Man springt van dak school.

16-01-2017 13:05 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://m.telegraaf.nl/art ... -dak-voor-ogen-leerlingen



http://nos.nl/artikel/215 ... osch-mogelijk-docent.html





Arme kinderen die het zagen gebeuren.....

Moet zoiets nu echt voor hun ogen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Violetsverstandskies schreef op 16 januari 2017 @ 14:33:

Ik vind het écht niet kunnen om iemand het label 'asociaal' op te plakken wanneer iemand vermoedelijk door zwaar psychische problemen zichzelf van het leven beroofd, omdat dit gebeurt in een omgeving waar andere mensen bij betrokken zijn. Op dat moment sta je er zelf echt NIET bij stil wat voor schade je bij omstanders aanricht. Niemand pleegt voor de lol zelfmoord daar gaan heel wat demonen aan vooraf die velen niet weten te overmeesteren.



Dat lijkt mij ook.

Desalniettemin ontzettend heftig voor de kinderen.



Een oud-docent van mij heeft zelfmoord gepleegd en ik herinner me nog goed hoe ontredderd wij als leerlingen waren. Sowieso iemand die zelfmoord pleegt en dan ook nog eens een docent. Heel heftig is dat.



Ik hoop dat er goed op de kinderen gelet wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 16 januari 2017 @ 14:52:

Het is hier in de stad en ik hoor net dat de zoon van iemand die ik ken zijn leraar heeft zien springen...



Dat vergeet zo'n kind nooit meer.Jeetje. Wat erg.
Alle reacties Link kopieren
[quote]MevrouwJack schreef op 16 januari 2017 @ 14:24:

[...]



Zou je de aannames niet even achterwege laten? Of wil je echt dat we hier met z'n allen gaan zitten speculeren?[/quote



Eh neen! Dit is wat IK denk dus dat uit ik gewoon, zolang er geen afscheidsbriefje is gevonden met daarop vermeld de oorzaak van zijn daad, zal er gespeculeerd worden. En ik ben vrij om daaraan mee te doen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:Miskotto schreef op 16 januari 2017 @ 15:48:

[quote]MevrouwJack schreef op 16 januari 2017 @ 14:24:

[...]



Zou je de aannames niet even achterwege laten? Of wil je echt dat we hier met z'n allen gaan zitten speculeren?[/quote



Eh neen! Dit is wat IK denk dus dat uit ik gewoon, zolang er geen afscheidsbriefje is gevonden met daarop vermeld de oorzaak van zijn daad, zal er gespeculeerd worden. En ik ben vrij om daaraan mee te doen.Tuurlijk, lekker aan meedoen, kan jou het schelen! Zolang jij maar kan vertellen wat je wil, dat is immers het allerbelangrijkst!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 januari 2017 @ 14:36:

[...]





Kan je deze speculerende en debiele conclusies achterwege laten?+ heel veel
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Miskotto schreef op 16 januari 2017 @ 15:48:

Eh neen! Dit is wat IK denk dus dat uit ik gewoon, zolang er geen afscheidsbriefje is gevonden met daarop vermeld de oorzaak van zijn daad, zal er gespeculeerd worden. En ik ben vrij om daaraan mee te doen.With freedom comes responsibility.......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Geronimo2 schreef op 16 januari 2017 @ 15:40:

Lang geleden heb ik iemand zien springen en je vergeet het nooit meer. Het afschuwelijkste was dat iemand zich zo ellendig voelt dat dit de enige uitweg was. Om iemand dan asociaal te noemen is wreed. Ik denk dat de jongeren die dit moesten zien van alles denken en voelen maar hem niet wreed vinden. Achter zo'n daad zit zulk diep leed dat het besef daarvan mede de oorzaak is dat de toeschouwers in shock zijn.+10. Arme, arme man èn getuigen.
Ik dacht dat iedereen vrijheid van meningsuiting tegenwoordig zo belangrijk vond. Dat gaat dan zeker alleen over de meningen die jij wilt horen.
Vreselijk, wat een daad. Moest meteen weer aan Herman Brood denken natuurlijk. Mijn vriend zei toen dat het goed mogelijk was dat er bij de leraar ook drugs in het spel was, vanwege hoe de scholieren hem beschreven, dat het maandag was en de associatie met Herman Brood.
quote:Carabosse schreef op 16 januari 2017 @ 16:21:

Vreselijk, wat een daad. Moest meteen weer aan Herman Brood denken natuurlijk. Mijn vriend zei toen dat het goed mogelijk was dat er bij de leraar ook drugs in het spel was, vanwege hoe de scholieren hem beschreven, dat het maandag was en de associatie met Herman Brood.Meid.



Houd je vast.
quote:Bblientje schreef op 16 januari 2017 @ 16:23:

[...]

Meid.



Houd je vast.Windkracht 10 voorspeld?
quote:Carabosse schreef op 16 januari 2017 @ 16:25:

[...]





Windkracht 10 voorspeld?

Hahaha.



Zoiets ja
quote:Geronimo2 schreef op 16 januari 2017 @ 15:40:

Lang geleden heb ik iemand zien springen en je vergeet het nooit meer. Het afschuwelijkste was dat iemand zich zo ellendig voelt dat dit de enige uitweg was. Om iemand dan asociaal te noemen is wreed. Ik denk dat de jongeren die dit moesten zien van alles denken en voelen maar hem niet wreed vinden. Achter zo'n daad zit zulk diep leed dat het besef daarvan mede de oorzaak is dat de toeschouwers in shock zijn.



Als kind woonde ik in een flat waar regelmatig iemand vanaf sprong. Ik stond een keer in een snackbar met nog wat meer klanten toen we een harde plof hoorden. Godzijdank heb ik de sprong zelf niet gezien maar het hoopje man dat daar lag ben ik nooit meer vergeten.



Triest als iemand geen andere uitweg meer ziet...
quote:Bblientje schreef op 16 januari 2017 @ 16:27:

[...]



Hahaha.



Zoiets ja Het schijnt dat ik juist een heel kalmerende uitwerking op al te onstuimige types heb. ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 16 januari 2017 @ 16:20:

Ik dacht dat iedereen vrijheid van meningsuiting tegenwoordig zo belangrijk vond. Dat gaat dan zeker alleen over de meningen die jij wilt horen. -
Tjezus, wat vals
quote:Ameliaaa schreef op 16 januari 2017 @ 16:20:

Ik dacht dat iedereen vrijheid van meningsuiting tegenwoordig zo belangrijk vond. Dat gaat dan zeker alleen over de meningen die jij wilt horen. Voor mij houdt vrijheid van meningsuiting in dat ik bij idiote meningsuitingen de vrijheid heb om Oost-Indisch doof of blind te zijn.
quote:Star schreef op 16 januari 2017 @ 13:52:

Wat een gek topic. Denk je nu echt dat er iemand zeg 'ja dat moet voor hun ogen'?

Dit!

Wat een rare insinuatie klinkt er door in de OP, hoe krijg je het je toetsenbord uit ...
Uit onderzoek TNS NIPO

Hoe dodelijk gevaarlijk is eenzaamheid?



Ongeveer een derde van de Nederlandse bevolking voelt zich weleens eenzaam. Niet leuk, maar ook nog eens gevaarlijk, blijkt uit onderzoek: eenzaamheid verhoogt het risico op overlijden. Mensen die zich vaak eenzaam voelen, hebben zelfs zestig procent meer kans om vroegtijdig te overlijden dan mensen die zich nooit eenzaam voelen. Hoe zit dat precies?



Eenzaamheid wordt door onderzoekers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gedefinieerd als ‘het ervaren van een onplezierig of ontoelaatbaar gemis aan bepaalde sociale relaties’. “Er kan sprake zijn van emotionele eenzaamheid of sociale eenzaamheid. Emotioneel eenzamen kunnen weliswaar veel mensen om zich heen hebben, maar er ontbreekt een hechte, emotionele band met deze mensen in hun omgeving. Bij sociale eenzaamheid hebben mensen minder contact met anderen dan ze wensen.”

Maar hoe leidt die eenzaamheid dan tot een hogere sterftekans? Op de website van het RIVM wordt verwezen naar twee studies naar de sterfte onder eenzame mensen: een Amsterdams onderzoek uit 1997 en een Amerikaans onderzoek uit 2010. Bij beide studies werden groepen mensen een aantal jaren gevolgd. Uiteindelijk werd het aantal sterfgevallen in de groep van mensen die zichzelf eenzaam noemden vergeleken met het aantal sterfgevallen onder de mensen die zich nooit eenzaam zeiden te voelen.

De onderzoekers beschrijven verschillende redenen voor de hogere sterftekans. Zo is uit eerder onderzoek gebleken dat eenzaamheid kan leiden tot depressie en een verhoogd risico op (een poging tot) zelfmoord. Ook blijkt dat eenzame mensen minder gebruik maken van gezondheidszorg, minder bewegen, sneller geneigd zijn om te gaan roken en drinken, en minder goed slapen. Daarnaast kan eenzaamheid stress veroorzaken. En stress heeft weer invloed op bijvoorbeeld het immuunsysteem en de hormoonhuishouding. Bovendien kan stress leiden tot een verhoogde bloeddruk of een grotere kans op bepaalde hartaandoeningen.

Toch worden de problemen rondom eenzaamheid nog weleens onderschat, zegt eenzaamheidsdeskundige Jeannette Rijks. “Vaak denken mensen dat het een probleem van ouderen is, maar ook bij jongeren komt het voor. Mensen moeten erover praten, het is belangrijk om te leren wat je moet doen als je je eenzaam voelt. Eenzaamheid is een signaal dat er iets moet gebeuren.”
Alle reacties Link kopieren
Suggereer jij nu dat de persoon die van het dak gesprongen is eenzaam was?
Alle reacties Link kopieren
Niemand verdient het om zich zo te voelen dat dit de enige weg uit is. En niemand verdient het om te zien hoe andere er een einde aan maken of ze zo te vinden nadat het gebeurt is. Ik vind asociaal om een einde aan je leven te maken op een manier dat anderen het wel moeten zien (van een gebouw af springen waarvan je weet dat er op dat moment omstanders zijn, voor de trein springen of dat bijvoorbeeld je had moeten weten dat je zoon degene is die je vind), dat heeft niks te maken van wat ik van die persoon vind. Hoewel ik me er niet in kan verplaatsen begrijp ik wel dat die mensen al zo ver heen zijn dat die er niet meer zo over na kunnen denken. Zo'n situatie is in en in triest en verdrietig voor alle betrokkenen.
quote:Mawieke schreef op 16 januari 2017 @ 16:44:

[...]



Dit!

Wat een rare insinuatie klinkt er door in de OP, hoe krijg je het je toetsenbord uit ...Wat ik raar vind aan dat zinnetje in de OP is dat je zo'n opmerking nooit in de bushalte of aan de kassa hoort, plekken waar mensen het met elkaar over koetjes, kalfjes en 'actualiteiten die je niet over het hoofd mocht zien' hebben, maar wel aan tafel bij kennissen en collega's. In de bushalte of aan de kassa heb je geen zin in felle reacties, maar sommige collega's vervelen zich en zo, sommige kennissen reken je niet voor niets niet tot je vriendenkring. ;)
quote:Dahlia74 schreef op 16 januari 2017 @ 16:55:

Suggereer jij nu dat de persoon die van het dak gesprongen is eenzaam was?

Dat staat in vele kranten oa hierin



http://www.telegraaf.nl/b ... nden_u_een_topper___.html
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk dat zo.n man geen andere uitweg ziet. Wie weet hoeveel ellende hij al in zijn eentje door moest maken. Of alleen in zijn gedachten.of in het echte leven.

OORDEEL NIET.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Je doet door het genoemde artikel voorkomen alsof alleen eenzame mensen zelfmoord plegen. Dat is zeker lang niet altijd het geval, ik dit geval mogelijk wel.



Verder vind ik alle media aandacht onnodig. Waarom komt hij wel in het nieuws en iemand die van een vol perron springt niet? Ik vind het triest voor de nabestaanden al die ongewenste aandacht en vooral ook speculaties.
quote:Dahlia74 schreef op 16 januari 2017 @ 17:18:

Je doet door het genoemde artikel voorkomen alsof alleen eenzame mensen zelfmoord plegen. Dat is zeker lang niet altijd het geval, ik dit geval mogelijk wel.



Verder vind ik alle media aandacht onnodig. Waarom komt hij wel in het nieuws en iemand die van een vol perron springt niet? Ik vind het triest voor de nabestaanden al die ongewenste aandacht en vooral ook speculaties.Omdat er helaas regelmatig mensen (van het perron) voor een trein springen, wanneer er getuigen zijn haalt het de krant overigens wel. Een leraar, iemand die geacht wordt een evenwichtig en professioneel karakter te hebben, een wijs mens, ik weet dat dit ook een vooroordeel is, maar het zijn ook kwaliteiten die iemand geschikt maken voor dit beroep, die zelfmoord pleegt op de school waarop hij les geeft, voor de ogen van zijn eigen leerlingen is tamelijk uitzonderlijk. Daarom krijgt en verdient het mijns inziens ook deze uitgebreide aandacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven