Madeleine Mccan

15-10-2013 16:56 2278 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zaak Madeleine McCann is weer geopend en lijkt nieuw leven ingeblazen. Zal er nu eindelijk duidelijkheid komen? Zou het meisje ooit nog gevonden worden? Op de een of andere manier houdt deze zaak me altijd erg bezig. Misschien fijn om met elkaar hier de ontwikkelingen te volgen omtrent Maddie MccCann..
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken, 6 minuten geleden



En moeders die, terwijl haar kind net verdwenen was, tip top in de make up en voorzien van kleurige lintjes in dr haar, perfect matchend met de kleur van haar kleding, overal in de media verscheen, nog geen spatje uitgelopen mascara. Verongelijkt klagen dat mensen een hekel aan haar hadden omdat ze te knap en te slank zou zijn. Je moet je er maar mee bezig houden op zon moment, terwijl je niet zou weten waar je kind is.Telkens weer een ander verhaal, telkens weer andere compositiefotos.Alles om de aandacht af te leiden van inderdaad vrolijk op stap gaan, met achterlating van drie kleine kinderen.





Dat is precies waar het bij mij is blijven irriteren al die jaren.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
In het boek van een Portugese rechercheur die aan deze zaak heeft gewerkt, suggereert hij dat er een ongeluk in de kamer is gebeurd, dat ze van de bank zou kunnen zijn gevallen, speurhonden hebben daar ook bloed geroken. Evenals een lijk

lucht in de huurauto van de McCanns.



Ofwel, een stom toevallig ongeluk waarvan de ouders de sporen hebben proberen uit te wissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 15 oktober 2013 @ 18:27:

mienbillekesjeuken, 6 minuten geleden



En moeders die, terwijl haar kind net verdwenen was, tip top in de make up en voorzien van kleurige lintjes in dr haar, perfect matchend met de kleur van haar kleding, overal in de media verscheen, nog geen spatje uitgelopen mascara. Verongelijkt klagen dat mensen een hekel aan haar hadden omdat ze te knap en te slank zou zijn. Je moet je er maar mee bezig houden op zon moment, terwijl je niet zou weten waar je kind is.Telkens weer een ander verhaal, telkens weer andere compositiefotos.Alles om de aandacht af te leiden van inderdaad vrolijk op stap gaan, met achterlating van drie kleine kinderen.





Dat is precies waar het bij mij is blijven irriteren al die jaren.Mij ook, het klopt gewoon niet. Elk ander mens zou buiten zichzelf van verdriet zijn en wel wat anders aan dr hoofd hebben dan uiterlijke zaken. Ze kwam nogal narcistisch op me over. Om maar even met een Viva term te gooien...
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 15 oktober 2013 @ 18:08:

Dat je elders gaat eten met het stikalleen achterlaten van je kinderen vind ik al onbegrijpelijk.



Is ook onbegrijpelijk, Maar het gebeurt vaker dan je denkt. Ik denk dat 7 van de 10 ouders hun kind weleens achter heeft gelaten op een hotelkamer en beneden wat ging eten of drinken.

Meestal gaat het goed, maar het hoeft maar een keer mis te gaan.
Dat kind is niet ontvoerd. Wat er wel is gebeurd geen idee, maar ontvoering niet.
Alle reacties Link kopieren
Als de ouders er werkelijk wat mee te maken hebben, kan ik niet begrijpen hoe ze jarenlang de schijn kunnen ophouden. Dat maakt je toch kapot van binnen, wetende dat je kind dood is door jouw fout /schuld maar je niet kunt rouwen omdat de wereld denkt dat je op zoektocht bent naar je dochter.

En, geloof ik ik niks van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit wel een interessant stuk:

http://www.maydaymaddie.net/tonybennets ... edenen.htm



Ik kan alleen niet echt achterhalen hoe 'betrouwbaar' dit stuk zou zijn of de auteur Anthony Bennett, daarvan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 15 oktober 2013 @ 18:31:

Dat kind is niet ontvoerd. Wat er wel is gebeurd geen idee, maar ontvoering niet.



Dat denk ik ook niet.



Waarschijnlijker is een ongeluk (zoals die Portugese rechercheur aangeeft), ouders die haar bij thuiskomst dood aantroffen en het in paniek hebben proberen te verdoezelen. En vervolgens niet meer terugkunnen vanwege alle leugens.
quote:wendy7474 schreef op 15 oktober 2013 @ 18:40:

[...]





Dat denk ik ook niet.



Waarschijnlijker is een ongeluk (zoals die Portugese rechercheur aangeeft), ouders die haar bij thuiskomst dood aantroffen en het in paniek hebben proberen te verdoezelen. En vervolgens niet meer terugkunnen vanwege alle leugens.



Precies, want hoeveel komen ontvoeringen nou eigenlijk voor? Zag toevallig deze voorbij komen vandaag:



Alle reacties Link kopieren
quote:laylalala schreef op 15 oktober 2013 @ 17:08:

Ik weet dat het erg gevoelig ligt, maar ik heb in deze zaak nooit het gevoel van me af kunnen schudden dat de ouders er iets mee te maken hebben.



Je bent niet de enige, ik heb dit boek in de kast staan.





Geschreven door Gonçalo Amaral, Amaral was de coördinator van het Portugese onderzoek naar de verdwijning van Madeleine McCann



Het boek staat bomvol feiten en wetenswaardigheden en nu is in mijn ogen iedereen onschuldig tot de schuld bewezen is maar de ouders van Maddie hebben in ieder geval de schijn tegen en zijn zelfs officieel verdachte geweest in de zaak.



Een van de onopgehelderde vraagstukken is waarom het complete reisgezelschap inclusief de ouders in de nacht van de verdwijning de geheugens van hun mobiel telefoons gewist hebben.

Ik doe het even uit mijn hoofd, ging om 11 telefoons.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt dat het spoor ergens toe leidt. Wel bijzonder dat deze informatie nu opeens naar buiten komt, maar wie weet welke strategie er gevolgd wordt.

Wat lijkt me dit verschrikkelijk voor die ouders, die onwetendheid...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 15 oktober 2013 @ 18:56:

[...]





Je bent niet de enige, ik heb dit boek in de kast staan.

[img]http://8.media.hyves-static.net/7265030 ... 03007.jpeg[/img]



Geschreven door Gonçalo Amaral, Amaral was de coördinator van het Portugese onderzoek naar de verdwijning van Madeleine McCann



Het boek staat bomvol feiten en wetenswaardigheden en nu is in mijn ogen iedereen onschuldig tot de schuld bewezen is maar de ouders van Maddie hebben in ieder geval de schijn tegen en zijn zelfs officieel verdachte geweest in de zaak.



Een van de onopgehelderde vraagstukken is waarom het complete reisgezelschap inclusief de ouders in de nacht van de verdwijning de geheugens van hun mobiel telefoons gewist hebben.

Ik doe het even uit mijn hoofd, ging om 11 telefoons.





Officieel verdacht maar niks bewezen.

Ik vind de hetze in deze zaak tegen de ouders juist erg kwalijk. Als onomstotelijk vast stond dat zij iets met de verdwijning van hun dochter te maken zouden hebben, was dat allang een keer aan het licht gekomen met al dat bewijs waar jij al doelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 15 oktober 2013 @ 19:02:

Ik hoop echt dat het spoor ergens toe leidt. Wel bijzonder dat deze informatie nu opeens naar buiten komt, maar wie weet welke strategie er gevolgd wordt.

Wat lijkt me dit verschrikkelijk voor die ouders, die onwetendheid...





Welk scenario je ook gelooft en dan bedoel ik wel of geen betrokkenheid van de ouders feit is dat een Engelse speurhond getraind op het vinden van lijken aansloeg in het appartement.



En is door de Portugese politie uitgezocht of er bijvoorbeeld een ander lijk in het appartement gelegen kan hebben en dat is uitgesloten.



Ik denk dat we aan mogen nemen dat Maddie in het appartement overleden is en haar lichaam door ouders of onbekende verplaatst is.



Ik, maar dan spreek ik op eigen titel, acht het zeer onwaarschijnlijk dat ze nog leeft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 15 oktober 2013 @ 18:56:

[...]





Je bent niet de enige, ik heb dit boek in de kast staan.

[img]http://8.media.hyves-static.net/7265030 ... 03007.jpeg[/img]



Geschreven door Gonçalo Amaral, Amaral was de coördinator van het Portugese onderzoek naar de verdwijning van Madeleine McCann



Het boek staat bomvol feiten en wetenswaardigheden en nu is in mijn ogen iedereen onschuldig tot de schuld bewezen is maar de ouders van Maddie hebben in ieder geval de schijn tegen en zijn zelfs officieel verdachte geweest in de zaak.



Een van de onopgehelderde vraagstukken is waarom het complete reisgezelschap inclusief de ouders in de nacht van de verdwijning de geheugens van hun mobiel telefoons gewist hebben.

Ik doe het even uit mijn hoofd, ging om 11 telefoons.





Yep, dat boek heb ik ook gelezen. Schokkend.



Het is voor de meeste mensen onmogelijk voor te stellen dat er ouders zijn die hun kinderen iets aandoen, maar ze zijn er.



Deze ouders zijn van aanvang aan vooral met zichzelf bezig geweest. En ze hebben hooggeplaatste vrienden. Zodat zelfs Portugese rechercheurs met een goede staat van dienst zijn zwart gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hollebollegijs: zelfs twee speurhonden, beide de beste in hun soort. Ze hebben allebei verdachte zaken geroken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marielle29 schreef op 15 oktober 2013 @ 19:07:

[...]





Officieel verdacht maar niks bewezen.

Ik vind de hetze in deze zaak tegen de ouders juist erg kwalijk. Als onomstotelijk vast stond dat zij iets met de verdwijning van hun dochter te maken zouden hebben, was dat allang een keer aan het licht gekomen met al dat bewijs waar jij al doelt.



Dat schrijf ik dus ook, de schijn tegen en onschuldig tot het tegendeel is bewezen.



Ik zal eens kijken of ik het boek kan vinden, het is op zich een zeer lezenswaardig boek en iedereen moet zijn eigen mening maar vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 15 oktober 2013 @ 19:12:

Hollebollegijs: zelfs twee speurhonden, beide de beste in hun soort. Ze hebben allebei verdachte zaken geroken.



Klopt.



Het reisgezelschap is een hechte vriendenkring en trekt nog steeds samen op, toch denk ik dat er ooit iemand uit de school klapt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 15 oktober 2013 @ 19:10:

[...]



Ik, maar dan spreek ik op eigen titel, acht het zeer onwaarschijnlijk dat ze nog leeft.

Ik geloof geen enkel scenario. Ik weet het namelijk niet. Als deze zaak opgelost wordt, dan kun je achteraf wel de aanwijzingen gaan verklaren, maar geen van de gegevens is bewijzend voor het ene scenario boven het andere. Wij hebben gewoon niet alle gegevens. We weten ook niet waarom deze compositiefoto's nu ineens boven tafel komen en waarom ze nu opeens met alle man en macht aan het zoeken zijn.



Ik denk dat, gebaseerd op vergelijkbare zaken, de kans inderdaad groter is dat Madeleine niet meer leeft. Maar dat sluit niet uit dat ze wel leeft.



Ik vind het overigens bijzonder dat zo'n politieagent een boek daarover kan schrijven, heeft die man geen beroepsgeheim ofzo?



(En ik kan het niet laten om over die 'lijklucht' nog een opmerking te maken: wat definieert een lijklucht? Hoelang moet je overleden zijn voordat een 'lijklucht' ontstaat? Als die ouders inderdaad, per ongeluk, hun kind hebben omgebracht, dan zullen ze haar toch niet dagen in het appartement hebben laten liggen? Overigens zou iedere arts moeten weten dat het drogeren van je kinderen met slaapmedicatie soms juist averechts werkt en dus geen goed plan is...)
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
@Hollebollegijs; stel dat de ouders er iets mee te maken hebben, per ongeluk of expres.. Geloof jij er dan echt in dat die mensen dat jarenlang verborgen kunnen houden. Je breekt toch een keer als het om je eigen kind gaat. Volgens mij, en ja, dat is een aanname, maakt dat je helemaal kapot.
Alle reacties Link kopieren
quote:laylalala schreef op 15 oktober 2013 @ 18:23:

[...]





Dit heb ik inderdaad ook gehoord en daar komt ook mijn verdenking vandaan.

Het zou natuurlijk kunnen dat er met het drogeren iets is misgegaan, het meisje heeft een te hoge dosis binnengekregen, is overleden en de ouders hebben haar laten verdwijnen.



Maar aan de andere kant.. als ze inderdaad onschuldig zijn dan is bovenstaande verdenking natuurlijk vreselijk.

Er was ook nog een andere theorie, die eventueel hout zou kúnnen snijden. Dat Maddie is wakker geworden en haar ouders waren er niet en zij op de bank is geklommen, misschien om door het raam te kijken of ze haar ouders zag en dat ze ongelukkig ter val zou zijn gekomen. Er was namelijk volgens de deskundigen bloed gevonden bij of achter de bank.



Ik heb totaal geen idee wat er precies is gebeurd.

Maar ik sluit vooralsnog zeker ook nog niet uit dat er toch een predator is geweest, want via de achterkant kon je ook in het appartement komen en daar hadden de ouders vanaf het restaurant dus géén zicht op.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 15 oktober 2013 @ 18:08:

Dat je elders gaat eten met het stikalleen achterlaten van je kinderen vind ik al onbegrijpelijk.Als dat dé (enige) fout is die ze gemaakt hebben, zijn ze daar al keihard voor gestraft, lijkt mij. Ze zijn wel een kind kwijt.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Shahla dat ben ik met je eens. Maar iets aan die ouders jeukt me en ik kan het niet verklaren.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 15 oktober 2013 @ 19:11:



Het is voor de meeste mensen onmogelijk voor te stellen dat er ouders zijn die hun kinderen iets aandoen, maar ze zijn er.

Zeker. Daar zijn hele documentaires of zelfs B-films over gemaakt.

Ik was al aan het googlen naar namen, maar kan zo snel niet de namen vinden die ik zoek.

Er was bv. een vrouw die haar twee zoontjes in een auto had gezet en zo die auto in een meer had laten lopen om vervolgens stug vol te houden dat ze slachtoffer van een car jacking was. (Susan nog wat?)

O ja, en dan hebben we nog Diane Downs. Ook zo'n lekker product dat je liever niet als moeder hebt.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:mienbillekesjeuken schreef op 15 oktober 2013 @ 18:20:

En moeders die, terwijl haar kind net verdwenen was, tip top in de make up en voorzien van kleurige lintjes in dr haar, perfect matchend met de kleur van haar kleding, overal in de media verscheen, nog geen spatje uitgelopen mascara. Verongelijkt klagen dat mensen een hekel aan haar hadden omdat ze te knap en te slank zou zijn. Je moet je er maar mee bezig houden op zon moment, terwijl je niet zou weten waar je kind is.

[...]



Wanneer mensen iets verschrikkelijks meemaken, is het niet ongewoon dat zij op dat moment allerlei ingeroeste gewoontes en routines in een automatisme gewoon uitvoeren 'alsof er niets gebeurd is'. Het biedt een soort houvast in een chaotische onoverzichtelijke situatie.



Van daaruit is het gedrag van moeder niet per se ongewoon of ongebruikelijk en ook niet automatisch een teken dat zij niet van slag was of bewust bezig was met 'hoe zij overkwam'.



Die Amaral, die door HBG wordt aangehaald en het boek heeft geschreven, had het vermoeden dat het meisje niet is vermoord. Wel dat zij in de hotelkamer is overleden.



De ouders waren wel verdachten, maar dat zijn de naasten over het algemeen altijd. Zij zijn niet in staat van beschuldiging gesteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 15 oktober 2013 @ 19:28:

Shahla dat ben ik met je eens. Maar iets aan die ouders jeukt me en ik kan het niet verklaren.

Het zijn voor mij vooral de feiten waardoor ik de theorie dat ze zelf iets hebben verdoezeld na een ongeval o.i.d. niet kan loslaten.

Zoals de lijkengeur en het bloed in het appartement. Daar is íets gebeurd, maar of de ouders daar zeker te weten iets mee te maken hebben, nee, dat durf ik zo niet te zeggen.

Hoewel het voor mij wel weer logischer lijkt dat een vreemde, die inbreekt om bij een kind te komen en het overlijdt als gevolg van diens handelingen, het kind dan niet meer mee zou nemen. Wat heeft ie er dan nog aan, heel crue gezegd.



Toevoeging: om daar nog meer theorie tegenaan te gooien.

Stel dat zo'n predator inderdaad in dat appartement is geweest, het kind heeft gedood en het maar achtergelaten heeft als een mislukte poging tot misbruik op een andere locatie. De ouders ontdekken dat, raken in paniek en verdoezelen alles. In dat licht zouden ze nog de dader gehólpen hebben ook, tegen wil en dank.

Maar goed, dat is wel weer héél erg vergezocht. ;)
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven