Kom hier maar heen, hier is alles gratis

09-04-2014 13:31 495 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/buitenla ... nd-bootvluchtelingen.html



Tsja, als ik dit soort berichten dan groeit mijn angst voor de toekomst van ons land. Angst dat onze sociale voorzieningen nog verder uitgekleed worden, omdat ze nog onbetaalbaarder zijn geworden. Angst dat gezondheidszorg nóg duurder wordt. Angst dat wachtlijsten voor woningen nóg langer worden. Angst dat de werkloosheidscijfers nóg verder oplopen. Angst dat de gewelddadige criminaliteit in verband met bovenstaande nóg verder toeneemt. Angst dat ik van mijn bruto salaris nóg meer belasting moet betalen. En zo kan ik nog wel een tijdje verder gaan.



Zijn er meer mensen die deze angsten met mij delen? Of zijn er wellicht mensen die mij gerust kunnen stellen?



Ik hoop echt dat Europa het probleem een keer oplost. Ze zouden moeten kijken hoe Australië dit probleem oplost. Want die pakt het probleem met succes aan. Ik zou willen dat onze regering bij de Australische regering in de leer ging. Daar kunnen ze een hoop van leren.
Zoveel angsten... ga in therapie.
Alle reacties Link kopieren
Die bootvluchtelingen komen Nederland echt zo maar niet in hoor.

Maar ik begrijp niet goed dat Afrika"" maar zoveel kinderen blijft krijgen, als er totaal geen toekomst voor ze is...
Zolang er zulke grote economische verschillen zijn zullen er mensen zijn die worden aangetrokken door de hoop het hier beter te krijgen. En geef ze eens ongelijk. Persoonlijk vind ik het ook heel egoïstisch om te zeggen "Ik heb het hier goed en wil het graag zo houden, dus verrek jij maar van de honger in je eigen land", en waar trek je dan de grens? Helemaal geen vluchtelingen meer?
Ach.. één ding is zeker. Jouw situatie is, hoe je het ook went of keert, altijd nog veel en veel beter dan die van deze vluchtelingen. Of zou je met ze willen ruilen??
Alle reacties Link kopieren
quote:waranaka schreef op 09 april 2014 @ 13:35:

Zoveel angsten... ga in therapie.
quote:miedo schreef op 09 april 2014 @ 13:36:

Die bootvluchtelingen komen Nederland echt zo maar niet in hoor.

Maar ik begrijp niet goed dat Afrika"" maar zoveel kinderen blijft krijgen, als er totaal geen toekomst voor ze is...

Heb jij de oplossing? Elke Afrikaan castreren? Of dat achterlijke één kind gedoe als in China?

Hier zijn ook armoe-ouders met 5 kinderen en 7 honden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou niet graag willen ruilen. Maar weet je, aan de ene kant kant krijg ik ook een naar gevoel als ik mij inleef in hun situatie. Maar aan de andere zijn wij toch ook niet verantwoordelijk voor hun situatie? Of wel? In dat opzicht is het toch niet vreemd om er zelf eerst voor te zorgen dat je je eigen schaapjes op het droge krijgt en als de omstandigheden het toelaten, een helpende hand te bieden. Of is dat te egoïstisch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 09 april 2014 @ 13:37:

[...]



Heb jij de oplossing? Elke Afrikaan castreren? Of dat achterlijke één kind gedoe als in China?

Hier zijn ook armoe-ouders met 5 kinderen en 7 honden.

Ja, daar sta ik ook niet van te juichen.



Zo kan het toch niet verder in Afrika?

Per vrouw gemiddeld 6 kinderen krijgen en die worden bootvluchteling of prostitue.

Zie ook http://www.trouw.nl/tr/nl ... ouw-moet-aan-de-pil.dhtml
Alle reacties Link kopieren
Nee ik deel je angst niet.
Alle reacties Link kopieren
De verhoogde werkloosheid en criminaliteit zijn directe gevolgen van de economische crisis. Hier heeft Afrika weinig aandeel in gehad kan ik je vertellen.



Dus nee, ik ben niet bang dat de werkloosheid zal stijgen.
Alle reacties Link kopieren
Australië ligt trouwens geografisch veel gunstiger dan Europa.
Alle reacties Link kopieren
Jij denkt dat de problemen die je noemt in je OP zijn ontstaan om dat Nederland vluchtelingen heeft opgenomen?



En die 4000 maken die problemen opeens onbeheersbaar?



Wat een waanideeën.



Vergroot je kennis en verminder zo je angst.



Risico is wel dat je dan opeens bang wordt voor topmannen in het bankwezen of bepaalde politici, maar je kunt nou eenmaal niet alles hebben.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Emigreer.



Naar Afrika bijvoorbeeld. Geen belastingen, gezondheidszorg voor wie het kan betalen, geen afdrachten, geen wachtlijsten voor woningen, ideaal toch??
Alle reacties Link kopieren
quote:groteschnitzels schreef op 09 april 2014 @ 13:41:

Nee, ik zou niet graag willen ruilen. Maar weet je, aan de ene kant kant krijg ik ook een naar gevoel als ik mij inleef in hun situatie. Maar aan de andere zijn wij toch ook niet verantwoordelijk voor hun situatie? Of wel? In dat opzicht is het toch niet vreemd om er zelf eerst voor te zorgen dat je je eigen schaapjes op het droge krijgt en als de omstandigheden het toelaten, een helpende hand te bieden. Of is dat te egoïstisch?Hahahaha dit meen je toch niet? We zijn ze wel wat verschuldigd hoor. We putten hun bodemen uit, we laten ze werken voor niks voor onze luxe, we hebben ze een geloof opgedrongen en meegenomen naar andere werelden om ze nog meer uit te buiten. Asjeblieft zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 09 april 2014 @ 13:36:



Maar ik begrijp niet goed dat Afrika"" maar zoveel kinderen blijft krijgen, als er totaal geen toekomst voor ze is...

Wat overbevolking betreft: verbeter de wereld begin bij jezelf.



Wij vergoeden uit collectieve voorzieningen dure ingrepen als iemand ongewenst kinderloos is, maar die vrouwen in Afrika die moeten maar verplicht aan de anti-conceptie.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 09 april 2014 @ 13:50:

[...]



Wat overbevolking betreft: verbeter de wereld begin bij jezelf.



Wij vergoeden uit collectieve voorzieningen dure ingrepen als iemand ongewenst kinderloos is, maar die vrouwen in Afrika die moeten maar verplicht aan de anti-conceptie. Tjonge, wat een extreme reactie.Ik had het over 2 kinderen niet over 6.En in Nederland komen de meeste kinderen nog goed terecht ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je punt wel. En nee ik deel je angst niet maar merk bij mezelf wel een irritatie punt. Er werd genoemd sterilisatie castratie. An sich zou het zo slecht niet zijn. Al wordt dat dan een moeilijk punt want wie mag daar over beslissen. Waarom ze zoveel kinderen krijgen...Tja das denk ik de natuur. Feitelijk gezien zal van het aantal dat ze krijgen een groot deel sterven en er blijven er een paar in leven. Echter proberen wij dit middels Hulp te voorkomen. Wat naar mijn mening slecht is ( en nu zal ik waarschijnlijk het hele forum over me heen krijgen) want reëel gezien: moeten al deze mensen in leven blijven? Als we ze allemaal redden en in leven houden, krijgen we dan niet veel te veel mensen? Voor hier zeg ik: grenzen dicht. We hebben genoeg mensen in ons land, momenteel ook genoeg mensen die Hulp gebruiken kunnen ( bejaarden armen asielzoekers werkenden etc). Ik denk dat we die allemaal eerst eens moeten helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 09 april 2014 @ 13:41:

Zo kan het toch niet verder in Afrika?

Per vrouw gemiddeld 6 kinderen krijgen en die worden bootvluchteling of prostitue.





Een heel groot deel van de kindjes daar (de arme delen van Afrika) wordt niet eens 5..

Maar nee het is asociaal dat ze hier zomaar op de die volgepropte bootjes heen proberen te komen om hier op hun luie reet onze centjes op te maken aan eng eten en schotelantennes zeker??
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 09 april 2014 @ 13:52:

[...]





Tjonge, wat een extreme reactie.Ik had het over 2 kinderen niet over 6.En in Nederland komen de meeste kinderen nog goed terecht ook.

Extreem? Jij vindt dat mensen in Nederland meer recht hebben op een kind dan mensen in Afrika puur op basis van de plaats en de omstandigheden waarin ze geboren zijn.

Vindt ik veel extremer.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:tussendoortje schreef op 09 april 2014 @ 13:53:

[...]





Een heel groot deel van de kindjes daar (de arme delen van Afrika) wordt niet eens 5..

Maar nee het is asociaal dat ze hier zomaar op de die volgepropte bootjes heen proberen te komen om hier op hun luie reet onze centjes op te maken aan eng eten en schotelantennes zeker??Misschien kun jij ze in huis nemen
quote:lolapaloeza schreef op 09 april 2014 @ 13:50:

[...]



Wat overbevolking betreft: verbeter de wereld begin bij jezelf.



Wij vergoeden uit collectieve voorzieningen dure ingrepen als iemand ongewenst kinderloos is, maar die vrouwen in Afrika die moeten maar verplicht aan de anti-conceptie.

Ben het zo afschuwelijk afgrijslijk met je eens!



Maar dat mag je hier niet zeggen hè.
Alle reacties Link kopieren
Overigens krijgen ze daar zoveel kinderen aan de ene kant omdat dat hun 'handen aan bed' zijn als ze oud worden, en omdat er dus zoveel de eerste jaren niet overleven stoppen ze niet na 1 of 2.



Daarnaast ook omdat onze missionarissen ze daar in het hoofd gepraat hebben dat seks alleen voor de voortplanting is, waardoor je dus gelijk een smerige slet bent als je iets van anticonceptie probeert te kopen...
quote:groteschnitzels schreef op 09 april 2014 @ 13:41:

In dat opzicht is het toch niet vreemd om er zelf eerst voor te zorgen dat je je eigen schaapjes op het droge krijgt en als de omstandigheden het toelaten, een helpende hand te bieden. Of is dat te egoïstisch?Nee hoor, heel normale gedachten. Vond Hitler ook. Eigen volk eerst.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 09 april 2014 @ 13:55:

[...]



Extreem? Jij vindt dat mensen in Nederland meer recht hebben op een kind dan mensen in Afrika puur op basis van de plaats en de omstandigheden waarin ze geboren zijn.

Vindt ik veel extremer.Nee, op basis van de economische vooruitzichten in hun situatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven