Leven zonder eten???

12-12-2014 17:08 92 berichten
Net een programma van de NPO gezien over mensen die ernaartoe werken om uiteindelijk zonder voedsel te leven. Dit doen ze onder leiding van een Indiase goeroe of zoiets.

Nou had ik hier al eerder van gehoord, mensen die zeggen nooit iets te eten en uitsluitend van water, zuurstof en zonlicht te leven. Wat denken jullie hiervan?

Voor de duidelijkheid: ik ben totaal niet van plan om die richting op te gaan. Maar ik vraag me af hoe mensen zoiets kunnen beweren. Als het echt waar zou zijn zou dus niemand ooit meer hoeven eten en hadden we in de wereld een heel groot probleem minder.
Alle reacties Link kopieren
En een watertekort.
verba volant, scripta manent.
Eten is lekker dus het zou niets voor mij zijn.
Wow, dat is wel heel bijzonder. Buiten dat het mij simpelweg onmogelijk lijkt, zou je dan ook wel een heel vreemd leven leiden lijkt mij. Moet heel raar zijn als voedsel geen deel meer uitmaakt van je dagelijkse leven. Niet alleen het eten valt weg maar ook het verkrijgen van voedsel. Ik ga even een uitzending gemist doen geloof ik!
Alle reacties Link kopieren
iIk heb het ook eens gezien, ze claimden van de zon te leven......ach, ik denk dat in landen zoals India je er nog wel mee weg kan komen. Hier ben je gewoon een leugenaar.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Nooit van gehoord, niks voor mij...ik hou van eten
Prrrr, mauw miawwwww.
Handig voor in werelddelen zoals Afrika waar mensen ondervoed zijn.



Door extreme misselijkheid en spugen tijdens mijn zwangerschap heb ik 6 weken lang weinig kunnen eten en drinken. Ik heb 2 x aan het infuus gelegen. Ik ben 9 kilo afgevallen en kom ijzer en vitamine B te kort. Yup, heel gezond hoor stoppen met eten. Darmen..who needs them??
Alle reacties Link kopieren
Je kunt met heel weinig toe, dat klopt.

alleen zo jammer dat je je organen naar de klote helpt. Ach ja, een lever is sowieso overrated.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Het is fysiek onmogelijk, maar mensen geloven graag in sprookjes
Lijkt me onmogelijk.
Volgens mij eten dat soort goeroes wel, maar dan veel minder dan wij gewend zijn en ook voornamelijk groente en fruit ipv vast voedsel. In principe is veel minder eten dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid wel gezonder voor je lichaam. Maar zelf eet ik alleen 500-1000 kcal als ik streng aan 't lijnen ben. Ik vind eten veel te lekker en te gezellig! Nooit meer uit eten kunnen, nooit meer gezellig borrelen.... Niets voor mij!
Tja, materie lijkt me niet uit het niets te ontstaan. Je cellen vernieuwen zich continue en hebben bouwstoffen en brandstoffen nodig.



We eten hier in het Westen weer veel te veel, het kan uit met een stuk minder, maar helemaal niets lijkt me onmogelijk.
Ik heb het wel eens eerder gehoord en ik geloof er niets van dat ze niets eten. Daar zijn levende wezens simpelweg niet op gebouwd, als je geen brandstof in je lijf krijgt in de vorm van verteerbare zaken ga je in een paar weken hartstikke dood.
quote:Thordis2.0 schreef op 12 december 2014 @ 17:16:

Lijkt me onmogelijk.

Alleen een plant kan leven van zonlicht en vloeibaar voedsel. Mensen missen de mogelijkheid zonlicht te gebruiken om energie vast te leggen in suikers e.d.



Het is dus zuivere onzin.
quote:Lughnasadh schreef op 12 december 2014 @ 17:19:

Ik heb het wel eens eerder gehoord en ik geloof er niets van dat ze niets eten. Daar zijn levende wezens simpelweg niet op gebouwd, als je geen brandstof in je lijf krijgt in de vorm van verteerbare zaken ga je in een paar weken hartstikke dood.Planten leven ook. Die verteren niet, die leggen de energie van de zon chemisch vast via fotosynthese
Ik doe dat al jaren met zuurstof overigens,
quote:Thordis2.0 schreef op 12 december 2014 @ 17:22:

Ik doe dat al jaren met zuurstof overigens,Wat?
quote:elninjoo schreef op 12 december 2014 @ 17:18:

Volgens mij eten dat soort goeroes wel, maar dan veel minder dan wij gewend zijn en ook voornamelijk groente en fruit ipv vast voedsel. j!Groente en fruit is geen vast voedsel?
In het geval van fotosynthese hebben we meteen de oplossing voor CO2 uitstoot
quote:eldorado schreef op 12 december 2014 @ 17:22:

[...]



Wat?

Niet gebruiken.



Heel verlichtend, dat ademen zit ook maar tussen je oren.
Tja, ik geloof het dus ook niet. Die man in de docu zag er al uit alsof ie een levensbedreigende ziekte had. Eerder zag ik een andere man op tv die beweerde al jaren niks meer te eten. Die zal dan wel stiekem eten als niemand het ziet.

Maar wat willen ze ermee bereiken? Waarom zouden ze doen alsof dit mogelijk is?
Ah, heel zen. Zit je ook in een wierooksnuifcommune toevallig? Ben ik net naar door verwezen door een kind
Alle reacties Link kopieren
Het is fysiologisch niet mogelijk. Daarbij je weet nooit zeker of deze mensen nooit eten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Thordis2.0 schreef op 12 december 2014 @ 17:23:

[...]



Groente en fruit is geen vast voedsel?nee, dan maken ze er sapjes van, dan mag het wel. Net als 3FM serious request
Alle reacties Link kopieren
Echt dikke onzin.



Helemaal zonder voedsel overleven kan niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven