouders. Mijn moeder heeft ooit ook een heel veld van sateprikkers gezaaid aan de rand van de tuin. Het is een hele tijd heel rustig geweest...



Ik kan met helemaal indenken hoe irritant het is... Ik woon zelf in een appartementencomplex met zo'n binnengang. De overbuurvrouw (of schuin tegenover) heeft ook katten en die zet gewoon haar deur open. Dus als ik 's morgens de deur uitga richting werk, moet ik er gewoon voor zorgen dat ik de deur blokkeer, anders zitten die &^*($%^*$%^beesten in mijn huis!

Als ik ze zo leuk vond had ik zelf wel katten gehad!



Ik heb een vriendin die helemaal idolaat is van hun katten. Ik vind ze best leuk (ook omdat ze niet op schoot durven), maar als we dan gaan koken en die katten wandelen over het aanrecht waar ik sta te koken, dan vind ik dat zo ongelofelijk smerig.

En ik hoef ook echt niet halverwege een avondje stappen te horen dat ze weer naar huis moet.  Want ja, de 'meiden' zijn alleen thuis.

Euhm... Het zijn KATTEN, die amuseren zich PRIMA zonder jou! Ze vinden je alleen maar aardig omdat je ze eten geeft! Toch?
Alle reacties Link kopieren
Kattenbelasting, toe maar. Wat is het volgende? Duiven en meeuwenbelasting? Want he die schijten mijn ramen onder en dat moet ik schoonmaken. Kinderbelasting? De buurtkindjes in mijn oude buurt sloopten mijn tuin en gooiden hun troep erin.

Beetje leven en laten leven hoor.

Overigens hoe zit het dan met binnenkatten? Die het dus altijd op de bak doen?



Alle reacties Link kopieren


Begrijp de frustratie, maar je lost niets op met de kattenbelasting. Ik bedoel met dat geld komen ze jouw tuin toch echt niet schoonmaken!

Heb zelf 2 katten, dat zijn echter ook binnenkatten die alleen naar buiten willen als ik ook fijn in de tuin zit! Maar ondertussen word ook mijn tuin ondergescheten en de vijver leeg gehaald door de beste buurtkatten. Vervelend? Uhm JA!

Kattenbelasting oplossing? NEE!



Alle reacties Link kopieren
Kattenbelasting, toe maar. Wat is het volgende? Duiven en meeuwenbelasting? Want he die schijten mijn ramen onder en dat moet ik schoonmaken. Kinderbelasting? De buurtkindjes in mijn oude buurt sloopten mijn tuin en gooiden hun troep erin.

Beetje leven en laten leven hoor.

Overigens hoe zit het dan met binnenkatten? Die het dus altijd op de bak doen?



Haha, ik wilde net gaan zeggen dat ik ook duivenbelasting wil aangezien de duiven van mijn buurman altijd op mijn ruiten schijten (met name als ik ze net gelapt heb).
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook mensen die balen omdat hun vijver leeg is gehaald door reigers. Of omdat vossen of weet ik veel wat voor beesten hun vogels opeten. Zelfs hondjes of katten worden heel heel soms opgegeten door een uit de kluiten gewassen roofvogel. En die beesten poepen ook alles onder. Mollen vernielen je tuin weer op een andere manier, mieren en vliegen en muggen en wespen en weet ik veel wat vergallen je plezier ook. Je kan zo echt wel bezig blijven. En zodra je alles bestreden hebt en eindelijk rustig en veilig zit blijkt dat je de wereld om zeep hebt geholpen. Of dat andere mensen nu ongelukkig zijn. Of last hebben van iets van jou.



Ik vind het ook, leven en laten leven, overlast zoveel mogelijk proberen te voorkomen en waar mogelijk iets aan doen en verder maar mee leren leven.
Alle reacties Link kopieren
Hondenbelasting betaal je zodat de gemeente de hondenpoep -die ook voor je deur ligt- op te ruimen.

Dat opruimen moet ergens van betaald worden, en het is daarom terecht dat alleen hondenbezitters een bijdrage moeten betalen.

Ik heb nog nooit gehoord dat de gemeente kattendrollen moest opruimen.

Bijna alle katten hebben een kattenbak in huis waar ze op gaan.



Ik ben een kattenfan, maar ik begrijp ook wel dat niet iedereen een kattenfan is.

Een paar tips om op een normale manier katten uit je tuin (proberen) te houden. Houdt er rekening mee dat dat niet 1-2-3 voorelkaar is, met een beetje geduld van jouw kant, komt de kat je tuin niet meer in.



1. Als die viervoeters van je buren zijn, kun je gewoon, op een normale manier met deze mensen praten (lijkt mij). Met een beetje gaas of zo kan het probleem worden verholpen.

Negen van de tien keer vinden mensen die katten hebben het vervelend dat hun beestje een last is voor een ander en zijn ze bereid om een oplossing te vinden.



2. Als je niet weet waar de viervoetertjes wonen, kun je ze gewoon de tuin uitjagen. Met een plantenspuit gaat dat heel goed; Zodra ze weer poot in jouw tuin zetten, spuit je met de plantenspuit recht in hun gezicht; ze schrikken daarvan en zullen dat ook niet gauw meer vergeten.

Radicaler, maar het helpt ook, is een emmer water over de kat heen gooien.



3. Roep de kat ook niet, ook niet voor een aai of zo. Zorg er ook voor dat jouw tuin geen vast 'eetadres' voor die beesten wordt, want dat hebben ze zo in de gaten en dan komen ze iedere dag.



4. Zet geen kattenkruid in je tuin. Daar houden ze juist van.
Alle reacties Link kopieren
.Tja, maar hoe doe je dat, zorgen dat ie alleen in jou tuin blijft ?  
Begrijp heus wel dat dat lastig is maar moet ik dat probleem dan hebben? Vind dat dus te makkelijk dan hou je  hem maar binnen. IK wil er geen last van hebben en ik vind dat een normale verlangen. Want IK wil geen kat en zeker niet in mijn tuin.



En de vergelijking met kinderen gaat slecht in zoverre op dat ik ook andermans kinderen niet ongevraagt in mijn tuin wil. Dat is mijn domein en daar wil ik niet andersmans huisdieren in. Op straat maakt het me geen moer uit maar dan vind ik het inderdaad wel raar dat men hondenbelasting vraagt en geen kattenbelasting. een hond wordt nog vaak aan de lijn gehouden en een kat loopt nog vrij en zonder baasje rond ook.



Dus dat het een probleem is ze in je tuin te houden snap ik best maar moet ik dat probleem dragen voor een huisdier waar ik niet om gevraagt heb?
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote: Intriligator reageerde

Ik vind het ook, leven en laten leven, overlast zoveel mogelijk proberen te voorkomen en waar mogelijk iets aan doen en verder maar mee leren leven.

Psies ja!
Alle reacties Link kopieren


Ik ken ook mensen die balen omdat hun vijver leeg is gehaald door reigers. Of omdat vossen of weet ik veel wat voor beesten hun vogels opeten. Zelfs hondjes of katten worden heel heel soms opgegeten door een uit de kluiten gewassen roofvogel. En die beesten poepen ook alles onder. Mollen vernielen je tuin weer op een andere manier, mieren en vliegen en muggen en wespen en weet ik veel wat vergallen je plezier ook. Je kan zo echt wel bezig blijven. En zodra je alles bestreden hebt en eindelijk rustig en veilig zit blijkt dat je de wereld om zeep hebt geholpen. Of dat andere mensen nu ongelukkig zijn. Of last hebben van iets van jou.



Ik vind het ook, leven en laten leven, overlast zoveel mogelijk proberen te voorkomen en waar mogelijk iets aan doen en verder maar mee leren leven.




sorry maar de voorbeelden die je geeft zijn geen huisdieren en ik vind dat als iemand een huisdier wil ik daar geen last van moet hebben.



Ik zie echter ook niets in kattenbelasting al snap ik zelf ook niet goed het onderscheid.



Ik zie ook geen oplossing maar irriteer me er wel wezeloos aan als zo'n rot kat weer in mijn tuin zit. Ik hoef geen kat en ook niet van mijn buren.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
sorry maar de voorbeelden die je geeft zijn geen huisdieren en ik vind dat als iemand een huisdier wil ik daar geen last van moet hebben.
Ok, duiven dan. Of scharrelkippen, of een haan die kraait. En barbecuelucht in de zomer, of sigarettenrook. Of peuken. Of ballen in je tuin.
Alle reacties Link kopieren


Ik ken ook mensen die balen omdat hun vijver leeg is gehaald door reigers. Of omdat vossen of weet ik veel wat voor beesten hun vogels opeten. Zelfs hondjes of katten worden heel heel soms opgegeten door een uit de kluiten gewassen roofvogel. En die beesten poepen ook alles onder. Mollen vernielen je tuin weer op een andere manier, mieren en vliegen en muggen en wespen en weet ik veel wat vergallen je plezier ook. Je kan zo echt wel bezig blijven. En zodra je alles bestreden hebt en eindelijk rustig en veilig zit blijkt dat je de wereld om zeep hebt geholpen. Of dat andere mensen nu ongelukkig zijn. Of last hebben van iets van jou.



Ik vind het ook, leven en laten leven, overlast zoveel mogelijk proberen te voorkomen en waar mogelijk iets aan doen en verder maar mee leren leven.




sorry maar de voorbeelden die je geeft zijn geen huisdieren en ik vind dat als iemand een huisdier wil ik daar geen last van moet hebben.



Ik zie echter ook niets in kattenbelasting al snap ik zelf ook niet goed het onderscheid.



Ik zie ook geen oplossing maar irriteer me er wel wezeloos aan als zo'n rot kat weer in mijn tuin zit. Ik hoef geen kat en ook niet van mijn buren.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren


sorry maar de voorbeelden die je geeft zijn geen huisdieren en ik vind dat als iemand een huisdier wil ik daar geen last van moet hebben.



Ik zie echter ook niets in kattenbelasting al snap ik zelf ook niet goed het onderscheid.



Ik zie ook geen oplossing maar irriteer me er wel wezeloos aan als zo'n rot kat weer in mijn tuin zit. Ik hoef geen kat en ook niet van mijn buren.
En fietsen voor de deur, kinderwagens in het portiek, scooters en brommers los in de stalling, auto's met ronkende motoren als de eigenaar moet krabben, bij mij voor de deur. Mensen die mijn oprit gebruiken als ze willen keren. Parkieten en papegaaien die kabaal maken.



Ik kan nog wel even zo doorgaan.
Alle reacties Link kopieren


Hondenbelasting betaal je zodat de gemeente de hondenpoep -die ook voor je deur ligt- op te ruimen.

Dat opruimen moet ergens van betaald worden, en het is daarom terecht dat alleen hondenbezitters een bijdrage moeten betalen.

Ik heb nog nooit gehoord dat de gemeente kattendrollen moest opruimen.

Bijna alle katten hebben een kattenbak in huis waar ze op gaan.



Het zou leuk zijn als de gemeente die hondenpoep die voor mijn deur ligt dan ook daadwerkelijk opruimt.

Van mijn voordeur tot aan mijn auto moet ik soms letterlijk hinkelen om alle stront te ontwijken!



Het geld dat aan hondenbelasting wordt betaald gaat in elk geval in Den Haag niet naar het opruimen van de stront.
Alle reacties Link kopieren


En fietsen voor de deur, kinderwagens in het portiek, scooters en brommers los in de stalling, auto's met ronkende motoren als de eigenaar moet krabben, bij mij voor de deur. Mensen die mijn oprit gebruiken als ze willen keren. Parkieten en papegaaien die kabaal maken.



Ik kan nog wel even zo doorgaan.
Maar geen schijt tussen je planten op je "eigen" terrein!
Alle reacties Link kopieren
Maar geen schijt tussen je planten op je "eigen" terrein!
Je vergeet de duiven. En de loslopende kippen.
Alle reacties Link kopieren
precies ik begrijp heus het leven en laten leven wel, ik snap heus wel op straat en van buren overlast. maar de grens ligt voor mij in mijn huis en in mijn tuin. En daarin vormen katten in elk voorbeeld dat je geeft een uitzondering. Die komen ongevraagt binnen en IK moet dan maar voorzorgmatregelen nemen omdat de ander zo nodig een kat wil die ze nog de straat op sturen ook.



Dat gaat naar mijn idee ook op voor duiven houden. Dus dat voorbeeld vind ik wel relevant. Niet van reigers omdat daar niemand voor gekozen heeft. Daar zit bij mij een wezelijk verschil in.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren




quote: luciel reageerde



Hondenbelasting betaal je zodat de gemeente de hondenpoep -die ook voor je deur ligt- op te ruimen.

Dat opruimen moet ergens van betaald worden, en het is daarom terecht dat alleen hondenbezitters een bijdrage moeten betalen.

Ik heb nog nooit gehoord dat de gemeente kattendrollen moest opruimen.

Bijna alle katten hebben een kattenbak in huis waar ze op gaan.



Het zou leuk zijn als de gemeente die hondenpoep die voor mijn deur ligt dan ook daadwerkelijk opruimt.

Van mijn voordeur tot aan mijn auto moet ik soms letterlijk hinkelen om alle stront te ontwijken!



Het geld dat aan hondenbelasting wordt betaald gaat in elk geval in Den Haag niet naar het opruimen van de stront.
Eigenlijk zouden de hondeneigenaren zelf de hondenpoep op moeten ruimen.... maar dat zie ik zeer zelden.

Een man die in mijn straat woont, doet het wel, zelfs als het sneeuwt en zo. Dan loopt ie met zijn schepje en een zakje alles op te ruimen wat zijn hond heeft neergelegd.
Alle reacties Link kopieren


precies ik begrijp heus het leven en laten leven wel, ik snap heus wel op straat en van buren overlast. maar de grens ligt voor mij in mijn huis en in mijn tuin. En daarin vormen katten in elk voorbeeld dat je geeft een uitzondering. Die komen ongevraagt binnen en IK moet dan maar voorzorgmatregelen nemen omdat de ander zo nodig een kat wil die ze nog de straat op sturen ook.



Dat gaat naar mijn idee ook op voor duiven houden. Dus dat voorbeeld vind ik wel relevant. Niet van reigers omdat daar niemand voor gekozen heeft. Daar zit bij mij een wezelijk verschil in.
maar wel duivenbelasting dus. En kippenbelasting dan ook, want sommige mensen laten die los rondlopen.



Een paar van mijn buren voeren de reigers. Die komen dan ook steevast terug naar die plek. En eten alle vijvers in onze buurt leeg en schijten mijn spullen onder. Valt dat er ook onder?
Alle reacties Link kopieren




quote: yoyo2 reageerde



Maar geen schijt tussen je planten op je "eigen" terrein!Je vergeet de duiven. En de loslopende kippen.
Die zijn net zo irritant jah..

Is geen vrijbrief voor katten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven