Kind geboren in vliegtuig. Welke nationaliteit?

Log nu in om te reageren
  1. quote:
    SallySpectra schreef op 10 april 2017 @ 12:22:
    [...]

Oh echt? Dan wordt het risico natuurlijk wel vrij groot. Maar dan nog kan een maatschappij volgens mij gewoon beslissen om je niet mee te nemen.
    Ja, op lindanieuws zie je ook een foto van het kindje, en die ziet er toch wel heeel groot uit voor 28 weken ;-)
  2. quote:
    BaronTrump schreef op 10 april 2017 @ 12:24:
    [...]

Ja, op lindanieuws zie je ook een foto van het kindje, en die ziet er toch wel heeel groot uit voor 28 weken ;-)
    Ja ik zag het, maar in de telegraaf staat echt 28 weken. Kan het me ook bijna niet voorstellen als ik die foto zie.
  3. quote:
    DG2015 schreef op 10 april 2017 @ 12:05:
    [...]

Over het algemeen niet, maar als je in de Verenigde Staten geboren wordt, ben je wel Amerikaan, ongeacht de afkomst van je ouders.
    Ook als je in Nederland bent geboren ben je gewoon Nederlander.
  4. quote:
    ImMorticia schreef op 21 april 2017 @ 13:04:
    [...]

Ook als je in Nederland bent geboren ben je gewoon Nederlander.
    Maar niet als kind van twee niet-Nederlandse ouders toch?
  5. Dan moet minimaal 1 ouder een verblijfstitel in Nederland hebben volgens mij, anders is het zeker niet vanzelfsprekend (bijvoorbeeld asielzoekers die nog in de procedure zitten en hier een kind krijgen, dan is het kind niet automatisch Nederlander). En dan gelden er ook nog afwijkende regels voor ouders buiten de EU of uit bijvoorbeeld Turkije, waar we aparte afspraken mee hebben.

Just say no!
  6. quote:
    R-Woman schreef op 21 april 2017 @ 14:00:
    [...]
    Maar niet als kind van twee niet-Nederlandse ouders toch?
    Nee. 'De Rijkswet op het Nederlanderschap is voornamelijk gebaseerd op het principe van ius sanguinis a patre et a matre. Dat wil zeggen dat eenieder die geboren wordt als kind van een Nederlandse vader of moeder de Nederlandse nationaliteit heeft, ongeacht de plaats van geboorte. Kinderen van twee buitenlandse ouders, die binnen de grenzen van het Koninkrijk der Nederlanden worden geboren, verwerven de Nederlandse nationaliteit niet bij de geboorte, tenzij aan bijzondere criteria is voldaan.'

https://nl.wikipedia.org/ ... t_op_het_Nederlanderschap

Bob didn't have anything interesting to say, so he joined Facebook.......... and told everyone there
  7. E-Kortingscodes

Voor alle bezoekers van VIVA zijn er EXCLUSIEVE kortingscodes beschikbaar gesteld die gratis te gebruiken zijn bij de beste webshops van Nederland. Houd deze pagina in de gaten en bespaar nu met jouw kortingscode!

Lees verder

8. Dat zeilmeisje Laura Dekker woont nu in Nieuw Zeeland. Dat kan ze omdat haar ouders met hun boot in Nieuw Zeeland waren toen zij werd geboren. Toen hier al dat gedoe ontstond om haar wereldreis besloot ze om daarna in Nieuw Zeeland te blijven wonen wat dus ook mocht want ze heeft sinds haar geboorte ook de Nieuw Zeelandse nationaliteit (naast de nederlandse).