Man springt van dak school.

16-01-2017 13:05 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://m.telegraaf.nl/art ... -dak-voor-ogen-leerlingen



http://nos.nl/artikel/215 ... osch-mogelijk-docent.html





Arme kinderen die het zagen gebeuren.....

Moet zoiets nu echt voor hun ogen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nee, dat zou niet moeten, nee.
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk niet. Het is vreselijk voor leerlingen, maar iemand die zelfmoord pleegt is op dat moment niet echt in een staat waarin hij daarover kan nadenken, lijkt mij.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Heel erg voor die leraar dat hij zelfmoord als enige uitweg zag. Maar om het nu op deze manier te doen... ronduit asociaal!

Ik hoop dat er goede begeleiding komt voor de kinderen. En dat de psychische schade beperkt blijft...
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat moet niet.

Maar ik denk dat iemand die in die staat is daar allemaal niet meer helder over na kan denken.



Erg voor de nabestaanden en alle betrokken en de man zelf wat voor hem er aan vooraf is gegaan om tot deze daad te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik ervan. Voor mij niet zo n bekende school. Kom veel op andere scholen.

Zo heeft in verleden een school directuer zelfmoord gepleegd, had ook grote impact op leerlingen en docenten.

Laat staan als je t ziet.

Wat erg.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, je hebt ook mensen die voor de trein springen. Of van een viaduct. Of die zichzelf verhangen, waarna ze door een kind gevonden worden.

Blijkbaar denken mensen bij hun zelfmoord vaak in het geheel niet aan anderen.



Al met al in alle opzichten erg triest........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ik las het inderdaad. Heftig om dat op deze manier te doen, maar ik denk niet dat hij helder van geest was.

Heel erg in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Tja, bijna dagelijks zijn er mensen getuigen van mensen (ook kinderen) die zelfmoord plegen. Denk aan de vele treinspringers bij stations. Deze leraar haalt het nieuws, maar het is echt niet zo bijzonder (helaas).



Wat moet je er verder over zeggen. Ben je nu boos op die leraar? Waarom? Weet je, een "normaal" mens zal zo'n actie nooit begrijpen. Iemand die zelfmoord pleegt is helemaal niet bezig met eventuele getuigen. Hij/zij heeft wel andere "zorgen".
Alle reacties Link kopieren
Aan anderen denken zal weinig tot geen ruimte meer in je hoofd zijn als zelfmoord plegen nog de enige optie voor iemand is als uitweg van het psychisch lijden.



Verschrikkelijk voor de leerlingen, maar in hoeverre kan je iemand dat kwalijk nemen die in deze gemoedstoestand verkeert.
Heb wel eens gelezen dat mensen vaak zelfmoord plegen op een voor hen vertrouwde plek. Voor een docent met misschien wel problrmen in de thuissituatie een logische keuze. Maar als je op dat moment dat al overweegt ben je eigenlijk al zo ziek in je hoofd dat je de gevolgen voor de omstanders bagataliseert.



Sterkte voor de collegas en leerlingen. Hoop dat ze goed worden opgevangen.



Heel veel sterkte voor de familie, vrienden en bekenden. Ik hoop dat jullie dit verlies op termijn een plekje kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Het zal door mijn beroep komen en de vagige link met die school, maar ik da het ook: arme, arme docent. ( de laatste berichten gaven aan dat het een docent was).



Ik ging nogal invullen, hoewel ik ook wel weet dat dat eigenlijk niet moet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 16 januari 2017 @ 13:09:

Heel erg voor die leraar dat hij zelfmoord als enige uitweg zag. Maar om het nu op deze manier te doen... ronduit asociaal!

Ik hoop dat er goede begeleiding komt voor de kinderen. En dat de psychische schade beperkt blijft...O ja, net alsof dat nog tot iemand doordringt die zo ver heen is
Alles komt goed, alleen de rest niet
Triest.

Benieuwd waarom hij tot zo'n daad is gekomen.
quote:yasmijn schreef op 16 januari 2017 @ 13:20:

[...]



O ja, net alsof dat nog tot iemand doordringt die zo ver heen is Plus 1.
quote:yasmijn schreef op 16 januari 2017 @ 13:20:

[...]



O ja, net alsof dat nog tot iemand doordringt die zo ver heen is Inderdaad.
quote:yasmijn schreef op 16 januari 2017 @ 13:20:

[...]



O ja, net alsof dat nog tot iemand doordringt die zo ver heen is Ja maar ik mag het toch ronduit asociaal vinden
Alle reacties Link kopieren
Heel triest, ik weet het verhaal achter deze daad niet en kan hierom niet inhoudelijk oordelen maar de locatie en timing blijft gewoon vreselijk. Ik las dat slachtofferhulp heel snel ter plaatse was, dat is fijn voor de betrokken kinderen hoewel het bij hen ongetwijfeld ook moet 'landen' en op de meest onverwachte momenten kan gaan spoken. Ik hoop van harte dat zij in gesprek gaan en blijven met hun ouders en eigen leerkrachten, om zo geen (min mogelijk) trauma's te ontwikkelen.
quote:Xervy schreef op 16 januari 2017 @ 13:37:

[...]





Ja maar ik mag het toch ronduit asociaal vinden Natuurlijk. Net als dat men jou heel dom mag vinden.
quote:sinnombre schreef op 16 januari 2017 @ 13:44:

[...]





Natuurlijk. Net als dat men jou heel dom mag vinden.Uiteraard!
Alle reacties Link kopieren
Arme man...
Wat een gek topic. Denk je nu echt dat er iemand zeg 'ja dat moet voor hun ogen'?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 januari 2017 @ 13:52:

Wat een gek topic. Denk je nu echt dat er iemand zeg 'ja dat moet voor hun ogen'?



Eens

Je kunt hier alles van vinden en niets

Blijft voor alle betrokkenen erg triest
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 16 januari 2017 @ 13:44:

[...]





Natuurlijk. Net als dat men jou heel dom mag vinden.Ik denk dat dom niet echt het goede woord is. Volgens mij is het niet afhankelijk van hoe slim/dom iemand is, of iemand zich wel of niet iets kan voorstellen bij wat er in het hoofd van iemand die zelfmoord pleegt, omgaat. Sterker nog: dat is bijna niet voor te stellen.........
Oh dear, how sad, never mind.
Ik vind asociaal juist wel een goed woord. Zo iemand denkt op dat moment enkel en alleen aan zichzelf en houdt geen rekening met anderen. Dat is wat het is. Afschuwelijk voor die man zelf, zijn familie en vrienden en alle collega's, leerlingen en vooral ook de omstanders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven