Leven zonder eten???

12-12-2014 17:08 92 berichten
Net een programma van de NPO gezien over mensen die ernaartoe werken om uiteindelijk zonder voedsel te leven. Dit doen ze onder leiding van een Indiase goeroe of zoiets.

Nou had ik hier al eerder van gehoord, mensen die zeggen nooit iets te eten en uitsluitend van water, zuurstof en zonlicht te leven. Wat denken jullie hiervan?

Voor de duidelijkheid: ik ben totaal niet van plan om die richting op te gaan. Maar ik vraag me af hoe mensen zoiets kunnen beweren. Als het echt waar zou zijn zou dus niemand ooit meer hoeven eten en hadden we in de wereld een heel groot probleem minder.
quote:Thordis2.0 schreef op 12 december 2014 @ 17:23:

[...]



Groente en fruit is geen vast voedsel?

Vind ik niet. Het is grotendeels water.



Onder vast voedsel versta ik vlees, vis, brood, aardappels en daarnaast nog alle ongezonde meuk die je maar kunt verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan gewoon niet en ik wil het ook niet. En waarom mensen dat soort dingen beweren snap ik ook niet.
quote:viva-amber schreef op 12 december 2014 @ 17:29:

Het is fysiologisch niet mogelijk. Daarbij je weet nooit zeker of deze mensen nooit eten.Als ze niet dood gaan weet je zeker dat ze (stiekem) wel eten
Vraag het eens aan hongerstakers of het lukt om zonder eten te overleven...



Sommige van die magere inwijk-hongerstakers lijken het erg lang te kunnen volhouden, maar die bedriegen de boel op meer dan één manier...
quote:elninjoo schreef op 12 december 2014 @ 17:18:

Volgens mij eten dat soort goeroes wel, maar dan veel minder dan wij gewend zijn en ook voornamelijk groente en fruit ipv vast voedsel. In principe is veel minder eten dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid wel gezonder voor je lichaam. Maar zelf eet ik alleen 500-1000 kcal als ik streng aan 't lijnen ben. Ik vind eten veel te lekker en te gezellig! Nooit meer uit eten kunnen, nooit meer gezellig borrelen.... Niets voor mij!500-1000. Crashen!
quote:eldorado schreef op 12 december 2014 @ 17:28:

Ah, heel zen. Zit je ook in een wierooksnuifcommune toevallig? Ben ik net naar door verwezen door een kind





Ik zit in de geitenwollensokkenclub, dat is een gerelateerde organisatie geloof ik ik ga straks weer heel sereen rondjes dansen rond de boom in de achtertuin, alvorens er een goed gesprek mee te voeren.
quote:elninjoo schreef op 12 december 2014 @ 17:29:

[...]



Vind ik niet. Het is grotendeels water.



Onder vast voedsel versta ik vlees, vis, brood, aardappels en daarnaast nog alle ongezonde meuk die je maar kunt verzinnen.Kun jij wel vinden, maar vast voedsel is over het algemeen spul wat je moet kauwen en de rest is vloeibaar.
Alle reacties Link kopieren
Die levende barbie beweert dat toch ook, dat ze van zonlicht en spirituele energie ofzo leeft? Die heeft er zelfs geen water bij nodig zie ik na kort googelen

http://hollywoodlife.com/ ... w-air-light-diet-no-food/

http://www.huffingtonpost ... -lukyanova_n_4873706.html
Zeg maar Spijker.
quote:Thordis2.0 schreef op 12 december 2014 @ 17:32:

[...]



Kun jij wel vinden, maar vast voedsel is over het algemeen spul wat je moet kauwen en de rest is vloeibaar.sapjes dus ;)
Wauw, maar aan die is wel méêr dan 1 steekje los zo te zien en te lezen.
Ook mooi. Ik twifel tussen zenmeditatie en een workshop organiseren "leren lezen en de grijze cellen aan zetten voor absolute beginners - deel 1: de wereld is moeilijk voor Nijntje Pluis"
Indien je "eten" definieert als iets wat je moet kauwen dan kun je natuurlijk wèl overleven zonder eten!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 12 december 2014 @ 17:29:

[...]



Vind ik niet. Het is grotendeels water.



Onder vast voedsel versta ik vlees, vis, brood, aardappels en daarnaast nog alle ongezonde meuk die je maar kunt verzinnen.Ja als je alles zelf opnieuw in gaat delen lukt het wel ja Ik eet niet meer, dat ik deze broccoli in mijn mond steek, er op kauw en hem doorslik is geen eten want het is eigenlijk voornamelijk water
Zeg maar Spijker.
De wereld van Nijntje Pluis is wel lekker overzichtelijk
Zo doen goeroes het volgens mij idd, die leven op sapjes of kale groente (net zoals hongerstakers trouwens, die voeden zich gewoon dmv allerlei groente- en fruitsappen)
en ondertussen beweren ze dat ze alleen water drinken
Hongerstakers die sapjes drinken zijn mietjes! ECHTE hongerstakers drinken uiteraard alleen water, anders zou het nóg sneller afgelopen zijn en dan is het niet leuk meer.
Jammer dat je bij dit soort dingen pas echt de waarheid zult kennen als je 24/7 met zo'n persoon samen bent. En dan kun je het waarschijnlijk nog niet wereldkundig maken, want ben je zelf ondertussen ook gehersenspoeld.
quote:geve schreef op 12 december 2014 @ 17:38:

Hongerstakers die sapjes drinken zijn mietjes! ECHTE hongerstakers drinken uiteraard alleen water, anders zou het nóg sneller afgelopen zijn en dan is het niet leuk meer.Als ze het echt zouden menen zouden ze ook niets drinken. Snap nooit dat men voor hongerstakers zwicht, ik zou zeggen: ga je gang maar, dan kost je de samenleving niets meer.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heet dat anorexia 😵
Het zijn wel HONGERstakers he, geen DORSTstakers ;)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt heel veel calorieën drinken dan blijf je wel in leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:runningbaleys schreef op 12 december 2014 @ 17:27:

Tja, ik geloof het dus ook niet. Die man in de docu zag er al uit alsof ie een levensbedreigende ziekte had. Eerder zag ik een andere man op tv die beweerde al jaren niks meer te eten. Die zal dan wel stiekem eten als niemand het ziet.

Maar wat willen ze ermee bereiken? Waarom zouden ze doen alsof dit mogelijk is?

Ascese is in het hindoeïsme al heel lang een teken van spirituele ontwikkeling en verlichting. Over de Boeddha gaat ook de legende dat hij jaren vrijwel niets at.

Het is dus een soort statussymbool.
What a nuanced anxiety
ok, dus de goeroe's doen het om status te krijgen. Maar de volgelingen dan? De Westerlingen die dit nu doen zal het niet om status te doen zijn denk ik
Alle reacties Link kopieren
Men doet het om via onthechting verlicht te raken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven