Koninklijke familie mag niet hobbelen

05-05-2007 12:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is nu in het nieuws gekomen dat Almere vorig jaar met Koninginnen Dag alle verkeersdrempels heeft weggehaald want ander zou de bus van Beatrix daaroverheen hobbelen.



Toen ik dat las dacht ik ECHT nu zijn ze helemaal gek geworden..wij mogen wel onze rug uit de voegen hobbelen ....maar de koninklijke familie??....

ik vind het te gek voor woorden
Alle reacties Link kopieren
ja inderdaad, maar van wie kwam dat idee dan?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Mogen ze wel sex hebben dan?

Dan hobbel je toch ook..
Alle reacties Link kopieren
Paardrijden doen ze ook. ;)
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
ja inderdaad, maar van wie kwam dat idee dan?




Van de burgemeester van Almere.

Het artikel wat ik las ging over de kosten die gemaakt worden door de stad die de koningin op bezoek krijgt. Je denkt dan ach...wat kan dat nou kosten...een paar dranghekken en wat meer politie op de been...!



De kosten van Den Bosch bedroegen 6.5 ton!



Ik denk dat ze daar nog even gauw wat gouden tegeltjes op de stoepen gelegd hebben.
Tja, als het idee van de burgemeester kwam, dan kun je dat moeilijk de koninklijke familie aanrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als het idee van de burgemeester kwam, dan kun je dat moeilijk de koninklijke familie aanrekenen.
Ben ik het niet mee eens. ze kunnen weigeren naar een stad te gaan die zoveel geld verspilt, ze kunnen ook voorkomen dat het uberhoud gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Ging het er niet vooral om dat de BUS van de koninklijke familie niet mocht hobbelen? Hebben natuurlijk al jaren geen geld meer voor een nieuwe bus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Van nu.nl:



Almere (2006) haalde bijvoorbeeld alle drempels weg om te voorkomen dat de koninklijke bus zou vastlopen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ben blij dat ik niet de enige ben die hier vraagtekens bij plaatst. Overigens ben ik zeer koningsgezind en volg alle trouwerijen en nieuwe kinderen op de voet, maarja, om nou alle drempels weg te halen?!? Lijkt me ietswat overdreven, zeker gezien het feit dat ook zij in het dagelijks leven waarschijnlijk wel met drempels te maken hebben. Of is Wassenaar drempelvrij???
Alle reacties Link kopieren
Mwa, ze hebben anders De Vlijmenseweg in Den Bosch - waar de koninklijke bus ook overheen moest - niet eventje aangepakt... Had van mij wel gemogen; die weg is zooooo beroerd, geen drempels nodig voor een fijn stukje hobbelen... ;)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Bwah, je kunt natuurlijk ook denken dat nadat de koningin langs geweest is de boel wel even lekker opgeknapt is. Of zie ik dat verkeerd?

Wat dat betreft ken ik nog wel een aantal punten waar ze gerust eens met de bus langs mag komen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan mogen ze wel meer dingen  opknappen in Almere...en niet na de drempels stoppen..:(
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook jammer als er teveel geld wordt uitgegeven. Laatst een of andere blauwe straat ofzo in Drachten. Heb het bericht niet goed gelezen, maar ik geloof 6 ton i.v.m. kunst. Maar misschien waren daar wel argumenten voor...

Misschien dat dat van die drempels in dit geval te maken had met de veiligheid. Met zo'n bus kan je natuurlijk niet lekker gassen indien nodig, als er drempels liggen...

En zijn ze daarna zeker weer 'gewoon' aangelegd...? :?
Alle reacties Link kopieren
De koningin is jaren geleden met een tussenstop (had meerdere plaatsen te bezoeken) in onze plaats geweest.

In de weken ervoor zijn alle straten waar ze kwam opnieuw herstraat, allemaal prachtige bloembakken, nieuwe verlichting etc. en dat omdat ze welgeteld een dik kwartier door de gemeente huppelde. Dat ze de boel schoon/netjes maken tot daar aan toe, maar een paar ton uitgeven??? En wij maar klagen bij de gemeenteraad dat ze iets aan de riolering afvoer moeten doen omdat bij elke flinke bui het water binnenloopt? Nee, daar is nu geen geld voor, in de planning komen ze 2012 KIJKEN om een evt renovatie in 2014 uit te voeren.

(oja, de gemeente heeft pas voor meer als 2,5 ton kunstwerken voor op de rotondes aangeschaft, was ook dringend)
Alle reacties Link kopieren
Helemaal gelijk, Danielle.

Laat Almere dat geld aan Elburg geven, dan kan Sinterklaas daar tenminste de kindertjes verblijden met een aangenaam decemberbezoekje. ..;)



Wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld. :(
Alle reacties Link kopieren


De koningin is jaren geleden met een tussenstop (had meerdere plaatsen te bezoeken) in onze plaats geweest.

In de weken ervoor zijn alle straten waar ze kwam opnieuw herstraat, allemaal prachtige bloembakken, nieuwe verlichting etc. en dat omdat ze welgeteld een dik kwartier door de gemeente huppelde. Dat ze de boel schoon/netjes maken tot daar aan toe, maar een paar ton uitgeven??? En wij maar klagen bij de gemeenteraad dat ze iets aan de riolering afvoer moeten doen omdat bij elke flinke bui het water binnenloopt? Nee, daar is nu geen geld voor, in de planning komen ze 2012 KIJKEN om een evt renovatie in 2014 uit te voeren.

(oja, de gemeente heeft pas voor meer als 2,5 ton kunstwerken voor op de rotondes aangeschaft, was ook dringend)
Tjasses, wat erg!
Alle reacties Link kopieren
Ik mag ook niet meer hobbelen van de dokter. Ik stel voor dat alle drempel in heel Nederland weg worden gehaald ten behoeve van Yasmijn.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik mag ook niet meer hobbelen van de dokter. Ik stel voor dat alle drempel in heel Nederland weg worden gehaald ten behoeve van Yasmijn.
Ja, daar beginnen we morgen direct aan.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Maar Kenia heeft geen geld om  de hobbels weg te halen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben daar alleen gaten in de wegen en veel ook.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
En om drama compleet te maken: op een van de rotondes was een collectie van enorme bronzen windhonden geplaatst.De ene helft is weggelopen en derest is aangereden door automobilisten die de controle over het stuur kwijtraakten na het te hard nemen van de bobbels in de straat.

Maar hoera, de gemeente is in overleg met de kunstenaar om alles opnieuw te maken en te plaatsen.

Gelukkig heeft bea geen plannen voor een bezoek aan onze geweldige gemeente, want én kunst én alle 1575 bobbels glad laten strijken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven