Kattenbelasting? Ja!

28-02-2007 13:30 380 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier toch even klagen over die rotkatten die me hele tuin onderschijten en dan weer doodleuk naar hun huis lopen,waar de tuin schoon is.Mijn kinderen kunnen niet eens meer in me eigen grasveld spelen,omdat er overal schijt ligt.En waarom betalen kattenmensen geen belasting??? Heb 10000x meer last van kattenschijt, dan van hondestront.Ik ben een grote voorstander van belasting voor katten, wie nog meer??bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar...................................!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal dit topic eens aan mijn buurvrouw moeten lezen. Wij hebben katten en wij hebben de tuinafgezet om de katten bij ons te houden en de buurvrouw piept omdat ze de afzetting niet fraaigenoeg eruit vind zien :-(
Alle reacties Link kopieren
sidenmick,wat een belachelijke reactie van je buren zeg!

nu hebben ze van jouw kat geen last meer toch?



Je kunt altijd naast mij komen wonen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Als honden eigenaren honden belasting moeten betalen dan ook de katten eigenaar. Ik begrijp ook niet helemaal waarom je hondenbelasting al moet betalen. Ik dacht voor het opruimen van de poep maar dat gebeurd ook niet echt.



Tegenwoordig moet je zelfs de poep oprapen wat ik netje doe maar hoe zit het met de kattenbezitters dan? Die lopen toch ook niet hun kat de hele dag achterna.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 2 katten, maar die komen niet buiten. Ik ben het ermee eens dat als katten in je tuin schijten smerig is. Maar denk je nou echtdat als er kattenbelasting word ingevoerd, dit niet meer gebeurd en nog erger, wat denk je dat er met het geld van de belasting word gedaan?? extra poppetjes inzetten om de schijt op te ruimen?Een vergoeding voor het slachtoffer in wiens tuin er is gescheten? Kom op nou jongens. Het is gewoon weer een manier om de schatkist vol te krijgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hondenbelasting idem dito. Het enige waaraan ik merk dat geld is uitgegeven zijn die hondenuitlaatplaatsen waar de honden niet willen schijten maargoed.



Groetjussss
Alle reacties Link kopieren
Het is teleurstellend voor alle mensen die hier voor kattenbelasting zijn, maar ik ben er tegen. Ik woon in Amsterdam en mijn katten kunnen de tuin in, en dus de tuin van andere bewoners. Op de binnenplaats is het een grote kattenspeelplek en soms wordt er gevochten. Ook mijn kat loopt er heerlijk rond. Na jaren binnen te zijn geweest is hij nu echt een kat!

Natuurlijk vind ik het vervelend dat mensen last hebben van zijn poep (?)

maar tegelijkertijd zijn er veeeel ergere dingen dan dit. Samen leven betekent ook samen delen.

Ik heb leuke buurkinderen, maar heb een gat in mijn raam door een voetbal (niemand weet wie het gedaan heeft), heb mijn overbuurkinderen ongewild in mijn tuin nu de schutting er niet meer staat door de storm en die laten zich niet zomaar wegjagen. Ik probeer te leven met anderen, ook de kinderen van anderen.Is er ook kinderbelasting?
Alle reacties Link kopieren
Kinderbelasting? Ja die gaan ze betalen zodra ze groot zijn en moeten werken, net zoals iedereen die ooit kind is geweest. :)
Alle reacties Link kopieren


Het is teleurstellend voor alle mensen die hier voor kattenbelasting zijn, maar ik ben er tegen. Ik woon in Amsterdam en mijn katten kunnen de tuin in, en dus de tuin van andere bewoners. Op de binnenplaats is het een grote kattenspeelplek en soms wordt er gevochten. Ook mijn kat loopt er heerlijk rond. Na jaren binnen te zijn geweest is hij nu echt een kat!

Natuurlijk vind ik het vervelend dat mensen last hebben van zijn poep (?)

maar tegelijkertijd zijn er veeeel ergere dingen dan dit. Samen leven betekent ook samen delen.

Ik heb leuke buurkinderen, maar heb een gat in mijn raam door een voetbal (niemand weet wie het gedaan heeft), heb mijn overbuurkinderen ongewild in mijn tuin nu de schutting er niet meer staat door de storm en die laten zich niet zomaar wegjagen. Ik probeer te leven met anderen, ook de kinderen van anderen.Is er ook kinderbelasting?







Ik ben ook niet vóór kattenbelasting, denk dat het geen klap zou uitmaken, nl. Ook helemaal mee eens dat we nu eenmaal met elkaar een modus moeten zien te vinden om met elkaar te leven. Wel zo fijn, idd.



Maar dan... samen leven, samen delen. Even nadenken... Jij krijgt de bal van je buurkinderen door je ruit, met een beetje goed fatsoen had je de schade via de WA van de ouders gewoon vergoed gekregen. Jammer dus dat niemand zich gewoon even meld. Wat dat aangaande, ik heb geen kinderen, ook geen kat. Maar ik moet het er dus maar mee doen dat katten zoals wellicht de jouwe niet alleen mijn tuin maar ook (in mijn geval dan) mijn huis vervuilen?



Wat is het toch dat het voor katten onmogelijk lijkt binnen gehouden te worden? Ik begrijp het echt niet. Honden zijn van oorsprong ook buitenbeesten. Konijnen, vissen ... allemaal HUISdieren tegenwoordig, haha... zelfs de mens!

Alleen de kat is deze dans dan ontsprongen oid?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Sluit ik mij bij aan ,had het niet beter kunnen verwoorden



APPLAUS voor pph!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
kattenbelasting is haast niet te doen! Ik heb zelf 3 katten, maar dat zijn binnenkatten. Je kan katten aanleren om thuis in de bak hun behoefte te doen, vrienden van mij hebben dat gedaan, dus als ik ooit ergens woon waar ik ze naar buiten kan doen, dan zou ik ze leren om thuis op de bak te komen zitten!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Tante Sjaan en de anderen die vroegen wat ik zou doen als iemand mij wel aan had gesproken over mijn kat, hier nog even een reactie.



Ik heb niets tegen die buurman gedaan omdat ik geen bewijs had dat hij het had gedaan (hoewel ik het persoonlijk eigenlijk wel zeker wist). Omdat er tegenover mij ook nogal 'rare buren' woonden (lees: drugsdealers) en ik kinderen heb, had ik sowieso al plannen om te verhuizen en dat heb ik toen op korte termijn gedaan (gelukkig was het een huurhuis).



Wat ik zou doen als iemand mij zou zeggen als hij last had van mijn kat: ligt eraan hoe veel last die persoon van mijn kat had. Ik had ook wel eens 'last' van mijn buren (harde muziek als mijn zoontje probeerde te slapen en dat soort dingen), dus als ik het gevoel had dat iemand zat te overdrijven, zou ik proberen op een vriendschappelijke manier het met die persoon eens te worden: als jij niet zeurt over mijn kat, zeur ik niet over jouw muziek. Maar als het echt zo is dat mijn kat constant in iemand anders zijn tuin poept, dan zou ik mijn kat binnenhouden.



Groetjes aan allemaal
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zou het het invoeren van kattenbelasting wel degelijk op z'n minst één practisch effect kunnen bewerkstelligen.



Op het moment dat katten geregistreerd zouden moeten worden, zouden er wel eens veel katteneigenaren wèl maatregelen vinden om hun katten binnen te houden. Er zijn nu immers ook vele katteneigenaren van (dure ras-)katten die er volledig in slagen om hun huisdieren binnen -dus veilig- te houden.



Als katten met een chip te herkennen zouden zijn, is de eigenaar verantwoordelijk voor zijn/haar loslopende huisdier en volgt er een boete als het dier los rondloopt. Hondeneigenaren krijgen een boete als ze hun hond los laten lopen, voor katteneigenaren zou dat dan vervolgens ook mogelijk zijn.



Honden poepen ook over het algemeen niet uit gewoonte in de tuinen van anderen. Ik stap liever ook niet in een hondendrol buiten, maar de kans dat ik in de tuin met mijn handen in de kattenpoep grijp... is héél een stuk groter dan buiten in een hondendrol te stappen!

Ik heb liever mijn schoenen smerig dan mijn blote handen...
Alle reacties Link kopieren
kattenbelasting is haast niet te doen! Ik heb zelf 3 katten, maar dat zijn binnenkatten. Je kan katten aanleren om thuis in de bak hun behoefte te doen, vrienden van mij hebben dat gedaan, dus als ik ooit ergens woon waar ik ze naar buiten kan doen, dan zou ik ze leren om thuis op de bak te komen zitten!!
Ik denk niet dat je je katten kunt aanleren om alleen maar thuis op de bak te gaan... als ze ook buiten kunnen lopen! Het zit in de natuur van katten om buiten te poepen en plassen, dat natuurlijke instinct kun je ze echt niet afleren.

Oók als ze thuis poepen, houden ze altijd nog wel wat over om buiten te deponeren.
Alle reacties Link kopieren
ik ben er in principe wel voor tenslotte betaal ik voor mijn hond ook

hondenbelasting! En dat word voor iedere hond die je erbij hebt steeds duurder en de meeste mensen stoppen niet bij 1 kat!

Maar ik vind wel dat de gemeentes daar dan iets goed voor moeten doen (bijvoorbeeld speeltoestellen aanschaffen ofzo) en niet in hun eigen pot stoppen om de gemeentehuis mee op te knappen!!


Volgens mij zou het het invoeren van kattenbelasting wel degelijk op z'n minst één practisch effect kunnen bewerkstelligen.



Op het moment dat katten geregistreerd zouden moeten worden, zouden er wel eens veel katteneigenaren wèl maatregelen vinden om hun katten binnen te houden. Er zijn nu immers ook vele katteneigenaren van (dure ras-)katten die er volledig in slagen om hun huisdieren binnen -dus veilig- te houden.



Als katten met een chip te herkennen zouden zijn, is de eigenaar verantwoordelijk voor zijn/haar loslopende huisdier en volgt er een boete als het dier los rondloopt. Hondeneigenaren krijgen een boete als ze hun hond los laten lopen, voor katteneigenaren zou dat dan vervolgens ook mogelijk zijn. Moet je die kat wel kunnen vangen. Mijn poezen zijn gechipt, maar die laten zich echt niet oppakken door vreemden hoor. En wat te denken van straatkatten, wat doe je daar dan mee?



Honden poepen ook over het algemeen niet uit gewoonte in de tuinen van anderen. Ik stap liever ook niet in een hondendrol buiten, maar de kans dat ik in de tuin met mijn handen in de kattenpoep grijp... is héél een stuk groter dan buiten in een hondendrol te stappen!

Ik heb liever mijn schoenen smerig dan mijn blote handen... Misschien zijn tuinhandschoenen een idee? Ik zit nooit met mijn blote handen in de aarde te wroeten. Ondanks dat ik geen kattendrollen in mijn tuin heb.

 
Katten hebben beweging nodig, net als honden. Alleen honden kun je uitlaten, katten over het algemeen niet. Honden kun je zelfs in de daartoe aangewezen gebieden los laten lopen. Een kat ben je dan kwijt. Ik zou met liefde kattenbelasting betalen hoor, maar ik zie niet in hoe de drollen dan minder worden. Overigens doen ze het wel thuis in de kattenbak, maar ik vermoed dat ze het desondanks ook buiten doen.



Oh ja, volgens mij wordt hondenbelasting gebruikt voor de speciale vuilnisbakken. En voor het aanleggen van speciale uitlaatzones etc. Allemaal om de strontoverlast te beperken. Wat moet je dan doen met kattenbelasting?

Speeltoestellen plaatsen, zoals iemand opperde, hoe wordt daar de overlast minder van? Katten binnen houden, werkt niet. Konijnen en vogels zitten in een kooi, anders gaan ze er ook vandoor. En honden worden toch ook niet binnen gehouden? En kunnen honden geen korf om, want ik word soms gek van dat geblaf. (is niet echt zo hoor, maar er is altijd wel wat te zeiken).
Alle reacties Link kopieren
. Moet je die kat wel kunnen vangen. Mijn poezen zijn gechipt, maar die laten zich echt niet oppakken door vreemden hoor. En wat te denken van straatkatten, wat doe je daar dan mee?



... Misschien zijn tuinhandschoenen een idee? Ik zit nooit met mijn blote handen in de aarde te wroeten. Ondanks dat ik geen kattendrollen in mijn tuin heb.

  Katten hebben beweging nodig, net als honden. Alleen honden kun je uitlaten, katten over het algemeen niet. Honden kun je zelfs in de daartoe aangewezen gebieden los laten lopen. Een kat ben je dan kwijt. Ik zou met liefde kattenbelasting betalen hoor, maar ik zie niet in hoe de drollen dan minder worden. Overigens doen ze het wel thuis in de kattenbak, maar ik vermoed dat ze het desondanks ook buiten doen.









Niet àlle katten laten zich "zomaar" oppakken door vreemden, da's bekend. Maar er zijn er genoeg die dat zich wel laten welgevallen. Hetzelfde geldt (maar dan in iets mindere mate) voor loslopende honden.



Ik voel mij pas lekker bij het tuinieren als ik géén handschoenen aanheb. Heerlijk vind ik het gevoel van planten en (schone) aarde in mijn handen. Zou toch zomaar moeten kunnen... in mijn eigen tuintje?



Katten hebben inderdaad óók bewegingsvrijheid nodig. In huis kunnen ze daar toch ook wel een eind mee komen. Ze klimmen graag overal op en kunnen dat in huis (behalve op de trappen en meubelen) meestal ook doen op katten klimrekken en meubelen.

Als er geen plaats is voor dergelijke klimtoestellen zou men (soms) moeten overwegen om geen kat te nemen. Je bent bijvoorbeeld(!) ook absoluut geen goede hondenliefhebber als je een Deense Dog of een Sint Bernhard dwingt om te leven in een kleine kamer driehoog achter.



Honden kun je uitlaten, ja, dat klopt.

Maar je moet zo ongeveer 'geluk hebben' als je in je omgeving ergens iets kunt vinden waar dat mogelijk is. Sommige honden mogen al blij zijn als de baas ze één keer per week ergens los kan laten. Voor honden zijn er geen ravotvelden die je (in tegenstelling tot klimtoestellen voor katten) in huis kunt halen.

Honden brengen erg veel tijd door 'aan het lijntje'. Toch kunnen de honden -en de eigenaren- daar prima mee leven.



Even voor alle duidelijkheid: Ik heb absoluut geen hekel aan katten.
Alle reacties Link kopieren
nou, nou. net of hondenbelasting ervoor zorgt dat er nergens hondenpoep ligt??erg onverdraagzaam hoor. maar goed, ik ben dan ook een kattenliefhebber.wel een tip misschien: wij hadden vroeger een buurvrouw die de pest had aan katten. zij ging altijd naar artis om tijgerpoep te halen, die kon ze gratis ophalen, en dat strooide ze dan in haar tuin! een kat ruikt dan 'tijger' & zal wel drie keer nadenken voor hij daar zijn plasje gaat doen. ;)
Alle reacties Link kopieren
............. die  K*T katten die op je op je nieuwe auto zitten en bij het eraf springen van die *&$@*(&^%  krassen maken........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
............. die  K*T katten die op je op je nieuwe auto zitten en bij het eraf springen van die *&$@*(&^%  krassen maken........




Gebakken  gaan me te ver, maar  een luchtbuks leek gisteren ineens een héél goed idee ..............

STEL NOU dat ik bij één van jullie kattenbezitters aan de deur kom en ik zeg dat jouw kat steeds op mijn auto zit en ik laat je de schade zien.......



Valt zoiets trouwens onder je gewone verzekering  ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
BGB, emmer water klaarzetten, kat rustig besluipen zodat ie blijft liggen, en dan een voltreffer met de emmer.

Heeft mijn vader gedaan en nooit meer last van die kat gehad!



Lijkt me toch dat dit soort dingen ook wel ergens onder de verzekering vallen. En als de kattenbezitters niet willen luisteren, gewoon foto's maken van hun schattige beestje die op jouw motorkap ligt. En ook wat foto's van de schade.



Goldielocks, hoe is het met jouw kat? Alweer beter?
Alle reacties Link kopieren
BGB, schade veroorzaakt door je huisdier valt gewoon onder je WA verzekering. Heb het gehad, mijn katten hadden de stoelen van een vriend waar we tijdelijk woonden vernield..
Alle reacties Link kopieren
BGB, emmer water klaarzetten, kat rustig besluipen zodat ie blijft liggen, en dan een voltreffer met de emmer.bij opschrikken gaan dus meteen die nagels uit; gevolg ; nog diepere krassen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan... samen leven, samen delen. Even nadenken... Jij krijgt de bal van je buurkinderen door je ruit, met een beetje goed fatsoen had je de schade via de WA van de ouders gewoon vergoed gekregen. Jammer dus dat niemand zich gewoon even meld. Wat dat aangaande, ik heb geen kinderen, ook geen kat. Maar ik moet het er dus maar mee doen dat katten zoals wellicht de jouwe niet alleen mijn tuin maar ook (in mijn geval dan) mijn huis vervuilen?
Je hebt gelijk. Helemaal. Ik als kattenbezitter geloof er dan ook in dat als mijn katten iets stukmaken, mensen dat gewoon moeten komen melden zodat ik het kan vergoeden. Net als met kinderen. (en ja, dit heb ik ook meegedeeld aan buurmannen met vijvers)



Het probleem met kattenbelasting is alleen dat je niet kunt bewijzen dat je kat niet of wel buiten komt. Waar leg je die grens dan? Moeten mensen die hun katten binnenhouden om de redenen die jij noemt, daar ook voor gaan betalen? En dan? Moet de gemeente of provincie, jouw tuin gaan schoonmaken? Want dat gebeurt toch niet. Dus wat moet er dan met de kattenbelasting gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
quote: CeeWee reageerde   Dus wat moet er dan met de kattenbelasting gebeuren? eh........... in een fonds voor schadevergoeding aan auto's

En er de zandbakken van schoon laten maken ....... om die reden zijn er al  vaak geen openbare zandbakken meer .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven