Koen Everink dood in huis gevonden.

04-03-2016 12:00 1695 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... en_is_Koen_Everink__.html



Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
En dan zeggen dat hij best weleens 'gewoon' kan hebben gegoogeld op messteken en halsslagader...nou, het is nog nooit in me opgekomen!
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 27 juni 2016 @ 19:41:

[...]



Jawel hoor, maar dit verhaal is zo ongeloofwaardig dat er van de geloofwaardigheid van de advocaat weinig overblijft...Jaweldusniet.
Alle reacties Link kopieren
Die tenniscoach is de moordenaar. Zijn digitale stappenteller schijnt hem ook te verraden. Die zit echt niet zo lang in voorarrest om hij het "misschien" heeft gedaan. Voorbedachte rade nu dus ook waarschijnlijk. Zo nat als een haasje deze coach.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Ja die stappenteller he? Die zat op zijn iPhone? Dat zoiets je kan verraden.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Van NU.nl:



Tennissers Haase en Sijsling mogelijk getuige in zaak Koen Everink



De advocaat van voormalig tenniscoach Mark de J. wil onder anderen tennissers Robin Haase en Igor Sijsling oproepen als getuige. De J. wordt ervan verdacht zakenman Koen Everink in maart dit jaar te hebben doodgestoken.

Het motief voor de daad zou zijn dat De J. een gokschuld had bij Everink. De tennissers zouden mogelijk iets kunnen verklaren over het gokgedrag van De J.. Haase legde eerder een verklaring af in de zaak.



Het Openbaar Ministerie (OM) heeft er geen problemen mee als de tennissers getuigen, bleek maandag tijdens een regiezitting in de rechtbank in Utrecht. Tijdens de zitting werd onder meer duidelijk dat Everink en De J. bedragen vergokten op internet. Het zou gaan om enkele tienduizenden euro's.



Ontvoering

Mark de J. ontkent iets met de dood van Everink te maken te hebben. Zijn advocaat zegt dat hij op de avond van de moord zelf het slachtoffer werd van geweld. Hij zou zijn ontvoerd door vier mannen die later ook Everink zouden hebben gedood.



Uit het forensisch onderzoek zou volgens de advocaat bovendien blijken dat Everink door meerdere mensen om het leven is gebracht en dat hierbij veel geweld is gebruikt. Volgens hem is het onmogelijk dat De J. Everink in zijn eentje neerstak.



Volgens zijn advocaat zijn deze andere scenario's niet voldoende door justitie onderzocht. Hij waarschuwt voor een "gerechtelijke dwaling" en vraagt maandag om het opheffen van het voorarrest van De J, die sinds maart vastzit.



Zoektermen

De officier gaat niet mee in die vraag. Volgens het OM zijn er voldoende redenen om De J. vast te houden. Zo werd het horloge van Everink na diens dood aangetroffen in de auto van De J. en zocht hij op zijn Ipad hoe hij dat horloge zou kunnen verkopen.



Ook zocht De J. op Google op termen als 'dood door messteken' en gelijkaardige termen. In een afgeluisterd telefoongesprek zou De J. hebben gevraagd hoe hij zijn zoekgeschiedenis zou kunnen wissen, aldus het OM. De rechter beslist maandagmiddag over het voorarrest van De J.



Laatste woord

De J. maakte maandag gebruik van de mogelijkheid het laatste woord te nemen. Hij zegt dat hij meteen door justitie als verdacht werd gezien voor het dossier in de zaak compleet was. Volgens hem deugt de presentatie van het politieonderzoek niet en zou sprake zijn van "demonisering".



Verklaringen van getuigen die andere mensen rond het huis van Everink opmerkten op de dag van zijn dood zijn volgens De J. "in de onderste la" beland. "Ik heb Koen met geen vinger aangeraakt", zei hij.



Dochter

Het OM gaat maandag niet mee in de wens van de advocaat van De J. om de dochter van Everink te laten getuigen. Het meisje van zes was destijds in de woning aanwezig en trof haar vader dood aan. Ze is al twee keer verhoord en volgens justitie is een nieuw verhoor schadelijk.



Andere getuigen, onder wie vrienden van Everink en een aantal vrouwen met wie hij recent contact had, mogen van de officier van justitie ook niet allemaal worden gehoord.



Volgens de advocaat kunnen de getuigen iets zeggen over de financiële conflicten die Everink zou hebben gehad. Justitie denkt echter dat de getuigen alleen zullen worden gehoord over mogelijke motieven voor de dood van Everink door anderen dan De J.



Badr Hari

Ook de naam van kickbokser Badr Hari wordt in het dossier genoemd. De officier van justitie beschuldigt De J. van "insinuaties" aan het adres van Hari. De advocaat zou onder meer een man die door de kickbokser werd mishandeld willen horen als getuige.



Een regiezitting wordt gebruikt om onderzoekswensen naar voren te brengen, zoals het horen van getuigen. De rechtbank moet dat vervolgens goed- of afkeuren. Wanneer de inhoudelijke behandeling is, is nog niet duidelijk.
Sorry hoor, ik vind die advocaat van Mark de J. echt te ver gaan. Een meisje van 6 van wie de vader is vermoord en dat rondloopt met een trauma oproepen als getuige? Kom op zeg, dat is toch niet menselijk meer. Echt walgelijk.
Dat gaat ook niet gebeuren maar nu mag wel de moeder van het meisje gehoord worden, ter compensatie. Ik snap dat je dat meisje niet kan laten getuigen. Althans...Je zal maar onschuldig zijn en de persoon die je vrij kan pleiten mag niet getuigen.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd wat ze dan via dat meisje te weten willen komen: denk je dat er één of meer mensen nodig zijn geweest om je vader zo toe te takelen gezien al zijn verwondingen. Zeg een meisje; wat is jouw inschatting?



Dit omdat ze beweren dat het nooit een one man job kan zijn geweest en hun verweer nu vooral daar op richten.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Nou, volgens mij is die advocaat net zo'n schurk als zijn cliënt. Soort zoekt soort blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 29 november 2016 @ 10:33: Althans...Je zal maar onschuldig zijn en de persoon die je vrij kan pleiten mag niet getuigen.



Je zult maar 6 zijn en 's ochtends je bed uitkomen en dan je papa dood vinden in een bloedbad in de keuken.



Dat een advocaat het überhaupt uit z'n mond kan krijgen om zoiets te vragen.



Maar goed, ik geloof sowieso niks van het hele verhaal met de zogenaamde ontvoering en dan zomaar plots weer vrijgelaten worden, dan niet onmiddellijk de politie bellen, maar de volgende dag doodgemoedereerd op het vliegtuig stappen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zou iederéén hier dat meisje van zes laten oproepen als zij hem of haar vrij zou kunnen pleiten. Zeker als je onschuldig zou zijn. Alsof je dan zou zeggen, laat maar, ik ga wel tien jaar de cel in.
Alle reacties Link kopieren
Dat meisje is al 2 keer verhoord; dus het is echt niet zo dat haar niks gevraagd is.

Het komt op mij over dat ze vooral twijfel willen zaaien.
Alle reacties Link kopieren
Is de advocaat op de hoogte van de inhoud van het verhoor?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:mienbillekesjeuken schreef op 29 november 2016 @ 15:16:

Volgens mij zou iederéén hier dat meisje van zes laten oproepen als zij hem of haar vrij zou kunnen pleiten. Zeker als je onschuldig zou zijn. Alsof je dan zou zeggen, laat maar, ik ga wel tien jaar de cel in.Dat is het nou juist, die kerel is NIET onschuldig. Als dat nou wel het geval was geweest dan had ik het nog wel kunnen begrijpen. In dit geval vind ik echt niet kunnen én een behoorlijke trap na voor de nabestaanden. Die gast denkt echt alleen maar aan zijn eigen hachje, walgelijk echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:greenbean schreef op 29 november 2016 @ 15:38:

[...]



Dat is het nou juist, die kerel is NIET onschuldig. Als dat nou wel het geval was geweest dan had ik het nog wel kunnen begrijpen. In dit geval vind ik echt niet kunnen én een behoorlijke trap na voor de nabestaanden. Die gast denkt echt alleen maar aan zijn eigen hachje, walgelijk echt.



Dat weet je niet, dat denk je, net zoals iedereen die vindt dat er wel heeel veel aanwijzingen tegen hem zijn.

Begrijpelijk, maar officieel is ie nog steeds onschuldig totdat een rechter hem schuldig heeft verklaard.

En zelfs dan kan 'ie nog ( maar niet officieel) onschuldig zijn.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Dat zal allemaal wel, maar dit is natuurlijk typisch een fictief 'boter op het hoofd verhaal'.



Niémand gaat liever zitten dan desnoods ook een minderjarige getuige op te roepen, dat is mijn punt. Niemand is zo opofferingsgezind, ook op dit forum niet.
Nou ik denk dat hij er op mag rekenen dat hij moet gaan zitten, daar verandert het oproepen van de 6-jarige getraumatiseerde dochter niets aan. Ik vind dat echt onmenselijk, bewijst des te meer wat een enge man het is.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat snap ik ook wel. (om liever onschuldig te gaan zitten dan een meisje te verhoren)



Mijn vraag is of de advocaat op de hoogte is van de inhoud van het verhoor?

Je zou denken van wel, maar ik weet het niet.
simbalabimba wijzigde dit bericht op 29-11-2016 15:54
Reden: toevoeging
% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:greenbean schreef op 29 november 2016 @ 15:52:

Nou ik denk dat hij er op mag rekenen dat hij moet gaan zitten, daar verandert het oproepen van de 6-jarige getraumatiseerde dochter niets aan. Ik vind dat echt onmenselijk, bewijst des te meer wat een enge man het is.

En stel nu, stel, dat er straks toch een heel ander verhaal de waarheid blijkt te zijn?

Wie is er dan eng?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel dat er meer mensen bij betrokken waren. Ik denk aan die post op Vlindercrime, waarin iemand zei dat hij erbij was geweest en dat er veel messteken waren. Dat was toen nog niet bekend gemaakt door de politie.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook wel dat een advocaat betaald wordt om het beste 'resultaat' voor zijn cliënt te behalen.

Daarom ben ik ook totaal ongeschikt voor dat vak. Ook in gevallen waar de schuld onomstotelijk vaststaat nog naar dingen zoeken om een dader er met zo min mogelijk / geen straf van af te laten komen, dat zou ik echt niet kunnen.
quote:greenbean schreef op 29 november 2016 @ 15:52:

Nou ik denk dat hij er op mag rekenen dat hij moet gaan zitten, daar verandert het oproepen van de 6-jarige getraumatiseerde dochter niets aan. Ik vind dat echt onmenselijk, bewijst des te meer wat een enge man het is. ~doe even normaal~
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de regiezitting in de strafzaak over de moord ( door Mark de J. ?) op Koen Everink

https://twitter.com/SaskiaBelleman



Dit is de eerste tweet van Saskia Belleman ( rechtbankverslaggeefster) erover:

Saskia Belleman ?@SaskiaBelleman 4 u4 uur geleden



Rechtbank Utrecht begint zo aan een zogenoemde regiezitting in de strafzaak over de moord op Koen #Everink.

0 antwoorden 3 retweets 0 vind-ik-leuks
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
God zit die Mark weer eens te janken



En goh, wat een verrassing dat hij voorlopig vast blijft zitten
Alle reacties Link kopieren
quote:greenbean schreef op 29 november 2016 @ 15:52:

Nou ik denk dat hij er op mag rekenen dat hij moet gaan zitten, daar verandert het oproepen van de 6-jarige getraumatiseerde dochter niets aan. Ik vind dat echt onmenselijk, bewijst des te meer wat een enge man het is.

poeh als je dit soort reacties leest is het toch fijn dat we in een rechtstaat leven.



het volk roept weer om het dorpsplein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven