Komt er ook Ebola naar Nederland?

15-11-2014 12:49 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens sommige berichten heeft men bewust Ebola verspreid in enkele west Afrikaanse landen. In de USA gingen duizenden verpleegkundigen de straat op om te protesteren tegen een tekort aan zorgmiddelen voor Ebola patiënten. Verder lees ik dat Marokko afzag van organiseren/hosten van de Afrika Cup uit vrees voor Ebola besmettingen door bezoekende fans. Maar in 2016 alsnog van de partij wil zijn. Europa kende ook de plaag, de zwarte dood. En in 1918 of zo ook de Spaanse Griep. Nu maak ik mij vreselijke zorgen over de Participatie wet welke in 2015 ingaat, tegen een heleboel sociale problemen. Onder andere met bejaarden die te oud worden, teveel bijstandtrekkers, asocialen, jeugdcriminelen. Kortom, ik stelde mij zo voor dat een Ebola epidemie Nederland/Europa van veel sociale problemen kan afhelpen. Minister Van Opstelten heeft 40 rampenscenario's laten opstellen, en men is heel erg bezig met dat NL Alert voor rampen. We zijn al enkele jaren bezig met dingen rond de dood, alsof men ons aan het voorbereiden is. Maar niet zo, dat we al vluchtplannen kunnen maken. Kortom, de Participatiewet klinkt als een nazi wet, dat wie eet maar niet produceert, maar dood moet. En dat leven geen recht is, maar een gust van de staat, die immers ook jonge soldaten de dood mag insturen. En die berichten van gedode bejaarden in verpleegtehuizen worden steeds meer. En waarom sluit men bejaardenhuizen als de bevolking vergrijst. En waarom bouwt men te weinig woningen? En waarom stromen de Polen en Roemenen binnen terwijl er geen werk is. Gaan zij alle gedode, laag geschoolden vervangen? En waarom worden wij zo hysterisch tegen elkaar opgehitst in Nederland? Tegen zwarten en tegen moslims. Kortom, Ebola zou gelegenheid geven om mensen in de verlaten militaire kazernes te isoleren, terwijl de rest van de bevolking al tegen allochtonen is opgehitst. Alsof wij ons aan het voorbereiden zijn op een grote schoonmaak door Ebola en dat de besmettingen in West Afrika alleen maar het voorspel zijn.
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Er is niet genoeg aluminiumfolie op de wereld.. *vouwt hoedje*
Why own a room when you can build a house?
Alle reacties Link kopieren
Oja, Betty; Ebola slaat in drie landen om zich heen in Afrika. Al decennia.

Drie. Landen. In een continent groter dan de Verenigde Staten.



Een beetje context en nuchterheid zou je goed doen.
Why own a room when you can build a house?
quote:granny71 schreef op 15 november 2014 @ 13:19:

[...]



Dan moet je dat zelf ook doen he.

Virussen hebben namelijk de vervelende gewoonte wel eens te muteren dus zo vreemd is het niet om te denken dat het ooit wel eens een airnorne virus wordt.



ooooh, hadden we het hier over totaal niet waarschijnlijke scenario's!

Ja in dat geval maak ik mijn huis alvast klaar voor de zombie apocalypse

Iets serieuzer: virussen muteren inderdaad, maar dat zijn subtiele veranderingen(met soms vervelende gevolgen), als een virus airborne wil worden, dan zijn daar veel ingrijpendere mutaties voor nodig.
quote:saszee schreef op 15 november 2014 @ 13:20:

[...]





Alleen niet naar openbare toiletten gaan. En niet gaan sporten ebola is ook aangetroffen in zweet



Als er echt een epidemie/pandemie op komst is, dan lijkt me dat een kleine moeite ja. Daarnaast is iemand niet besmettelijk als hij geen ziektesymptomen heeft. Aangezien mensen over het algemeen niet gaan sporten met koorts en bloedingen is zelfs daar de besmettingskans minimaal.



Voor de duidelijkheid: ik sluit niet uit dat ebola naar Nederland komt. Ik sluit wel vrijwel uit dat het een epidemie wordt.
Ik geloof wel in dat ebola een complot is van het westen om afrikanen uit te roeien. Niet dat het ook in Nederland een epidemie word. Daar hebben ze niks aan.
Tussen zwemmen en vliegen van een virus is niet zo veel verschil. Ebola zwemt nu dmv huidvloeistof,van de een naar de ander, vaporiseren is een klein kunstje voor een virus.



En..je kunt je even niet zo lekker voelen en toch maar even gaan sporten of naar huis vliegen.
quote:Ma_Griffe schreef op 16 november 2014 @ 00:52:

Tussen zwemmen en vliegen van een virus is niet zo veel verschil. Ebola zwemt nu dmv huidvloeistof,van de een naar de ander, vaporiseren is een klein kunstje voor een virus.



En..je kunt je even niet zo lekker voelen en toch maar even gaan sporten of naar huis vliegen.Misschien is dit artikel handig om te lezen:

http://www.virology.ws/20 ... to-say-about-ebola-virus/

spoiler alert: Je statement "Tussen zwemmen en vliegen van een virus is niet zo veel verschil." is absoluut niet waar.

Het is onwaarschijnlijk dat een virus van overdachtsvorm veranderd. Dat is nog nooit gebeurt, en vereist veel complexe mutaties.



"En..je kunt je even niet zo lekker voelen en toch maar even gaan sporten of naar huis vliegen."

Ik weet niet of je enigszins bekend met ebola? Het is net iets ernstiger dan 'je even niet zo lekker voelen'. Naar huis vliegen: oké, als je echt graag naar huis wilt dan vlieg je ook als je erg ziek bent. Maar denk niet dat iemand met ebola gaat sporten...
En nog meer wetenschappelijk bewijs, mocht je er behoefte aan hebben:



http://www.scientificamer ... a-virus-will-go-airborne/



http://online.wsj.com/art ... o-have-changed-1413475957
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 16 november 2014 @ 00:48:

Ik geloof wel in dat ebola een complot is van het westen om afrikanen uit te roeien. Niet dat het ook in Nederland een epidemie word. Daar hebben ze niks aan.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2014 10:03
Reden: Ongepaste opmerking verwijderd
% gewijzigd
Vind het trouwens wel belachelijk dat hulpverleners in ebolagebied niet ter plaatse in quarantaine moeten tot ze genezen zijn verklaard voor ze weer naar 't westen mogen. Het is het risico van 't vak dat je wat oploopt als je daar persé wil gaan werken. Vrije keus van hen naar daar te gaan, maar dan moeten ze het niet mee kunnen dragen naar westerse landen.
[...]



Wat ben jij toch een naar mens, dat je zoiets je toetsenbord uitkrijgt! En veel moslims wonen in die westerse wereld, want blijkbaar moeten ze allemaal dood van jou niet alleen de extremisten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2014 10:06
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]



Dit is toch niet normaal dat je dit werkelijk zegt?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2014 10:06
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]





Ook ik vind het echt te ongelooflijk voor woorden dat je zoiets zegt. Ben je wel helemaal lekker?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2014 10:06
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 16 november 2014 @ 00:48:

Ik geloof wel in dat ebola een complot is van het westen om afrikanen uit te roeien. Niet dat het ook in Nederland een epidemie word. Daar hebben ze niks aan.Waarom zouden er dan hulpverleners naar Afrika gaan? Waarom zou de regering dan geld inzamelen op giro 555?
Alle reacties Link kopieren
quote:Brownbetty schreef op 15 november 2014 @ 15:14:

[...]





De staat van Nederland organiseert ook de oppositie, demonstraties, betogingen. en geeft ons complottheorien zodat we niet zelf gaan denken of zoeken. Mensen die aan drugs zijn lijken in mijn ervaring ook erg ontvankelijk voor staatsindoctrinatie.





Hoi Brownbetty, ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of je dit allemaal ECHT denkt.

Zo ja, dan lijkt het me heel zwaar om met die gedachte te leven. De staat organiseert toch helemaal gen demonstraties? Kijk bijvoorbeeld eens naar alle stille tochten, de anti-zwarte-pieten demonstratie van gister. Waarom zou de regering dat organiseren. Met welk doel?
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 16 november 2014 @ 09:48:

[...]





Waarom zouden er dan hulpverleners naar Afrika gaan? Waarom zou de regering dan geld inzamelen op giro 555?



Het is niet de regering die geld inzamelt op giro 555, dat zijn de samenwerkende hulporganisaties.



De rijke landen kunnen niet zonder Afrika, dus gaan ze de Afrikanen zeker niet uitroeien. Ik heb geen alu hoedje....
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 16 november 2014 @ 10:26:

[...]





Het is niet de regering die geld inzamelt op giro 555, dat zijn de samenwerkende hulporganisaties.



De rijke landen kunnen niet zonder Afrika, dus gaan ze de Afrikanen zeker niet uitroeien. Ik heb geen alu hoedje....Heb je gelijk in. Ik dacht even dat het de regering was.
Alle reacties Link kopieren
De rijke landen kunnen niet zonder Afrika, dus gaan ze de Afrikanen zeker niet uitroeien



Tuurlijk niet. Afrika is een melkkoe waar de honden geen brood van lusten.
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:lenepeen schreef op 16 november 2014 @ 01:23:

En nog meer wetenschappelijk bewijs, mocht je er behoefte aan hebben:



http://www.scientificamer ... a-virus-will-go-airborne/



http://online.wsj.com/art ... o-have-changed-1413475957Dank je.
quote:shaniqa schreef op 16 november 2014 @ 00:48:

Ik geloof wel in dat ebola een complot is van het westen om afrikanen uit te roeien. Niet dat het ook in Nederland een epidemie word. Daar hebben ze niks aan.Maar er wonen toch ook blanken in Afrika? Beschouwen we die dan als collateral damage?
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 16 november 2014 @ 11:16:

[...]





Maar er wonen toch ook blanken in Afrika? Beschouwen we die dan als collateral damage?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Serieus. Dit hele topic! Ik lach me rot op de late zondagochtend!
Why own a room when you can build a house?
Gezien het feit dat er in de tijd dat Ebola zich nu verspreid meer mensen zijn overleden aan andere ziektes, die normaal zijn in Afrika, dan aan Ebola denk ik dat het Westen zich wel degelijk bedreigt voelt door Ebola.

Wie kraait er naar de mensen die overlijden aan malaria, aids, uitdroging en andere ziektes waar al jaren mensen aan dood gaan, ook in de drie landen waar nu Ebola is. Sterker nog, mensen met die ziektes maken nu minder kans omdat de ziekenhuizen in die drie landen vol liggen met Ebola-patiënten, dus wie daar nu malaria krijgt, krijgt helemaal geen medische zorg.

Malaria, aids, uitdroging en andere ziektes worden als mindere bedreiging beschouwd voor de westerse wereld. Dus wat maakt het uit dat er daar ook minimaal 5000 mensen aan overleden zijn.



Beetje krom, in mijn ogen dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:hashtagbrownie schreef op 15 november 2014 @ 17:34:

Er is niet genoeg aluminiumfolie op de wereld.. *vouwt hoedje*Het is er wel, maar dat ligt opgeslagen op een geheime locatie waar alleen de ingewijden die op goede voet staan met de machten achter de schermen er bij kunnen.
What a nuanced anxiety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven