Gezondheid alle pijlers

Ragers voor tussen de tanden.

23-04-2024 23:15 47 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een hele tijd geleden het advies gekregen van de mondhygiënist om ragers te gebruiken. Ze raadde me de lichtgroene aan van Gum. Daar een paar pakjes van gekocht en aan de slag gegaan. Was allemaal prima tot ik weer een andere mondhygiënist kreeg en die raadde donkergroen aan want lichtgroen was te dun en deed niks volgens haar. Daar wat pakjes van gekocht.... En nu had ik deze week weer een andere en die zei nee geen Gum donkergroen, die zijn niet goed, je moet Interprox rood hebben :nut:

Ik snap dat je verschillende diktes hebt enzo maar maakt het nou echt zoveel verschil? Ik heb nog wat pakjes liggen van Gum in beide kleuren en om dan nu maar over te stappen op Interprox rood... Vind al die ragers zowiezo best prijzig.

Ik zou bijna denken dat het een verkooppraatje is aangezien die Interprox ook in de praktijk worden verkocht.

Tandarts of mondhygiënist in de zaal die mij kan vertellen of het echt zoveel verschil maakt? Of dat het ene merk zoveel beter is dan het andere?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind zelf die van Gum het allerminst maar iedereen heeft toch verschillende soorten tanden?

Met minder of meer ruimte tussen de tanden.

Zolang je er evt etensresten ermee uit krijgt is het goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is de bedoeling dat de ragers stroef tussen de tanden bewegen. Dan haalt het het beste plak en andere dingen weg. Dat is mij verteld.

Herkenbaar verhaal wel. Want ik had ook een aantal keer andere mondhygiënist en die adviseerde allemaal iets anders. En toen bleek ik ineens ook nog parodonditis te hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon lekker die van gum blijven gebruiken. Donkergroen voor waar meer ruimte is tussen de tanden en lichtgroen waar weinig ruimte is.

Mijn mondhygiëniste raadt ook deze ragers aan, dus ze zullen toch wel prima zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds ik al die ragers opvolg heb ik ook veel meer troep tussen mijn tanden, word er gek van. Tijdens het eten heb ik er al last van en maakt dat ik eerder stop met eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb verschillende kleuren nodig.
Bij mij werd Interprox (dat zal wel gesponsord worden) meegegeven en die heb ik ook gekocht. Ik heb ook een waterflosser geprobeerd, maar ik vind de ragers fijner. Ook om mee te nemen. Ik heb het idee dat de borsteltjes meer doen dan die hun.
Als je tussen je tanden wat weghaalt, kan er weer wat anders tussen komen ja.
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn implantoloog gaf me de lichtblauwe mee van Gum. Ik heb nu ragers van de Etos, maar die van Gum vind ik fijner.

Volgens haar zijn te dikke ragers niet goed.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mij is verteld dat meer mondhygienistes van de gummy rangers afstappen omdat daarvan kleine stukjes in je tandvlees kunnen achterblijven. Dus dat daarim die 'borsteltjes mee ijzeren draadje' bezig zijn. Maar die laatste vind ik doodeng, veroorzaken regelmatig een bloedbad bij mij omdat ze er dan opeens tussen schieten. Het gevolg is dat ik helemaal niks doe. Dus nu gebruik ik weer de gummy dingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van gum raden ze bij mij af. Die zijn niet stevig genoeg eigenlijk, doen weinig qua rageren. Is meer een tandenstoker dan dat die “borsteltjes” echt iets doen zeg maar. Daarvoor zijn ze veel te zacht. Ik gebruik die van tepe, heb 2 maten nodig en deze verkopen ze ook bij de tandarts zelf. Voordeel is dat ik ze zelf ook verkoop, dus dat scheelt weer. Grijp nooit mis :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind die borsteltjes op een ijzerdraadje belachelijk duur als je de ‘officiële’ koopt. Kom op zeg, het is een stukje ijzerdraad met wat stukjes nylon. massaproductie .

Ik heb allerlei ragers en stokers, ook die van gum (wachten op een aanbieding) en gebruik waar ik op dat moment behoefte aan heb. Die rubberen ragers vind ik een soort ‘massage’ van mijn tandvlees, lekker gevoel :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik die groenige van de action, scheelt enorm!! in de prijs en ze doen gewoon hun ding. Ik had paradontitis en volgens de parodontoloog, is mijn tandvlees status enorm verbeterd. Ik denk dat het inderdaad marketingpraatjes zijn, dat je een bepaald merk moet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zal qua merk denk ik niet veel uitmaken. Ik gebruik de rode van DM (Duitsland) voor tussen de kiezen en de lichtgroene van GUM voor de overige tanden. Volgens mij zijn de kleuren wel overal hetzelfde per formaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooit begonnen met dure en nu gewoon huismerk van het Kruidvat
Voor mij werkt het heel erg fijn, beter dan stokers of flosdraad etc
Alle reacties Link kopieren Quote
Action heeft ook 2 maten, prima dingen, Kruidvat en Etos zelfde verhaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
eefje677 schreef:
24-04-2024 06:23
Mij is verteld dat meer mondhygienistes van de gummy rangers afstappen omdat daarvan kleine stukjes in je tandvlees kunnen achterblijven. Dus dat daarim die 'borsteltjes mee ijzeren draadje' bezig zijn. Maar die laatste vind ik doodeng, veroorzaken regelmatig een bloedbad bij mij omdat ze er dan opeens tussen schieten. Het gevolg is dat ik helemaal niks doe. Dus nu gebruik ik weer de gummy dingen.
Dit had ik dus, was ik laatst bij de mondhygiëniste, haalt ze zo een aantal van die stukjes uit het tandvlees. Heel naar. Ik heb nu op aanraden van haar die jordan tandenstokers, gewoon van hout en ook een stuk goedkoper dan die gum dingen. Ik vond het altijd al zo vervelend dat die kleine plastic stukjes konden loslaten. Het idee dat ik dan plastic zit te eten vond ik niet heel prettig.
Alle reacties Link kopieren Quote
VivaRosa24 schreef:
24-04-2024 07:38
Het zal qua merk denk ik niet veel uitmaken. Ik gebruik de rode van DM (Duitsland) voor tussen de kiezen en de lichtgroene van GUM voor de overige tanden. Volgens mij zijn de kleuren wel overal hetzelfde per formaat.
Kleuren van diverse merken komen niet overeen qua grootte hoor. Alles verschilt. Ik heb blauwe van DM, maar die zijn veel kleiner dan blauw van interprox.
Alle reacties Link kopieren Quote
viamia schreef:
24-04-2024 08:14
Dit had ik dus, was ik laatst bij de mondhygiëniste, haalt ze zo een aantal van die stukjes uit het tandvlees. Heel naar. Ik heb nu op aanraden van haar die jordan tandenstokers, gewoon van hout en ook een stuk goedkoper dan die gum dingen. Ik vond het altijd al zo vervelend dat die kleine plastic stukjes konden loslaten. Het idee dat ik dan plastic zit te eten vond ik niet heel prettig.
Mijn man had juist laatst een afgebroken houten Jordan stoker. De tandarts vond later nog een achtergebleven stukje tussen zijn tanden, half in zijn tandvlees. Ook niet prettig :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij vertellen ze allemaal wat anders, kunnen ze weer "voorlichting" declareren.

Bij de praktijk waar ik vroeger zat kreeg ik elke 6 maanden wat anders te horen, maar de rubberen ragers, nee, dat kon echt niet. Maar met tandenstokers en gewone ragers met metaaldraadje kan ik niet overweg, stokers krijg ik er niet tussen, die metaaldraadjes buigen altijd om en als ik ze er wel tussen kreeg was het 9 van de 10 keer bloeden. In het begin was ik nog eerlijk, op gegeven moment heb ik niet meer verteld dat ik de rubberen ragers gebruik, "ja hoor, nou, ja ragers gebruik ik hoor." En geen gezeur meer gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon gebruiken wat je zelf het fijnste vindt...
Ik neem meestal het huismerk van waar ik ook maar boodschappen doe op dat moment en altijd de kleinste. Ik heb nauwelijks ruimte tussen m'n tanden, kom er ook met kleintjes haast niet tussen. Hele slappe vind ik niet handig, die buigen al dubbel voor ik ze er uberhaupt tussen heb weten te frotten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon houten tandenstokers gebruiken. Ik heb de regular van Jordan, bevalt prima. Tandenstokers zijn voor zover ik weet ook vooral voor het gezond houden van je tandvlees, je steekt ze immers in de ruimte tussen tand en tandvlees (en oké een grote etensrest krijg je er ook makkelijk mee weg). Voor het fijnere werk en echt letterlijk tussen je tanden heb je flossdraad.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
Jezebel schreef:
23-04-2024 23:52
Sinds ik al die ragers opvolg heb ik ook veel meer troep tussen mijn tanden, word er gek van. Tijdens het eten heb ik er al last van en maakt dat ik eerder stop met eten.

Even krachtig met een slokje water spoelen doet vaak wonderen. Dan spoel je het er tijdens het eten zo even tussenuit.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kreeg ook Gum aangeraden van de mondhygiënist, maar gebruik gewoon elke avond de ragers (eerst blauw, dan groen (die is dikker) en elke avond twee nieuwe) van de Action. Vind het onzin om aan plastic zoveel uit te geven en die ragers van Gum zijn heel duur en die buigen net na het borsteltje net zo snel om als die van de Action. Krijg altijd complimenten van de mondhygiënist dat ik zo goed geragerd heb.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Alle reacties Link kopieren Quote
RainyDays schreef:
24-04-2024 08:44
Even krachtig met een slokje water spoelen doet vaak wonderen. Dan spoel je het er tijdens het eten zo even tussenuit.
dat zal erg liggen en hou groot de ruimte is tussen je tanden
Ik heb weinig ruimte, groot voordeel: er zit niet snel iets vast
Maar als het vast zit, heb ik geweld nodig, geen water :)

De ragers gebruik ik vooral om tandplak te beperken, daar heb ik veel last van
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
23-04-2024 23:30
Het is de bedoeling dat de ragers stroef tussen de tanden bewegen. Dan haalt het het beste plak en andere dingen weg. Dat is mij verteld.

Herkenbaar verhaal wel. Want ik had ook een aantal keer andere mondhygiënist en die adviseerde allemaal iets anders. En toen bleek ik ineens ook nog parodonditis te hebben.
Irritant is dat hè? Ik had dat met de tandarts, één en dezelfde persoon iedere halfjaarlijkse controle: "Je moet beter poetsen", halfjaar later: "Je poetst te goed" halfjaar later: Je moet beter poetsen"🤔🙄
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oplader schreef:
24-04-2024 08:28
Volgens mij vertellen ze allemaal wat anders, kunnen ze weer "voorlichting" declareren.

Bij de praktijk waar ik vroeger zat kreeg ik elke 6 maanden wat anders te horen, maar de rubberen ragers, nee, dat kon echt niet. Maar met tandenstokers en gewone ragers met metaaldraadje kan ik niet overweg, stokers krijg ik er niet tussen, die metaaldraadjes buigen altijd om en als ik ze er wel tussen kreeg was het 9 van de 10 keer bloeden. In het begin was ik nog eerlijk, op gegeven moment heb ik niet meer verteld dat ik de rubberen ragers gebruik, "ja hoor, nou, ja ragers gebruik ik hoor." En geen gezeur meer gehad.
Zitten wij bij dezelfde praktijk😉?
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven