Schoonmaken is sporten ; )

29-04-2024 23:20 69 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf heb ik niks met sporten, of dansen en schoonmaken moeten ook een sport zijn ; )
Ik werk al jaren in de Thuiszorg en dat is flink aanpoten, dus zonder sporten heb ik een gespierd lichaam.
Dus daarom snap ik niet dat mensen geld betalen voor een hulp, ik zie mijn werk als een betaalde sport:P
Als je een hekel hebt aan schoonmaken en sporten leuk vindt dan heb ik niks gezegd.
Maar anders is het win win toch, je bespaart geld en krijgt een afgetraind lichaam.
tweeling wijzigde dit bericht op 01-05-2024 20:45
0.21% gewijzigd
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil je een lolly?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarvan akte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met dank aan al die mensen die poetsen haten heb jij én een job én moet je geen fitness-abonnement betalen :-).

Ik haat poetsen en ik haat sport. In welke categorie val ik nu?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Helemaal eens, daarom heb ik geen hulp en maak zelf m'n huis schoon. Van die paar uurtjes per week word ik niet echt gespierd trouwens, maar het is altijd beter dan niks, denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
kweepeer schreef:
30-04-2024 00:20
Helemaal eens, daarom heb ik geen hulp en maak zelf m'n huis schoon. Van die paar uurtjes per week word ik niet echt gespierd trouwens, maar het is altijd beter dan niks, denk ik.
Helemaal mee eens :cheer2:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen hekel aan schoonmaken en ook niet aan sporten. Sporten vind ik wel leuker dan schoonmaken.

Dus ik heb wel een hulp. Dan houd ik tijd over voor sporten en tijd over om veel te werken in een tekort-sector.

Win win dus. Voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik nog in de schoonmaak zat zag ik het ook als een workout, maar toch zag ik het mezelf niet jaren doen.

Hard werken voor weinig geld in mijn geval. Nu zou ik het fysiek niet meer willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat nou als je een hekel hebt aan sporten én aan schoonmaken?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
30-04-2024 06:44
En wat nou als je een hekel hebt aan sporten én aan schoonmaken?
Dan ga je tuinieren… ik heb 10 broertjes dood aan schoonmaken en sporten. Word je heel gespierd van. Maar omdat ik ook erg veel houd van eten en snaaien, zitten de spieren een beetje verstopt :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik maak zelf mijn huis schoon en train gratis op de sportschool (ex-instructeur). Dat is pas win-win :)

Maar afgetraind? Nee, dat niet.

Als ik een dag in de tuin heb gewerkt sla ik wel een training over.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
30-04-2024 06:44
En wat nou als je een hekel hebt aan sporten én aan schoonmaken?

Dan ben je reddeloos verloren. Sorry, niks meer aan te doen. 😔
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
30-04-2024 06:38
Toen ik nog in de schoonmaak zat zag ik het ook als een workout, maar toch zag ik het mezelf niet jaren doen.

Hard werken voor weinig geld in mijn geval. Nu zou ik het fysiek niet meer willen.

Ik ook niet meer. Geen zin meer om met een pleeborstel in andermans wcpot te roeren. Ik heb het een tijdje gedaan toen ik herintreder was, maar heb gelukkig na 2 jaar wat anders kunnen vinden.
Overigens vind ik poetsen niet erg, maar dan alleen in mijn eigen huis. Gisteren mijn achtertuin uitgemest, hagen gesnoeid, ramen gelapt etc. Ik vond het een behoorlijke workout en heb dan echt geen zin meer in een sportschool. Mijn spieren zo te voelen ook niet.
Ik probeer wel zo veel mogelijk te bewegen. Pak vaak de fiets enzo. Ik probeer wel op mijn conditie te letten. Maar zonder sportschool. Dat wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb inderdaad een hekel aan schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt wel to.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar het afgetrainde lichaam van een fulltime schoonmaakster. Kan er een foto worden geplaatst?
Alle reacties Link kopieren Quote
Net als gewoon sporten, het maakt uit wat je doet en hoe lang.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuingravin schreef:
30-04-2024 07:06
Dan ga je tuinieren… ik heb 10 broertjes dood aan schoonmaken en sporten. Word je heel gespierd van. Maar omdat ik ook erg veel houd van eten en snaaien, zitten de spieren een beetje verstopt :biggrin:
Tuinieren is nog erger, want buiten.

Ik hou gewoon niet van fysieke inspanning.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
30-04-2024 07:08
Dan ben je reddeloos verloren. Sorry, niks meer aan te doen. 😔
Maar verloren voor wat?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
dan mag je voortaan wel 2 keer bij mij komen sporten
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
30-04-2024 08:49
Tuinieren is nog erger, want buiten.

Ik hou gewoon niet van fysieke inspanning.
Ik wilde nog zeggen dat je ook knap druk kunt zijn met een indoor jungle. Maar da’s dan ook niet aan jou besteed.😉
Denksport dan? Ik word al moe bij de gedachte… :nut:
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuingravin schreef:
30-04-2024 09:10
Ik wilde nog zeggen dat je ook knap druk kunt zijn met een indoor jungle. Maar da’s dan ook niet aan jou besteed.😉
Denksport dan? Ik word al moe bij de gedachte… :nut:
Denksport, idd ook vermoeiend.

Ik doe bij voorkeur niks vermoeiends.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
30-04-2024 08:50
Maar verloren voor wat?

Voor dit topic
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt er wel een beetje aan hoe fanatiek je schoonmaakt natuurlijk. Als ik bedenk hoe troosteloos sjokkend sommige schoonmaaksters interieurverzorgers die dweil achter zich aan slepen, daar word je niet fitter van.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
BespaarT

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven