Kom hier maar heen, hier is alles gratis

09-04-2014 13:31 495 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/buitenla ... nd-bootvluchtelingen.html



Tsja, als ik dit soort berichten dan groeit mijn angst voor de toekomst van ons land. Angst dat onze sociale voorzieningen nog verder uitgekleed worden, omdat ze nog onbetaalbaarder zijn geworden. Angst dat gezondheidszorg nóg duurder wordt. Angst dat wachtlijsten voor woningen nóg langer worden. Angst dat de werkloosheidscijfers nóg verder oplopen. Angst dat de gewelddadige criminaliteit in verband met bovenstaande nóg verder toeneemt. Angst dat ik van mijn bruto salaris nóg meer belasting moet betalen. En zo kan ik nog wel een tijdje verder gaan.



Zijn er meer mensen die deze angsten met mij delen? Of zijn er wellicht mensen die mij gerust kunnen stellen?



Ik hoop echt dat Europa het probleem een keer oplost. Ze zouden moeten kijken hoe Australië dit probleem oplost. Want die pakt het probleem met succes aan. Ik zou willen dat onze regering bij de Australische regering in de leer ging. Daar kunnen ze een hoop van leren.
Het schijnt allemaal wel weer wat mee te vallen, we komen lang niet aan de 1.000 Eritreers per week.
quote:hollebollegijs schreef op 03 juni 2014 @ 22:25:

[...]





In de meeste gevallen zijn vluchtelingen fortuinzoekers, in ieder geval de personen die hier om zuiver economische redenen komen.



Voor het gemak, en omdat ik gek ben op populistisch taalgebruik gooi ik ze op een hoop, fortuinzoekers.



Kijk ik ben tegen opvang in Nederland en voor opvang in de regio, nuance van mijn kant zal er dan ook niet zijn http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... ljoen-vluchtelingen.dhtml



50 Miljoen vluchtelingen. Dat vind jij dan dus 50 miljoen fortuinzoekers. Hoe dom kun je zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:deepspace schreef op 21 juni 2014 @ 01:09:

[...]





http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... ljoen-vluchtelingen.dhtml



50 Miljoen vluchtelingen. Dat vind jij dan dus 50 miljoen fortuinzoekers. Hoe dom kun je zijn...





Ja ik ben niet zo slim, 50 miljoen fortuinzoekers is veel te veel.



Zoals ik al schreef, zorg voor een goede opvang in de regio en daar zou eventueel een asielprocedure opgestart kunnen worden.



Het nadeel van opvang in Europa is dat je ze niet meer weg krijgt, dit is inmiddels aangetoond.







Dan kan je iedere 5 jaar weer een generaal pardon afkondigen waar dan weer een aanzuigende werking vanuit gaat.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Europese Unie liet in 2013 recordaantal asielzoekers toe:



http://www.elsevier.nl/Eu ... sielzoekers-toe-1545039W/
De EU en de linkse partijen proberen zoveel mogelijk kansarme immigranten binnen te halen. Dat de verzorgingsstaat en de kwaliteit van de landen waar ze binnendringen daarmee onder druk komt te staan, is kennelijk niet van belang.
Alle reacties Link kopieren
commentaartje uit het stuk in Elsevier:





DenHollander

19 jun

13 0



Tja, als dat zo doorgaat wordt Nederland binnen 25 jaar Ollandistan. En dat, dankzij de naïeve burger die ervoor heeft gezorgd dat de gesubsidiëerde zieligheidsindustrie de afgelopen 50 jaar op slinkse wijze zijn gang kon en kan gaan door op de verkeerde partijen te stemmen. Bedankt mensen! Ook voor het "racisme-slot" op uw mond.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 21 juni 2014 @ 19:48:

commentaartje uit het stuk in Elsevier:





DenHollander

19 jun

13 0



Tja, als dat zo doorgaat wordt Nederland binnen 25 jaar Ollandistan. En dat, dankzij de naïeve burger die ervoor heeft gezorgd dat de gesubsidiëerde zieligheidsindustrie de afgelopen 50 jaar op slinkse wijze zijn gang kon en kan gaan door op de verkeerde partijen te stemmen. Bedankt mensen! Ook voor het "racisme-slot" op uw mond.
Er zijn maar een paar dingen die "onze" westerse wereld bedreigen en dat zijn macht en hebzucht.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 22 juni 2014 @ 00:46:

Er zijn maar een paar dingen die "onze" westerse wereld bedreigen en dat zijn macht en hebzucht.De hebzucht van honderdduizenden fortuinzoekers is inderdaad een bedreiging.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
[quote]emmetje2 schreef op 22 juni 2014 @ 00:46:

Er zijn maar een paar dingen die "onze" westerse wereld bedreigen en dat zijn macht en hebzucht.[/quote



Onze westerse wereld en met name Nederland, wordt het meest bedreigd door de islam en de EU. En verder alle lobbyisten die samen met de EU zoveel mogelijk kansarme moslims Nederland in willen loodsen. En natuurlijk de D66 stemmers die ons land onder aanvoering van Pechtold met huid en haar aan de EU willen uitleveren.
Als ik jou was zou ik naar australie verhuizen. Je raakt dan je angsten kwijt plus dat daar alles beter geregeld is....
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 22 juni 2014 @ 11:28:

[quote]emmetje2 schreef op 22 juni 2014 @ 00:46:

Er zijn maar een paar dingen die "onze" westerse wereld bedreigen en dat zijn macht en hebzucht.[/quote



Onze westerse wereld en met name Nederland, wordt het meest bedreigd door de islam en de EU. En verder alle lobbyisten die samen met de EU zoveel mogelijk kansarme moslims Nederland in willen loodsen. En natuurlijk de D66 stemmers die ons land onder aanvoering van Pechtold met huid en haar aan de EU willen uitleveren.

Kansarme asielzoekers? Die laatste lichting...ik weet niet wat hun kansen voorheen waren, want ze lopen er piekfijn bij hoor. Jonge jongens/mannen gekleed in duur-uit-ziende-kleding en prachtige lederen laarzen/schoeisel. Die laarzen...als ik de prijs moet schatten dan denk ik aan boven de 200/300 euro. Maar wellicht dat die dure laarzen in het land van herkomst niet zo duur waren als wanneer ze hier verkocht zouden worden. Zo piekfijn vlot sportief én duur gekleed zie je de jeugd in ons land bijna nooit....nee volgens mij nooit.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 22 juni 2014 @ 11:35:

Als ik jou was zou ik naar australie verhuizen. Je raakt dan je angsten kwijt plus dat daar alles beter geregeld is....Naar Australië verhuizen? Probeer eens een verblijfsvergunning te krijgen als je niet zelf voor inkomen kan zorgen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 22 juni 2014 @ 14:04:

[...]







Kansarme asielzoekers? Die laatste lichting...ik weet niet wat hun kansen voorheen waren, want ze lopen er piekfijn bij hoor. Jonge jongens/mannen gekleed in duur-uit-ziende-kleding en prachtige lederen laarzen/schoeisel. Die laarzen...als ik de prijs moet schatten dan denk ik aan boven de 200/300 euro. Maar wellicht dat die dure laarzen in het land van herkomst niet zo duur waren als wanneer ze hier verkocht zouden worden. Zo piekfijn vlot sportief én duur gekleed zie je de jeugd in ons land bijna nooit....nee volgens mij nooit.



Precies Missie, en direct door naar de Telecomwinkel



Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik begrijp je volkomen, maar dat mag hier niet gezegd worden..

Als de mensen hier in Nederland allemaal zo,n medelijden hebben met de mensen in het buitenland verkoop je auto, skip die vakantie, leef op water en brood en geef wat je over hebt aan die arme mensen in het buitenland!

Hypocriet Nederland!
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 03 juni 2014 @ 22:05:

[...]





Duik maar eens in de geschiedenis van de grenzen, en ja door oorlogen en gesteggel zijn ze ook verschoven maar willekeurig zijn ze niet, in Europa dan.



Ik ben blij dat ik niet in jouw kringen verkeer, om mij heen hoor ik gezonde geluiden van mensen die er klaar mee zijn dat fortuinzoekers binnenstromen en de regering onmachtig is ze:



a) Tegen te houden

b) Als ze uitgeprocedeerd zijn weer naar het land van herkomst te sturen

Even offtropic

Wat mij zo verbaast is dat er zoveel geklaagd wordt en als er dan gestemd mag worden blijft het grootste gedeelte thuis en wordt er weer voor de EU gestemd. Dan denk ik wie zijn die klagers dan?
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 22 juni 2014 @ 16:35:

[...]



Even offtropic

Wat mij zo verbaast is dat er zoveel geklaagd wordt en als er dan gestemd mag worden blijft het grootste gedeelte thuis en wordt er weer voor de EU gestemd. Dan denk ik wie zijn die klagers dan?





Dat is een punt, mensen klagen tegenwoordig digitaal op fora en op FB maar daadwerkelijk in actie komen, stemmen dus is er niet bij.



Gelukkig is het beeld landelijk beter, ik doe het even uit mijn hoofd maar volgens mij komt bij de 2e kamer verkiezingen zo rond de 75%
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 22 juni 2014 @ 16:39:

[...]





Dat is een punt, mensen klagen tegenwoordig digitaal op fora en op FB maar daadwerkelijk in actie komen, stemmen dus is er niet bij.



Gelukkig is het beeld landelijk beter, ik doe het even uit mijn hoofd maar volgens mij komt bij de 2e kamer verkiezingen zo rond de 75%Ik vraag het mij af, volgens mij hebben we het nog te goed en denken de meeste dat het wel overwaait. Ik maak mij persoonlijk meer zorgen of de jihadstrijders, die weer terug naar Nederland komen. Deze mensen geven niet om het leven, niet dat van hun zelf als dat van een ander. Er is geen geld genoeg om ze in de gaten te houden. Ik maak me zorgen om wat deze personen gaan doen.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 22 juni 2014 @ 16:48:

[...]



zorgen of de jihadstrijders, die weer terug naar Nederland komen. Deze mensen geven niet om het leven, niet dat van hun zelf als dat van een ander. Er is geen geld genoeg om ze in de gaten te houden. Ik maak me zorgen om wat deze personen gaan doen.



Klopt......



We hebben natuurlijk door de aanslag in Brussel gezien waar deze mensen toe in staat zijn.



Ik maak me hier ook zorgen over.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Verwijderd onder het mom: laat maar.
anoniem_20196 wijzigde dit bericht op 22-06-2014 17:44
Reden: Laat maar
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 22 juni 2014 @ 16:48:

[...]





Ik vraag het mij af, volgens mij hebben we het nog te goed en denken de meeste dat het wel overwaait. Ik maak mij persoonlijk meer zorgen of de jihadstrijders, die weer terug naar Nederland komen. Deze mensen geven niet om het leven, niet dat van hun zelf als dat van een ander. Er is geen geld genoeg om ze in de gaten te houden. Ik maak me zorgen om wat deze personen gaan doen.



Ik ook. Met als verse aanwas die Isis-malloten. Waarvan de sympathisanten hier gewoon mogen demonstreren. In een land als Engeland is dat -m.i. terecht- verboden. Maar nee, hier moet alles kunnen.



En het dan nog gek vinden dat er zoveel van die Polder-Jihadisten uit uitgerekend Slotervaart naar Syrië en Irak trekken om daar de martelaar uit te hangen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/politiek ... elzoekers-hotelboten.html



We gaan gewoon verder. Er is nauwelijks nog iets mogelijk in Nederland vanwege geldgebrek, maar hiervoor wordt overduidelijk weer geen middel ongemoeid gelaten. Het kan niet gek genoeg.



Mijn angst neemt alleen maar toe. Ik heb het gevoel dat we worden overspoeld. Ik heb helemaal niet het idee dat het allemaal wel meevalt. Volgens mij gaan wij en de rest van West-Europa hier serieuze problemen mee krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt jezelf beter richten op zaken waar je invloed op hebt. Iets proberen te veranderen waar je geen invloed op hebt, leidt alleen maar tot frustratie en ergernis. Je er zorgen over maken heeft dus ook geen zin en gaat enkel ten koste van je levensvreugde.



Daarnaast raad ik je aan om ook naar de positieve kanten van de gebeurtenissen te kijken. Want ja, ook die zijn er hoor. De mensen die hier komen en mogen blijven zijn verlost van hun ellende bijvoorbeeld. Denk eens aan de werkgelegenheid die de instroom van deze mensen met zich meebrengt. Enzovoorts.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mobieltje van 20 Euro en abbo van 5 Euro erop. Anders wordt het me te duur...



Zit ik in het ziekenhuis in de wachtkamer... Komt een heel donkere vrouw binnen met hoofddoek en kindje. Ik probeer iets te zeggen over haar schattige kindje, maar ze haalt haar schouders op. Spreekt geen Nederlands zoals ik begrijp.



Paar minuten later pakt ze haar I phone uit de tas en begint druk te bellen in een voor mij vreemde taal. Dan denk ik wel'Hoe kan zij een I phone betalen en ik niet?'



( Zou het wel kunnen betalen, maar ik zuinig liever op een telefoon uit dan op eten, bijv)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven