Kom hier maar heen, hier is alles gratis

09-04-2014 13:31 495 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/buitenla ... nd-bootvluchtelingen.html



Tsja, als ik dit soort berichten dan groeit mijn angst voor de toekomst van ons land. Angst dat onze sociale voorzieningen nog verder uitgekleed worden, omdat ze nog onbetaalbaarder zijn geworden. Angst dat gezondheidszorg nóg duurder wordt. Angst dat wachtlijsten voor woningen nóg langer worden. Angst dat de werkloosheidscijfers nóg verder oplopen. Angst dat de gewelddadige criminaliteit in verband met bovenstaande nóg verder toeneemt. Angst dat ik van mijn bruto salaris nóg meer belasting moet betalen. En zo kan ik nog wel een tijdje verder gaan.



Zijn er meer mensen die deze angsten met mij delen? Of zijn er wellicht mensen die mij gerust kunnen stellen?



Ik hoop echt dat Europa het probleem een keer oplost. Ze zouden moeten kijken hoe Australië dit probleem oplost. Want die pakt het probleem met succes aan. Ik zou willen dat onze regering bij de Australische regering in de leer ging. Daar kunnen ze een hoop van leren.
@Amy70: Je weet toch niets van de achtergrond van die vrouw? Misschien heeft ze wel een man met een goede baan.



Waar het gaat om economische vluchtelingen, zijn mensensmokkelaars volgens mij het echte probleem. Hele families leggen geld in of steken zich zelfs in de schulden om hun zoon/neef naar Europa te krijgen. Vaak hebben deze mensen een totaal verkeerd beeld van Europa: dat het geld hier op straat ligt en dat iedereen hier gelukkig is. Eenmaal hier aangekomen blijkt de werkelijkheid natuurlijk anders. Zich bewust van de schuldenlast op de schouders van hun familie, kunnen die mannen niet met hangende pootjes terug. Ze kunnen hun familie eenvoudig niet teleurstellen, dus hangen ze schitterende verhalen op over hoe goed het hier is. Wat weer een aanzuigende werking heeft.

Zonder hulp van mensensmokkelaars zouden een heleboel van die mannen en jongens zo'n reis niets eens voor elkaar krijgen, dus dat is volgens mij het probleem dat moet worden aangepakt. Daarbij is goede voorlichting over wat hen werkelijk te wachten staat, misschien een goed idee.



Breder gezien, moet er natuurlijk veel meer gebeuren; zo zullen, om één voorbeeld te noemen, grote internationale bedrijven die zich daar vestigen, fatsoenlijke salarissen moeten gaan betalen, zodat arbeiders hun kinderen naar school kunnen sturen. Op die manier kan hun toekomst verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Het beeld is, dat iedereen hier in NL heel rijk is. Helaas hebben we veel belastingen en kosten hier, dus valt het erg mee. Een afrikaanse studiegenote vond mijn huis zo klein: die van haar en haar familie was een huizenblok groot. Een indiase collega vond het zielig dat ik niemand in dienst had om te schoonmaken en koken... Het is allemaal in perspectief. Ik vind dat Nederlanders wel rijk zijn omdat ze veel tijd hebben om op vakantie te gaan; dat ben ik weer niet gewend.In Amerika lijken mensen rijk, maar zie je niet dat ze 8,000 dollar creditcardschuld hebben en een huis met een torenhoge hypotheek en een paar vage leningen...



Ik ken een gezin dat hierin gevlucht is, en zij zijn niet gelukkig. Veel meegemaakt, grijs weer, het gevoel te hebben hier toch nooit te worden geaccepteerd: redenen voor hen om alleen maar met land/stamgenoten om te gaan en niet echt aan te passen (whatever that means). Moeilijk.
Inderdaad vind ik vrije tijd hebben en (toch min of meer) je eigen leven kunnen bepalen, ook een vorm van rijkdom. Ik heb zelf ook meermaals van mensen uit het buitenland gehoord dat wij zo klein wonen en zo dicht op elkaar. Ruimte om je heen, kun je misschien ook als een vorm van rijkdom zien. Maar alles staat of valt natuurlijk met in je eerste levensbehoeften kunnen voldoen.



Behalve dat mensen zich niet welkom voelen, denk ik dat het probleem is dat ze totaal (en ongewild) van hun wortels zijn gerukt. Vaak zie je dat mensen uit een cultuur die dichter bij de onze staat, ondanks hun trauma's toch hun plekje weten te vinden.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/politiek ... -volgens-teeven-fors.html



Ik kom je gerust stellen. Of toch niet...
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
Dat die mensen hier heen komen betekent niet dat ze ook mogen blijven. Daarbij denk ik niet dat de economische situatie in Nederland gaat afhangen van het aantal asielaanvragen of het aantal asielaanvragen dat gehonoreerd wordt.



Waar het wel van af hangt is of wij onze zorg nu zo kunnen hervormen dat het in de toekomst ook betaalbaar is. Of we mensen weer vertrouwen kunnen geven in de economie, waardoor ze gaan uitgeven, bedrijven meer inkomsten genereren en weer meer mensen gaan aannemen. En het feit of we er voor kiezen om weer meer recherche aan te gaan nemen in plaats van nog meer blauw op straat.
Alle reacties Link kopieren
quote:amy70 schreef op 10 juli 2014 @ 07:26:

Ik heb een mobieltje van 20 Euro en abbo van 5 Euro erop. Anders wordt het me te duur...



Zit ik in het ziekenhuis in de wachtkamer... Komt een heel donkere vrouw binnen met hoofddoek en kindje. Ik probeer iets te zeggen over haar schattige kindje, maar ze haalt haar schouders op. Spreekt geen Nederlands zoals ik begrijp.



Paar minuten later pakt ze haar I phone uit de tas en begint druk te bellen in een voor mij vreemde taal. Dan denk ik wel'Hoe kan zij een I phone betalen en ik niet?'



( Zou het wel kunnen betalen, maar ik zuinig liever op een telefoon uit dan op eten, bijv)



Ik heb ook een iPhone, gratis en voor niks. Daar kan ook een abo van 5 euro in en iMessages zijn helemaal gratis en voor nop. Ik ben wat dat betreft met die iPhone goedkoper uit dan jij.



Maar goed, van mij denkt niemand iets, want ik zie er niet donker uit, heb geen hoofddoek en spreek af en toe ook nog eens Nederlands door mijn foon en als ik Frans of Engels spreek door dat ding ben ik opeens een hippe kosmopoliet .
@Sjors, de meeste nieuwkomers mogen juist wel blijven, omdat zij uit Syrië of Eritrea komen. Daarnaast verlaten uitgeprocedeerden het land niet en deze mensen moeten ook onderdak hebben en gevoed en gekleed worden. De verwachting is dat er komend jaar 40.000 asielzoekers naar Nederland komen. Stel dat er daarvan 30.000 mogen blijven (dan zit ik waarschijnlijk nog aan de lage kant), die ook nog eens gezinshereniging wensen. Enig idee hoeveel huizen voor hen beschikbaar moeten komen?



Waarvan gaan we al deze niet-productieve nieuwkomers in de toekomst onderhouden? Het verhaal van het tekort aan handen aan het bed oplossen, gaat natuurlijk niet op. Het gaat vaak om mensen die niet of laag opgeleid zijn en voor laagopgeleiden is in Nederland sowieso al steeds minder werk. Hoe lang is een verzorgingsstaat houdbaar met zo'n scheefgroei aan niet-werkenden?



Ik vraag mij ook af of hoe lang het goed gaat met al die culturele verschillen en vaak korte lontjes. Het gaat in het COA in Overloon al helemaal fout, omdat de verschillende groepen elkaar niet pruimen. Asielzoekers daar vragen om gescheiden opvang. Ik vrees het ergste voor mijn kinderen en kleinkinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 november 2014 @ 17:45:

@Sjors, de meeste nieuwkomers mogen juist wel blijven, omdat zij uit Syrië of Eritrea komen. Daarnaast verlaten uitgeprocedeerden het land niet en deze mensen moeten ook onderdak hebben en gevoed en gekleed worden. De verwachting is dat er komend jaar 40.000 asielzoekers naar Nederland komen. Stel dat er daarvan 30.000 mogen blijven (dan zit ik waarschijnlijk nog aan de lage kant), die ook nog eens gezinshereniging wensen. Enig idee hoeveel huizen voor hen beschikbaar moeten komen?



Waarvan gaan we al deze niet-productieve nieuwkomers in de toekomst onderhouden? Het verhaal van het tekort aan handen aan het bed oplossen, gaat natuurlijk niet op. Het gaat vaak om mensen die niet of laag opgeleid zijn en voor laagopgeleiden is in Nederland sowieso al steeds minder werk. Hoe lang is een verzorgingsstaat houdbaar met zo'n scheefgroei aan niet-werkenden?



Ik vraag mij ook af of hoe lang het goed gaat met al die culturele verschillen en vaak korte lontjes. Het gaat in het COA in Overloon al helemaal fout, omdat de verschillende groepen elkaar niet pruimen. Asielzoekers daar vragen om gescheiden opvang. Ik vrees het ergste voor mijn kinderen en kleinkinderen.



Wie zegt dat al deze mensen niet productief zullen zijn? Ik verwacht niet dat deze mensen direct de beste baan in de wereld zullen hebben. Maar ik heb toch echt veel voorbeelden in mijn omgeving van mensen die hierheen zijn geïmmigreerd, niks hadden en hun leven nu toch echt goed op de rit hebben. Die zich omhoog geknokt hebben naar het HBO, en wiens Nederlands soms nog beter is dan gewoon Nederlandse klasgenoten.



Als mensen een permanente verblijfsvergunning hebben, moet er ook gewoon heel zwaar worden ingezet op een goede inburgering. Maar dat gaat lang niet altijd goed. Ook omdat inburgeringstesten momenteel gewoon vragen bevatten die veel Nederlanders niet eens weten.



Daarbij wordt er in Nederland behoorlijk kritisch gekeken naar wie wel en niet een verblijfsvergunning krijgt in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zweden. En ja, als die mensen er recht op hebben horen die mensen er gewoon een te krijgen. Dan kunnen we als Nederlanders wel het slachtoffer gaan spelen omdat wij het door die mensen zo slecht gaan krijgen. Maar misschien zouden we wel eens wat meer compassie met asielzoekers moeten hebben. Die mensen hebben ook niet voor zo'n slechte situatie in hun thuisland gekozen.
Sjors, het is gewoon een feit dat de meeste asielzoekers in een uitkeringssituatie belanden. Dat blijkt simpelweg uit de statistieken. Er zijn vandaag de dag steeds minder banen voor ongeschoolden, dus dat betekent ook dat asielzoeker steeds minder kans hebben om aan de slag te komen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen die het heel goed doen, maar dat zijn er jammer genoeg veel te weinig. Ik zie om mij heen heel grote Somalische gezinnen, waarvan beide ouders totaal niet integreren, laat staan een baan hebben.



Je kunt nu wel zeggen dat iedereen die het slecht heeft in een ander land hierheen mag komen, maar dan sluit je toch echt je ogen voor de gevolgen daarvan op langere termijn. Dat heeft helemaal niets met een slachtofferrol van de Nederlanders te maken, maar alles met het probleem dat je door teveel nieuwkomers de verzorgingsstaat niet kunt volhouden. Dan heb ik het nog niet eens over het probleem van een overvol Nederland. Ik woon zelf in de Randstad en je ziet de steden steeds meer tegen elkaar aan groeien. Mensen kunnen steeds minder van elkaar hebben en dat heeft alles te maken met het feit dat er veel teveel mensen te dicht op elkaar wonen. Het is net als bij ratten; dan vreten ze elkaar gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
Mooi verwoord Pientje. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 november 2014 @ 18:35:

Sjors, het is gewoon een feit dat de meeste asielzoekers in een uitkeringssituatie belanden. Dat blijkt simpelweg uit de statistieken. Er zijn vandaag de dag steeds minder banen voor ongeschoolden, dus dat betekent ook dat asielzoeker steeds minder kans hebben om aan de slag te komen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen die het heel goed doen, maar dat zijn er jammer genoeg veel te weinig. Ik zie om mij heen heel grote Somalische gezinnen, waarvan beide ouders totaal niet integreren, laat staan een baan hebben.



Je kunt nu wel zeggen dat iedereen die het slecht heeft in een ander land hierheen mag komen, maar dan sluit je toch echt je ogen voor de gevolgen daarvan op langere termijn. Dat heeft helemaal niets met een slachtofferrol van de Nederlanders te maken, maar alles met het probleem dat je door teveel nieuwkomers de verzorgingsstaat niet kunt volhouden. Dan heb ik het nog niet eens over het probleem van een overvol Nederland. Ik woon zelf in de Randstad en je ziet de steden steeds meer tegen elkaar aan groeien. Mensen kunnen steeds minder van elkaar hebben en dat heeft alles te maken met het feit dat er veel teveel mensen te dicht op elkaar wonen. Het is net als bij ratten; dan vreten ze elkaar gewoon op.



Bij mijn weten is het toch echt de vergrijzing en de laag conjunctuur die de verzorgingsstaat onder druk zetten, niet de asielzoekers. Maar ik ben erg benieuwd waaruit jij concludeert dat dit anders is?



In de Randstad groeien steden misschien tegen elkaar aan, er zijn genoeg plekken in Nederland waar er sprake is van leegloop.
Als er op andere plekken in Nederland genoeg plaats is dan zul je mensen moeten verbieden om zich in de Randstad te vestigen. Dat lijkt mij onmogelijk. Ik denk dat maar weinig nieuwkomers vrijwillig naar

Oost-Groningen willen verhuizen.



Die vergrijzing wordt nu als excuus opgevoerd, maar is slechts een klein deel van het probleem. Je kunt het geld maar één keer uitgeven. Als je miljarden uitgeeft aan nieuwkomers dan kun je dat niet aan je vergrijzende inwoners spenderen. Diezelfde vergrijzende inwoners hebben wel altijd alle potjes gevuld voor de staat. Als ik straks zo'n 50! jaar heb gewerkt, dan mag ik toch aannemen dat ik voldoende overal aan meebetaald heb om nog van een AOW te mogen genieten.



Als je het probleem van de vergrijzing wilt aanpakken, dan moet je in Nederland alleen mensen toelaten met een werkvergunning die verder geen aanspraak kunnen maken op sociale voorzieningen. Mensen hier toelaten die niets bijdragen, maar alleen maar geld kosten, maken het probleem van vergrijzing vele malen groter. Daarnaast zijn er sowieso heel veel jonge Nederlanders die niet werken, maar dat eigenlijk wel kunnen. Dat zul je aan moeten pakken.



Ik vind het ook niet eerlijk dat mensen het elders in de wereld slecht hebben, maar het lost nu eenmaal niets op door ze in Nederland te laten wonen. Het draagvlak om jaarlijks zoveel asielzoekers op te vangen, wordt kleiner en kleiner en degenen die zich erop beroepen zo sociaal te zijn, protesteren vaak als eerste als er voor hun deur een asielzoekerscentrum wordt geopend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 november 2014 @ 18:35:

. Mensen kunnen steeds minder van elkaar hebben en dat heeft alles te maken met het feit dat er veel teveel mensen te dicht op elkaar wonen. Het is net als bij ratten; dan vreten ze elkaar gewoon op.



Google eens op inwonersaantal en oppervlakte NYC en vergelijk dat met Nederland en/of randstad.



vol=vol is relatief.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Nieuwsuur van gisteravond was in dit verband wel interessant:



http://tvblik.nl/nieuwsuur/22-november-2014
quote:feow schreef op 23 november 2014 @ 20:08:

[...]





Google eens op inwonersaantal en oppervlakte NYC en vergelijk dat met Nederland en/of randstad.



vol=vol is relatief.Ik zou dan ook nooit in NYC willen wonen, maar in zijn totaliteit zijn de VS veel dunner bevolkt dan Nederland. De vergelijking tussen de bevolkingsdichtheid van een stad en die van een land slaat sowieso natuurlijk kant nog wal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 november 2014 @ 20:19:

[...]





Ik zou dan ook nooit in NYC willen wonen, maar in zijn totaliteit zijn de VS veel dunner bevolkt dan Nederland. De vergelijking tussen de bevolkingsdichtheid van een stad en die van een land slaat sowieso natuurlijk kant nog wal.NYC is ong. net zo groot als/groter dan de randstad, bovendien zijn het beide stedelijke gebieden dus die vergelijking slaat wel degelijk zowel kant als wal.
quote:Mevrouw75 schreef op 23 november 2014 @ 20:25:

[...]





NYC is ong. net zo groot als de randstad, dus die vergelijking slaat wel degelijk kant en wal.Dan ga je ervan uit dat de Randstad helemaal volgebouwd gaat worden tot één stad. Ik denk dat de meeste inwoners dat toch echt niet willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 november 2014 @ 20:28:

[...]





Dan ga je ervan uit dat de Randstad helemaal volgebouwd gaat worden tot één stad. Ik denk dat de meeste inwoners dat toch echt niet willen.Ik ga helemaal nergens vanuit. Jij beweert dat mensen die drukte niet kunnen handelen, zoals ratten elkaar opeten. NYC (oa) laat zien dat dat niet gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze die mensen daar helpen maar vooral daar blijven. Nederland gaat helemaal naar de klote en wij moeten maar tolerant zijn voor iedereen.

Wie zorgt er straks voor ons?
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 23 november 2014 @ 20:32:

[...]





Ik ga helemaal nergens vanuit. Jij beweert dat mensen die drukte niet kunnen handelen, zoals ratten elkaar opeten. NYC (oa) laat zien dat dat niet gebeurt.Daarom zitten de gevangenissen ook zo lekker vol, omdat iedereen zo chique met elkaar omgaat.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:sjors. schreef op 23 november 2014 @ 18:00:



Maar misschien zouden we wel eens wat meer compassie met asielzoekers moeten hebben. Die mensen hebben ook niet voor zo'n slechte situatie in hun thuisland gekozen.Dat vet gedrukte gedeelte heb ik de meeste moeite mee. Nederlanders hebben hierin geen keuze. Het wordt ons door de overheid opgedrongen. Waarom vangen we asielzoekers op met overheidsgeld en niet met vrijwillige giften? Zodra je dat doet, kun je misschien minder mensen opvangen, maar het draagvlak is dan veel groter.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 23 november 2014 @ 20:32:

[...]





Ik ga helemaal nergens vanuit. Jij beweert dat mensen die drukte niet kunnen handelen, zoals ratten elkaar opeten. NYC (oa) laat zien dat dat niet gebeurt.Nee. Daar leven de mensen die door een ongeluk of om andere redenen niet meer in staat zijn te werken, in de metrotunnels, op straat, in oude leegstaande krotten en dergelijke. Omdat er geen voorzieningen zijn waar die mensen een beroep op kunnen doen. Daar kreperen mensen die zorg nodig hebben, omdat ze geen zorgverzekering kunnen betalen. Daar werken mensen aan de onderkant van de maatschappij 14 uur per dag, verdeeld over 2 of 3 verschillende shitbaantjes, omdat ze anders niet in hun levensbehoeften kunnen voorzien en de torenhoge huur die hun huisjesmelker van een huisbaas vraagt voor het vervallen appartement in een stinkend en door ongedierte verziekt gebouw. Dat New York bedoel je? Daar zijn héél véél mensen nog minder dan ratten. En als we niet willen dat dat in Nederland ook gebeurt, zullen we dat moeten zien te voorkomen. Pientje ziet het zo zot nog niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
De enige die straks wegrotten zijn wij zelf. Alles wat van buiten komt moet natuurlijk goed verzorgt worden. Multiculturele bullshit.
Ja en?
quote:pejeka schreef op 24 november 2014 @ 09:45:

[...]





Nee. Daar leven de mensen die door een ongeluk of om andere redenen niet meer in staat zijn te werken, in de metrotunnels, op straat, in oude leegstaande krotten en dergelijke. Omdat er geen voorzieningen zijn waar die mensen een beroep op kunnen doen. Daar kreperen mensen die zorg nodig hebben, omdat ze geen zorgverzekering kunnen betalen. Daar werken mensen aan de onderkant van de maatschappij 14 uur per dag, verdeeld over 2 of 3 verschillende shitbaantjes, omdat ze anders niet in hun levensbehoeften kunnen voorzien en de torenhoge huur die hun huisjesmelker van een huisbaas vraagt voor het vervallen appartement in een stinkend en door ongedierte verziekt gebouw. Dat New York bedoel je? Daar zijn héél véél mensen nog minder dan ratten. En als we niet willen dat dat in Nederland ook gebeurt, zullen we dat moeten zien te voorkomen. Pientje ziet het zo zot nog niet.Mooi gezegd en helemaal waar.
quote:Mevrouw75 schreef op 23 november 2014 @ 20:32:

[...]





Ik ga helemaal nergens vanuit. Jij beweert dat mensen die drukte niet kunnen handelen, zoals ratten elkaar opeten. NYC (oa) laat zien dat dat niet gebeurt.De mensen kunnen het inderdaad niet aan, zoveel drukte altijd om je heen. Ik woon helaas in de randstad en af en toe word je doodziek van dat gehaast op de overvolle wegen. Agressie alom. Omdat de mensen zich zo heerlijk voelen in de overvolle steden?? Nog 5 jaar en je kan geen meter meer rijden. Sta je vanaf het begin tot eind van je rit naar het werk in de file. De chagrijn is nu al van de gezichten te scheppen. De mensen worden geleefd , rust is er niet meer . Ja in het oosten van het land, alleen is daar geen baan te krijgen. Laat de overheid zich daar eens hard voor maken. Dan komen we nog eens ergens. Dit leidt nergens toe. Alleen steeds meer tweedracht in de maatschappij. Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik blij ben dat ik geen 20 meer ben. Heb medelijden met de jonge generatie die de nodige shit over zich heen gaan krijgen. Alles wat opgebouwd is de afgelopen 50 jaar, hebben we ook gedaan voor de kinderen, wordt verkwanseld aan kanslozen. We hebben met z'n allen 50 jaar heel hard gewerkt om het weg te geven aan de asielzoekers. Geert Wilders had dit allang voorzien. Nu zitten we met z'n allen met deze ellende. En het einde is nog lang niet in zicht vrees ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven