Komt er ook Ebola naar Nederland?

15-11-2014 12:49 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens sommige berichten heeft men bewust Ebola verspreid in enkele west Afrikaanse landen. In de USA gingen duizenden verpleegkundigen de straat op om te protesteren tegen een tekort aan zorgmiddelen voor Ebola patiënten. Verder lees ik dat Marokko afzag van organiseren/hosten van de Afrika Cup uit vrees voor Ebola besmettingen door bezoekende fans. Maar in 2016 alsnog van de partij wil zijn. Europa kende ook de plaag, de zwarte dood. En in 1918 of zo ook de Spaanse Griep. Nu maak ik mij vreselijke zorgen over de Participatie wet welke in 2015 ingaat, tegen een heleboel sociale problemen. Onder andere met bejaarden die te oud worden, teveel bijstandtrekkers, asocialen, jeugdcriminelen. Kortom, ik stelde mij zo voor dat een Ebola epidemie Nederland/Europa van veel sociale problemen kan afhelpen. Minister Van Opstelten heeft 40 rampenscenario's laten opstellen, en men is heel erg bezig met dat NL Alert voor rampen. We zijn al enkele jaren bezig met dingen rond de dood, alsof men ons aan het voorbereiden is. Maar niet zo, dat we al vluchtplannen kunnen maken. Kortom, de Participatiewet klinkt als een nazi wet, dat wie eet maar niet produceert, maar dood moet. En dat leven geen recht is, maar een gust van de staat, die immers ook jonge soldaten de dood mag insturen. En die berichten van gedode bejaarden in verpleegtehuizen worden steeds meer. En waarom sluit men bejaardenhuizen als de bevolking vergrijst. En waarom bouwt men te weinig woningen? En waarom stromen de Polen en Roemenen binnen terwijl er geen werk is. Gaan zij alle gedode, laag geschoolden vervangen? En waarom worden wij zo hysterisch tegen elkaar opgehitst in Nederland? Tegen zwarten en tegen moslims. Kortom, Ebola zou gelegenheid geven om mensen in de verlaten militaire kazernes te isoleren, terwijl de rest van de bevolking al tegen allochtonen is opgehitst. Alsof wij ons aan het voorbereiden zijn op een grote schoonmaak door Ebola en dat de besmettingen in West Afrika alleen maar het voorspel zijn.
pluk de dag
quote:tyche schreef op 16 november 2014 @ 12:50:

[...]



Het is er wel, maar dat ligt opgeslagen op een geheime locatie waar alleen de ingewijden die op goede voet staan met de machten achter de schermen er bij kunnen.De alu-industrie hè, wordt die ook gerund door blanke west Europeanen?
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 16 november 2014 @ 12:52:

[...]



De alu-industrie hè, wordt die ook gerund door blanke west Europeanen?Nee, dat is nu juist het slimme. Ze laten ons denken dat dat zo is. Maar in werkelijkheid....
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow weet what's up.



Wat de vraag oproept: hoe kan het dat jij die informatie hebt?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 15 november 2014 @ 12:56:

Oei jij hebt de overheid door. Nu moet je helemaal vrezen voor je leven. Vluchten is zinloos want zoals iedereen weet ben je gechipt tijdens je hielprik...Wat mij facineert is dat de slachtoffers dachten dat ze zouden douchen, maar stonden in de gaskamer. Men heeft hen via de trein naar de andere kant van Europa versleept en toch hadden ze vertrouwen dat hen niets zou overkomen. Ik hoorde een overlende vertellen dat hij zijn gitaar had meegomen voor liedjes rond het kampvuur. Dat is wat ze toen verwachtten, maar het was dus een ander soort kamp. Ik hoor dezelfde onnozelheid vandaag weer. Ze doen het al eeuwen, en elke tweede generatie. Er is weer sprake van een economische crisis en dreiging van oorlog. In Nederland worden we vreselijk tegen elkaar opgehitst, zoals hoe men de Europeanen in 1933-1945 tegen de Joden ophitste. Maar als ik ongelijk heb, en dat zulen we spoedig weten, dan gaan we gewoon vrolijk verder. Voor de zekerheid zou ik mijn spaargeld van de bank halen zodat men bij het eerste gerucht van Ebola in Nederland meteen kan vluchten, als men daar voor kiest. Zoniet het Wilhelmus zingen en zich als schapen, als kippen laten ruimen.
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 16 november 2014 @ 13:33:

feow weet what's up.



Wat de vraag oproept: hoe kan het dat jij die informatie hebt?Oppassen dames (heren?)! ZE HOREN ALLES!!
Why own a room when you can build a house?
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 16 november 2014 @ 12:55:

[...]





Nee, dat is nu juist het slimme. Ze laten ons denken dat dat zo is. Maar in werkelijkheid....Net zoals 1933-1945 zal men ook leden van de slachtoffergroep inzetten om hun eigen soort te vermoorden. Dat is altijd zo geweest. Afrikanen speelden zelf ee erg grote rol bij de slavernij van Afrikanen 1444-1863. Men heeft ook veel witte Europeanen vermoord die asociaal en geestelijk inferioriteit als stempel kregen. Homo's werden vergast omdat ze homo waren en een schande voor het nazi-mannelijkheidsideaal.
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 16 november 2014 @ 13:33:

feow weet what's up.



Wat de vraag oproept: hoe kan het dat jij die informatie hebt?Lees veertig boeken over de oorlog, liefst Engelse of Amerikaanse, niet Nederlandse, dan zal je na boek twee merken dat het officiele verhaal, wat we in films en op tv zien, niet waar is, niet waar kan zijn door interne tegenstrijdigheden. Verder moet je gezegend zijn met een rationeel, oorzaak en gevolg begrip. En verder de dagelijkse berichten volgen. Want ze praten dagelijks over de voorbereiding, maar versluierd. Ze maken nu steeds meer reclame voor 'NL Alert.'
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:lenepeen schreef op 16 november 2014 @ 00:26:

[...]





ooooh, hadden we het hier over totaal niet waarschijnlijke scenario's!

Ja in dat geval maak ik mijn huis alvast klaar voor de zombie apocalypse

Iets serieuzer: virussen muteren inderdaad, maar dat zijn subtiele veranderingen(met soms vervelende gevolgen), als een virus airborne wil worden, dan zijn daar veel ingrijpendere mutaties voor nodig.Mi gudu, er is nu een uitbraak van vogelgriep die ook gevaarlijk is voor mensen. Waarom is mijn Horror SF zo onwaarschijnlijk voor jou?
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 16 november 2014 @ 00:48:

Ik geloof wel in dat ebola een complot is van het westen om afrikanen uit te roeien. Niet dat het ook in Nederland een epidemie word. Daar hebben ze niks aan.Ze hbben elke twee generaties een holocaust/porgroms, en de vorige was net twee generaties geleden. We zijn diep aan het bezuinigen. We horen dagelijks hoe bejaarden en zieken onvrijwillig worden ge-ethanaseert. We hebben de vreemde Participatie wet, etc. Europeanen zijn niet immuun tegen ziektes. Ebola is geen zwarte mensen ziekte.
pluk de dag
En de vogelgriep? IK denk persoonlijk dat de Chinese regering trekvogels heeft geïnfecteerd en dat ze ons op deze manier willen uitroeien.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 16 november 2014 @ 02:29:

Vind het trouwens wel belachelijk dat hulpverleners in ebolagebied niet ter plaatse in quarantaine moeten tot ze genezen zijn verklaard voor ze weer naar 't westen mogen. Het is het risico van 't vak dat je wat oploopt als je daar persé wil gaan werken. Vrije keus van hen naar daar te gaan, maar dan moeten ze het niet mee kunnen dragen naar westerse landen.Van mijn kant luister ik naar dit soort contradicties. Verder snap ik niet waarom westerlingen daar naar toe moeten, hoe achterlijk is men dan in Afika, ?dat ze niet om zouden kunnen omgaan met een besmettelijk ziekte?
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 16 november 2014 @ 02:49:

[...]



Wat ben jij toch een naar mens, dat je zoiets je toetsenbord uitkrijgt! En veel moslims wonen in die westerse wereld, want blijkbaar moeten ze allemaal dood van jou niet alleen de extremisten.Als prijs stelt op een antwoord verzoek ik je om op te houden met persoonlijke aanvallen. Anders ga ik je niet meer lezen. Het is onbeschaafd om op de persoon te spelen. Je kent mij niet eens. Onze minister Opstelten heeft 40 rampsceneario's laten opstellen, ik hoor ze de hele dag over NL Alert bij rampen op de radio, er is nu vogelpest in Nederland en Engeland. Ik praat over een actuele zaak.
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 16 november 2014 @ 09:51:

[...]





Hoi Brownbetty, ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of je dit allemaal ECHT denkt.

Zo ja, dan lijkt het me heel zwaar om met die gedachte te leven. De staat organiseert toch helemaal gen demonstraties? Kijk bijvoorbeeld eens naar alle stille tochten, de anti-zwarte-pieten demonstratie van gister. Waarom zou de regering dat organiseren. Met welk doel?Holocaust, mi gudu. De laaste was weer twee generaties geleden en we komen om in de sociale problemen, moslims en Negers. De negers willen niet dat witte kinderen sint vieren. De vrijpostigheid van deze mensen...
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 17 november 2014 @ 14:55:

En de vogelgriep? IK denk persoonlijk dat de Chinese regering trekvogels heeft geïnfecteerd en dat ze ons op deze manier willen uitroeien.

Zou de Mexicaanse griep dan een mislukte poging tot uitroeiing zijn geweest?



En hoe zat het dan met de Indianen, de Maya’s, de Inca’s, de Koerden, de Cambodjanen en de Hutu’s tegen de Tutsi’s?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote: Voor de zekerheid zou ik mijn spaargeld van de bank halen zodat men bij het eerste gerucht van Ebola in Nederland meteen kan vluchten, als men daar voor kiest.



En waarheen wil je dan vluchten?

Als het deze kant opkomt dan komt het in heel Europa, Als je naar boarder security kijkt laten Australië Nieuw Zeeland al geen voedingswaren toe uit angst voor alle mogelijke virussen en ander gevaarlijk materiaal, en dat doen ze al van lang voor de ebola, dus dan gaan ze de grenzen ook wel sluiten voor mensen die het virus kunnen hebben.

Misschien dat de noord- of zuidpool nog een plekje vrij heeft, maar wat het voordeel is van daar overleven weet ik niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 17 november 2014 @ 15:10:

quote: Voor de zekerheid zou ik mijn spaargeld van de bank halen zodat men bij het eerste gerucht van Ebola in Nederland meteen kan vluchten, als men daar voor kiest.



En waarheen wil je dan vluchten?

Als het deze kant opkomt dan komt het in heel Europa, Als je naar boarder security kijkt laten Australië Nieuw Zeeland al geen voedingswaren toe uit angst voor alle mogelijke virussen en ander gevaarlijk materiaal, en dat doen ze al van lang voor de ebola, dus dan gaan ze de grenzen ook wel sluiten voor mensen die het virus kunnen hebben.

Misschien dat de noord- of zuidpool nog een plekje vrij heeft, maar wat het voordeel is van daar overleven weet ik nietHet buitenland is al heel lang bang voor onze producten. Marokko weigert de African Cup te organiseren en wil dat pas in 2016 doen. De kunst is te vertekken voordat Europa, althans Nederland een Ebola gebied wordt verklaard met alle reisbeperkingen van dien. Je zou na 1 januari 2015 je geld willen opnemen en men jou gaat vragen wat je in godsnaam van plan bent.
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 17 november 2014 @ 15:06:

[...]



Zou de Mexicaanse griep dan een mislukte poging tot uitroeiing zijn geweest?



En hoe zat het dan met de Indianen, de Maya’s, de Inca’s, de Koerden, de Cambodjanen en de Hutu’s tegen de Tutsi’s?Gudu, je haalt nu alles door elkaar. Terwijl ik het juist inzichtelijk wil malen en concenteer op het nu. Ik bespeur nu de voorbereiding, en de enorme naíeviteit van de beoogde slachtoffers.
pluk de dag
quote:Brownbetty schreef op 17 november 2014 @ 15:17:

[...]





Gudu, je haalt nu alles door elkaar. Terwijl ik het juist inzichtelijk wil malen en concenteer op het nu. Ik bespeur nu de voorbereiding, en de enorme naíeviteit van de beoogde slachtoffers.

Als de overheid niet zo bezig zou zijn met NL-alert, rampscenario's etc etc, dan was de overheid enorm naïef.



Je vraagt je aan de ene kant af waarom men in Afrika niet zelf tegen ebola kan strijden (elders/eerder opgedane kennis toepassen) maar gaat helemaal over de rel als men in NL strijdt tegen onheil/ziekte en daarom eerder/elders opgedane kennis wil toepassen (o.a. NL-alert).



Jij bent zo druk met de splinter in het oog van de ander dat je de balk in je eigen oog niet opmerkt.
quote:doornroosje9 schreef op 17 november 2014 @ 15:06:

[...]



Zou de Mexicaanse griep dan een mislukte poging tot uitroeiing zijn geweest?



En hoe zat het dan met de Indianen, de Maya’s, de Inca’s, de Koerden, de Cambodjanen en de Hutu’s tegen de Tutsi’s?



Dat dus Doornroosje; moeilijk moeilijk, lastig, lastig.



En dan hebben we het nog niet eens over "natuur"rampen. Natuur, my lovely behind. Aardbevingen in Iran? Amerikanen die keihard staan te springen. Tyfoon in Indonesië; Zwitsers Britten die massaal nét toevallig hun haar gaan fohnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 17 november 2014 @ 15:53:

[...]





Dat dus Doornroosje; moeilijk moeilijk, lastig, lastig.



En dan hebben we het nog niet eens over "natuur"rampen. Natuur, my lovely behind. Aardbevingen in Iran? Amerikanen die keihard staan te springen. Tyfoon in Indonesië; Zwitsers Britten die massaal nét toevallig hun haar gaan fohnen.



Waar kunnen we nog heen vooraleer heel de wereld naar de verdoemenis gaat?!

(Is het bij jou nog veilig of is het daar ook al helemaal overgenomen door 'de overheid'?)
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zeg Brownbetty........
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-11-2014 16:09
Reden: provocerende opmerking verwijderd!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 17 november 2014 @ 15:28:

[...]



Als de overheid niet zo bezig zou zijn met NL-alert, rampscenario's etc etc, dan was de overheid enorm naïef.



Je vraagt je aan de ene kant af waarom men in Afrika niet zelf tegen ebola kan strijden (elders/eerder opgedane kennis toepassen) maar gaat helemaal over de rel als men in NL strijdt tegen onheil/ziekte en daarom eerder/elders opgedane kennis wil toepassen (o.a. NL-alert).



Jij bent zo druk met de splinter in het oog van de ander dat je de balk in je eigen oog niet opmerkt.Luidop speculeren. Stel dat het waar is. We worden ergens op voorbereid en de Ebola beelden uit Afrika zouden geen indruk maken als er alleen Zwartjes te zien waren. Wat kunnen Zwartjes ons immers schelen. Maar witten die gevaar lopen, dat is echt nieuws. Dat bewijst ook dat witten ondanks hun grote superioriteit Ebola kunnen krijgen, het is geen neegerziekte.
pluk de dag
Retoriek, meer omvatten jouw posts niet. Je quote wel maar gaat nergens op in. Dat is niet discussiëren, dat is gekkengebazel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 17 november 2014 @ 17:15:

Retoriek, meer omvatten jouw posts niet. Je quote wel maar gaat nergens op in. Dat is niet discussiëren, dat is gekkengebazel.Je hebt hierbij toestemming van mij om mijn berichten te verbergen. Ik weet zeker dat je belangrijkere dingen te doen hebt. Doei...
pluk de dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven