Kom hier maar heen, hier is alles gratis

09-04-2014 13:31 495 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/buitenla ... nd-bootvluchtelingen.html



Tsja, als ik dit soort berichten dan groeit mijn angst voor de toekomst van ons land. Angst dat onze sociale voorzieningen nog verder uitgekleed worden, omdat ze nog onbetaalbaarder zijn geworden. Angst dat gezondheidszorg nóg duurder wordt. Angst dat wachtlijsten voor woningen nóg langer worden. Angst dat de werkloosheidscijfers nóg verder oplopen. Angst dat de gewelddadige criminaliteit in verband met bovenstaande nóg verder toeneemt. Angst dat ik van mijn bruto salaris nóg meer belasting moet betalen. En zo kan ik nog wel een tijdje verder gaan.



Zijn er meer mensen die deze angsten met mij delen? Of zijn er wellicht mensen die mij gerust kunnen stellen?



Ik hoop echt dat Europa het probleem een keer oplost. Ze zouden moeten kijken hoe Australië dit probleem oplost. Want die pakt het probleem met succes aan. Ik zou willen dat onze regering bij de Australische regering in de leer ging. Daar kunnen ze een hoop van leren.
Ik ben de laatste om te ontkennen dat het asielzoekersprobleem een groot probleem is. Ik hoop van harte dat het serieus op de Europese agenda komt en dat er een gedegen plan van aanpak komt. Ongeacht mijn mening dat mensen die het echt moeilijk hebben, hier al dan niet tijdelijk opgevangen moeten kunnen worden, ben ik bang dat het anders een onbeheersbaar probleem wordt.

Maar mensen, zien we het nou niet te somber? De Randstad is druk, maar is dat de schuld van de asielzoekers? Zijn zij verantwoordelijk voor de files woon/werkverkeer? Blijkbaar niet, want er wordt volop geklaagd dat ze juist niet werken...



De toestand met die in de VS vergelijken heeft al helemaal geen zin. Het beeld dat Pejeka schets klopt helaas, maar is niet het gevolg van het feit dat Amerika asielzoekers toelaat. Dat is een gevolg van hoe het systeem daar in elkaar zit: men is wars van overheidsbemoeienis, vandaar dat ieder voorstel om het voor de kanslozen in de maatschappij beter te maken, bij voorbaat strandt. Sterker nog: veel van deze mensen zijn zélf van mening dat de overheid zich niet moet bemoeien. De situatie in de VS is meer een voorbeeld van hoe het er voor komt te staan, als we de sociale zekerheden zouden schrappen.



We leven nog steeds in een van de rijkste landen ter wereld, met de beste voorzieningen. Natuurlijk willen we het graag zo houden. Maar of dat lukt, is zeker niet alleen afhankelijk van het aantal asielzoekers dat we hier binnenlaten. In het algemeen gesproken gaat het om de keuze hoe je met de minderbedeelden in de samenleving wilt omgaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 24 november 2014 @ 12:54:

Ik ben de laatste om te ontkennen dat het asielzoekersprobleem een groot probleem is. Ik hoop van harte dat het serieus op de Europese agenda komt en dat er een gedegen plan van aanpak komt. Ongeacht mijn mening dat mensen die het echt moeilijk hebben, hier al dan niet tijdelijk opgevangen moeten kunnen worden, ben ik bang dat het anders een onbeheersbaar probleem wordt.

Maar mensen, zien we het nou niet te somber? De Randstad is druk, maar is dat de schuld van de asielzoekers? Zijn zij verantwoordelijk voor de files woon/werkverkeer? Blijkbaar niet, want er wordt volop geklaagd dat ze juist niet werken...



De toestand met die in de VS vergelijken heeft al helemaal geen zin. Het beeld dat Pejeka schets klopt helaas, maar is niet het gevolg van het feit dat Amerika asielzoekers toelaat. Dat is een gevolg van hoe het systeem daar in elkaar zit: men is wars van overheidsbemoeienis, vandaar dat ieder voorstel om het voor de kanslozen in de maatschappij beter te maken, bij voorbaat strandt. Sterker nog: veel van deze mensen zijn zélf van mening dat de overheid zich niet moet bemoeien. De situatie in de VS is meer een voorbeeld van hoe het er voor komt te staan, als we de sociale zekerheden zouden schrappen.



We leven nog steeds in een van de rijkste landen ter wereld, met de beste voorzieningen. Natuurlijk willen we het graag zo houden. Maar of dat lukt, is zeker niet alleen afhankelijk van het aantal asielzoekers dat we hier binnenlaten. In het algemeen gesproken gaat het om de keuze hoe je met de minderbedeelden in de samenleving wilt omgaan.



Op zich met je eens. Maar je moet ook gewoon in het oog houden of de verhoudingen blijven kloppen. In alle opzichten. Dus of de mensen die je binnenlaat (of het nou asielzoekers, arbeidsmigranten of andere migranten zijn) voldoende gekwalificeerd zijn om in Nederland een bestaan op te bouwen zonder een (langdurig) beroep te hoeven doen op sociale voorzieningen. Of ze geen mensen die al in Nederland zijn, van de arbeidsmarkt verdringen, zodat dié aan de kant komen te staan. enz.



Verder moet je ook gewoon kijken naar de bevolkingsopbouw. In de Randstad zijn er al hele wijken waar bijna geen autochtone Nederlander meer woont en bestaat de bevolking grotendeels uit mensen die pakweg de afgelopen 30 jaar naar Nederland zijn gekomen. Dan kun je je in alle redelijkheid af gaan vragen hoe "Nederlands" die steden eigenlijk nog zijn. Is dat wat we willen?



En los daarvan: Nederland is gewoonweg het dichtst bevolkte land van Europa. Dan kunnen we vinden dat het niet zo is omdat er in Drente nog 100 vierkante kilometer heide is en op de Veluwe nog een beetje bos, maar het ís gewoon zo. Ook in dat opzicht moeten we een stuk leefbaarheid in het oog houden.



En ik vind dat niet onredelijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
@pejeka: in de uitzending van Nieuwsuur waarvan ik een link heb geplaatst, kwam naar voren dat er momenteel onder de asielzoekers juist veel middenklasgezinnen en hoger opgeleiden zijn. Dit als gevolg van het feit dat de reis steeds duurder wordt.



Ook vangen landen asielzoekeers op naar rato: het is zeker niet zo dat Nederland een onevenredig groot deel opvangt. De precieze aantallen werden ook gegeven in Nieuwsuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 november 2014 @ 13:03:

[...]





Op zich met je eens. Maar je moet ook gewoon in het oog houden of de verhoudingen blijven kloppen. In alle opzichten. Dus of de mensen die je binnenlaat (of het nou asielzoekers, arbeidsmigranten of andere migranten zijn) voldoende gekwalificeerd zijn om in Nederland een bestaan op te bouwen zonder een (langdurig) beroep te hoeven doen op sociale voorzieningen. Of ze geen mensen die al in Nederland zijn, van de arbeidsmarkt verdringen, zodat dié aan de kant komen te staan. enz.



Ik denk dat er een hele omschakeling mag komen in het denken van sommige mensen hier.



Waarom doen Polen bepaald werk ?? Waarom doen Nederlandse werkenlozen dit werk niet in bv een kas ?

Dat vind ik al scheef klinken. Omdat wij hier een soort van luxe denken hebben. Ik hoor het om mij heen als men werkenloos is. Er wordt gesorteerd op werk want dat wil men niet doen.

Of dat verdient niet veel dan gaat mijn uitkering minder worden als ik de volgende keer werkenloos wordt.



Kan mij voorstellen dat men zo denkt. Mensen die gezond zijn en thuis zitten dmv bijstand.

Sommige Nederlanders die zijn ook meer bezig met werk ontwijken dan denken werk is geld.

En geld is leven.





Verder moet je ook gewoon kijken naar de bevolkingsopbouw. In de Randstad zijn er al hele wijken waar bijna geen autochtone Nederlander meer woont en bestaat de bevolking grotendeels uit mensen die pakweg de afgelopen 30 jaar naar Nederland zijn gekomen. Dan kun je je in alle redelijkheid af gaan vragen hoe "Nederlands" die steden eigenlijk nog zijn. Is dat wat we willen?



En los daarvan: Nederland is gewoonweg het dichtst bevolkte land van Europa. Dan kunnen we vinden dat het niet zo is omdat er in Drente nog 100 vierkante kilometer heide is en op de Veluwe nog een beetje bos, maar het ís gewoon zo. Ook in dat opzicht moeten we een stuk leefbaarheid in het oog houden.



En ik vind dat niet onredelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 24 november 2014 @ 13:18:

@pejeka: in de uitzending van Nieuwsuur waarvan ik een link heb geplaatst, kwam naar voren dat er momenteel onder de asielzoekers juist veel middenklasgezinnen en hoger opgeleiden zijn. Dit als gevolg van het feit dat de reis steeds duurder wordt.



Ook vangen landen asielzoekeers op naar rato: het is zeker niet zo dat Nederland een onevenredig groot deel opvangt. De precieze aantallen werden ook gegeven in Nieuwsuur.



Maar Nederland heeft zelf voldoende middenklassemensen en hoger opgeleiden die niet aan een baan kunnen komen. Dus waar hebben we die mensen voor nodig dan?



En ik had het niet over "onevenredig veel". Maar een aantal van bijv. 30.000 betekent in Nederland de populatie van een kleinere stad. En dat vind ik veel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 24 november 2014 @ 12:54:

We leven nog steeds in een van de rijkste landen ter wereld, met de beste voorzieningen. Natuurlijk willen we het graag zo houden. Maar of dat lukt, is zeker niet alleen afhankelijk van het aantal asielzoekers dat we hier binnenlaten. In het algemeen gesproken gaat het om de keuze hoe je met de minderbedeelden in de samenleving wilt omgaan.



Het is zeker niet alleen daarvan afhankelijk. Maar het scheelt drie slokken op een borrel als we ermee zouden stoppen. Het geld dat we ermee over houden kunnen we gebruiken om Nederland weer leefbaar te maken voor die mensen voor wie het inmiddels moeilijk leefbaar is geworden, de verschrikkelijk hoge belastingdruk te verlagen en om ons sociale stelsel sterker te maken en te conserveren.



Begrijp me goed, ik ben absoluut een voorstander van ontwikkelingshulp. Ik vind ook zeker dat wij mensen in andere landen die het minder getroffen hebben moeten helpen, maar op locatie en niet ten koste van het sociale stelsel hier.
Ben je nou helemaal gek?
We hebben ze ook niet nodig, zij hebben ons nodig.

Ik probeer mezelf altijd voor te stellen in zo'n situatie: huis en haard moeten verlaten en nergens veilig zijn. En dan geen kant op kunnen omdat je nergens naartoe kunt. Je kunt niet altijd alles op een economische manier bekijken. Soms moet je de helpende hand bieden, ook al betekent dat misschien dat je zelf een klein stapje terug moet doen.

Natuurlijk snap ik wel dat je niet de sluizen kunt openzetten en iedereen maar kunt binnenlaten, maar dat is iets anders dan helemaal niets doen, omdat het ons niets oplevert. Niets doen is trouwens geen optie, omdat die mensen zullen blijven komen. Het alternatief dat werd gegeven, was daar ter plekke ingrijpen in de situatie. Maar dat kost ook geld, en misschien zelfs wel mensenlevens. Dus of dat echt een alternatief is?
@aanmaaklimonade: het gaat om mensen in oorlogsgebieden, die vluchten voor geweld. Daar helpt ontwikkelingshulp niet, of hooguit als doekje voor het bloeden. Er zal iets aan de onveilige, onstabiele situatie in veel landen gedaan moeten worden. Maar eenvoudig zal dat niet zijn.

Economische vluchtelingen zijn er natuurlijk ook, maar die zorgen momenteel niet voor de toename van het aantal asielzoekers.
quote:pejeka schreef op 24 november 2014 @ 13:44:

[...]





Maar Nederland heeft zelf voldoende middenklassemensen en hoger opgeleiden die niet aan een baan kunnen komen. Dus waar hebben we die mensen voor nodig dan?



En ik had het niet over "onevenredig veel". Maar een aantal van bijv. 30.000 betekent in Nederland de populatie van een kleinere stad. En dat vind ik veel.



Je hebt het niet over gastarbeiders, maar over vluchtelingen.

Gastarbeiders halen we hierheen omdat ze nuttig voor ons zijn.

Vluchtelingen komen hierheen omdat ze in hun eigen land groot gevaar lopen.



Of vind je dat iedereen die niet nuttig voor ons is rustig vermoord mag worden?



Dit land bevindt zich nog steeds in de bevoorrechte positie dat we het geld en de ruimte hebben om mensen in nood op te vangen, ook al denken sommigen daar anders over. We doen al het minimale waar we ons internationaal toe verplicht hebben, en met het miezerige, gierige bedragje dat Nederland tegenwoordig nog in vluchtelingenhulp steekt red je echt de economie niet.



En die vluchtelingen pikken ook echt geen banen in. Probeer tegenwoordig nog maar eens een baan te krijgen in dit zogenaamd tolerante land als je achternaam niet Jansen is.

Grappig trouwens, dat het altijd dezelfde mensen zijn die beweren dat die buitenlanders profiteur' aan de ene kant te lui zijn om te werken maar wel onze banen inpikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 24 november 2014 @ 14:04:

We hebben ze ook niet nodig, zij hebben ons nodig.

Ik probeer mezelf altijd voor te stellen in zo'n situatie: huis en haard moeten verlaten en nergens veilig zijn. En dan geen kant op kunnen omdat je nergens naartoe kunt. Je kunt niet altijd alles op een economische manier bekijken. Soms moet je de helpende hand bieden, ook al betekent dat misschien dat je zelf een klein stapje terug moet doen.

Natuurlijk snap ik wel dat je niet de sluizen kunt openzetten en iedereen maar kunt binnenlaten, maar dat is iets anders dan helemaal niets doen, omdat het ons niets oplevert. Niets doen is trouwens geen optie, omdat die mensen zullen blijven komen. Het alternatief dat werd gegeven, was daar ter plekke ingrijpen in de situatie. Maar dat kost ook geld, en misschien zelfs wel mensenlevens. Dus of dat echt een alternatief is?Jezelf inleven in deze mensen kun je beter niet doen. Dat vertroebelt je heldere kijk op de zaak. Iedereen weet heus dat deze mensen vaak verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt. Maar dat is geen reden om ook hier de boel maar af te breken. Een klein stapje terug doen is overigens ook helemaal geen probleem, maar vergis je niet, we gaan echt met rasse schreden achteruit. Kijk voor de grap eens naar het sociale stelsel zoals we dat hadden in de jaren 90 en zie hoe we dat al sinds eind jaren 90 aan het afbreken zijn. Ieder jaar brokkelt er weer wat af en wordt de belastingdruk verder opgevoerd. We betalen al jaren lang steeds meer voor steeds minder. Als dit op hetzelfde tempo door blijft gaan, dan is het met nog eens 15 jaar wel bekeken en gaan we inderdaad taferelen meemaken zoals we die in Amerika zien.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 24 november 2014 @ 14:09:

@aanmaaklimonade: het gaat om mensen in oorlogsgebieden, die vluchten voor geweld. Daar helpt ontwikkelingshulp niet, of hooguit als doekje voor het bloeden. Er zal iets aan de onveilige, onstabiele situatie in veel landen gedaan moeten worden. Maar eenvoudig zal dat niet zijn.

Economische vluchtelingen zijn er natuurlijk ook, maar die zorgen momenteel niet voor de toename van het aantal asielzoekers.De vluchtelingen hier opvangen helpt ook niet. Daar wordt de situatie in het land van herkomst ook niet beter van. Alleen het in vergelijking handje vol mensen dat hun weg hier naar toe weet te vinden worden dan geholpen. Terwijl dat juist vaak de sterkste mensen zijn van aldaar die aldaar nodig zijn om de situatie te verbeteren.
Ben je nou helemaal gek?
quote:aanmaaklimonade schreef op 24 november 2014 @ 14:19:

[...]





Jezelf inleven in deze mensen kun je beter niet doen. Dat vertroebelt je heldere kijk op de zaak. Iedereen weet heus dat deze mensen vaak verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt. Maar dat is geen reden om ook hier de boel maar af te breken. Een klein stapje terug doen is overigens ook helemaal geen probleem, maar vergis je niet, we gaan echt met rasse schreden achteruit. Kijk voor de grap eens naar het sociale stelsel zoals we dat hadden in de jaren 90 en zie hoe we dat al sinds eind jaren 90 aan het afbreken zijn. Ieder jaar brokkelt er weer wat af en wordt de belastingdruk verder opgevoerd. We betalen al jaren lang steeds meer voor steeds minder. Als dit op hetzelfde tempo door blijft gaan, dan is het met nog eens 15 jaar wel bekeken en gaan we inderdaad taferelen meemaken zoals we die in Amerika zien.



De problemen en de afbraak van ons sociale stelsel hebben helemaal niets te maken met de hoeveelheid vluchtelingen. Sterker nog, ook de vluchtelingen zijn het slachtoffer van dit afbraakbeleid, net als de bejaarden, zieken, gehandicapten en alle andere zwakkeren die een weerbaar en daarom makkelijk slachtoffer zijn voor rücksichtloze bezuinigingsdrift van onze regering.



Voor het feit dat alles minder, minder, minder wordt mogen de kiezers zichzelf bedanken: dat komt omdat we met z'n allen een regering in het zadel hebben geholpen die de crisis denkt op te kunnen lossen door te bezuinigen tot er niets meer overeind staat. Er wordt alleen nog gezorgd voor bovenmodaal Nederland, de rest mag kaalgeplukt worden.



Die paar vluchtelingen hebben niet de minste invloed op de economische staat van dit land.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn geen paar vluchtelingen, het zijn er veel en veel te veel.

Laten we de mensen daar helpen want als ze eenmaal hier zijn gaan ze nooit meer terug.
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 24 november 2014 @ 14:36:

Het zijn geen paar vluchtelingen, het zijn er veel en veel te veel.

Laten we de mensen daar helpen want als ze eenmaal hier zijn gaan ze nooit meer terug.Sterker nog, als ze uit gewezen worden en ze moeten terug, gaan ze net zolang de illegaliteit in totdat ze hier lang genoeg zijn om ze niet meer terug te "kunnen"sturen. Ze spreken de taal niet, maar dat weten ze dan weer wel verdomde goed. Of ze zetten gauw een paar kids op de wereld hier en dan kunnen ze na zoveel jaar ook wel blijven. Het welbekende kinderpardon. Die mensen moeten daar geholpen worden en niet hier. Wij worden toch ook afgerekend op ons kiesgedrag toch Crique ??? Die mensen daar dus ook. Is toch te gek dat alles en iedereen zomaar binnen kan komen vandaag de dag. Hulp ben ik zeker voor, maar gecontroleerd en gestructureerd "daar".
http://www.telegraaf.nl/w ... nationaal_symbool___.html

Dit dus. Hier word ik erg vrolijk van.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 24 november 2014 @ 14:04:

We hebben ze ook niet nodig, zij hebben ons nodig.

Ik probeer mezelf altijd voor te stellen in zo'n situatie: huis en haard moeten verlaten en nergens veilig zijn. En dan geen kant op kunnen omdat je nergens naartoe kunt. Je kunt niet altijd alles op een economische manier bekijken. Soms moet je de helpende hand bieden, ook al betekent dat misschien dat je zelf een klein stapje terug moet doen.

Natuurlijk snap ik wel dat je niet de sluizen kunt openzetten en iedereen maar kunt binnenlaten, maar dat is iets anders dan helemaal niets doen, omdat het ons niets oplevert. Niets doen is trouwens geen optie, omdat die mensen zullen blijven komen. Het alternatief dat werd gegeven, was daar ter plekke ingrijpen in de situatie. Maar dat kost ook geld, en misschien zelfs wel mensenlevens. Dus of dat echt een alternatief is?Maar is het dan wel een oplossing om die mensen (permanent) hier te laten blijven, waar ze misschien nooit in staat zullen zijn in hun eigen levensonderhoud te voorzien? Hetzij omdat ze de taal niet of onvoldoende beheersen, hetzij omdat ze geen of te weinig kwalificaties hebben, enz. Dat lijkt me voor alle partijen geen oplossing.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:aanmaaklimonade schreef op 24 november 2014 @ 14:19:

[...]





Jezelf inleven in deze mensen kun je beter niet doen. Dat vertroebelt je heldere kijk op de zaak. Iedereen weet heus dat deze mensen vaak verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt. Maar dat is geen reden om ook hier de boel maar af te breken. Een klein stapje terug doen is overigens ook helemaal geen probleem, maar vergis je niet, we gaan echt met rasse schreden achteruit. Kijk voor de grap eens naar het sociale stelsel zoals we dat hadden in de jaren 90 en zie hoe we dat al sinds eind jaren 90 aan het afbreken zijn. Ieder jaar brokkelt er weer wat af en wordt de belastingdruk verder opgevoerd. We betalen al jaren lang steeds meer voor steeds minder. Als dit op hetzelfde tempo door blijft gaan, dan is het met nog eens 15 jaar wel bekeken en gaan we inderdaad taferelen meemaken zoals we die in Amerika zien.





Inleven kun je beter niet doen ??



Maar we moeten ons wel in leven in de ellende van de mensen hier.?

Dus we kunnen beter niet naar een ander land kijken, waar het vaak vele malen slechter is.?

Vaak besef je dat als je naar een ander land kijkt. Dat wij het op dit moment nog niet zo slecht hebben.

Moeilijke dat er voedselbanken moeten zijn en de zorg niet goed is.

Of achteruit gaat maar moeten we dan onze ogen sluiten voor leed ergens anders.??
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 24 november 2014 @ 14:36:

Het zijn geen paar vluchtelingen, het zijn er veel en veel te veel.

Laten we de mensen daar helpen want als ze eenmaal hier zijn gaan ze nooit meer terug.





jA ZO dat zo makkenlijk zijn? Even een oorlogje ergens stoppen ???

We bellen even met de leiders in een oorlogsgebied en hup de boel stopt daar ??



Ik ben het met je eens hulp in eigen land. Maar wat doen je dan met de vluchtingenkampen die steeds groter worden ?? Het is een probleem die niet zo makkenlijk op te lossen is./
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 24 november 2014 @ 14:59:

[...]





jA ZO dat zo makkenlijk zijn? Even een oorlogje ergens stoppen ???

We bellen even met de leiders in een oorlogsgebied en hup de boel stopt daar ??



Ik ben het met je eens hulp in eigen land. Maar wat doen je dan met de vluchtingenkampen die steeds groter worden ?? Het is een probleem die niet zo makkenlijk op te lossen is./Tja. Dan worden die vluchtelingenkampen maar groter. Vind het prima als er dan hulp naartoe gaat om die mensen bij te staan aldaar. Wil ik ook graag aan meebetalen. En als die landen daar in de regio zelf direct geconfronteerd worden met en verantwoordelijk zijn voor de vluchtelingenproblematiek, gaan ze misschien ook eens nadenken voordat ze elkaar opnieuw in de haren vliegen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Nee daar ben ik me van bewust, maar al die vluchtelingen hierheen halen is ook geen goeie oplossing. Nederlanders zijn het zat, spuugzat.

Daar komt een hoop herrie van en ze wachten net zolang tot hier ook de pleuris uitbreekt.
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 24 november 2014 @ 15:11:

Nee daar ben ik me van bewust, maar al die vluchtelingen hierheen halen is ook geen goeie oplossing. Nederlanders zijn het zat, spuugzat.

Daar komt een hoop herrie van en ze wachten net zolang tot hier ook de pleuris uitbreekt.



Spreek voor jezelf. Ik ben ook een Nederlander, net als de (vele) mensen om me en 'wij' zijn het helemaal niet 'spuugzat' dat hier vluchtelingen opvangen worden. Integendeel, we schamen ons kapot dat Nederland zich er zo makkelijk vanaf maakt.



Wat 'we' wel spuugzat zijn is dat eeuwige geklaag van mensen die niet beseffen hoe goed ze het hebben, en die het internet volkotsen met hun onverdraagzaamheid. Ikke, ikke, ikke en de rest van de wereld kan kapot vallen.

Dat opgeheven vingertje naar alles wat van buiten komt, terwijl iedereen met een beetje open blik kan zien dat de problemen van binnenuit komen, en niet van buitenaf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 24 november 2014 @ 15:28:

[...]





Spreek voor jezelf. Ik ben ook een Nederlander, net als de (vele) mensen om me en 'wij' zijn het helemaal niet 'spuugzat' dat hier vluchtelingen opvangen worden. Integendeel, we schamen ons kapot dat Nederland zich er zo makkelijk vanaf maakt.



Wat 'we' wel spuugzat zijn is dat eeuwige geklaag van mensen die niet beseffen hoe goed ze het hebben, en die het internet volkotsen met hun onverdraagzaamheid. Ikke, ikke, ikke en de rest van de wereld kan kapot vallen.

Dat opgeheven vingertje naar alles wat van buiten komt, terwijl iedereen met een beetje open blik kan zien dat de problemen van binnenuit komen, en niet van buitenaf.Degenen die zich er makkelijk vanaf maken, zijn natuurlijk in de eerste plaats de landen (en het gaat om steeds dezelfde regio's) die blijkbaar niet in staat zijn hun energie te besteden aan de opbouw van het land in plaats van elkaar de tent uit te vechten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 24 november 2014 @ 15:34:

[...]





Degenen die zich er makkelijk vanaf maken, zijn natuurlijk in de eerste plaats de landen (en het gaat om steeds dezelfde regio's) die blijkbaar niet in staat zijn hun energie te besteden aan de opbouw van het land in plaats van elkaar de tent uit te vechten.



Als je je een klein beetje had verdiept in de feiten in plaats van in je onderbuik, dan zou je weten dat afhankelijk van het conflict nu al 75 tot 91% van de vluchtelingen in de eigen regio wordt opgevangen.

Er zit een grens aan wat die (veelal behoorlijk arme, en niet bij het conflict betrokken) landen kunnen doen, en een heel klein beetje hulp vanuit de allerrijkste landen ter wereld wordt dan ook op prijs gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, daarom is iedereen zo lekker tolerant en verdraagzaam tegenwoordig. Degenen die hier de boel op stelten komen zetten komen ook van buitenaf. Of lees jij geen kranten?

Maargoed, zolang er nog mensen zijn die deze problemen blijven ontkennen zal het alleen maar erger worden tot het escaleert. En die dag gaat komen, misschien wel sneller dan je zou denken want de spanningen lopen op en dat komt toch niet uit de lucht vallen, daar moet toch eerst veel misgegaan zijn. De regering drinkt thee en sust ons maar dat houdt een keer op.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 24 november 2014 @ 15:38:

[...]





Als je je een klein beetje had verdiept in de feiten in plaats van in je onderbuik, dan zou je weten dat afhankelijk van het conflict nu al 75 tot 91% van de vluchtelingen in de eigen regio wordt opgevangen.

Er zit een grens aan wat die (veelal behoorlijk arme, en niet bij het conflict betrokken) landen kunnen doen, en een heel klein beetje hulp vanuit de allerrijkste landen ter wereld wordt dan ook op prijs gesteld.Die hulp kunnen ze krijgen wat mij betreft. Door ook die laatste 25% tot 9% in de regio op te vangen. Die arme landen hoeven dat niet op eigen kosten te doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven