Kom hier maar heen, hier is alles gratis

09-04-2014 13:31 495 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/buitenla ... nd-bootvluchtelingen.html



Tsja, als ik dit soort berichten dan groeit mijn angst voor de toekomst van ons land. Angst dat onze sociale voorzieningen nog verder uitgekleed worden, omdat ze nog onbetaalbaarder zijn geworden. Angst dat gezondheidszorg nóg duurder wordt. Angst dat wachtlijsten voor woningen nóg langer worden. Angst dat de werkloosheidscijfers nóg verder oplopen. Angst dat de gewelddadige criminaliteit in verband met bovenstaande nóg verder toeneemt. Angst dat ik van mijn bruto salaris nóg meer belasting moet betalen. En zo kan ik nog wel een tijdje verder gaan.



Zijn er meer mensen die deze angsten met mij delen? Of zijn er wellicht mensen die mij gerust kunnen stellen?



Ik hoop echt dat Europa het probleem een keer oplost. Ze zouden moeten kijken hoe Australië dit probleem oplost. Want die pakt het probleem met succes aan. Ik zou willen dat onze regering bij de Australische regering in de leer ging. Daar kunnen ze een hoop van leren.
quote:pejeka schreef op 24 november 2014 @ 15:41:

[...]





Die hulp kunnen ze krijgen wat mij betreft. Door ook die laatste 25% tot 9% in de regio op te vangen. Die arme landen hoeven dat niet op eigen kosten te doen.



Gelukkig ga jij daar helemaal niet over.

Probeer jij trouwens als vervolgde homo in de moslimwereld maar eens een land in de regio te vinden waar je welkom bent. En er zit een bovengrens het aantal (bijvoorbeeld) Syrische vluchtelingen dat een buurland kan verstouwen.

Het klinkt allemaal lekker makkelijk, laat ze het met ons geld maar zelf oplossen in de eigen regio, maar zo werkt het natuurlijk niet. Tenminste niet als je een echte oplossing nastreeft, en niet met symboolpolitiek je egoïsme wilt maskeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 24 november 2014 @ 15:50:

[...]





Gelukkig ga jij daar helemaal niet over.

Probeer jij trouwens als vervolgde homo in de moslimwereld maar eens een land in de regio te vinden waar je welkom bent. En er zit een bovengrens het aantal (bijvoorbeeld) Syrische vluchtelingen dat een buurland kan verstouwen.

Het klinkt allemaal lekker makkelijk, laat ze het met ons geld maar zelf oplossen in de eigen regio, maar zo werkt het natuurlijk niet. Tenminste niet als je een echte oplossing nastreeft, en niet met symboolpolitiek je egoïsme wilt maskeren.En welke "echte oplossing" biedt je die mensen dan door ze in een land te laten wonen waar ze zich niet thuis voelen, waar ze de taal en de gebruiken niet van kennen, waar ze niet in eigen onderhoud kunnen voorzien en waar ze eigenlijk niet wíllen zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 24 november 2014 @ 16:08:

[...]





En welke "echte oplossing" biedt je die mensen dan door ze in een land te laten wonen waar ze zich niet thuis voelen, waar ze de taal en de gebruiken niet van kennen, waar ze niet in eigen onderhoud kunnen voorzien en waar ze eigenlijk niet wíllen zijn?



Welke echte oplossing je biedt? Is dat een serieuze vraag?

Dat ze blijven leven bijvoorbeeld.

Voor de meeste mensen zo belangrijk dat ze er een hoop voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 24 november 2014 @ 16:15:

[...]





Welke echte oplossing je biedt? Is dat een serieuze vraag?

Dat ze blijven leven bijvoorbeeld.

Voor de meeste mensen zo belangrijk dat ze er een hoop voor over hebben.En er zijn dus andere mogelijkheden dan ze hierheen te laten komen, waardoor ze óók kunnen blijven leven. En mocht het toch niet anders kunnen, dan ben ik voor tijdelijke opvang.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
@Crique, Tien procent van de wereldbevolking is homo, waarvan een groot deel in moslimlanden en landen als Rusland waar homo's ook niet echt geaccepteerd worden. Al zou maar één procent hiervan asiel aanvragen dan is dat toch een onmogelijke opgave om deze hier op te vangen en te onderhouden.



Je bent niet reëel. Je kunt alle zorgen over een grote toestroom van nieuwkomers wel als onderbuikgevoelens wegzetten, maar ik vind dat heel kortzichtig. Ik voel mij niet geroepen om het leed van de hele wereld op mijn schouders te nemen. Misschien zouden we eens een referendum in Nederland moeten houden over hoe groot het daadwerkelijke draagvlak is om hier onbeperkt vluchtelingen op te vangen.



Dat we het nu nog goed hebben, wil helemaal niet zeggen dat dat in de toekomst nog zo is. Ik denk dat er gewoon een grens is aan wat je voor een ander wilt en kunt doen.



Tijdelijke opvang zou in ieder geval een goed begin zijn. Ingeburgerd zijn zou geen reden mogen zijn voor een definitief verblijf in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 24 november 2014 @ 16:23:

@Crique, Tien procent van de wereldbevolking is homo, waarvan een groot deel in moslimlanden en landen als Rusland waar homo's ook niet echt geaccepteerd worden. Al zou maar één procent hiervan asiel aanvragen dan is dat toch een onmogelijke opgave om deze hier op te vangen en te onderhouden.



Je bent niet reëel. Je kunt alle zorgen over een grote toestroom van nieuwkomers wel als onderbuikgevoelens wegzetten, maar ik vind dat heel kortzichtig. Ik voel mij niet geroepen om het leed van de hele wereld op mijn schouders te nemen. Misschien zouden we eens een referendum in Nederland moeten houden over hoe groot het daadwerkelijke draagvlak is om hier onbeperkt vluchtelingen op te vangen.



Dat we het nu nog goed hebben, wil helemaal niet zeggen dat dat in de toekomst nog zo is. Ik denk dat er gewoon een grens is aan wat je voor een ander wilt en kunt doen.



Tijdelijke opvang zou in ieder geval een goed begin zijn. Ingeburgerd zijn zou geen reden mogen zijn voor een definitief verblijf in Nederland.



Je hebt gelijk, maar ik denk dat er twee dingen aan de hand zijn: hart en verstand.



Je hart wil mensen helpen, maar je zult ook je verstand moeten gebruiken om te kijken wat reëel is.



Ik vergelijk het altijd met een gezin. Stel je bent ouders van een gezin. Je hebt het goed en je besluit armere mensen van een straat verderop te helpen. Prima. Soms worden mensen dakloos, dus die neem je maar in huis, want je hebt toch nog een kamertje vrij. Heel menslievend. Maar zodra je je eigen kinderen niet genoeg te eten en minder verzorging gaat geven omdat je steeds meer geld naar andere mensen gaat brengen, doe je iets fout. En zodra je zo veel mensen in huis gaat nemen dat je zelf te weinig levensruimte gaat krijgen, doe je ook iets niet goed. Dan doe je je eigen kinderen tekort. En daar is niemand mee geholpen, de mensen die je denkt te helpen ook niet, want op den duur gaat het voor iedereen fout.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:snoopylynn schreef op 24 november 2014 @ 15:39:

Ja hoor, daarom is iedereen zo lekker tolerant en verdraagzaam tegenwoordig. Degenen die hier de boel op stelten komen zetten komen ook van buitenaf. Of lees jij geen kranten?

Maargoed, zolang er nog mensen zijn die deze problemen blijven ontkennen zal het alleen maar erger worden tot het escaleert. En die dag gaat komen, misschien wel sneller dan je zou denken want de spanningen lopen op en dat komt toch niet uit de lucht vallen, daar moet toch eerst veel misgegaan zijn. De regering drinkt thee en sust ons maar dat houdt een keer op.Is het wel eens bij je opgekomen dat je een keuze hebt? Je kunt er ook voor kiezen om je niet op te laten jutten, en niet "de pleuris" uit te laten breken. Dat heeft niets te maken met sussen of ontkennen. Je kunt best onderkennen dat wij, als Europa, een probleem hebben en dat we oplossingen moeten vinden om dit in goede banen. Maar hoe we met die problemen omgaan, daar kiezen we toch echt zelf voor.
Dat mensen in Nederland het op dit moment moeilijk hebben, is het gevolg van de crisis, die weer het gevolg is van fout beleid in het bankwezen. Daar hebben vluchtelingen niets mee te maken. Bovendien ben ik van mening dat er genoeg geld is in Nederland, we kiezen er alleen zelf voor om dat niet uit te geven op de plekken waar dat het meest nodig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 24 november 2014 @ 16:53:

Dat mensen in Nederland het op dit moment moeilijk hebben, is het gevolg van de crisis, die weer het gevolg is van fout beleid in het bankwezen. Daar hebben vluchtelingen niets mee te maken. Bovendien ben ik van mening dat er genoeg geld is in Nederland, we kiezen er alleen zelf voor om dat niet uit te geven op de plekken waar dat het meest nodig is.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Opvang in de regio gebeurt toch al op grote schaal: Turkije: 1,5 miljoen Syrische vluchtelingen, Libanon: 1 miljoen vluchtelingen op een bevolking van 4 miljoen, Jordanie: 600.000 etc.

Ik woon in Saudi en ik ben van mening dat dit land ook minstens een half miljoen vluchtelingen (of meer) kan opnemen maar hier is er totaal geen politieke wil. In plaats daarvan doneren ze 10 miljoen aan de Jordaanse kampen. Maar ja wat is 10 miljoen? Alleen de inkomsten uit de hadj zijn al het zoveel voudige van dit bedrag.
quote:pejeka schreef op 24 november 2014 @ 16:32:

[...]





Je hebt gelijk, maar ik denk dat er twee dingen aan de hand zijn: hart en verstand.



Je hart wil mensen helpen, maar je zult ook je verstand moeten gebruiken om te kijken wat reëel is.



Ik vergelijk het altijd met een gezin. Stel je bent ouders van een gezin. Je hebt het goed en je besluit armere mensen van een straat verderop te helpen. Prima. Soms worden mensen dakloos, dus die neem je maar in huis, want je hebt toch nog een kamertje vrij. Heel menslievend. Maar zodra je je eigen kinderen niet genoeg te eten en minder verzorging gaat geven omdat je steeds meer geld naar andere mensen gaat brengen, doe je iets fout. En zodra je zo veel mensen in huis gaat nemen dat je zelf te weinig levensruimte gaat krijgen, doe je ook iets niet goed. Dan doe je je eigen kinderen tekort. En daar is niemand mee geholpen, de mensen die je denkt te helpen ook niet, want op den duur gaat het voor iedereen fout.



Klopt helemaal wat je zegt.

Men is toch hier in dit land voor kleine gezinnen, op een enkeling na. En dan is steevast de reactie: "Ik wil mijn kinderen alles kunnen geven wat ze nodig hebben". En dat is dan nog maar in het klein. De (R)Overheid hier denkt met hun beperkte budget de ellende van de halve wereld te kunnen financieren. En dat gaat dus niet. Zolang er hier in dit land ook van alles fout gaat , chronisch geld gebrek voor belangrijke zaken zoals de ouderen zorg, kinderopvang, etc, moet dit land maar eens ophouden met het braafste jongetje van de klas te willen zijn. En doe niet net alsof het maar om een paar mensen gaat , maar duizenden en nog eens duizenden, die allemaal hulp willen en als het niet naar het zin is, gaan ze hier de boel verbouwen, op de vuist met elkaar, demonstreren etc. Zelfs Teeven weet het niet meer. De asielzoekers zijn er nu met te veel. De landen kunnen het niet meer aan. En heeft ons land een meevaller van 650 miljoen, staat Brussel weer met die enge grijpgrage handen zijn deel op te eisen. Laat Brussel de landen dat geld houden en dan wat meer geld geven aan opvang voor deze mensen. Wat voor een ellende heeft de EU ons niet opgeleverd?? De welvaart in ons land neemt in rap tempo af en de afdrachten stijgen in rap tempo. Iedereen kan maar binnen komen zondere enige vorm van controle. Ik laat ook geen wildvreemden die ik niet ken, ongevraagd binnenkomen in mijn huis. En de overheid doet het wel. Asielzoekerscentra plaatsen in kleine dorpjes. Mag toch werkelijk hopen dat het niet in ons dorp gebeurd, maar in deze tijd weet je het maar nooit.
quote:jo-elise schreef op 25 november 2014 @ 06:41:

[...]





Klopt helemaal wat je zegt.

Men is toch hier in dit land voor kleine gezinnen, op een enkeling na. En dan is steevast de reactie: "Ik wil mijn kinderen alles kunnen geven wat ze nodig hebben". En dat is dan nog maar in het klein. De (R)Overheid hier denkt met hun beperkte budget de ellende van de halve wereld te kunnen financieren. En dat gaat dus niet. Zolang er hier in dit land ook van alles fout gaat , chronisch geld gebrek voor belangrijke zaken zoals de ouderen zorg, kinderopvang, etc, moet dit land maar eens ophouden met het braafste jongetje van de klas te willen zijn. En doe niet net alsof het maar om een paar mensen gaat , maar duizenden en nog eens duizenden, die allemaal hulp willen en als het niet naar het zin is, gaan ze hier de boel verbouwen, op de vuist met elkaar, demonstreren etc. Zelfs Teeven weet het niet meer. De asielzoekers zijn er nu met te veel. De landen kunnen het niet meer aan. En heeft ons land een meevaller van 650 miljoen, staat Brussel weer met die enge grijpgrage handen zijn deel op te eisen. Laat Brussel de landen dat geld houden en dan wat meer geld geven aan opvang voor deze mensen. Wat voor een ellende heeft de EU ons niet opgeleverd?? De welvaart in ons land neemt in rap tempo af en de afdrachten stijgen in rap tempo. Iedereen kan maar binnen komen zondere enige vorm van controle. Ik laat ook geen wildvreemden die ik niet ken, ongevraagd binnenkomen in mijn huis. En de overheid doet het wel. Asielzoekerscentra plaatsen in kleine dorpjes. Mag toch werkelijk hopen dat het niet in ons dorp gebeurd, maar in deze tijd weet je het maar nooit.



Ik hoop ook dat je ze nooit in je buurt krijgt. Ik had de pech een asielzoekerscentrum naast me te krijgen. Ben dan ook verhuisd.

Daar zag ik ook de enorme rijkdom van die lui. Het ontbrak ze aan niets.

Kan ik in ieder geval niet zeggen van de ouderen die ik zorg moet verlenen...
Alle reacties Link kopieren
Belgie neemt intussen 225 asielzoekers op. Wtf 225! waarom moet Nederland met alle problemen op de huizenmarkt er dan weer zo veel opnemen?!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 10 december 2014 @ 11:19:

Belgie neemt intussen 225 asielzoekers op. Wtf 225! waarom moet Nederland met alle problemen op de huizenmarkt er dan weer zo veel opnemen?!

Inderdaad als we de HRA zouden afschaffen , kunnen we er meer opvangen.

Dat bedoelde je zeker niet he
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:meivogel schreef op 24 november 2014 @ 16:53:

Dat mensen in Nederland het op dit moment moeilijk hebben, is het gevolg van de crisis, die weer het gevolg is van fout beleid in het bankwezen. Daar hebben vluchtelingen niets mee te maken. Bovendien ben ik van mening dat er genoeg geld is in Nederland, we kiezen er alleen zelf voor om dat niet uit te geven op de plekken waar dat het meest nodig is.Er zijn heel veel mensen in Nederland die niet rond kunnen komen en dan heb ik het over de stille armoede, deze mensen houden het voor zich uit schaamte. Ik zie het om me heen bijvoorbeeld bij kinderen op school, en vind dat heel verdrietig. Het gaat hier de kant op zoals in Amerika, de middenklasse wordt steeds armer.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen uit van die puinhoop-burgeroorlog-moslimlanden willen hiernaartoe als vluchteling.



Sommige mensen die in Nederland wonen, willen heel graag afreizen naar van die puinhoop-burgeroorlog-moslimlanden.



Ik heb een idee. We leggen de mensen die vanuit Nederland naar puinhoop-burgeroorlog-moslimlanden willen reizen geen strobreed meer in de weg (wel een stempeltje in hun paspoort waardoor ze niet zo maar meer terugkomen).



En voor iedere 'ik vertrek'-moslim nemen we een vluchteling op.



Dan hoeven er in de praktijk niet meer huizen te worden gebouwd of uitkeringen te worden verstrekt en blijft de bevolking hier zo'n beetje gelijk qua aantal. Wel iets aangenamer, want de 'ik wil graag hiernaartoe'-mensen zijn waarschijnlijk betere burgers dan de 'ik wil naar een islamitische heilstaat'-mensen.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:Janneke012345 schreef op 10 december 2014 @ 13:04:

Sommige mensen uit van die puinhoop-burgeroorlog-moslimlanden willen hiernaartoe als vluchteling.



Sommige mensen die in Nederland wonen, willen heel graag afreizen naar van die puinhoop-burgeroorlog-moslimlanden.



Ik heb een idee. We leggen de mensen die vanuit Nederland naar puinhoop-burgeroorlog-moslimlanden willen reizen geen strobreed meer in de weg (wel een stempeltje in hun paspoort waardoor ze niet zo maar meer terugkomen).



En voor iedere 'ik vertrek'-moslim nemen we een vluchteling op.



Dan hoeven er in de praktijk niet meer huizen te worden gebouwd of uitkeringen te worden verstrekt en blijft de bevolking hier zo'n beetje gelijk qua aantal. Wel iets aangenamer, want de 'ik wil graag hiernaartoe'-mensen zijn waarschijnlijk betere burgers dan de 'ik wil naar een islamitische heilstaat'-mensen.Wel heel simplistisch gedacht. Helaas zijn die "ik vertrek" moslims zoals jij ze noemt vaak ouders van kinderen die de dupe zijn van de idioterie van hun ouders.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 10 december 2014 @ 12:34:

[...]



Inderdaad als we de HRA zouden afschaffen , kunnen we er meer opvangen.

Dat bedoelde je zeker niet he Ik weet niet wat HRA is, wel weet ik dat hier een enorm tekort aan betaalbare woningen is en dat asielzoekers voorrang krijgen. Volgens mij klopt dat niet.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 10 december 2014 @ 13:08:

[...]



Wel heel simplistisch gedacht. Helaas zijn die "ik vertrek" moslims zoals jij ze noemt vaak ouders van kinderen die de dupe zijn van de idioterie van hun ouders.



Ja met genuanceerd denken ga je dit probleem ook niet oplossen vrees ik.

En helaas zijn veel kinderen de dupe van idioterie van ouders. Soms hoop ik dat het ook de goede kant opgaan en dat ouders denken 'goh, misschien is het toch niet zo handig om naar een land te gaan waar men de klok ergens terugzet naar het jaar 1400 want dat is voor onze kinderen niet zo fijn'. Maar ja.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:netniet schreef op 10 december 2014 @ 12:40:

[...]



Er zijn heel veel mensen in Nederland die niet rond kunnen komen en dan heb ik het over de stille armoede, deze mensen houden het voor zich uit schaamte. Ik zie het om me heen bijvoorbeeld bij kinderen op school, en vind dat heel verdrietig. Het gaat hier de kant op zoals in Amerika, de middenklasse wordt steeds armer.Wat dat laatste betreft: daar ben ik ook bang voor. En wat het eerste betreft: als al het geld dat voor nutteloze overheidsprojecten over de balk wordt gesmeten aan de armen in Nederland zou worden besteed, dan konden we gerust nog wel een paar vluchtelingen opnemen. Dat is wat ik bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 10 december 2014 @ 13:25:

[...]





Wat dat laatste betreft: daar ben ik ook bang voor. En wat het eerste betreft: als al het geld dat voor nutteloze overheidsprojecten over de balk wordt gesmeten aan de armen in Nederland zou worden besteed, dan konden we gerust nog wel een paar vluchtelingen opnemen. Dat is wat ik bedoelde.Wat zijn nutteloze overheidsprojecten volgens jou?
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:Janneke012345 schreef op 10 december 2014 @ 13:28:

[...]





Wat zijn nutteloze overheidsprojecten volgens jou?Dat zijn die overheidsprojecten waar zelfs door een overheidsinstantie als de Rekenkamer ernstig aan het nut ervan getwijfeld wordt.
quote:meivogel schreef op 24 november 2014 @ 16:53:

Dat mensen in Nederland het op dit moment moeilijk hebben, is het gevolg van de crisis, die weer het gevolg is van fout beleid in het bankwezen. Daar hebben vluchtelingen niets mee te maken. Bovendien ben ik van mening dat er genoeg geld is in Nederland, we kiezen er alleen zelf voor om dat niet uit te geven op de plekken waar dat het meest nodig is.Het bankwezen?????? Je kunt geld maar één keer uitgeven. Dus als je het aan de één besteedt dan blijft er minder voor een ander over. Er is helemaal niet genoeg geld in Nederland, ik dacht dat iedereen dat ondertussen wel begrepen heeft. Er wordt jaarlijks meer uitgegeven dan er binnenkomt. Begrotingstekorten, je weet wel. Dan bouw je steeds meer schulden op en dat gaat op den duur fout. Jemig, lees je dan helemaal geen krant of zo?
[
quote:mienietjefietje schreef op 10 december 2014 @ 13:12:

[...]





Ik weet niet wat HRA is, wel weet ik dat hier een enorm tekort aan betaalbare woningen is en dat asielzoekers voorrang krijgen. Volgens mij klopt dat niet.Hyptheek rente aftrek bedoeld ze. Maar dat is weer een hele andere discussie. Dan zijn er veel meer potjes die gesloten mogen worden. Al die andere tegemoetkomingen moeten dan ook maar eens op de schop. Dat is dan wel zo eerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven