Kunnen we ook anders naar Zwarte Piet kijken?

15-11-2014 12:58 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwarte Piet maakt pas sinds 1848 deel uit van het Sinterklaasfeest, dat al eeuwenlang werd gevierd. In het jaar 1848 kende heel Europa grote grondswetwijzingen. Vaak spreekt men hier te lande alsof onze grondswetwijzing een soort uniek gebeuren was. Vanaf 1848 echter kreeg 97% van de Europeanen burgerrechten en mensen rechten. Ik geloof dus dat wij met het Sinterklaasfeest, met Piet, het jaar 1848 vieren. Surinamers en Antilianen vieren op 1 juli elk jaar, de afschaffing van de slavernij in 1863. Zij hebben een iets beter idee van wat ze vieren, dan de Nederlanders die zo verzot zijn op hun grootste traditie. Hun reacties op de Piet discussie zouden we, om tot en oplossing te kunnen komen, mogen vergelijken met Surinamers en Antillianen te verbieden 1 juli, de Emancipatie der Nederlandse slaven, te vieren. Zijn er ook historisch onderlegde, rationele forummers hier?
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Nee. Alleen maar posters-vanuit-hun-onderbuik.

Jammer, joh.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 november 2014 @ 13:01:

Nee. Alleen maar posters-vanuit-hun-onderbuik.

Jammer, joh.Laten we optimistisch blijven.
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:Brownbetty schreef op 15 november 2014 @ 13:10:

[...]





Laten we optimistisch blijven.Nee, joh; laten we reeël blijven. Er is al een jarenlang lopend topic hier over.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Alvorens te reageren ga ik in overleg met mijn onderbuik.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 november 2014 @ 13:01:

Nee. Alleen maar posters-vanuit-hun-onderbuik.

Jammer, joh.Amen
Huh?
Dit probleem wordt volgens jou toch door ebola 'opgelost'?
Wie is toch die Zwarte Piet waar jullie het telkens over hebben?
och jee, dat topic over ebola is ook van jou...



Mijn hemel
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 15 november 2014 @ 13:35:

Wie is toch die Zwarte Piet waar jullie het telkens over hebben?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn onderbuik pruttelt wat; ik probeer het te ontcijferen, moment.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 15 november 2014 @ 13:29:

Dit probleem wordt volgens jou toch door ebola 'opgelost'?Yes. De mensen die kritiek hebben op Zwarte Piet zijn het probleem in Nderland, en de rest van Nederland zal erg blij zijn als de staat maatregelen zal nemen tegen deze bedreigers van de hoogstaande, superieure Nederlandse beschaving, door hen met Ebola te besmetten, of een situatie te creeren waar ze allemaal naar het Ajax Stadion moeten, voor hun eigen veiligeheid, en waar Ebola of anderen hun kunnen afmaken. Ze kunnen niet vluchten want ze hebben Ebola.
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
"Ik geloof dus dat wij met het Sinterklaasfeest, met Piet, het jaar 1848 vieren."



Wtf? Hoe kom je daar in Jezusnaam bij? Volgens mij heb jij een tienrittenkaart bij de dichtstbijzijnde psychiater nodig.
Zie ook haar andere topic nessemeisje, ben het met je eens
quote:Brownbetty schreef op 15 november 2014 @ 14:48:

[...]





Yes. De mensen die kritiek hebben op Zwarte Piet zijn het probleem in Nderland, en de rest van Nederland zal erg blij zijn als de staat maatregelen zal nemen tegen deze bedreigers van de hoogstaande, superieure Nederlandse beschaving, door hen met Ebola te besmetten, of een situatie te creeren waar ze allemaal naar het Ajax Stadion moeten, voor hun eigen veiligeheid, en waar Ebola of anderen hun kunnen afmaken. Ze kunnen niet vluchten want ze hebben Ebola.Eens, en dan hebben we het nog niet eens over waar Ajax dan moet voetballen als het zo ver is. Volgens mij zit 010 erachter.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 15 november 2014 @ 14:55:

"Ik geloof dus dat wij met het Sinterklaasfeest, met Piet, het jaar 1848 vieren."



Wtf? Hoe kom je daar in Jezusnaam bij? Volgens mij heb jij een tienrittenkaart bij de dichtstbijzijnde psychiater nodig.THE FINAL REVOLUTIONS

Eindelijk een intelligente vraag...http://en.wikipedia.org/wiki/Revolutions_of_1848
pluk de dag
TO, wat vind je van mijn theorie dat 010 erachter zit?
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 15 november 2014 @ 14:58:

[...]



Eens, en dan hebben we het nog niet eens over waar Ajax dan moet voetballen als het zo ver is. Volgens mij zit 010 erachter.Geen voetbalwedstrijden tijdens de Ebola Epidemie in Nederland. Ebola is in alle opzichten de beste oplossing. Marokko wil in 2016 weer Africa Cup organiseren. Dus het kan binnen een jaar voorbij zijn, dan is Nederland verlost van haar Zwarten en moslims. Er komen huizen vrij, want de PVV achterban zal hun intrek nemen in de mooie koophuizen van allochtonen. Hun handelszaken zullen de witte overnemen. Hun thuislanden zullen ze niet opnemen, want ze hebben immers Ebola. Kortom, Ebola is ideaal.
pluk de dag
quote:Brownbetty schreef op 15 november 2014 @ 15:04:

[...]





Kortom, Ebola is ideaal.Nou, slotje dan maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Brownbetty schreef op 15 november 2014 @ 15:04:

[...]





Er komen huizen vrij, want de PVV achterban zal hun intrek nemen in de mooie koophuizen van allochtonen..





Goh.

Dus dat ze vaak bij elkaar in achterstandswijken wonen is gelukkig alweer achterhaald?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En al die blanke mannen staan te popelen om de halal slagerijen en kebab zaken over te nemen?



Nou, echt,......het klinkt allemaal erg logisch, hoor, als jij het zo brengt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 november 2014 @ 15:07:

[...]





Goh.

Dus dat ze vaak bij elkaar in achterstandswijken wonen is gelukkig alweer achterhaald?Vergis je niet, er zijn heel succesvolle allochtonen in Europa. In Nderland wonen ze in de villaparken van Zoetermeer en Almere. Overigens viel me op dat op het Paleis van Justitie in Den Haag er heel veel Marokkanen werkzaam zijn. Er is naar mijn mening helemaal niets aan de hand met allochtonen, behalve dat hun leiders als Marcouch hen verkopen, en dat men in Europa elke twee generaties een holocaust wil hebben. En hier hebben wij op Viva forum mensen die de discussie willen verpesten.
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:Brownbetty schreef op 15 november 2014 @ 15:11:

[...]





En hier hebben wij op Viva forum mensen die de discussie willen verpesten.Ja, man, het is een complot. Die mensen zijn ingehuurd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Brownbetty schreef op 15 november 2014 @ 15:11:

[...]





En hier hebben wij op Viva forum mensen die de discussie willen verpesten.Daar vallen die Ebola-pandemie en alle andere horrordreigingen inderdaad wel bij in het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven